Widok

Nie samą koleją Kolej żyje

Opinie do artykułu: Nie samą koleją Kolej żyje.
Artykuł na temat: Pomorska Kolej Metropolitalna

Okazuje się, że samorządowa spółka PKM nie zajmuje się wyłącznie administrowaniem wybudowaną przez siebie linią kolejową. Jej pracownicy nadzorują także inwestycje oświatowe, pośredniczą w najmie nieruchomości oraz powierzchni reklamowych. W ubiegłym roku przyniosło to PKM-ce dodatkowe 700 tys. zł przychodów.

Spółka Pomorska Kolej Metropolitalna została utworzona przez samorząd województwa pomorskiego do wybudowania linii kolejowej z Wrzeszcza na lotnisko i dalej do Osowej, gdzie ...
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Jak szczurek przegra
popieram tę opinię 23 nie zgadzam się z tą opinią 3

Ej trolle

Za dużo czytacie wyborczej i oglądacie TVN.

Tu jest real a nie fake imaginacja!
popieram tę opinię 8 nie zgadzam się z tą opinią 14

Prezydent w Gdyni jest wyimaginowany

Uśmiechy na imprezkach a miasto rządzi się samopas
popieram tę opinię 14 nie zgadzam się z tą opinią 1

Ciesze sie że tacy mają ból tylka

Ale maści życzę wasci!
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 9

Przecież się nie da

Ile można tłumaczyć
popieram tę opinię 11 nie zgadzam się z tą opinią 1

Szczurek ma inne priorytety
popieram tę opinię 11 nie zgadzam się z tą opinią 1

Nigdy

Z ekonomicznego oraz logicznego sensu, nie wjedzie pociąg przez najbliższe kilkadziesiąt lat. Czemu?
1. Nieodpowiednia infrastruktura kolejowa łącząca Obłuże ze Śródmieściem
2. Zysk czasowy tylko i wyłącznie przy kompletnie zatkanej Estakadzie i Janka Wiśniewskiego.
3. Przystanki kolejowe oddalone od głównych węzłów drogowych i ciągów pieszych.
4. Taryfa co za tym idzie przewoźnik oraz finansowanie połączenia wewnątrz miejskiego
5. Tabor elektryczny lub spalinowy
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 26

Podpis Gdynianim

Gdynianin...Wojciech Sz.!
popieram tę opinię 11 nie zgadzam się z tą opinią 2

Takie same głosy były ponad 10 lat temu o planowanej PKM

a teraz jeździ i wszyscy domagają się zwiększenie kursów..
popieram tę opinię 16 nie zgadzam się z tą opinią 0

Racja

A teraz popatrz na mapke i zobacz przez co przejeżdża PKMka a przez co miałaby przejezdzac kolejka na Obłuże.
A teraz pytanie:
Wracając z imprezy na skweru co wybierzesz? Nocny N10, który pojedzie na obłuże 10 min czy pociąg na który musisz dojść chwiejnym krokiem na peron, który pojedzie min 15? A jeszcze do domu podejść musisz a autobus prawie pod dom zawiezie.
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 12

Racja

ok, przejedź się o 14 w tygodniu.
Zdecydowanie szybciej autobusem nie wspominając samochodu.
Dlatego pociąg to abstrakcja, trzeba zrobić buspasy, wykorzystać dawne tereny postoczniowe, wybudować drogę czerwoną, drogę krajową do portu, opat, tunel pod torami w chylonii przerzucić ruch z Janka Wiśniewskiego na Śląską i usprawni się ruch z i do dzielnic północnych
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 10

A nie łatwiej

zwodzona kładka pieszo rowerowa miedzy Oksywiem a kapitanatem i jakaś linia autobusowa Dworzec Morski - WFC?
Z drugiej strony też można zrobić linię Oksywie Dolne - Pogórze Górne, zapewne wyjdzie taniej niż PKM a skróci znacznie czas podróży.
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 0

Tunel

Tunel pomiędzy Chrzanowskiego a Arciszewskich to dobry pomysł na przyszłość, ale są uzasadnione obawy o duży zwrost samochodów wjezdzajacych do centrum miasta.

