Widok
Oliwa broni się przed ciężarówkami
Opinie do artykułu: Oliwa broni się przed ciężarówkami.
Na wjazdach do Oliwy stanęły znaki zakazujące wjazdu na teren dzielnicy ciężarówkom, których masa przekracza 24 tony. Część mieszkańców chciała wprowadzenia jeszcze surowszego zakazu.Samochody ciężarowe muszą odtąd omijać Oliwę. Na rogatkach dzielnicy ustawiono sześć znaków zakazujących wjazdu ciężarówkom o masie całkowitej przekraczającej 24 t. Na dużych skrzyżowaniach stanęły dodatkowo cztery tablice uprzedzające o ograniczeniu w ruchu ciężarówek.O ustawienie tych znaków prosili sami ...
Na wjazdach do Oliwy stanęły znaki zakazujące wjazdu na teren dzielnicy ciężarówkom, których masa przekracza 24 tony. Część mieszkańców chciała wprowadzenia jeszcze surowszego zakazu.Samochody ciężarowe muszą odtąd omijać Oliwę. Na rogatkach dzielnicy ustawiono sześć znaków zakazujących wjazdu ciężarówkom o masie całkowitej przekraczającej 24 t. Na dużych skrzyżowaniach stanęły dodatkowo cztery tablice uprzedzające o ograniczeniu w ruchu ciężarówek.O ustawienie tych znaków prosili sami ...
szanownej pani należą się przeprosiny
z samego podpisu "D" trudno płeć wywnioskować, więc należało użyć zwrotu pan/i - przepraszam, tym bardziej, że nie mam nic na swoją obronę, zwłaszcza, że były przesłanki że napisała to kobieta:
-po pierwsze primo: użycie słów którego znaczenia się nie zna, typowe dla kobiety jako że mózg ma mniejszy
-po drugie primo: odwracanie kota ogonem i zasłanianie się odsyłaniem do słownika, czyli faktycznie nie wie co pisze, jakby wiedziała to by wyjaśniła. Właściwe użycie było by słowa np "podsumowując" a nie nazwa potrawy. "suma sumarum" jak sama nazwa wskazuje "suma"(wynik dodawania, połączenie) "suma/rum" (sum-ryba, rum-napój alkoholowy) to połączenie suma z rumem, czyli mówiąc po ludzku sum w rumie (nie wiem po ktoś komplikuje proste nazwy jedzenia), swoją drogą całkiem smaczna potrawa. Ale wracając do tematu - co ma jedzenie do ciężarówek???? No ale kobieca logika się kłania
-po trzecie primo ultimo: "D" czy to jest skrót czterech liter na których się siedzi, użyte jako wulgarne określenie kobiety?
-po pierwsze primo: użycie słów którego znaczenia się nie zna, typowe dla kobiety jako że mózg ma mniejszy
-po drugie primo: odwracanie kota ogonem i zasłanianie się odsyłaniem do słownika, czyli faktycznie nie wie co pisze, jakby wiedziała to by wyjaśniła. Właściwe użycie było by słowa np "podsumowując" a nie nazwa potrawy. "suma sumarum" jak sama nazwa wskazuje "suma"(wynik dodawania, połączenie) "suma/rum" (sum-ryba, rum-napój alkoholowy) to połączenie suma z rumem, czyli mówiąc po ludzku sum w rumie (nie wiem po ktoś komplikuje proste nazwy jedzenia), swoją drogą całkiem smaczna potrawa. Ale wracając do tematu - co ma jedzenie do ciężarówek???? No ale kobieca logika się kłania
-po trzecie primo ultimo: "D" czy to jest skrót czterech liter na których się siedzi, użyte jako wulgarne określenie kobiety?
