Widok

Nowe połączenie autobusowe Bojano - Gdynia

Bojano Temat dostępny też na forum:
Witam.
Od pewnego czasu obserwuję jak się żyje mieszkańcom Bojana w zakresie większych bądź mniejszych udogodnień na co dzień.
Zauważyłem i wiem, że nie tylko ja problem komunikacyjny. Połączenie autobusowe z Gdynią jest, owszem ale do komfortowych nie należy, wie każdy kto z tego korzysta.
Na razie osoby, które mają jedno a nawet dwa auta w gospodarstwie domowym i są zabiegani w tym szybkim życiu a dowożą dzieci do Szkoły Podstawowej w Bojane i nie tylko takie ale i wszyscy inni z dziećmi w wieku szkolnym w szczególności klasy 1-6, zaraz staną przed problemem jak ma dziecko dojechać do wybranego przez siebie Gimnazjum, jeżeli nie zechce iść do Bojańsiego. Owszem jest autobus do Gdyni przez Chwaszczyno do przystanku albo na Kaczych Bukach albo pod TESCO na przesiadkę i dalej Cheja trwa to nie dość, że bardzo długo to do tego proszę zwrócić uwagę na to o której godzinie takie dziecko powinno być już na przystanku żeby dojechać do szkoły na godzinę ósmą rano.
Dlatego podsuwam pomysł skomunikowania ul. Majora Bojana połączeniem autobusowym z chociażby przystankami gdyńskimi autobusowymi przy skrzyżowaniu z małym rondem przy Biedronce w Wiczlinie stamtąd można szybciej dojechać w dalsze rejony Gdyni tylko w chwili obecnej nie ma jak się tam dostać pieszo za daleko na dzisiejsze czasy.
Dziwi mnie, że Kielno jest o wiele lepiej skomunikowane od Bojana, tam przystanki autobusowe są nawet w szczerym polu. Pod szkołę w kielnie podjeżdżają nie tylko autobusy miejskie z Gdyni ale dodatkowo sześć z Linii wejherowskiej coś tu nie chalo, bo w Bojanie jest tylko jedna taka wejherowska linia i to jeden kurs na dobę do Kielna rano i spowrotem.
Połączenie z Wiczlinem dawało bu szansę nie tylko młodzieży na szybki dojazd do Gdynia ale też i innym mieszkańcom mającym taką potrzebę. Proszę zwrócić uwagę na to, że Wiczlino wchodzące w obszar Gdyni Zachód cały czas prężnie się rozwija oferując w przyszłości wiele udogodnień, do których uważam, że powinniśmy mieć łatwy dostęp nawet bez samochodu. Uważam też, że przy okazji uruchomienia takiego połączenia prędzej czy później znalazły by się pieniądze na poprawę nawierzchni tej ulicy. W kielnie w chwili obecnej autobusy jeżdżą po jeszcze gorszej pod względem nawierzchni i węższej drodze niż ul Majora Bojana.
popieram tę opinię 42 nie zgadzam się z tą opinią 1
To jest bardzo trafna inicjatywa i myślę, że dość pilna sprawa.
popieram tę opinię 18 nie zgadzam się z tą opinią 1
Jest połączenie naszej lini autobusowej na Chylonię.Tam jest sporo możliwości dojazdu np.bezposrednio na Witomino Sopot i kolejka podmiejska.
Może postarać sie o zwiększenie intensywnosci połączeń z Chylonią ?
popieram tę opinię 15 nie zgadzam się z tą opinią 6
I tu jestem jak najbardziej za! O ile rano można bez problemu dojechać na 8 do szkoły czy pracy, to wrócić jedynym kursem o 15:48 z Chyloni już nie bardzo, wystarczyłoby opóźnić ten kurs o godzinę i wtedy cała moja trzyosobowa rodzina przesiada się z auta na komunikację:) Trzeba powalczyć o większą liczbę kursów i będzie pięknie!
popieram tę opinię 12 nie zgadzam się z tą opinią 2
Bojana ma fatalna nawierzchnia, Warszawska również.
więc komunikacja tam nie pojedzie.
Poza tym jaki dodatkowy dojazd do Gdyni da ci połączenie z Wiczlinem?
147 do centrum?, 172 do centrum? czy 121 na Karwiny?
Ja uważam, że lepiej jakby 191 jeździł co pół godz a nie co półtorej.Bo to jest problem, zwłaszcza jak wracasz z Gdyni i nie trafisz.
popieram tę opinię 24 nie zgadzam się z tą opinią 2
Jak macie siłę walczyć - to podpowiadam - adresatem nie jest ZKM tylko Gmina Szemud - to ona finansuje 191 na terenie gminy. Jeśli wysupła forsę na dodatkowe kursy to ZKM nie będzie robić problemu.

Moje zdanie jest takie że 191 powinno jeździć w pętli Tesco-Bojano- Koleczkowo - Wiczlino - Tesco i spowrotem. Daje to dużo większe możliwości dojazdu (Chylonia, Centrum via Witomino).
popieram tę opinię 24 nie zgadzam się z tą opinią 1
Szemud woli inwestować w Kielno, bo tam mieszka wójt, który nam Trasę Kaszubską wkleił do Bojana.
A co do 191, bardzo trafne, już też kiedyś o tym pisałem, to nawet nie wymaga większych pieniędzy a umożliwia łączność z Chylonią i Rumią (288) centrum Gdyni z Wiczlina i Orłowem, Sopotem i Oliwą z TESCO
popieram tę opinię 5 nie zgadzam się z tą opinią 0
Chyba Ci się Wójtowie pomylili. Doczytaj proszę, a wtedy się wypowiadaj. To było za poprzedniego Wójta.
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 2
Jezdze codziennie ta trasa i powiem tyle: nawierzchnia ulic Bojana czy tez Warszawskiej po deszczu tragedia, ale nie jest to jakis wiekszy problem gdyz czesto jezdzi rownarka, NAJWIEKSZA bolaczka dla autobusu bedzie przejazd przez las pomiedzy ulica Sucha i Lanowa, bardzo wasko (dwie osobowki mijaja sie tylko w niektorych miejscach), galezie nisko, pseudo-asfalt krzywy jak zeby tesciowej i dziurawy jak ser szwajcarski. Autobus nie ma tu zadnych szans, a najgorsze jest to ze to juz Gdynia i raczej nie bedzie im zalezec na tym polaczeniu...
popieram tę opinię 5 nie zgadzam się z tą opinią 1
Jakby były chęci i inicjatywa, to i gmina znalazłaby pieniądze aby sfinansować remont drogi do granicy Gdynią,a myślę że jakby się dogadać z miastem to też by zrobili porządną drogę do granicy z Bojanem, przecież na drodze do wiczlina jest spory ruch,a po wybudowaniu drogi byłby jeszcze większy.
Droga taka de facto byłą by drogą między dwoma powiatami, także powalczyć o dofinansowanie urzędu marszałkowskiego też można by było powalczyć nie mówiąc o dotacjach z unii.