Naprawdę kibicuję połączeniu kolojowemu na północne dzielnice Gdyni ale będąc realistą, słabo to widze (finansowanie budowy i obsługi) lepiej skupić się na poprawie priorytetu komunikacji autobusowej wraz z budową dróg (nie autostradowych).
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 0

duży wzrost to mają tylko TIR-y
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Ale się Szczurek rozpisałeś :)
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 0

typowe dla urzędnika tu i teraz, "jak zrobić aby nie zrobić a zarobić"

Na tej zasadzie przep...no ofertę budowy DCT złożoną Gdyni przez Australijczyków.
ad. 1 - Zbliża się remont Gdynia Port, to infrastrukturę można/należy zmienić. Szczególnie po to, aby nie robić wycieczek po Chyloni a jechać wzdluż Wiśniewskiego.
ad. 2 - Zysk czasowy zależy również od organizacji przesiadek, więc dojście do przystanków autobusowych to min. 10-15 min Oczywiście, nikt o tym nie myśli
ad. 3 - Przystanki PKM są "w polu" w nadziei na linie dojazdowe i osiedla, również bez infrastruktury przesiadkową. Jak jest, wszyscy widzą, przesiadki Gdańsk lansuje w centrum miasta...
ad. 4 - Miasto to sprawny transport. To nie jest rachunek prosty a ciągniony. Tę sprawność powinni finansować interesariusze ludzkiej mobilności a nie tylko mieszkańcy. Gdyńskie tereny to przemysłówka a ludzie muszą tam do pracy dojechać. Samochodem?
ad. 5 - jak pisałem, idzie remont Gdynia Port. Przebudowa terenów kolejowych częściowo została wykonana. Gdzie było miasto aby moderować ich zakres? Tylko apartamentowce potrafi wsadzać? Na pewno łatwiej jest utrzymać jednolite rozwiązanie ale mozna rozbudowa elektryfikacji to wysokie koszty. Sprawniejsza i tańsza będzie sieć mieszana a sprawność powinna zapewnić organizacja przesiadek (jak metro). Są miejsca, gdzie takie rozwiązania funkcjonują w skali krajowej.
PKM istnieje dzięki Gdyni, ponieważ w czasach gdy samorządy jeszcze ze sobą rozmawiały, to Gdynia wymogła wybór rozwiązania kolejowego, aby skomunikować oba lotniska. Potem środki i szansę gospodarczą przechwycił Gdańsk ale zapisów nie zmieniono... Bo środki przyznane... Dlatego jest PKM a nie tramwaj.
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 0

Gdynia?

Gdzie to?
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 1

Co z Polregio. Jak to wygląda !!!
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Najpierw wywłaszczyła. ..

Pod budowę, a teraz wynajem?
popieram tę opinię 65 nie zgadzam się z tą opinią 9

Zakładam,

Że chodzi o lokale komercyjne wybudowane przy niektórych przystankach (np. Niedźwiednik, Brętowo).
popieram tę opinię 12 nie zgadzam się z tą opinią 0

W artykule z linku

Jest opisany przekręt z działkami:)
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 6

Człowieku, myśl - to nie jest trudne :)

A przede wszystkim najpierw przeczytaj tekst ze zrozumieniem, a dopiero potem komentuj...
popieram tę opinię 6 nie zgadzam się z tą opinią 2

troche jak bandziory nie pytajac o zgode

a jaki to interes skoro wczesniej zaplacili z panstwowej kasy miliony i teraz samorzad ma dlugi?

W zaden sposob nie jest to odpowiedzialne.
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

Jak tam rozklady jazdy we Wrzeszczu?