Naprawdę warto zajrzeć do elementarza polityki komunikacyjnej. Zacznijmy od starożytnego Rzymu. Imperium kwitło i rozrastało się kiedy prowadziło wojny. W czasie pokoju cezar popełnił straszliwy błąd. Kazał wojsku budować drogi. Przecięły one (drogi nie wojsko) straszliwym okrutnym sznytem miejską tkankę. Lektyki utknęły w korkach, ludzie zaczęli chorować na cukrzycę, solnicę i pieprznicę. I już wtedy było wiadomo, że Rzym chyli się ku upadkowi. Nie popełniajmy błędu romańskiej cywilizacji. Państwo powinno właścicieli firm przewozowych ZMUSIĆ do wyprzedania ciężarówek i uzyskane w ten sposób pieniądze zabrać i zainwestować w transport zbiorowy. Przecież to wszystkie towary, które teraz przewozi się ciężarówkami można transportować np. taborem ZKM, SKM lub za pomocą rowerów. Wtedy miasto zakwitnie a na niebie pojawi się tęcza.
jeden autobus pali 35l/100 km. Zabiera (powiedzmy, że poza szczytem) 30 osób.
Gdyby te 30 osób przesiadło się do osobówek zajęli by oni 25 aut(średnie obłożenie pojazdu samochodowego w mieście to 1,2 os). Ich auta zużyły by 25*6=150 litrów paliwa.
I to niby autobusy trują ? Pomijając już fakt, ze 25 aut wydłuży korki na ulicach dojazdowych o całą zmianę świateł. Kolejny, który kupił mieszkanie w centrum miasta i zdziwiony, że jakiś hałas.
I to niby autobusy trują ? Pomijając już fakt, ze 25 aut wydłuży korki na ulicach dojazdowych o całą zmianę świateł. Kolejny, który kupił mieszkanie w centrum miasta i zdziwiony, że jakiś hałas.
Mówimy o pustych autobusach na przystanku końcowym (a nie o żadnych 30 osobach średnio), które wcześniej jeździły na Jana z Koln
a obecnie objeżdżają niepotrzebnie odcinek od Dworca PKP - Wałami Piastowskimi - Łagiewnikami - Wałową - Heweliusza - znowu Łagiewnikami - Rybakami -Wałową - Wałami Piastowskimi do dworca PKP.
Oblicz proszę ile kosztuje taki przejazd pomnożony ok 115 x dziennie (x 30 dni w miesiącu = ok.3450 takich kursów).
Jaki to jest koszt w paliwie, roboczogodzinach pracy kierowcy, eksploatacji pojazdu, amortyzacji pojazdu i przede wszystkim lokalnych ulic, które już po kilku dniach są uszkodzone (wystarczy przyjrzeć się obu pasom jezdni na wysokości przejścia dla pieszych przy przystanku Heweliusz?
Oblicz proszę ile kosztuje taki przejazd pomnożony ok 115 x dziennie (x 30 dni w miesiącu = ok.3450 takich kursów).
Jaki to jest koszt w paliwie, roboczogodzinach pracy kierowcy, eksploatacji pojazdu, amortyzacji pojazdu i przede wszystkim lokalnych ulic, które już po kilku dniach są uszkodzone (wystarczy przyjrzeć się obu pasom jezdni na wysokości przejścia dla pieszych przy przystanku Heweliusz?
Jesteś prowokatorem, czy idiotą?
Primo - rzymskie drogi w większości wybudowano prZed cezarem.
Secundo - pieprznica to twoja choroba, bo pieprzysz od rzeczy
Tertio - Rzym zaczął się chylić ku upadkowi dopiero w połowie IV w n.e.
Quarto - nie ma czegoś takiego jak cywilizacja romańska, to była cywilizacja rzymska, a romańska to była architektura i sztuka
Quinto - bardzo Cię proszę, żebyś wskazał mi stosunek możliwości przewozowych ZKM w godzinach szczytu w stosunku do całkowitej liczby podrużujących w tym czasie
Sexto - to samo dotyczy określenia możliwości transportowania towarów przez ZKM, zwłaszcza w przewozach "nielokalnych". I czym ów mityczny ZKM miałby wozić te towary - autobusami? Już widze te wózki widłowe wstawiające do Manów czy Merców palety z wodą mineralną, słoikami dżemików, jogurtami, cięknbącą kapustą kwaszoną czy takimiż ogórkami i tp. A potem zapraszam Cię do zajecia miejsca w takim autobusie.
