Widok
Marzysz o własnej kawiarni? Otwórz So! Coffee
Opinie do artykułu: Marzysz o własnej kawiarni? Otwórz So! Coffee.
So! Coffee. Tylko kawa? Zdecydowanie więcej. To miejsce spotkań o wyjątkowej atmosferze, otwarte na gości. W Polsce działa 58 lokali tej marki. Od dwóch lat sieć rozwija system franczyzowy. Teraz szuka partnerów w Trójmieście i oferuje duży rabat.
- W Gdańsku działają dwa nasze lokale, w Gdyni jeden. Mają stałych bywalców i fanów. Mieszkańcy dużych miejscowości coraz częściej umawiają się na kawę "na mieście". Kolejna kawiarnia w Trójmieście miałaby więc potencjał rozwojowy - mówi ...
So! Coffee. Tylko kawa? Zdecydowanie więcej. To miejsce spotkań o wyjątkowej atmosferze, otwarte na gości. W Polsce działa 58 lokali tej marki. Od dwóch lat sieć rozwija system franczyzowy. Teraz szuka partnerów w Trójmieście i oferuje duży rabat.
- W Gdańsku działają dwa nasze lokale, w Gdyni jeden. Mają stałych bywalców i fanów. Mieszkańcy dużych miejscowości coraz częściej umawiają się na kawę "na mieście". Kolejna kawiarnia w Trójmieście miałaby więc potencjał rozwojowy - mówi ...
"Jeśli więc marzysz o własnej kawiarni..."
To nie będzie Twoja kawiarnia. Nie można w niej podawać własnych wyrobów, ani realizować swoich przepisów. Ścisłe wytyczne co do wyglądu wnętrza i klimatu również ograniczają Twoją inwencje. Tak na prawdę tylko siedzisz i patrzysz co się dzieje, za swój własny hajs. Smutne jest tylko to że cały proces założenia własnego interesu gastronomicznego jest tak żmudny i skomplikowany, że ludzie z lenistwa decydują się na takie zagraniczne franczyzy które reprezentują tylko siebie i są skrojone identycznie do reszty, bez wyrazu, bez klimatu, bez sensu.
To specyfika franczyzy
Uruchomienie kawiarni to spory wydatek a z tym wiąże się ryzyko. A takie jest minimalizowane poprzez franczyzę - jak wczytasz sie w artykuł to dostrzeżesz to. Franczyza to dobry sposób na uruchomienie biznesu bo dostajesz od firmy gotowe rozwiązanie na to jak prowadzić lokal czyli minimalizujesz ryzyko, że ci biznes nie wypali. Jasne - będąc w sieci masz ograniczone możliwości jeśli chodzi o własne pomysły w menu. Ale taka już jest specyfika sieci. Tylko trzeba zdać sobie sprawę z tego, że inaczej sieć nie mogłaby działać gdyby każdy chciał robić wszyskto jak mu się podoba - czemu? To proste jeśli ktoś potruje klientów w punkcie A to smród się rozniesie na całą sieć. A tak - sieć dbając o standardy jest pewność, że niezależnie od tego gdzie się udasz do lokalu tej samej sieci dostaniesz gwarancję, że wszytko będzie podane tak jak należy. A kwestia klimatu i wyrazu to rzecz gustu.
A gdybyś sam otwierał kawiarnie to wyposażenie przyniósłbyś z domu? Też musisz kupić. Nie wiem jak działa ta franczyza bo nie znam zasad działania akurat tej sieciówki ale mój brat ma kebabownię we frnaczyzie i to normalne że kupujesz wyposażenie zgodnie z sieciowym standardem a jak policzył to koszt dostawy wyposażenia za pośrednictwem sieci wyszła taniej niż kupować samemu - a czemu? bo jak sieć jest dogadana z dostawcą to może wynegcojować inne ceny niż kowalski który kupuje jednorazowo. Proste i logiczne. Wystarczy trzeźwo na sprawę popatrzeć. Gdyby franczyzy były nieopłacalne to by ich tyle na rynku nie było. Ludzie - ogarnijcie się - jak ktoś ma hajs i chce zainwestować w biznes a nie ma pomysłu to akurat franczyza jest idealna...