Szczere pola które ciągną się w okolicach kapliczki na stawie, są wykupione przez Hosse która pewnie w niedalekiej przyszłości zacznie tam budowę osiedli. Jest to szansa na wybudowanie przez Gdynię porządnej drogi biegnącej w te okolice.
popieram tę opinię 6 nie zgadzam się z tą opinią 1
W fatalnym stanie, z głębokimi dziurami jest teraz ul. Poległych Żołnierzy, mostek nad Kaczą, Wrzosowa, aż do Na Dambnik. Jest po wyborach, ciekawe, jak długo przyjdzie nam czekać na wyrównanie.
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0
równania nie będzie,trzeba czekac az spadnie snieg i się wyrowna ;-)
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 0
Zgadzam sie, jest to jakby nie patrzec "przelotowka" :)
Remont tej drogi na pewno odciazylby korki przed rondem w Chwaszczynie oraz ulice z Koleczkowa do Gdyni. W tym roku polozyli plyty ale tylko na niektorych odcinkach. Samo polaczenie autobusowe rowniez dobrze by wplynelo na korki do Trojmiasta.
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 2
Moja opinia jest taka, że potrzebne jest aby obecne połączenie na kacze buki / tesco zostało przedłużone do śródmieścia gdyni. Pozornie jest to znaczny koszt dla gminy, ale realnie nie koniecznie, wystarczy trochę dobrej woli w układaniu rozkładu ponieważ z tesco lata cała masa autobusów do śródmieścia więc wystarczy tak dobrać rozkład żeby te nasze autobusy pokryły się z jakąś istniejącą linią. To jest robota dla wójta i radnych !!! Ja już naciskam, poproszę może też Panią Małgorzatę (MK) aby może jako zapewne przyszła kandydatka na radnego dokręciła im śrubę. To jest cel realny do zrobienia nawet w tym roku. Wówczas trzeba będzie powalczyć jeszcze o częstsze kursy, ale to już napewno będzie koszt dla gminy, ale jest w Bojanie nas coraz więcej więc i tutaj uważam że mamy prawo tego żądać. Co o tym myślicie ?
popieram tę opinię 7 nie zgadzam się z tą opinią 1
Pewnie ze mamy prawo zadac moze jakis mini bus bojano wiczlino mysle ze duzo osob by korzystalo bo autobus ktory jezdzi na lini 191 koleczkowo chylonia to sa chore godz ja jezdze na 7 do 17 jak dojechac
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 2
Jak najbardziej bojano -wiczlino polaczenie
popieram tę opinię 7 nie zgadzam się z tą opinią 1
Takie polaczenie by sie przydalo wiczlino bojano a nie 3,5 km z buta
popieram tę opinię 11 nie zgadzam się z tą opinią 1
Dobry pomysł
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Autobus do Wiczlina,ul.Majora Bojana jeżdziłby już w 2006roku,ale radny Bojana nie wyrażał na to zgody. ZKM Gdynia nie stawiała sprzeciwów. Biedronka i tak w Bojanie powstała i stanowi konkurencję dla Sklepu tego Pana.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
Tez uwazam, ze nalezy zwiekszyc czestotliwosc 191. Jednak Gdynia to nie tylko centrum. Polaczenie z Wiczlinem da dojazd do... Wiczlina:) czy Chwarzna, gdzie też niektorzy z nas pracuja lub sie ucza.
popieram tę opinię 5 nie zgadzam się z tą opinią 0
Dokładnie, i jeszcze 3 kursy wiecej
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0
Dobry wieczór!

