Widok
Kupno roweru
Witam,
mam zamiar kupić rower MTB. Jeżdżę głównie po lesie, nawet w niezbyt sprzyjających warunkach (błoto itp.)
Chce na niego przeznaczyć max 2000 zł i nie wiem co wybrać. Giant, Cube, Merida? Najlepiej aby można było go zakupić w sklepie w trójmieście.
Może ktoś coś doradzi? Niestety nie znam się na tym sprzęcie a chcę kupić rower który posłuży mi te kilka lat.
Będę bardzo wdzięczna za wszelkie rady:)
mam zamiar kupić rower MTB. Jeżdżę głównie po lesie, nawet w niezbyt sprzyjających warunkach (błoto itp.)
Chce na niego przeznaczyć max 2000 zł i nie wiem co wybrać. Giant, Cube, Merida? Najlepiej aby można było go zakupić w sklepie w trójmieście.
Może ktoś coś doradzi? Niestety nie znam się na tym sprzęcie a chcę kupić rower który posłuży mi te kilka lat.
Będę bardzo wdzięczna za wszelkie rady:)
Sami ścigamy się na Trekach już od kilku dobrych lat, możesz zajrzeć na http://www.trek.gd.pl O jakość się nie martw, Trek jako jedyny producent daje dożywotnią gwarancję na ramę. A Kuba, który sam śmigał na czerwonym Treku 8500, oczywiście żartował.
Tu jest taka stronka: http://team.bikeworld.pl/?do=pokazGalerie&aid=1, a w galerii Kuba wśród kolegów z drużyny jeżdżących na Trekach.
a co myślicie o tym:
http://www.zuchlinski-sklep.com.pl/index.php?products=product&prod_id=1083
albo
http://www.zuchlinski-sklep.com.pl/index.php?products=product&prod_id=1067
czy nie opłaca się tyle inwestować?
http://www.zuchlinski-sklep.com.pl/index.php?products=product&prod_id=1083
albo
http://www.zuchlinski-sklep.com.pl/index.php?products=product&prod_id=1067
czy nie opłaca się tyle inwestować?
cube całkiem ok, ładny lakier i dobry osprzęt, ale za 2200,- w poniższym rowerze masz hamulce juicy 3
http://www.zuchlinski-sklep.com.pl/index.php?products=product&prod_id=214
nie są to może topowe hydrauliki ale na pewno są lepsze od każdego mechanika
http://www.zuchlinski-sklep.com.pl/index.php?products=product&prod_id=214
nie są to może topowe hydrauliki ale na pewno są lepsze od każdego mechanika
Proponuję przede wszystkim iść do sklepu rowerowego i do roweru się przymierzyć. Co z tego że kupisz ładny i fajny rower na ciekawym osprzęcie jak będzie Ci się na nim źle jeździć. Pozycja na rowerze i wygoda jest chyba dla przeciętnego użytkownika najważnmiejsza. Zanim kupi się rower warto się na niem przejechać, nie tylko wygląd i osprzęt się liczy. Poza tym rowerek musi być odpowiednio złożony i wyregulowany, a na allegro nikt Ci tego nie zrobi :)
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
mam zamiar "przymierzyć" rower w sklepie i potem ew. na allegro kupić bo trochę taniej można znaleźć:)
Bardziej chodziło mi o to jakie firmy mam brać pod uwagę np. jeżeli chodzi o ramę, amortyzator itp. Żeby jak zapłacę już te 2000 zł nie kupować jakiegoś totalnego badziewia. Liczę się z tym że po pewnym czasie osprzęt i tak trzeba będzie wymienić.
Miałam nadzieję że ktoś poda mi jakieś modele do rozważenia i przymiarki:)
Bardziej chodziło mi o to jakie firmy mam brać pod uwagę np. jeżeli chodzi o ramę, amortyzator itp. Żeby jak zapłacę już te 2000 zł nie kupować jakiegoś totalnego badziewia. Liczę się z tym że po pewnym czasie osprzęt i tak trzeba będzie wymienić.
