Re: Nieszanowny piracie w szarej Kia Ceed GA 6797J
oto fachowe wyjaśnienie xDrive; nie mojego pióra:
"W warunkach dobrej trakcji:
Tylna oś jest napędzana zawsze. Założony przez konstruktora rozkład momentu przód:tył to 40:60. Może się...
rozwiń
oto fachowe wyjaśnienie xDrive; nie mojego pióra:
"W warunkach dobrej trakcji:
Tylna oś jest napędzana zawsze. Założony przez konstruktora rozkład momentu przód:tył to 40:60. Może się płynnie zmieniać od 0:100 (manewrowanie na parkingu, ciasny zakręt pokonywany z niewielką prędkością, prędkość powyżej 180 km/godz) do 50:50 (kiedy system wykryje nadsterowność).
Na śliskim:
Kiedy koła jednej osi tracą przyczepność, a drugiej ją zachowują, wyrafinowany system DSC (czyli ESP w języku BMW) przyhamowuje ślizgające się koła, nawet całkowicie i cała moc napędu trafia na oś, której koła mają przyczepność. Dodatkowo DSC przyhamowuje poszczególne koła jednej osi, jeśli występuje pomiędzy nimi różnica trakcji. Czyli imituje blokadę przedniego i tylnego dyfra, które są zwykłe, tj otwarte.
Ogólnie:
Sprzęgło wielopłytkowe zamiast dyferencjału centralnego to ostatnio najpopularniejszy rodzaj napędu 4x4. Pozwala oszczędzić więcej paliwa, jest tańsze i prostsze (tak, dzisiaj prościej jest zastosować rozwiązanie elektroniczne niż mechaniczne). Ma je tak wiele samochodów, przede wszystkim japońskich i koreańskich, że nie chce mi się wymieniać. X-drive jest takim samym systemem, jak ten z hyundaia santa fe (na przykład), tylko lepszym: więcej czujników, więcej informacji, lepsze oprogramowanie itd. Dzięki temu działa tak szybko, że (podobno) antycypuje wydarzenia na drodze i ma zerowe opóźnienie."
zobacz wątek