Tak, wiem. Inna spółka tym zarządza.
Ale pamietajcie pracownicy zrosnieci z biurkiem.
Klient ocenia całość, a nie fragment uslugi...
popieram tę opinię 98 nie zgadzam się z tą opinią 2

NIech się lepiej zajmą wyjącymi

składami PKM/SKM oszaleć można z tym wyciem.
popieram tę opinię 7 nie zgadzam się z tą opinią 2

Przesadzasz
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 2

Tez zacznij wyć..
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Kiedy rządzące województwem PO

Wyda miliard zł w Gdyni i zbuduje tam i na Kielnienskiej w Osowie kilka przystanków oraz kawałek linii w Gdyni ?

Zamiast budowania 11 przystanku w Gdańsku Firoga
popieram tę opinię 21 nie zgadzam się z tą opinią 37

Tak

Iż niewiele (wg nich) ona im da.
A zresztą, żadni dziennikarze o nic ich nie pytają (vide: osobliwa "rozmowa" p. Szczerby z rzecznikiem, albo starsza już wazeliniarska rozmowa Gruszeckiej w TVP). Z taką piątą władzą to nic tylko rządzić po grób
popieram tę opinię 6 nie zgadzam się z tą opinią 0

Kiedy Gdynia dorzuci tyle samo pieniędzy co Gdańsk do inwestycji aglomeracji?
popieram tę opinię 6 nie zgadzam się z tą opinią 3

PO od lat blokowało

Możliwość leasingu/ zakupu nowych składów dla PR i SKM rozpisując przetargi wyłącznie na kolejne 12 miesięcy.

Spółki nawet przy najlepszych chęciach nie miały jak wymiany taboru sfinansować.
popieram tę opinię 5 nie zgadzam się z tą opinią 5

PO nie rządzi od 3 lat

Gdzie nowe składy?
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 1

Urzad marszalkowski, ktory jest odpowiedzialny za to zagadnienie

Jest nadal w rekach tej parti i od trzech lat mocno sie zaktywizowal prospolecznie, moze dzieki konkurencji i nadzorowi inne opcji?
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Województwem zarządza niejaki Drelich. Ten od zamiatania liści. I do niego kieruj te pytanie niekumaty ignorancie.
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 3

niejaki Drelich jest wojewodą

czyli "namiestnikiem" na województwo władzy wykonawczej jaką jest rząd. Ma on niewielkie "przełożenie" na faktyczną wladzę województwa.
Wojwództwem zarządza samorząd pod kierownictwem "niejakiego" Struka, marszałka i z jego ramienia komunikacją "niejaki" Świlski - wicemarszałek. Drugi, de facto, bardziej ustosunkowany od pierwszego. Kolejnymi szczeblami są prezydenci i wójtowie. To zupełnie inna ekipa, reprezentująca organizację Państwa i obywateli tego regionu. I zarządzająca kasą, czyli ta władza jest realna. Znane to i zasiedziałe postaci (szczególnie ta druga), których zasługi dla komunikacji dobrze są znane.
Więc to ty nie rób ludziom wody z mózgu. Na szczblu wojewódzkim istnieje dwuwładza, o często rozmytych kompetencjach. W czasie, gdy PO miało "wszystko", było to bardzo wygodne, sprawy szły gładko, z ręki do ręki... To jest źródło "sukcesów" Gdańska, ktory jak depresyjny lej, wyssał większość środków.
Teraz jest sie kim zasłonić... Drelichem...
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 1

wtedy, kiedy nasz "przemysł turystyczny" sfinansuje Kolej Nadmorską

Od Lubiatowa do Helu.
Abyśmy mogli komfortowo przemieszczać się od plaży do plaży...
Policzcie koszty a zobaczycie, dlaczego niektórym śni sie partnerstwo prywatno - państwowe...
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 0

Wynajmuje działki i nieruchomości, które wcześniej wywłaszczyła? Przecież w normalnym kraju powinien być za to kryminał.

