Widok
Mechanik dorywczo
Witam,
zna ktoś może jakiegoś mechanika ewentualnie jakiś starszy Pan na emeryturze, który zna się na motoryzacji a dokładniej na dobrych prostych polonezach? :)
Chodzi o to, że wpadł w moje ręce polonez po moim dziadku z niskim przebiegiem tylko jest jeden problem - stał 8 lat bez jeżdżenia i trochę w nim jest do wymiany :-) Problem w tym, że nie mam garażu ani kanału aby samemu się pobawić a mój mechanik chciał wstępnie za robociznę wraz z cześciami 3200zł (ocipiał) :-)
Z czego koszt części to jakiś 1000zł. Powiecie, że ja zwariowałem brać się za poloneza ale mam do niego sentyment i chce po prostu przywrócić go do życia najpierw mechanicznie a póżniej blacharsko aby za parę lat był eleganckim klasykiem :)
krzlew@gazeta.pl
Pozdrawiam
zna ktoś może jakiegoś mechanika ewentualnie jakiś starszy Pan na emeryturze, który zna się na motoryzacji a dokładniej na dobrych prostych polonezach? :)
Chodzi o to, że wpadł w moje ręce polonez po moim dziadku z niskim przebiegiem tylko jest jeden problem - stał 8 lat bez jeżdżenia i trochę w nim jest do wymiany :-) Problem w tym, że nie mam garażu ani kanału aby samemu się pobawić a mój mechanik chciał wstępnie za robociznę wraz z cześciami 3200zł (ocipiał) :-)
Z czego koszt części to jakiś 1000zł. Powiecie, że ja zwariowałem brać się za poloneza ale mam do niego sentyment i chce po prostu przywrócić go do życia najpierw mechanicznie a póżniej blacharsko aby za parę lat był eleganckim klasykiem :)
krzlew@gazeta.pl
Pozdrawiam
Zobacz https://wybierztanigaz.pl/jak-naprawic-turbosprezarke-w-samochodzie/ dobry wybór.
Witam wszelkiej maści "HEJTERÓW,MALKONTENTÓW I ZNAWCÓW WSZYSTKIEGO CZYLI NICZEGO"
Właśnie przywracam te auto do stanu jezdnego by można było dalej zacząć wszelkie prace renowacyjne. Samochód jest zważywszy na swoje 8 letnie leżakowanie pod chmurką w nader dobrym stanie.
1. Hamulce- przód :tarcze hamulcowe przód + łożyska przednich piast do wymiany,zaciski przednie do regeneracji( wymiana kpl.naprawczego uszczelnień ) ,przewody elastyczne,nowe odpowietrzniki
- tył : bębny hamulcowe nie wymagają wymiany ( znikome ślady zużycia nawet brak nalotu rdzy) , szczęki ham. do wymiany ( grube lecz odkleja się okładzina), cylinderki ham. tył do wymiany,linka hamulc. do wymiany z uruchomieniem zapieczonej osi/ wspornika dźwigni ham. ręcznego /pośredniej , zestaw montażowy szczęk stan idealny bez rdzy
2. zawieszenie większość tulei gum-met w bardzo dobrym stanie jedynie tylne drążki reakcyjne mostu napędowego zerwane/rozwulkanizowane,tuleje przednich drążków reakcyjnych sparciałe do wymiany, amortyzatory do wymiany w późniejszym terminie( kwestia finansowa- właściciel)
3.układ napędowy : skrzynia biegów - ogólne zapocenia z pod uszczelek korpusu.W pierwszym etapie uszczelnienie dolnej pokrywy/ miski skrzyni+ wymiana oleju przekładniowego, tylny most brak wycieku z uszczelniacza wałka napędowego od strony wału ,wyciek oleju z piasty prawego koła( oba uszczelniacze do wymiany - Jako ciekawostka brak tych uszczelniaczy w jakiej kol wiek hurtowni na terenie Trójmiasta)
4. Silnik stan idealny jak na taki wiek samochodu .Niewielkie zapocenia , do wymiany wszelkie filtry+ olej z dwukrotnym przepłukaniem silnika,świece do wymiany wraz z kpl. kabli wys. napięcia ,zawory do regulacji , pasek rozrządu + paski klinowe do wymiany , uszczelniacze - przód wał korbowy i wałek rozrządu do wymiany profilaktycznie, płyn chłodzący do wymiany z zdjęciem części połączeni gumowych i usunięciem grynszpany z pod nich , czujnik ciśnienia nie działa ( sprawdzone ciśnienie oleju) do wymiany
5. Układ kierowniczy : bez luzów ani zatarć ,dwie końcówki mają popękane osłony gumowe, olej w układzie wspomagania do wymiany
6. układ wydechowy ogólnie skorodowany - do wymiany w późniejszym terminie
7. instalacja elektryczna do częściowej odbudowy( poważne zwarcie po lewej stronie pod deską ),alternator i rozrusznik należało by przejrzeć ( działają prawidłowo)
8. Tapicerka : deska rozdzielcza popękana i stopiona- do wymiany
9. Karoseria o poprawek i prac lakierniczych w późniejszym terminie, częściowo nie sprawne zamki( nasmarować i uruchomić) ,zawiasy w 2 drzwiach zapieczone do uruchomienia
Najogólniej ostatni moment na rozpoczęcie prac renowacyjnych
Właśnie przywracam te auto do stanu jezdnego by można było dalej zacząć wszelkie prace renowacyjne. Samochód jest zważywszy na swoje 8 letnie leżakowanie pod chmurką w nader dobrym stanie.