Chciałbym jeszcze raz poruszyć jakże ważny temat połączenia Bojano-Wiczlino. Zgłosiłem ostatnio to do Gminy Szemud, otrzymałem odpowiedź, że nie ma szans na połączenie autobusowe (np. Majora Bojana jest do 10t, a autobus waży ok. 12t). Minibusy? - pomyślimy w przyszłym roku. Dodatkowo okazało się, że jestem jedyną osobą, która poruszyła ten temat w Gminie. Warto by było, aby każdy zainteresowany tym nowym połączeniem napisał chociażby e-maila do Gminy, o potrzebie takiej linii. Gmina nie czuje potrzeby uruchomienia nowych połączeń. Musimy zadziałać! Inaczej nic się nie zmieni. Taka linia minibusów mogłaby przebiegać np. w pętli: Wiczlino Działki I, Sucha, Łanowa, Majora Bojana, Sobieskiego, Czarna Góra, Hebla, Wybickiego, Warszawska, Majora Bojana, Łanowa, Sucha, Wiczlino Działki I. Taka pętla miałaby zaledwie 7 km (na terenie Bojana). Oczywiście taka trasa jest tylko (i wyłącznie) moim przykładem. Na przystanku Wiczlino Działki I autobus linii 147 jeździ np. w soboty co 20 min do Centrum i do Karwin. Jeśli mieszkańcom zależy na na lepszej komunikacji z Gdynią, trzeba działać!
popieram tę opinię 6 nie zgadzam się z tą opinią 1
To z pewnością, prędzej, czy później będzie miało miejsce.
A tak na prawdę, ile razy zdarzyło się komuś jadącemu samochodem podwieźć pieszego? Ja to robię, mam dowody wdzięczności w postaci podziękowań.Nie biorę tylko dzieci, bo te w obawie,że może ich spotkać przykrość inie chcą korzystać z podwiezienia. Tak są uczone, a same nie rozpoznają jeszcze, komu mogą ufać.
popieram tę opinię 5 nie zgadzam się z tą opinią 1
Zgadzam się, ale takie połączenie znacznie ułatwiłoby dojazd do szkoły/pracy do Gdyni. Stały dojazd, a nie oczekiwanie na kogoś życzliwość. Powtarzam, Gmina Szemud nie jest chętna do współpracy w związku z taką linią. Oczywiście, według Studium ma powstać lekki transport kolejowy przez Bojano, ale szybciej niż za 7 - 10 lat to nie powstanie! Mamy się czego domagać. W Bojano jest 2700 ludzi czyli 20% Gminy. Dla porównania w Szemudzie jest ok. 1900 mieszkańców.
popieram tę opinię 9 nie zgadzam się z tą opinią 2
Widzę, że nie są Państwo zainteresowani takim połączeniem. Szkoda :( . W końcu Bojano byłoby "bliżej Gdyni". A chyba większość mieszkańców Bojana pracuje/uczy się w Gdyni?
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 1
pomysł jak najbardziej dobry, i nawet realny, przy użyciu minibusów. Myślę że w dużym stopniu ludzie przesiedliby się na te minibusy bo znacznie skróciłoby to podróż do Gdyni i z powrotem.
popieram tę opinię 7 nie zgadzam się z tą opinią 1
Jestem za! Ale jesli o połączenia z chylonia! Co pol/godzine zrobic w jedna i druga i problem rozwiazany!
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 1
Z Bojana do Chyloni i z powrotem jest 28 km, a całą trasę najprawdopodobniej musiałaby finansować Gmina Szemud. Połączenie z Wiczlinem oznacza znacznie mniejsze koszty (Wiczlino - pętla po Bojanie - Wiczlino to 11-12km)

P.S. Taka pętla to np. Majora Bojana, Sobieskiego, Czarna Góra, Hebla, Wybickiego, Warszawska, Majora Bojana.
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 1

Popieram.Proszę działać.My działaliśmy w 2006r,by uruchomić linię 191,z dobrym skutkiem.Zbieraliśmy podpisy mieszkańców i zawieżliśmy listy do Gminy.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
Jako kierowca 191 mówię stanowcze tak, choć jak czytam (bo fizycznie nie byłem na wspomnianej drodze gdzie ewentualnie miałby jeździć mikrobus) to na niektórych odcinkach stan drogi bez remontu nie pozwala na kursowanie po niej nawet mikrobusa. Skoro obecny stan drogi nie pozwala na drogę na skróty przez pola (Majora Bojana, Łanowa), to można się zastanowić nad kursami z Karwin Tesco przez Wiczlino, Łężyce, Koleczkowo z pętlą w Bojanie. Takie rozwiązanie pomogłoby w sytuacjach gdy jeden kurs nam ucieknie to czekamy na kurs innej lini oraz mamy dwa punkty przesiadkowe (Karwiny i Wiczlino skrzyżowanie). Pozdrawiam pasażerów!!
popieram tę opinię 9 nie zgadzam się z tą opinią 1
Zwiększenie częstotliwości 191 np. dwukrotnie choć w jedną stronę znacznie odmieniło by moje życie ;)
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 0
Podobno mieszkańcy Koleczkowa prosili o dodatkowy kurs (1) do Chyloni i Gmina Szemud nie zgodziła się. W Gminie uważają, że ilość kursów 191 jest wystarczająca i trzeba spojrzeć na to, że Szemud ma jeszcze gorzej.

Myślę, że minibus lepiej skomunikowałby same Bojano i można by szybciej dojechać do Gdyni (nie trzeba by jechać przez Chwaszczyno tylko do Wiczlina, tam bezpośrednio do Centrum lub na Karwiny np. linią 147).
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 1
Dokładnie, takie małe busy utrzymują komunikację na Osowej. Mogły by faktycznie łączyć Bojano z Dąbrową przez Wiczlino (po ul. Majora Bojana).
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 1

wystarczy dodac dwie plyty i mamy ladna droge laczaca wiczlino z bojanem.moze ktos mi powie co za madry czlowiek tak ciekawie poukladal te plyty,na zakretach po trzy a na prostej piec.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
A ja bym chciała do centrum Gdyni. To byłoby super. Chętnie kupiłabym bilet miesięczny nawet
popieram tę opinię 6 nie zgadzam się z tą opinią 1
Jeżeli nawet położą płyty w Bojanie, to największy problem dla nawet takich mikrobusów stanowić będzie "asfaltowy" bardzo wąski odcinek w lesie na ul łanowej, oraz dalej te niemiłosiernie krzywo położone płyty. Chociaż nie powiem Linia łącząca Bojano- Koleczkowo-Wiczlino-Dąbrowa to jest niezła alternatywa.
popieram tę opinię 5 nie zgadzam się z tą opinią 1
Ostatnio łatali w lesie ul. Łanowa.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 1
Do magda