Zamiast manifestacji pod sądami władze samorządowe powinny się wziac za takie kwiatki robione przez podległe im spółki, chyba że same mają interes w kręceniu wałków.
popieram tę opinię 50 nie zgadzam się z tą opinią 13

Miliard zł poszedł w Gdańsku tak ze na to

Na przystanki w Gdyni już nie starczylo
popieram tę opinię 8 nie zgadzam się z tą opinią 2

po liczbie minusów wnioskuję, jak dużo jest komunistów mentalnych

wychodzących z założenia, że "wspólne" dobro może skonsumować prywatną własność w imię wspólnych celów.
A jeśli uważacie się jednak za kapitalistów to pamiętajcie, że za wywłaszczenia płacono pieniędzmi podatnika po to żeby teraz spółka samorządowa kosumowała zyski za dzierżawę lub sprzedaż nowym właścicielom. Czyli zgodnie z zasadą "prywatyzujemy zyski, uspołeczniamy koszty"
popieram tę opinię 21 nie zgadzam się z tą opinią 4

No i git.

Tak to powinno działać
popieram tę opinię 8 nie zgadzam się z tą opinią 16

Socjalizm

I jego zwolennik
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 1

Stwierdzam przedawkowanie Niezależnej

Zalecam komisyjne odcięcie kabla od Internetu
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 3

halas w ...j

Czy ktoś się orientuję do jakiej instytucji można złożyć skargę na zbyt głośne koleje PKM? Winna miała być klimatyzacja ale klima już nie chodzi a składy dalej startują glosniejbniz MIG24.
popieram tę opinię 39 nie zgadzam się z tą opinią 5

Słychać ten złom w promieniu kilkuset m

Jak nie działa klima, to powiedzą że to ogrzewanie wyje. Co zrobisz, jak nic nie zrobisz
popieram tę opinię 18 nie zgadzam się z tą opinią 0

tak, bo ogrzewanie i

Klimatyzację włączyli dopiero tej zimy. Wcześniej nie umieli.
popieram tę opinię 6 nie zgadzam się z tą opinią 0

to SKM ci odpisze, że oni tylko użytkują składy, a włścicielem jest Urząd Marszałkowski, tak jak PKM odpisuje, że tylko

zarządza torami :(
popieram tę opinię 5 nie zgadzam się z tą opinią 0

UTK

1. Urząd Transportu Kolejowego.
2. Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska.
popieram tę opinię 9 nie zgadzam się z tą opinią 0

Dobre bo polskie?

Nowy znak towarowy powinien być.

kijowe bo PESA.
popieram tę opinię 6 nie zgadzam się z tą opinią 0

700 tysiecy, co sie rowna 5% dotacji marszalkowskiej. No swietnie, ale zabraklo tutaj jednej informacji:

Dla pelnego zrozumienia i oceny dzialania powinniscie podac ile kosztuje utrzymanie tej grupy bohaterow ? Wtedy dopiero moznaby pokusic sie o realna ocene tych 700 tysiecy dochodu. Inaczej moze sie to okazac jedna wielka strata, nieprawdaz ? Ach to nieuczciwe dziennikarstwo
popieram tę opinię 62 nie zgadzam się z tą opinią 2

Przykry zart

Gdyby ta dodatkowa działalność dała chociaz 1zł zysku to by się tym pochwalili... A tak jest to zwykle szukanie zajęcia dla armii urzedasów. O wiele taniej dla nas byłoby po prostu zwolnić te stołki.
popieram tę opinię 15 nie zgadzam się z tą opinią 1

To samo pomyślałem

700 tys przychodu to nie jest 700 tys zysku. Obstawiam, że koszt utrzymania tych asów generuje stratę a nie zysk.
popieram tę opinię 9 nie zgadzam się z tą opinią 1

Mistrz ściętej riposty
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Dla 20 km toru potrzeba prezesa, rady nadzorczej

I całej armii urzędników. Niezły wał
popieram tę opinię 68 nie zgadzam się z tą opinią 9

Bo to nie jest zwykłe 20 km.

