Widok

Plany drogowe w Kiełpinie - aktualizacja

W załączeniu treść pisma, dotyczącego planowanych inwestycji drogowych w Kiełpinie.

Pozdrawiamy,
Stowarzyszenie "Kreatywnie Dla Kiełpina"
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
URZĄD MIEJSKI W GDAŃSKU WYDZIAŁ PROGRAMÓW ROZWOJOWYCH
Gdańsk, 12.06.2015 r.

Dotyczy: Budowy, przebudowy, remontów i utrzymania dróg, ulic i chodników na terenie Kiełpina Górnego.

W nawiązaniu do ustaleń jakie zapadły w trakcie spotkania w dniu 13.05.2015 przesyłamy Państwu plan realizacji zadania związanego z Budową, przebudową, remontami i utrzymaniem dróg, ulic i chodników na terenie Kiełpina Górnego".
W zakresie działań Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku, w 2015 roku w ramach bieżącego utrzymania dróg planuje się wykonanie n/w prac:
- ul. Gołuńska ( na odcinku od ul. Otomińskiej do posesji nr 78 ) - utwardzenie nawierzchni gruntowej jezdni przy zastosowaniu płyt drogowych YOMB - szacunkowy koszt robót ok. 150 000 zł, zadanie w trakcie realizacji, przewidywany termin zakończenia robót - do 3.06 2015r.
- ul. Wiecka ( na odcinku od kościoła do ul. Kortowskiej ) - utwardzenie nawierzchni gruntowej jezdni przy zastosowaniu płyt drogowych YOMB - szacowany koszt robót ok. 80 000 zł, termin realizacji czerwiec / lipiec 2015 r.

W 2016 roku ( w ramach bieżącego utrzymania dróg planuje się wykonanie n/w prac: - ul. Mamuszki ( na odcinku od ul. Otomińskiej do ul. Marcowej ) utwardzenie nawierzchni gruntowej jezdni przy zastosowaniu płyt drogowych YOMB - szacowany koszt robót ok. 200 000 zł
- ul. Marcowa ( na długości ok. 234 mb ) - wymiana istniejących zdekapitalizowanych płyt drogowych na płyty YOMB - szacowany koszt robót ok. 500 000 zł, ( warunkiem realizacji robót jest deklarowany przez mieszkańców udział własny w sfinansowaniu zakupu płyt YOMB w ilości 40% )
- ul. Czerwcowa ( na długości 456 mb ) - wymiana istniejących zdekapitalizowanych płyt drogowych na płyty YOMB - szacowany koszt robót ok. 950 000 zł. ( warunkiem realizacji robót jest deklarowany przez mieszkańców udział własny w sfinansowaniu zakupu płyt YOMB w ilości 40% )

W zakresie działań Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, w 2015 roku w ramach zadań inwestycyjnych jednostki planuje się wykonanie n/w prac:
- poprawa stanu technicznego ul. Gostyńskiej (na odcinku od ul. Wrześniowej do ul. Goplańskiej, odcinek ok. 990 m) poprzez ułożenie płyt wielootworowych typu YOMB.
Koszt realizacji zadania wraz z wcześniejszym pozyskaniem niezbśdnej dokumentacji szacuje się na 1 370 000,00 zł. Termin realizacji do 31.11.2015.
- poprawa stanu technicznego ul. Goplańskiej (na odcinku od ul. Kolbudzkiej do skrzyżowania z ul. Łagowską) poprzez remont nawierzchni, zjazdów, wykonanie
brakujących elementów chodnika oraz poprawę bezpieczeństwa ruchu poprzez umieszczenie elementów uspokojenia ruchu drogowego. Koszt realizacji zadania wraz z
wcześniejszym pozyskaniem niezbędnej dokumentacji szacuje się na 1 040 000,00 zł. Termin realizacji do 31.11.2015.
- poprawa stanu technicznego ul. Goplańskiej (na odcinku od pętli autobusowej do posesji Goplańska 34, odcinek ok. 100 m) poprzez ułożenie płyt wielootworowych typu
YOMB. Koszt realizacji zadania wraz z wcześniejszym pozyskaniem niezbędnej dokumentacji szacuje si ę na 210 000,00 zł. Termin realizacji do 31.11.2015.
- poprawa stanu technicznego ul. Lubczykowej (na odcinku od posesji Lubczykowa 16 do wjazdu w ul. Kalinową, odcinek ok. 150 m) poprzez ułożenie nawierzchni z
mieszanki mineralno-asfaltowej i ułożenie brakującej części chodnika. Koszt realizacji zadania wraz z wcześniejszym pozyskaniem niezbędnej dokumentacji szacuje
się na 320 000,00 zł. Termin realizacji do 31.11.2015.
- poprawa stanu technicznego ul. Wiosennej i Franciszka Mamuszki (odcinek ok. 720 m) poprzez remont nawierzchni, zjazd6w i chodnika. Koszt realizacji zadania wraz z
wcześniejszym pozyskaniem niezbędnej dokumentacji szacuje się na 1 575 000,00 zł. Termin realizacji do 31.11.2015.

W zakresie działań Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, w 2016 roku w ramach działań inwestycyjnych jednostki planuje się:
- opracowanie dokumentacji technicznej i wykonanie robót związanych z budową oświetlenia i chodników w ul. Gostyńskiej (na odcinku od ul. Wrześniowej do ul. Goplańskiej).

Z poważaniem
(-)
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 0
A co z dalszą częścią ul. Goplańskiej?? Od kościoła do tartaku??