Minibus do Wiczlina, a później bezpośrednio 147 do Centrum.
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 1
To w zasadzie to samo co autobus do Tesco. Szukam bezpośredniego dojazdu. Chętnie dołączę do kogoś za dopłatę do benzyny. Póki co sama codziennie wożę puste powietrze.
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 1
Może to samo, ale ma się dwie możliwości. Oznacza to ogólne zwiększenie częstotliwości połączenia z Gdynią oraz skomunikowanie większej części Bojana.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 1
Do Marcin z Weja
Majora Bojana i Łanowa jest do 10 t, więc minibus mógłby chyba jechać tamtędy. Na Łanowej jest asfalt (trochę krzywy, ale Gdynia łata), a Majora Bojana ma być do końca roku wyłożona płytami.
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 1
Można by pomyśleć też o południowych ulicach Bojana i zrobić przystanek chociaż "na żądanie" bliżej ulicy Czynu 1000-lecia. Osoby mieszkające przy tej ulicy od strony Kielna mają spory kawałek do najbliższego przystanku. Albo można zwiększyć częstotliwość autobusu jeżdżącego ulicą Czymu 1000-lecia bo raz na dobę to trochę rzadko....
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 1
ok ;)
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 1
Do Marcin z Weja
Jestem za! Takie połączenie byłoby idealne - o wiele by mi ułatwiło dojazd do np. szkoły i domyślam się że trwałoby krócej niż obecny kurs 191. Mam nadzieję, że taka linia powstanie.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 1
Czy ktoś zgłosił już ten pomysł do gminy i czy ktoś zrobił wstępna kalkulacje?
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 1
Proponuje zainteresować tym radnych. W końcu od tego są.
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 2
A dla kogo jest połączenie 191 do Chylonii? Ja pracuję na Oksywiu od 8.00 do 16.00. Z chęcią bym skorzystał z tego autobusu. Połączeniem o 7.00 jeszcze jakoś z trudem dojadę do pracy, ale już nie wrócę, bo ten z Chylonii odjeżdża przed 16... Jeżeli ktoś pracuje od 7.00 do 15.00 to może na powrót się załapie, ale do pracy rano nie dojedzie.. Więc trzeba jechać samochodem. Gdyby były połączenia np. z Bojana 6.00, powrót z Chylonii 16.00 lub z Bojana 7.00 a powrót z Chylonii 17.00 to przynajmniej ktoś by się załapał.
popieram tę opinię 13 nie zgadzam się z tą opinią 1
Dokładnie. Też kulam się autobusem z Oksywia przez Dąbrowę, a nie Chylonię, bo nie zdążyłbym na bus. Godziny nieszczęśliwe. Przydałyby się ze dwa kursy rano i po południu. Te co są i te co proponujesz byłoby fajnie.
Ale kilka razy się załapałem i powiem szczerze - szczególnie w roku szkolnym troszkę ludzi nim jeździ.
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 1
Generalnie, przydało by się więcej połączeń. Obecne połączenia nie są przeznaczone dla osób pracujących w trójmieście. Brak synchronizacji z autobusami na pętli Kacze Buki i Dąbrowa Tesco. Częstotliwość 191 to porażka. Jadąc 181 z Sopotu brakuje mi 5 minut aby zdążyć na 191 i muszę czekać kolejną godzinę.
popieram tę opinię 7 nie zgadzam się z tą opinią 0
To samo z linia X. Kiedys pasowalo, potem zmienili i brakuje 2 min na przesiadkę.
popieram tę opinię 8 nie zgadzam się z tą opinią 0
Dokładnie z różnicą kilku minuy dosłownie o "włos" tragedia i potem człowiek ma czekać na koleiny ponad 1h :/ :/
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
Zimą to już nie wspomnę. Nic tylko udać się na zakupki do TESCO :'P
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
Chyloni (jedno "i") !!
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 2
przez dwa ładniej :)
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 2
ok jedno i ale dlaczego podpisujesz sie kkk. Jakieś problemy zdrowotne, rączki się trzęsą?
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 3
Słuchajcie Drodzy Forumowicze. Może zamiast pisać na forum, napiszemy petycję do UG o dodatkowe połączenia i podpiszemy się wszyscy, solidarnie. Proszę o podanie przejrzystego planu, jakich połączeń brakuje. Pisaniem na forum nic nie wskóramy. jak pójdzie oficjale pismo z dużą ilością podpisów mieszkańców, to mamy jakąś szansę cokolwiek zdziałać, a nie pisać sobie tu i ówdzie.
popieram tę opinię 14 nie zgadzam się z tą opinią 0
W 2008 roku,Gdynia chciała taką linię uruchomić, ale wówczas nasi RADNI WRAZ Z WÓJTEM, nie wyrazili na to zgody,Wójt musiałby partycypować częściowo w kosztach,a ówczesny Radny ma sklep w Bojanie ,więc była obawa o spadek sprzedaży.......
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 1
Wielokrotnie analizowałem kwestię połączenia Bojana z Chylonią. Jest wyjście ,które nie spowoduje dodatkowych nakładów finansowych,a częstotliwość dojazdu do Chylonii można zwiekszyć 3 krotnie. Trzeba zbudować pętlę w okolicach skrzyżowania na Rumię / jadąc trasą na Chylonie/. Konkretnie przy ul. Jarzebinowej w Łężycach ,kawałek za wspomnianym skrzyżowaniem. Z tej pętli mamy przesiadkę do Chylonii ,lub powrót z Chylonii na autobus 288. Jest tam nawet wolna działka na tą inwestycję. Do Chylonii z Koleczkowa jest 9 km, a do tej pętli byłoby 3 km. Czyli ilośc tzw. wozokilometrów trzykrotnie niższa. Autobusy zamiast na pętli w Koleczkowie ,zawracałaby na pętli Jarzębinowa. Np. trzykrotnie w ciągu dnia.
Sam bardzo często odbieram córkę z tego miejsca. Praktycznie 4x w tygodniu. Autobus 288 kursuje na trasie Chylonia - Łężyce - Rumia w obu kierunkach.
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 0
Przepraszam ,ale w poprzednim poście chodziło mi o ul. Jażynową ,a nie o Jarzebinową.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
Odgrzewam wątek bo pojawił się Bus brother, który zastanawia się nad uruchomieniem połączenia z Bojana Busem, ale koleś jeszcze nie wie w którą stronę. To tu masz chłopie materiał do analizy. Życzę powodzenia o ile to nie jakaś prowokacyjna ściema.
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0
Witam Państwa. Może trochę dużo czytania ale warto dla tych wszystkich, którzy chcą zawalczyć i interesują się sytuacją komunikacji miejskiej w relacji Gdynia Bojano i Bojano Gdynia. Pod linkiem: http://www.gdynia.pl/bip/jednostki/info/6959_109994.html znajdziecie Państwo info o konsultacjach społecznych na temat rozwoju komunikacji miejskiej w Gdyni i okolicach na lata 2016-2025 r. Jest tam podany mail pod który należy zgłaszać swoje uwagi do planu i pobożne życzenia w tym zakresie. Podany mail to plan.transportowy@zkmgdynia.pl . Jest też tam link do tego Planu oraz co ważne informacja, że zgłoszenia będą przyjmowane do 18 marca 2016 włącznie, potem zostaną przeanalizowane. Wiem, że trochę mało czasu ale wysłanie maila to tylko chwila. Ważne, żeby zaznaczyć w tej inicjatywę, że jesteśmy tu w Bojanie i chcielibyśmy poprawić swoją sytuację komunikacyjną. Proszę wszystkich zainteresowanych aby nagłośnili tą sprawę wśród swoich znajomych i powysyłali maile ze swoimi upodobaniami i pomysłami, nawet skopiowanymi z tego forum. Czy to będzie taka czy inna koncepcja na dojazd czy szczegółową trasę przejazdu to w tym momencie uważam, że jest to małoistotne ale na pewno istotne będzie to, że się odezwiemy w tej sprawie. Poniżej przedstawiam w telegraficznym skrócie najciekawsze według mnie fragmenty tego Planu dowodzące moją pierwotną wypowiedz uruchamiającą ten watek. Niestety istotnych informacji o naszej miejscowości jest tam niewiele ale są. (Wnikliwych zachęcam do lektury tego ponad 150 stronicowego opracowania). I na koniec mała statystyczna informacja: kto wysłał maila łapka w górę