To 20 km na miarę naszych możliwości!
popieram tę opinię 14 nie zgadzam się z tą opinią 2

Najpierw pomyśl potem napisz

Zrobiłeś kiedyś coś więcej niż zakupy w Biedronce? Te twoje 20 km to skomplikowana prawnie i logistycznie inwestycja za ponad miliard, więc pomyśl zanim coś napiszesz. Nie mówiąc o tym, że w porównaniu z państwowym molochem PKP, samorządowa PKM zrealizowała tę inwestycję kilkakrotnie mniejszym zespołem, a przede wszystkim w założonym terminie - co w przypadku duuuuużo większej PKP się nie zdarza.
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 17

W strukturach PKP wystarczyłby dyżurny ruchu

I obchodowy. Ale gdzieś trzeba kolesi upychać
popieram tę opinię 9 nie zgadzam się z tą opinią 1

no bo z tego miały wypączkować Koleje Gdańskie

Wzorem Śląskich czy Mazowieckich. Tyle że koledzy się spóźnili i koniunktura oraz unijne fundusze się skończyły lub oddechu zabrakło na "wkład własny" (3x przefajnowany budżet). Oraz wyobraźni, o czym świadczy odpuszenie linii kolejowej i majątku skm...
Tak to jest, jak przy słusznej idei zaczną się kręcić ludzie o całkiem innych zamiarach... Którzy, na domiar złego, wcześniej doktrynalnie zamykali lokalne połączenia. Ich postawę zmienił strumień kasy z dotacji. Przecież to koszty nie do udźwignięcia dla wydrenowanej gospodarki Pomorza.
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 2

To dlaczego geniuszu PkM nie jeździ zgodnie z rozkładem.Wyjazd na lotnisko to istna ruletka.
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 1

Urzędnik się wyżywi vs zatrzymajmy fachowców

Trudne do jednoznacznej oceny. Z jednej strony im mniej urzędników tym lepiej. Z drugiej, jeśli są oni potrzebni do dalszych etapów rozwoju PKM, to może dobry pomysł, aby ich zatrzymać.
popieram tę opinię 10 nie zgadzam się z tą opinią 3

Otóż właśnie!

Na państwowych/samorządowych stanowiskach są specjaliści, którzy często mają zbyt mało zajęć. Jeżeli można ich dodatkowo wykorzystać i do tego zarobić, to tylko korzyść!
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 0

dlaczego szczurek nic nie robi dla rozwoju PKM

może zamiast stawiać pomniki i biegać po imprezkach powinien zacząć rozwiązywać problemy komunikacyjne???
popieram tę opinię 14 nie zgadzam się z tą opinią 1

I to jest skandal

PKM to linia, na ktora nie mozna liczyc.

Bo gdy jest sukces to PKM.
A gdy nie przyjedzie pociag to skm...
popieram tę opinię 17 nie zgadzam się z tą opinią 6

Bo pociagi jeżdżące po linii PKM to właśnie SKM!

PKM wybudowała linię kolejową i odpowiada wyłącznie za przystanki i tory, a nie za pociągi jeżdżące po nich. To są pociągi SKM i tylko SKM odpowiada za ich opóźnienia, awarie czy ostatnio niesamowity hałas.
Przecież właściciel drogi nie ma żadnego wpływu na jakość usług w autobusach jakie po jego drogach jeżdżą i tak samo właściciel torów nie ma nic wspólnego z jakością usług świadczonych przez przewoźnika, który po nich jeździ.
popieram tę opinię 7 nie zgadzam się z tą opinią 5

A kto w takim razie odpowiada za codzienne kilkuminutowe stanie PKM przed przystankiem Strzyża w stronę Wrzeszcza o 6.55 ?
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 4

A za to akurat pkp plk

Bo to pkp plk zarządza ruchem na stacji PKP Gdańsk Wrzeszcz i wydaje zgodę na wjazd na nią pociągom jadącym linią PKM - pisało kiedyś o tym Trójmiasto.pl
Jeżeli z jakiegoś powodu inne pociągi z wyższym priorytetem (np. pośpieszne) mają opóźnienie, pozostałe pociągi muszą czekać - tak jest w całej Polsce i Europie, nie tylko w Gdańsku.
popieram tę opinię 7 nie zgadzam się z tą opinią 1