Septimo - jakież to towary chcesz przewozić rowerami? Może 90" Aquosa w firmowym opakowaniu? A może takiego idiotę jak Ty? Bo tylko na towar nadajesz się z taką inteligencją.
Mam dalej wyliczać miłośniku historii?
Secundo - pieprznica to twoja choroba, bo pieprzysz od rzeczy
Tertio - Rzym zaczął się chylić ku upadkowi dopiero w połowie IV w n.e.
Quarto - nie ma czegoś takiego jak cywilizacja romańska, to była cywilizacja rzymska, a romańska to była architektura i sztuka
Quinto - bardzo Cię proszę, żebyś wskazał mi stosunek możliwości przewozowych ZKM w godzinach szczytu w stosunku do całkowitej liczby podrużujących w tym czasie
Sexto - to samo dotyczy określenia możliwości transportowania towarów przez ZKM, zwłaszcza w przewozach "nielokalnych". I czym ów mityczny ZKM miałby wozić te towary - autobusami? Już widze te wózki widłowe wstawiające do Manów czy Merców palety z wodą mineralną, słoikami dżemików, jogurtami, cięknbącą kapustą kwaszoną czy takimiż ogórkami i tp. A potem zapraszam Cię do zajecia miejsca w takim autobusie.
Septimo - jakież to towary chcesz przewozić rowerami? Może 90" Aquosa w firmowym opakowaniu? A może takiego idiotę jak Ty? Bo tylko na towar nadajesz się z taką inteligencją.
Mam dalej wyliczać miłośniku historii?
Nie przesadzaj - rozpusta była nieodłącznym elementem Rzymu od zarania.
W końcu sam rozwój u swego zarania Rzym zawdzięcza rozpuście i gwałtom- legendarne porwanie Sabinek :-). Rzym rozwaliły poza gnuśną dekadencją przede wszystkim zbytnia pycha oraz nieuzasadnione poczucie pewności siebie, no i chęć opanowania "całego świata". Gdy się łapie zbyt wiele srok za jeden ogon, to żaden budżet ani żadne strategie wojskowe tego nie wytrzymają. Tak samo skończył Napoleon i Hitler, a w niedalekiej przyszłości tak samo skończy Unia Europejska.
No i właśnie dlatego, że nie rozumiesz dlaczego przyjęli Polskę
do Unii właśnie w tym, a nie innym momencie (podobnie jak wcześniej Grecję, Hiszpanię i jeszcze kilka innych państw), cieszysz się jak głupi. A nie ma z czego.
Byłeś kiedyś na rybach? Najpierw się wabi, zanęca, a potem ...... dopowiedz sobie sam :-) Losy Grecji, której właśnie Niemcy "odgryzają głowę" niech dadzą ci trochę do myślenia, bo nie chce mi się rozwijać tematu.
Byłeś kiedyś na rybach? Najpierw się wabi, zanęca, a potem ...... dopowiedz sobie sam :-) Losy Grecji, której właśnie Niemcy "odgryzają głowę" niech dadzą ci trochę do myślenia, bo nie chce mi się rozwijać tematu.
opłaca się
wystarczy podstawowa znajomość matematyki (dodawanie i odejmowanie). Co innego moralność/etyczność takiego postępowania, a co innego strona finansowa. Jakby nie patrzeć: 1000000-250=999750, całkiem niezła kwota zostaje, niejeden nie zawaha się przed kradzieżą, albo morderstwem za tyle kasy, a przejmie się zakazem wjazdu? Raczej nie
towar nie jest własnością firmy przewozowej
nawet jeśli ma tam towar za milion to na pewno nie swój.
A co z wywrotkami, które przecież są jednymi z cięższych pojazdów? Cena transportu wywrotki piachu to kilka stówek (max kilkanaście) łącznie z materiałem. Mandat 250 zł to dla firmy cały kurs za frajer.