Chwarzno-Wiczlino jest dzielnicą Gdyni położoną w zachodniej części miasta o zróżnicowanych funkcjach. Dominuje funkcja mieszkaniowa. Dzielnica stanowi najważniejszy kierunek rozwoju zabudowy mieszkaniowej.

Kierunki polityki przestrzennej Gdyni zakładają rozwój funkcji mieszkaniowych przede wszystkim w obszarze Gdyni-Zachód, w tym budownictwa wielorodzinnego w kierunku: Chwarzna-Wiczlina i zachodnich części dzielnic: Dąbrowa i Wielki Kack. W obszarze przewidywanego intensywnego rozwoju funkcji mieszkaniowych (przede
wszystkim Gdyni-Zachód), planowany jest rozwój szerokiego zakresu usług podstawowych. Lokalizacja dużych centrów handlowych w rejonie Śródmieścia będzie powiązana integracyjnymi węzłami komunikacyjnymi.

Rozwój urbanistyczny miasta będzie przebiegać w następujących kierunkach:
- Chwarzna-Wiczlina jest to podstawowy potencjalny kierunek urbanizacji; rejon Chwarzna-Wiczlina obszar wskazany dla campusu uniwersyteckiego, campusu nauki i opieki zdrowotnej dla osób starszych lub zabudowy mieszkaniowej;

liczba pasażerów komunikacji miejskiej w Gdyni oraz w pozostałych miastach i gminach objętych planem dane za 2015 r: Gmina Szemud w dniu powszednim
1077 w sobotę 367 w niedzielę 206 w skali roku 305466

W żadnym z badanych okresów doby nie występowały przekroczenia zdolności przewozowej, których przyczyną mogłyby być nieadekwatne do popytu rozkłady jazdy. Występujące pojedyncze przypadki przekroczenia zdolności przewozowej, wyznaczanej przez progowe dopuszczalne warunki komfortowej podróży (75% nominalnej zdolności przewozowej danego typu pojazdu), miały charakter zjawisk incydentalnych, związanych z dziennymi wahaniami popytu. Mój komentarz do powyższego nie zgadzam się, takie przesilenie zdarza się codzienne (w roku szkolnym) podczas powrotów mieszkańców Bojana z pracy do domu, ze szkoły do domu.

Założony wzrost wynikać będzie przede wszystkim z zapewnienia intensywnej obsługi powstających osiedli mieszkaniowych Gdyni-Zachód, bardziej oddalonych od centrum miasta niż obecne źródła ruchu. W wyniku zwiększenia udziału komunikacji kolejowej w obsłudze pasażerów, szerzej opisanego w dalszej części planu, założyć należy, że w okresie planowania znacząco zmieni się alokacja przestrzenna pracy eksploatacyjnej środków drogowego transportu miejskiego. Kolejną przesłanką wzrostu pracy eksploatacyjnej będzie zapewnienie oczekiwanych przez pasażerów nowych połączeń bezpośrednich, obsługiwanych midibusami.

Rozwój funkcji mieszkaniowych, pozwala przyjąć założenie o utrzymaniu w tych rejonach podziału zadań przewozowych pomiędzy zmotoryzowany transport indywidualny a transport zbiorowy w proporcji 50:50. Mój komentarz: Otóż to: w myśl tego założenia skoro wiadomo ilu mieszkańców jest w Bojanie to należy założyć, że połowa z nich skorzysta łącznie ze wszystkich dostępnych środków komunikacji miejskiej.