Pewnie PLK :)
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 0

Nie o to chodzi. Po prostu PKM chwali się nie swoimi osiągnięciami. Trąbią, że przewiezli tyle, a tyle pasażerów w takim, a takim czasie. Tymczasem to nieprawda, bo pasażerów przewiozła SKM, która nie wiedzieć czemu, niespecjalnie się do tego przyznaje.
PKM to może się pochwalić tym, że np. w dniu dzisiejszym udało nam się zamieść perony na czterech przystankach. Albo, że dziś usunęliśmy dwie gałęzie leżące na naszych torach, ponadto przegoniliśmy 5 dzików, które próbowały naszą linię przekroczyć.
popieram tę opinię 7 nie zgadzam się z tą opinią 3

SKM nie wiedzieć czemu w ogóle niewiele robi, żeby zachęcać mieszkańców do korzystania z kolei, więc pewnie dlatego "niespecjalnie się do tego przyznaje". To jest paranoja, że w tej całej układance przewoźnik wożący pasażerów jest ostatnim, któremu zależy na ich jak największym wzroście. Wszystkie działania zachęcające do korzystania z kolei od kilku lat prowadzi niemal wyłącznie Urząd Marszałkowski i jego spółka PKM, a nie SKM, która powinna to robić. Więc nic dziwnego, że to urząd i PKM się tym chwalą.
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 0

sprawa jest prosta

Przewoźnik ma płacone od faktu przejazdu pociągu od punktu A, do punktu B a nie od ilości pasażerów czy sensowności tego przejazdu. Więc nic dziwnego, że ma mocno wylane, na to co wozi. Najtaniej jest wozić powietrze, bo najmniejszy kłopot.
I jest to ideał dla przewoźnika, do którego dąży.
Takie sa skutki życia z dotacji, gdzie urzędnik określa opłacalość a wykonawca uważa wynagrodzenie za oczywistość. W takim układzie, to faktycznie PKM odpowiada za ilość, którą pomimo niechęci przewoźnika uda się przewieźć... ;)
popieram tę opinię 6 nie zgadzam się z tą opinią 0

parada oszustow, odcinek o pkm/skm

nawet na tej stronie u góry, jak pomyłkowo wyłączyć Adblock, jest często reklama "wspólnego" biletu, w Korą jak się wejdzie, to można dostać bólu głowy od tych mnogich skomplikowaniepogiętych taryf.

skm powinna być szybko sprawnie nagle i bezboleśnie
zlikwidowana, wcielona do ztm

jeden bilet powinien oznaczać każdy bilet. oczywiście hieny cmentarne zarazoowiedza, ze bilet byłby drogi, skoro można będzie sie przesiadać, ale ja bym na takich napuścił prokuratora i psychiatrę. Przecierz ludziska będą jeździć tam, gdzie potrzebują, na identyczną odległość jak na osobnych biletach, bo nikt nie ma czasu na zwiedzanie, Zycie jest za krótkie. za to będzie im wygodniej i więcej ludzi zrezygnuje czasem z jeżdżenia furą, która i tak, na wszelki wypadek mają.
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 0

Nie rozumiesz...

PKM chwali sie, ze tylu i tylu pasazerow przewiozla...
A jak pociag nie przyjedzie to odsylaja do skm...
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

rynek-kolejowy.pl/mobile/premiera-cityjet-sportowy-pociag-regionalny-od-obb-i-bombardiera

Pociąg który rozwiąże problemy z przewozem rowerów na PKM.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 3

xd za rok dostaniesz stary kibel en57.
Niech tylko trasę zelektryfikuja
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

Nie, żebym się czepiał, ale

jaki jest bilans na usługach inżynierskich? Dodatni, zerowy, czy może jednak ujemny? Bo na podstawie ogólnego bilansu teudno cokolwiek wnioskować.
popieram tę opinię 5 nie zgadzam się z tą opinią 1

Adamowicz wydał na PKM 2 miliadry złotych .