A co z wywrotkami, które przecież są jednymi z cięższych pojazdów? Cena transportu wywrotki piachu to kilka stówek (max kilkanaście) łącznie z materiałem. Mandat 250 zł to dla firmy cały kurs za frajer.
ale Ty duzo wiesz o transporcie, kierowca ktory zarabia 2500pln, to on dostanie mandat, i punkty, a nie firma(spedycja) ktora inkasuje pieniadze za transport, wiec dla kierowcy sie nie oplaca, niech go zlapia 1 raz w tygodniu i prawie pol wyplaty nie ma i 16 punktow karnych, i do stracenia prawa jazdy juz niewiele zostaje. Polska to taki dziwny kraj, zakazy, nakazy, a panstwo tylko patrzy jak wydoic ze zwyklego obywatela ekstra dla panstwa pieniadze. zlodziejstwo
TIR-y
powinne mieć zakaz wjazdu do centrów miast.Wszystkie towary powinny być przeładowywane w spedycjach zlokalizowanych na obrzeżach miast lub przy drogach obwodowych I dostarczane do centrów przez mniejsze ciężarówki.A tak to 40-sto tonowe zestawy niszczą drogi w miastach które to remontowane są przez lokalne władze.
leczenie syfilisa maścią
Ciężarówy blokują Spacerową w zimie, gdy nie dają rady pod górę.
A tam jest korek caluteńki rok, głównie przez osobówki, wiele z nich (ok 1/3!!!) z rejestracją GSP.
Dla mnie 2+2=4. Nie jest to oczywiste ani dla urzędasów ani wielu tutejszych trolli. Sopot MUSI jeździć na wieś WŁASNĄ drogą.
Jeśli nie przez Reja, to niech se kopią tunel, niech se zrobią wiadukt nad lasem, niech se sprawia teleporter jak ze Star Treka, ale wara im od Spacerowej. To miasto-pasożyt, żeruje na Gdańsku i Gdyni, niemal nic nie dając w zamian.
A tam jest korek caluteńki rok, głównie przez osobówki, wiele z nich (ok 1/3!!!) z rejestracją GSP.
Dla mnie 2+2=4. Nie jest to oczywiste ani dla urzędasów ani wielu tutejszych trolli. Sopot MUSI jeździć na wieś WŁASNĄ drogą.
Jeśli nie przez Reja, to niech se kopią tunel, niech se zrobią wiadukt nad lasem, niech se sprawia teleporter jak ze Star Treka, ale wara im od Spacerowej. To miasto-pasożyt, żeruje na Gdańsku i Gdyni, niemal nic nie dając w zamian.
ciężarówki ograniczają przepustowość skrzyżowania z Grunwaldzką
a tamto skrzyżowanie decyduje o rozładowaniu korka. W samej Oliwie też za dużo jest świateł - czy ulica Leśna potrzebuje własnych świateł? Niech objadą i wjadą od Polanki.
Dalej w stronę Oliwy jest światło "dla pieszych" - ze sprytną automatyką tak, że pieszy czeka zawsze - bez rozpoznania kiedy ostatnio było zielone dla pieszych. Ale to inna historia.
Dalej w stronę Oliwy jest światło "dla pieszych" - ze sprytną automatyką tak, że pieszy czeka zawsze - bez rozpoznania kiedy ostatnio było zielone dla pieszych. Ale to inna historia.
to twoje "nasze państwo wolne miasto gdańsk" napadło na Polskę nad ranem 1.IX.1939, a dopiero potem zostało wcielone do Rzeszy. Zaraz potem przeprowadziło eksterminację polskiej ludności w KZ Stutthof.
Gdańsk powinien za to zostać zmieciony z mapy. Całe Trójmiasto to powinno się nazywać Gdynia.
A teraz Sopot zrobił rower Trójmiejski (tak to nazwał) dla swoich za 0zł za pierwsze 20 minut, a dla Gdańszczan 8 złotych. OSIEM. Poza sezonem cztery.
Nexbike w Wawie bierze ZŁOTÓWKĘ.
Gdańsk powinien za to zostać zmieciony z mapy. Całe Trójmiasto to powinno się nazywać Gdynia.