Prognozy demograficzne wskazują, że w najbliższych latach najszybciej będzie rosła liczba mieszkańców tzw. Gdyni-Zachód, odpowiadającej dzisiejszemu obszarowi dzielnicy Chwarzno-Wiczlino. Do 2025 r. obecna liczba mieszkańców tego obszaru (ok. 5 000 osób w 2013 r.) ma wzrosnąć 5-krotnie, a do 2035 r. 8-krotnie (do 40 tys. osób). Docelowo w obsłudze Gdyni-Zachód przewiduje się udział transportu szynowego. Aktualnie brane są pod uwagę trzy warianty jego funkcjonowania w opisywanym rejonie. Realizacja wybranego z nich nastąpi poza okresem objętym planem, tj. po 2025 r.
- W wariancie trzecim przewidywane jest odgałęzienie od linii PKM na wysokości Polifarbu, wykorzystujące dawną bocznicę kolejową do Polifarbu i prowadzące dalej wzdłuż ulic: Nowaka-Jeziorańskiego, Wiczlińskiej i Chwarznieńskiej do Os. Sokółka, skąd następnie przez las do Polany Krykulec, na której następowałoby ponowne w łączenie nowej trasy w linię PKM
popieram tę opinię 7 nie zgadzam się z tą opinią 0
Może poszerzony już "odcinek leśny", o którym wyżej tu mowa i wyłożony szeroko płytami jumbo jest ze strony Gdyni jakimś początkiem w tej sprawie?
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 2
Z informacji podanych parę dni temu przez UM Gdynia w mającej powstać w 2019 r. nowej szkole na Wiczlinie będzie utworzone liceum. Myślę, że będzie to dodatkową motywacją dla mieszkańców Bojana, by powstało połączenie (auto)busowe do głównego skrzyżowania na Wiczlinie.
popieram tę opinię 6 nie zgadzam się z tą opinią 1

A może dodatkową motywacją będzie też możliwość dojechania do nowego kościoła, w którym niebawem ksiądz będzie msze odprawiał? Na wierzy kościelnej jest już daszek, jeszcze tylko dzwona brakuje.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 1

A gdzie ten kościół?
PS. Dzwonu a nie "dzwona"
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Przy ul. Suchej na Wiczlinie ;-).
Słusznie piszesz Cezary. Najważniejsze by nagłośnić sprawę, bo zainteresowanych z pewnością nie brakuje! Pomysł by 191 jeździł "w koło" przez Majora Bojana TESCO Bojano i Koleczkowo, świetny :-)
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 1

Chyba ze Majora Bojana zrobia jednokierunkowa w lesie Pomyslcie troche Jak moze duzy autobus jezdzic przez takie waskie przesmyki ( zkm iech da jeszcze przeglubowy ;) ) Fantazja ludzka nie zna granic Najlepsze wyjscie jest wydluzenie do petli na Wiczlinie ale pan Kalkowski nie ma w tym interesu narazie Moze za rok obieca
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 0

Oczywiście, że duży autobus na trasie po jumbach do Wiczlina się nie nada a wyobraźnia podpowiada jak już wcześniej było pisane (zalecam poświęcić więcej czasu na przeczytanie całego wątku a nie tylko końcówki), że najlepszym rozwiązaniem jeżeli chodzi o środek transportu byłby BUS. ZKM Gdynia posiada różne typy busów, które by się tam świetnie spisały. Pan Kalkowski wcale nie musi mieć w tym żadnego interesu, ważne żeby ludzie, którzy będą i chcą korzystać w przyszłości z tego rozwiązania mieli w tym swój interes i dążyli do realizacji swojego celu, jak najbardziej przy pomocy Pana Kalkowskiego po to on jest - żeby nas reprezentować - czy mu się to podoba czy nie, został wybrany to niech realizuje wolę i inicjatywę ludu, która ma szansę pozytywnie wpłynąć na polepszenie życia w Bojanie i przyczynić się do rozwoju tej wsi. Pan Kalkowski z racji obecnie zajmowanego stanowiska ma w obowiązkach przede wszystkim pomagać, usprawniać, modernizować, ulepszać itp. a nie szkodzić bo za chwilę może być ktoś inny na tym stanowisku. Natomiast nie obietnice a konkretne czyny mogą mu tylko pomóc w pozyskaniu grona mądrych wyborców. Właśnie jednym z takich czynów mogłoby być podtrzymanie tej inicjatywy i jej realizacja poprzedzona konsultacjami społecznymi (gdzie przystanki, jaka dokładnie trasa, ile kursów i o jakiej porze itp.) tak, żeby byli wszyscy zadowoleni albo jak kto woli, jak to bywa w demokracji, żeby większość była zadowolona gdyż wszystkich niestety pogodzić się nie da.
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

To jest bardzo słuszna inicjatywa, tylko jak zmusić wójta, żeby zajął się tematem? Ostatnio na zebraniu mówił, że nie przewiduje zmian w komunikacji i nie widzi takiej potrzeby. Może powinniśmy napisać petycję i zebrać podpisy?
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 0

Jak chcemy zmian, to przy następnych wyborach trzeba rozgonić te tatałajstwo z dala od Urzędu Gminy, i nie mówię tylko o wójcie ale i o radnych którzy od x kadencji grzeją stołki. Wybrać zupełnie nowe twarze. Wtedy ewentualnie uda nam się coś zmienić w tej gminie/naszej miejscowości.
popieram tę opinię 10 nie zgadzam się z tą opinią 0

Słuszna racja
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Tylko kogo wybrać na nowego wójta? Wszyscy głośno krzyczycie, a jak przyszły wybory to nikt z Bojana na wójta nie kandydował.
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 0

Caly czas twierdze dodac jeszcze po dwie plyty i jest fajna droga bojano gdynia.teraz rano i popoludniu jest tragedia na tej drodze ,a co bedzie jak ruszy liceum.moze by pan prezydent pobigal sobie w tygodniu na tej trassie. (RANO 7÷8)
popieram tę opinię 6 nie zgadzam się z tą opinią 0

Właściciele działek nie godzą się na poszerzenie Majora Bojana ich kosztem a i gminie nie zależy, żeby te działki wykupić. Już teraz część płyt wchodzi na prywatną ziemię.
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 1