Gdyby budowa PKM miała się zamortyzować po 20 latch to rocznie powinna PKM generować 100 milionów złotych plus odsetki oprócz pieniedzy przeznaczonych na eksploatację .
700 tysięcy złotych , które najprawdopodobniej PKM sama przeje, to stanowczo za mało na napisanie , że "PKM zarabia" .
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 5

Niemiecki portal Trójmiasto.pl chyba zwariował

Chca nam zarekalmować niczym nieuzasadnione mnożenie etatów , jako interes , z którego powinnismy sie cieszyć . Nie dziwię się , że Adamowicz zupełnie odleciał , jesli niemieckie media w ten spoób kontrolują urzędniczą sitwę rozkradająca Trójmiasto od 30 lat
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 3

Adamowicz? A ja myślałem, że Struk...

Ale ktokolqiek to zrobił, dobrze zrobił.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Tylko raz jechałem PKMką

Więcej nie mam zamiaru
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 7

ILE samorząd województwa wyłożył na budowe

Ale tak szczerze, bez kreatywnych dyrdymałów! A teraz czeka nas druga odsłona - elektryfikacja. Wow.
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 2

Hałasujące kolejki

Niech najpierw naprawią te hałasujące kolejki
popieram tę opinię 6 nie zgadzam się z tą opinią 1

W czasie rozkwitu PKM kolej regionalna - Przewozy Regionalne - umiera.

Ale ona marszałka :)
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

One obie marszalka

Dla jasnosci.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

czy pkm ma rszałka czy nie ma tego rszałka to niewaźne, to jest oboczny wątek, rozpraszacz

a problem główny to antywydajna organizacja przewozów,
ich podział na spółcie i spółeńki, byle więcej stołków zarządów synekur
byle więcej taryf, byle wyższe koszty 'misia', byle nas lepiej
wydoić

to jest kryminalne, typowa polnische wirtschaft, ale to kwestia czasu.
kiedyś i tak cały region będzie miał jedną taryfę na wszystkie
publiczne masowe sieci transportowe
i ich jeden chudy, wydajny zarząd
bo tak się dzieje na całym świecie, na zachodzie i na wschodzie

niestety, samo nie przyjdzie, padlinożercy sami nie zrezygnują
przepędzi ich dopiero jakiś kataklizm, np. inwazja Rusków, albo zombi,
pomoże odspawać te pijawki, te hieny, od naszych portfeli

liczyłem na pis, toż to prawie j/w, niestety, oni nie dość katastrofalni
trzeba czekać. może mój syn doczeka. albo wnuk.

teraz na razie nikomu się nie opłaca. fury i ich furmani rządą.
nikt nie marzy o dobrym, wydajnym, sensownym życiu, tylko o wygodnej furze.
a to totalnie nie to samo.
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

Nie podoba mi się że rządzący, rządzą po 20 lat

Czas na długie wakacje!
Maximum 2 kadencję!
Ci ludzie zbucwiali! Do reszty
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 0

Trzeba tych POpapranych nierobow

Z pkm zniwelować i zatrudnić 3x mniej!
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 1

Chwalą się ta pkm - niech lepiej faktury przedstawia

Jakim kosztem budyń zadluzyl gdansk?
Na długie lata by prawdopodob wyprowadzić bikini spoleczkami $$$ z miasta???
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 1

PKM to ideał.
Zobaczcie jak wygląda Polregio w woj. Pomorskim.

Marszałka dzieło
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

W czasie gdy wy komentujcie woj. Zachodnio-pomorskie odbiera 50-ty nowy pociąg.

Tylko u nas 0.
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 0

Na dodatek, linia ze Szczecina do Szczecinka

Po tamtej stronie robi sie dwutorowa...
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
do góry