1. Hamulce- przód :tarcze hamulcowe przód + łożyska przednich piast do wymiany,zaciski przednie do regeneracji( wymiana kpl.naprawczego uszczelnień ) ,przewody elastyczne,nowe odpowietrzniki
- tył : bębny hamulcowe nie wymagają wymiany ( znikome ślady zużycia nawet brak nalotu rdzy) , szczęki ham. do wymiany ( grube lecz odkleja się okładzina), cylinderki ham. tył do wymiany,linka hamulc. do wymiany z uruchomieniem zapieczonej osi/ wspornika dźwigni ham. ręcznego /pośredniej , zestaw montażowy szczęk stan idealny bez rdzy
2. zawieszenie większość tulei gum-met w bardzo dobrym stanie jedynie tylne drążki reakcyjne mostu napędowego zerwane/rozwulkanizowane,tuleje przednich drążków reakcyjnych sparciałe do wymiany, amortyzatory do wymiany w późniejszym terminie( kwestia finansowa- właściciel)
3.układ napędowy : skrzynia biegów - ogólne zapocenia z pod uszczelek korpusu.W pierwszym etapie uszczelnienie dolnej pokrywy/ miski skrzyni+ wymiana oleju przekładniowego, tylny most brak wycieku z uszczelniacza wałka napędowego od strony wału ,wyciek oleju z piasty prawego koła( oba uszczelniacze do wymiany - Jako ciekawostka brak tych uszczelniaczy w jakiej kol wiek hurtowni na terenie Trójmiasta)
4. Silnik stan idealny jak na taki wiek samochodu .Niewielkie zapocenia , do wymiany wszelkie filtry+ olej z dwukrotnym przepłukaniem silnika,świece do wymiany wraz z kpl. kabli wys. napięcia ,zawory do regulacji , pasek rozrządu + paski klinowe do wymiany , uszczelniacze - przód wał korbowy i wałek rozrządu do wymiany profilaktycznie, płyn chłodzący do wymiany z zdjęciem części połączeni gumowych i usunięciem grynszpany z pod nich , czujnik ciśnienia nie działa ( sprawdzone ciśnienie oleju) do wymiany
5. Układ kierowniczy : bez luzów ani zatarć ,dwie końcówki mają popękane osłony gumowe, olej w układzie wspomagania do wymiany
6. układ wydechowy ogólnie skorodowany - do wymiany w późniejszym terminie
7. instalacja elektryczna do częściowej odbudowy( poważne zwarcie po lewej stronie pod deską ),alternator i rozrusznik należało by przejrzeć ( działają prawidłowo)
8. Tapicerka : deska rozdzielcza popękana i stopiona- do wymiany
9. Karoseria o poprawek i prac lakierniczych w późniejszym terminie, częściowo nie sprawne zamki( nasmarować i uruchomić) ,zawiasy w 2 drzwiach zapieczone do uruchomienia
Najogólniej ostatni moment na rozpoczęcie prac renowacyjnych
Zainteresowanym tematem mogę polecić ofertę, z której sam skorzystałem i jestem bardzo zadowolony. Jeżeli potrzebujecie zakupić nowy element karoserii samochodowej, to polecam Wam sprawdzić stronę https://www.zderzakwkolorze.pl/produkt-kategoria/ford/c-max/c-max-2007-2010/ , gdzie znajdziecie ofertę sklepu internetowego Zderzakwkolorze.