Widok

Korekcja profilu ramy

Jest możliwość korekcji tylnych widełek ramy, jakiś serwis rowerowy lub warsztat się w tym specjalizuje?
Na "goraco" lub "zimno"?
Chodzi o różnicę w odległości (niewielką 2mm) ramion tylnych widełek: górne ramie od strony napędu znajdują się 2mm dalej od koła niż po stronie przeciwnej, dolny zewnętrzny widelec Po stronie napędu znajduje się o 2mm bliżej koła niż po przeciwnej stronie. Koło wycentrowane mam równo z rurą podsiodłową ramy. Nie jest to co prawda wiele, ale da się zauważyć, czy to od nowości tak jest, w 2008 miałem na tej ramie wypadek, być może stało się to w momencie lądowania ramy na ziemi w trakcie wypadku.
Nie sądzę żeby Giant wypuścił taki błąd, centryczność ramy (dobrze to określiłem?) to podstawa niezależnie od jej ceny-rama geometrii tzw. "Compact".
Ale już nie pamiętam, którą strona ona lądowała, wiem że uderzenie dostałem w lewą stronę. Więc od samego uderzenia auta minimalne zwichrowanie tylnych widełek nie powstało, siły działające raczej wskazały, że w momencie upadku mniejsza odległość od koła powstała na widelcu zewnętrznym Po stronie napędu - uderzenie tylną Przeżutką.
popieram tę opinię 10 nie zgadzam się z tą opinią 0
a kask miałeś ?
popieram tę opinię 10 nie zgadzam się z tą opinią 0
Nie jestem taki pewien czy to rama a raczej koło źle wycentrowane (przesunięte w bok o 2 mm)
popieram tę opinię 10 nie zgadzam się z tą opinią 0
Koło jest dobrze wycentrowane równo z rurką pionową ramy, problem w tym że gdy wezmę równo ustawię odległość dolnych widełek, to u góry na wysokości hamulca po stronie napędu między górnym widełkiem a oponą jest większa odległość niż między tym po przeciwnej (lewej) stronie.
Górne widełki mają odchylenie do napędu a dolne w stronę przeciwną czyli lewą ok. 2mm, tak że nie sposób idealnie ustawić tych dwóch odległości od opony dolnych i górnych widełek.
popieram tę opinię 10 nie zgadzam się z tą opinią 0
z aluminiową ramą nie próbowałbym jej przekaszania. Aluminium nie jest plastyczne jak stal i nie wraca do tej samej pozycji. Może to skończyć się osłabieniem ramy a w najgorzszym przypadku jej pęknięciem
popieram tę opinię 10 nie zgadzam się z tą opinią 0
Można spróbować frezem pogłębić mocowanie dla ośki.
popieram tę opinię 10 nie zgadzam się z tą opinią 0
Ale wtedy ryzyko że zmieni się odległość górnych widełek od koła. A, u góry jest odwrotna tendencja jak na dole.
popieram tę opinię 10 nie zgadzam się z tą opinią 0

Inne tematy z forum Rowery

trening interwałowy (25 odpowiedzi)

witam! mam pytanie co do treningu interwałowego, czy ktoś z forumowiczów jeździ może w ten...

Zabezpieczenia i drzwi do piwnicy (21 odpowiedzi)

Hej. Na wstępie zaznaczam, że jestem w pełni świadomy tego, iż w piwnicy rowerów się nie...

do góry