Miałam nadzieję że ktoś poda mi jakieś modele do rozważenia i przymiarki:)
jak kupisz na allegro to itak zaplacisz za skrecenie go w serwisie bo rower bedzie w kartonie. pozatym jak cos sie rozwali to musisz reklamowac go u tego kto ci sprzedal. czyli znowu pakowanie i wysylka roweru. wiec kup rower w sklepie stacjonarnym a nie na allegro.pozatym zawsze mozna go dotknac , zobaczyc i sie przymierzyc na miejscu.
tak w ogóle to proponowałbym podwyższyć budżet o 200-300 zł a kupić rower za jakieś 1600 :)
Reszte wydać na amortyzator.
Uogólniając problem jest taki (jak i z kazdym innym rowerem w cenie niższej niż +/- 300) iż amortyzator to jakieś padło kompletne. Działać to będzie słabo a na dodatek szybko złapie luzy. Zasadniczo ci powiem iż ja osobiście wole jezdzić ze sztywnym widlecem niż taką atrapą amortyzatora. Waży mniej i nie przeszkadza. Jak proponuje rower za kilka stów mniej a za oszczędzona kasę zakup dobry albo chociaż przyzwoity amortyzator.
Może być RS Tora (solidy - aczkolwiek klockowaty i mało finezyjny - działać bedzie ale bez szału, na duza czułość nie licz. Jego zaleta jest taka ze to pancerny amor i zadnych luzów nie złapie, ale kiedy bedzie potrzba to sie odpowiednio ugnie)
Albo RS recon - a to już lekki czuły i dobrze działający sztuciec.
Oczywiście kupując tańszy rower kupisz gorszy osprzęt, ale zapewniam cię iż osprzetu w czasie jazdy nie czuć (co najwyżej czuć go na wadze) a kiepski amor skutecznie potrafi popsuć wrażenia z jazdy. Z resztą osprzęt i tak sie dość szybko wymienia i upgraduje.
W każdym razie gdybym ja teraz miał kupować nowy rower to zwracałbym uwagę w kolejności na :
1 - odpowiednia rama (nie zwracałbym większej uwagi na firmę i wagę ale na wielkość i geometrie)
2 - amortyzator
3 - hamulce
- co do osprzetu to mógłby to być altus, acera wymieszana z alivio.
Reszte wydać na amortyzator.
Uogólniając problem jest taki (jak i z kazdym innym rowerem w cenie niższej niż +/- 300) iż amortyzator to jakieś padło kompletne. Działać to będzie słabo a na dodatek szybko złapie luzy. Zasadniczo ci powiem iż ja osobiście wole jezdzić ze sztywnym widlecem niż taką atrapą amortyzatora. Waży mniej i nie przeszkadza. Jak proponuje rower za kilka stów mniej a za oszczędzona kasę zakup dobry albo chociaż przyzwoity amortyzator.
Może być RS Tora (solidy - aczkolwiek klockowaty i mało finezyjny - działać bedzie ale bez szału, na duza czułość nie licz. Jego zaleta jest taka ze to pancerny amor i zadnych luzów nie złapie, ale kiedy bedzie potrzba to sie odpowiednio ugnie)
Albo RS recon - a to już lekki czuły i dobrze działający sztuciec.
Oczywiście kupując tańszy rower kupisz gorszy osprzęt, ale zapewniam cię iż osprzetu w czasie jazdy nie czuć (co najwyżej czuć go na wadze) a kiepski amor skutecznie potrafi popsuć wrażenia z jazdy. Z resztą osprzęt i tak sie dość szybko wymienia i upgraduje.
W każdym razie gdybym ja teraz miał kupować nowy rower to zwracałbym uwagę w kolejności na :
1 - odpowiednia rama (nie zwracałbym większej uwagi na firmę i wagę ale na wielkość i geometrie)
2 - amortyzator
3 - hamulce
- co do osprzetu to mógłby to być altus, acera wymieszana z alivio.