Prawo w Polsce się zmieniło,o przebiegu dróg nie decydują już pojedynczy właściciele działek.Liczy się dobro ogółu.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
Może czas się tym znowu zająć? Czy ktoś jest w temacie?
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
Dajcie sobie spokój. Siedźcie w domu.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 1
Marzę o przeprowadzce do Bojana i, jako osoba bez auta, mam te same przemyślenia. Dziwię się, że do tej pory nie pociągnięto takiej linii i nie zwiększono częstotliwości już istniejącej. Bojano niby tak blisko ale dostać się do niego i z niego komunikacją miejską to jakaś porażka. Już szybciej dojadę na sąsiednią Dąbrowę i Wiczlino rowerem ale raczej rekreacyjnie niż w ramach codziennych kursów :(
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 0
Dopiero teraz zauważyłam, że wątek powstał 6 lat temu. Czyli od tylu lat bez zmian! Chyba już nie chcę mieszkać w Bojanie :(
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0
Kursy obecnego autobusu sa finansowane przez gminę szemud. Wójt uważa ze obecny autobus ma wystarczającą liczbę kursów i nie chce zainwestować w kolejne a szkoda. Dobre połączenie z wiczlinem tylko droga trochę słaba.. przynajmniej nie było by takiego opóźnienia przez rondo w chwaszczynie, tak samo kurs na chylonie to porażka tylko 2 w ciągu dnia.. dramat
popieram tę opinię 10 nie zgadzam się z tą opinią 0
No i znowu wojt...
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 0
Autobus nie może pojechać do Wiczlina bo jumby tego nie wytrzymają. Gdynia nie planuje tej drogi rozbudowywać i tam gdzie są 3 płyty tak zostanie.
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0
A co to na wiczlino mozna tylko po jumbach jechac? Przeciez tam nawet przystankow nie ma , dobrze sie czujesz ? Trasa przez koleczkowo o lezyce i w prawo na wiczlino jest adekwatna do 191 i w 70% odciazyla by ta przeladowana linie
popieram tę opinię 5 nie zgadzam się z tą opinią 1
Dobrze się czujesz? Co to z odzywki :-( Przystanki to chyba się robi tam gdzie jeździ autobus, a nie tam gdzie nie jeździ (tak jak to nasi włodarze zrobili na ul. Warszawskiej, koło boiska). Oczywiście że można by jechać przez Koleczkowo, tylko dla wielu osób jest to dalej, a poza tym jest tam wieczny korek. Dlatego setki rodziców podwożą swoją młodzież codziennie po jumbach na przystanki na Wiczlinie. Taką mamy wspaniałą komunikację. :-(
popieram tę opinię 5 nie zgadzam się z tą opinią 3
Sorki ale nie widzę w swojej wyobraźni aby po płytach na wiczlino jeździł autobus Przecież nie które samochody mając zjechać na pobocze przestałyby tamtędy jeździć Gdzie miałyby wyprzedzić autobus który jezdzilby z prawidłową prędkością To byłby lament
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 0
Jak się chce to wszystko można zrobić. Popatrzcie na ulicę gdzie mieszka nasz wspaniały wójt. Asfal jest przystanek, lampy a na ulicy trzy domy. Na majora Bojana gdzie auto za autem jeździ są płyty które sami kupiliśmy. Ronda w kielnie nie było potrzebne a w Koleczkowie 5 lat robią projekt. Szlag mnie trafia.
popieram tę opinię 7 nie zgadzam się z tą opinią 1
No właśnie o to chodzi. Odkąd położono płyty na Majora Bojana zrobił się okropny ruch, a 3-4 jumby to nie może być droga główna. Widać jak potrzebne jest bezpośrednie połączenie Bojana z Wiczlinem, tylko nasze władze nie chcą tego widzieć.
popieram tę opinię 5 nie zgadzam się z tą opinią 1
Dokladnie
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 0

Poszerzenie nie zmniejszy natężenia ruch. W innych miejscowościach ruch jest rozpraszany. Druga nitka ( przez Głodowo rezerwa już jest ) powinna zostać dla bezpieczeństwa Bojana jak najszybciej zbudowana. Nie będzie problemu szerokością bo rezerwa uwzględnia chodniki. Nie trzeba wykupywać pasów ziemi jak w przypadku ul. Majora Bojana.
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

Człowieku, my byśmy chcieli mieć chociaż jedną normalną drogę, nawet nie śmiemy marzyć o dwóch. Na Majora Bojana gmina ziemię już przejęła, ale i tak część gdyńska nie będzie poszerzana. Jak masz jakieś informacje o tej drugiej drodze to pisz.
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

Człowieku popatrz na https://szemud2.e-geoportal.pl/ . Na Majora Bojana jeszcze na całej długości nie przejęła.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Na ostatnim spotkaniu wiejskim wójt oficjalnie potwierdził że pas drogowy został przejęty na odcinku Majora Bojana od Warszawskiej do granicy z Gdynią. Tam mogliby poszerzyć. Problemem jest droga po stronie Gdyni, bo tam podobno nie ma możliwości poszerzenia.
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 0

O ile wiem, po stronie Gdyni właściciel ileś lat temu chciał sprzedać ziemię pod drogę po cenie rynkowej, podczas gdy Gdynia proponowała 1zł za metr. Może zbiórka na wykup?
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Podobno problemem są lasy państwowe, a nie prywatni właściciele. Tak czy inaczej Gdynia ma w swoich planach jako główne drogi ul. Suchą i łącznik do S6, które wchodzą do Bojana w okolicy ul. Galaktycznej i Księżycowej. ul. Małkowskiego ma mieć niższą rangę. Tak więc plany Gdyni i plany Szemuda nie są spójne.
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

To dlaczego mały wypiardek Szemud nie działa w porozumieniu z Gdynią, czyżby miały tam stać czyjeś bliźniaki?
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 2