A teraz Sopot zrobił rower Trójmiejski (tak to nazwał) dla swoich za 0zł za pierwsze 20 minut, a dla Gdańszczan 8 złotych. OSIEM. Poza sezonem cztery.
Nexbike w Wawie bierze ZŁOTÓWKĘ.
Jak moze Oliwa, moze i Wrzeszcz, A jak Wrzeszcz to i Śródmieście, Chełm, Piecki, Orunia, Nowy Port,
Brzeźno, Osowa, Matarnia, Klukowo, Stogi, Wyspa Sobieszewska, Żabianka, Zaspa a Potem Sopot i Gdynia. Fajnie bo rozwinie sie ekologiczny transport wozami drabiniastymi , które Kociewiacy i Borowiacy będą budować z lokalnych żerdzi i patyków. Podczas takiej budowy odbywać sie będzie festyn z muzyką biesiadna dofinansowany z programu Unijnego "Radość i Fajność"
CO ZA BZDURA
" Zakaz wjazdu dla pojazdów ciężarowych o masie całkowitej powyżej 24 ton wpłynie na natężenie ruchu między Osową a Oliwą. Mam nadzieję, że dzięki temu pojedziemy szybciej ul. Spacerową w godzinach szczytu - uważa Strug."
Niech ten pan najpierw pomyśli co mówi, wiadomo chce się wykazać ale na spacerowej jest wyjątkowo mały ruch samochodów ciężarowych bo kierowcy nie chcą tam tkwić w wiecznym korku, wg słów tego Pana teraz przejazd spacerową zajmie 5-10 minut w godzinach szczytu.
Niech ten pan najpierw pomyśli co mówi, wiadomo chce się wykazać ale na spacerowej jest wyjątkowo mały ruch samochodów ciężarowych bo kierowcy nie chcą tam tkwić w wiecznym korku, wg słów tego Pana teraz przejazd spacerową zajmie 5-10 minut w godzinach szczytu.
no tak
"Spacerową od wysokości drogi do ogrodu zoologicznego w stronę Oliwy" czyli jedzie sobie tir od obwodnicy do Oliwy i nagle 100 m przed celem widzi zakaz i wtedy grzecznie zawróci i pojedzie z powrotem na obwodnicę tak? no wątpię...A nie można na zjeździe z obwodnicy tego postawić?! A Opata Rybińskiego? to już we Wrzeszczu powinien być nakaz jazdy na słowaka bo inaczej wszystkie tiry omijające Sopot który to wprowadził w zeszłym roku znajduja się jak w potrzasku i na pewno nie bedą zawracać do Wrzeszcza! przecież to jakaś fikcja jest!
Kris
Jestem mieszkańcem Oliwy i jestem kierowcą zwykłego osobowego auta.
Ciężarówki gdzies musza jeździć. Oczywiście nalezy ograniczyc to do absolutnej konieczności ale mimo wszystko te cięzkie auta nie będa latać.
Znowu kierowcy ciężarówek będą ukarani za bezmyslność, brak planowania państwa, za brak realizacji nowych inwestycji. Ale u nas jak jest dziura na drodze to się stawia ograniczenie prędkości a nie naprawia się drogi - chory kraj
Ciężarówki gdzies musza jeździć. Oczywiście nalezy ograniczyc to do absolutnej konieczności ale mimo wszystko te cięzkie auta nie będa latać.
Znowu kierowcy ciężarówek będą ukarani za bezmyslność, brak planowania państwa, za brak realizacji nowych inwestycji. Ale u nas jak jest dziura na drodze to się stawia ograniczenie prędkości a nie naprawia się drogi - chory kraj
To właśnie pokazuje, że Pan Tomasz Strug nie ma pojęcia o czym mówi.
24 tony to Ciągnik siodłowy z naczepą załadowany na full np. Chłodnia pełna towaru. Pan Tomasz będzie się przyglądał teraz tym zestawom i będzie się zastanawiał czy przekracza 24 tony. Żenua ! Otóż Panie Tomaszu: nie, nie przekracza 24 ton.