Wiem z pewnego źródła że Gdynia nie tyle nie może co nie chce poszerzać tej drogi, żeby nie zachęcać jeszcze bardziej do korzystania z tego skrótu. Czekają na ukończenie trasy kaszubskiej żeby sprawdzić jak to zmieni natężenie w tym miejscu, i wtedy również mają w planach postawienie kilka(naście?) progów zwalniających żeby jeszcze bardziej zachęcić okoliczne wioski do korzystania z trasy kaszubskiej. Mi pomysł nawet się podoba, może w końcu się uspokoi.
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 0

Coś mi wróbelki ćwierkają, że po wykonaniu S6 nadal droga zostanie w niezmienionym stanie:

"Wykonanie drogi spełniającej wymagania dla drogi międzygminnej wymaga przeprowadzenia pełnego procesu inwestycyjnego (opracowania projektu drogi docelowej, wykupu terenów, opracowania projektów branżowych, przeprowadzenia procedury przetargowej na wykonanie ww. drogi) - wskazuje Klajnert"

Wszak wymagałoby to od urzędników wykonania pracy.
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 0

Nic nie stoi na przeszkodzie zrobienia ulicy Majora Bojana do skrzyżowania z Borowikową.
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

Nie lepiej porozumieć się z Gdynią i bez konieczności wykupu działek zbudować przez Głodowo drogę, która i tak kiedyś powstanie do ronda w Koleczkowie.
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 0

Jak bez wykupu? Przecież to jest prywatna ziemia. Może tańsza niż działki budowlane, ale za duża ilość ziemi i wielu właścicieli. Nikt w gminie nie będzie taki odważny żeby się za to zabierać dopóki ktoś ich nie zmusi.
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

Przy podziale działek na budowlane od razu zapewniono rezerwę pod tę drogę (przez Głodowo)
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 1

Taa, przy Galaktycznej, ale dalej działki nawet nie są podzielone.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

To jest tylko kilka działek rolniczych gdzie na styku z granicą lasów łatwo wydzielić. Jak popatrzy się na mapę jest to naturalna droga prowadząca od projektowanego ronda w Koleczkowie (uwzględniono w nim zjazd do planowanej drogi w studium MPZP).
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

W gminie mi powiedzieli, że to jest za dużo ziemi do wykupienia i nie będą robić, a sam wójt potwierdził. Ciekawe dlaczego?
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 1

Co on gada, nie stać gminy na paski ziemi rolnej a na asfalt pod jego działki stać. To jakiś żart ta gmina to nie jego prywatny folwark. Koszt wykupu mniejszy od kosztu asfaltu pod jego domem.
popieram tę opinię 5 nie zgadzam się z tą opinią 1

Prędzej ul. Kruszyńskiego wyremontują w takim samym standardzie jak ul. Warszawska jest zrobiona, by potem przed lasem w okolicach Krzyża odbić w prawo-skos w kierunku na Wiczlino niż cokolwiek zrobią z ul Mjr. Bojana.
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 0

Wystarczyłoby żeby zrobili łącznik do Koleczkowa właśnie przez Głodowo tak jak planują, cały ruch przeniósł by się tam, nikt nie musiałby jeździć mjr Bojana ani Kruszyńskiego bo dojechałby główną
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

No pewnie do Koleczkowa . A myślicie że tam nie ma ruchu! Jest aż za duży.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Łącznik miał iść z Wiczlina do wjazdu na S6 pod lasem na obrzeżach Bojana - całkiem nowa droga, taka trochę obwodnica tylko z rondami i max prędkość 50km/h. W Koleczkowie też po nowych drogach do węzła.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Ma iść a nie miał.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Czyżby pisała to osoba, która mieszka w sąsiedztwie ul. Majora Bojana i dlatego nie jest zainteresowana tą linią autobusową?.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Fajnie by było mieć tam autobus, ale nikt o zdrowym rozsądku nie puści po tych wąskich jumbach autobusu, zwłaszcza na tych "gdyńskich" zwężeniach. Zakładam że już pierwszego dnia jakaś dziunia w SUVie zarysowałaby bok autobusu.
Takie są nasze realia.
popieram tę opinię 5 nie zgadzam się z tą opinią 0

Autobusem są zainteresowani, ale składanie wniosków przez p. sołtys o puszczenie autobusu po jumbach to jakiś absurd. Droga się kompletnie do tego nie nadaje. Trzeba najpierw zbudować normalną ulicę a potem uruchamiać linię autobusową, a nie odwrotnie.
popieram tę opinię 6 nie zgadzam się z tą opinią 0

Wróżce chyba chodziło o to że Gdynia ma zaplanowane ulice w okolicach końca Kruszyńskiego a Majora Bojana nie ma zamiaru przedłużać
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 0

Racja, Gdynia nie jest zainteresowana poprawianiem ulicy K. Małkowskiego, bo mieszka tam stosunkowo mało gdynian, więc droga służyłaby głównie mieszkańcom innej gminy więc po co inwestować?
Trzeba czekać aż jakiś developer np. Hossa zacznie budować to wtedy kanaliza i droga w magiczny sposób się pojawią.
Dodatkowo wydaje mi się że jak oddadzą trasę Kaszubską to łatwiej będzie zorganizować jakąś dodatkową linię która zbierałaby ludzi z Koleczkowa, Bojana i Kielna i od razu przez trasę na Karwiny, to byłoby ekspresowe połączenie.
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 1

Inne tematy z forum Chwarzno - Wiczlino

Grand House Comfort i Premium (24 odpowiedzi)

Wiczlino to prężnie rozwijająca się dzielnica Gdyni - przybywa tu nowych domów i całych osiedli,...

Fryzjer Trójmiasto - Kręcone Włosy (8 odpowiedzi)

Witam, szukam dobrego fryzjera/fryzjerki do kręconych włosów (strzyżenie). Niestety wszystkie...

Wiczlino - Ogród - opinie i oceny (102 odpowiedzi)

Osiedle Hossy to idealne miejsce dla rodzin pragnących zamieszkać w otoczeniu terenów zieleni, a...

do góry