Obiecanki cacanki??
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 2
Siódmy myślnik od góry. Trzeba czytać ze zrozumieniem :-)
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0
Chyba szósty (a nie siódmy):
"poprawa stanu technicznego ul. Goplańskiej (na odcinku od ul. Kolbudzkiej do skrzyżowania z ul. Łagowską)"
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
1. Przebudowa ul. Goplańskiej od ul. Kolbudzkiej do skrzyżowania z ul. Łagowską - (opracowywana koncepcja wskaże rodzaj nawierzchni jezdni) - wartość zadania 1 400 000,00 zł. Termin realizacji zadania: opracowanie dokumentacji projektowej - maj 2015, realizacja robót budowlanych - lipiec 2015 ÷ wrzesień 2015 r.

- poprawa stanu technicznego ul. Goplańskiej (na odcinku od ul. Kolbudzkiej do skrzyżowania z ul. Łagowską) poprzez remont nawierzchni, zjazdów, wykonanie
brakujących elementów chodnika oraz poprawę bezpieczeństwa ruchu poprzez umieszczenie elementów uspokojenia ruchu drogowego. Koszt realizacji zadania wraz z
wcześniejszym pozyskaniem niezbędnej dokumentacji szacuje się na 1 040 000,00 zł. Termin realizacji do 31.11.2015.

360 tys. mniej, ciekawe jakim kosztem, mam nadzieje, że nie tym, że po raz kolejny został wybrany najtańszy wykonawca, który da doooopy za przeproszeniem jak to było ostatnio na odcinku od szkoły do Sali pod łabędziem, codzi o zrywanie nawierzchni z powodu złego przygotowania pod warstwę wierzchnią
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0
a dlaczego tylko do posesji Gołuńska 78 . Kto tam mieszka na trasie .Zakończenie tych płyt jets kompletnie bez sensu, kilka metrów przed krzyżowka . Ciekawe jaki jest uzasadnienie takiej a nie innej dlugosci wykonanych zmian
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
Ciekawe co za szycha mieszka na końcu 100m odcinka przy Goplańskiej 34, bo ten ślepy 100m odcinek prowadzi tylko do 3-4 domów! A kosztować będzie 210 tys!!! Jaja jakieś...

- poprawa stanu technicznego ul. Goplańskiej (na odcinku od pętli autobusowej do posesji Goplańska 34, odcinek ok. 100 m) poprzez ułożenie płyt wielootworowych typu YOMB. Koszt realizacji zadania wraz z wcześniejszym pozyskaniem niezbędnej dokumentacji szacuje si ę na 210 000,00 zł. Termin realizacji do 31.11.2015.
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 1
W dniu 6.10.2015 w Wydziale Programów Rozwojowych Urzędu Miasta odbyło się spotkanie dot. planowanych przez miasto inwestycji drogowych w Kiełpinie Grn. Omówione zostały pozycje planu zawarte w załączonym wyżej w tym wątku piśmie Urzędu Miasta z z dnia 12.06.2015.

Ze względu na zbyt duży tekst, filtr antyspamowy uniemożliwił wpisanie notatek z tego spotkania na forum. Zapraszamy do zapoznania się z nimi na stronie Stowarzyszenia "Kreatywnie dla Kiełpina", w artykule "Plany Drogowe UMG na 2016"

http://kreatywniedlakielpina.pl/9-planowane-przedsiewziecia/7-plany-drogowe-umg-na-2016

Pozdrawiamy,
Stowarzyszenie "Kreatywnie dla Kiełpina"
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 2
Szacun!!

poprawa stanu technicznego ul. Goplańskiej (na odcinku od ul. Kolbudzkiej do skrzyżowania z ul. Łagowską) () Termin realizacji do 31.11.2015. Przetarg został rozstrzygnięty wygrała firma EUROVIA. DRMG podtrzymuje termin zakończenia prac do końca listopada 2016.

Równolegle ruszyły prace projektowe kolejnego III. Etapu remontu ul. Goplańskiej, który mógłby zostać wykonany w roku 2016. Niestety ograniczy się on do krótkiego 100-200m odcinka od Łagowskiej do dawnego tartaku. Wynika to z faktu konieczności zaprojektowania i wykonania kanalizacji deszczowej (jest to najniższy punkt całej ulicy, z której trzeba będzie odprowadzić wodę).
Ostatni etap remontu Goplańskiej - od tartaku do Obwodnicy - przesuwa się więc na 2017.

Remont kilometra nawierzchni będzie trwał 4 lata!!! Takie rzeczy tylko w POlsce
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 1
Witam!
Czytając notatkę umieszczoną na stronie stowarzyszenia trudno mi zrozumieć logikę osób będących na spotkaniu z UM Gdańska i rzekomo reprezentujących mieszkańców Kiełpina. Z pewnością chciałbym poznać te osoby, ale niestety na stronie stowarzyszenia w sekcji kontakt nie ma żadnych telefonów. W związku z tym proszę o ich podanie.

Mieszkam na ulicy Gostyńskiej w części jak to zostało ujęte o mniej intensywnej zabudowie i codziennie jeżdżę do pracy po drodze, której nie ma - można powiedzieć, że jest to zwykła droga polna. Jak dowiedziałem się, że będzie ona w końcu utwardzona i nie będę wpadał w setki dołów, które aktualnie się na niej znajdują byłem pełen nadziei, że to już koniec mojego koszmaru. A tu nagle czytam Państwa wpis i jak to Państwo nazywają interwencję...!!!

Serdecznie wszystkie osoby, które podjęły interwencję zapraszam na codzienną przejażdżkę po tej drodze. Oczywiście rozumiem, że warto zrobić całą drogę, ale na odcinku Gostyńskiej od Otomińskiej do Wrześniowej są płyty, może nierówne, ale są, a dalej zaczyna się wyboista, pełna dziur droga, którą trudno nazwać drogą! Skoro miasto już chciało ruszać z inwestycją to czy nie można było tego zrobić, a w przyszłym roku poprawić początkowy odcinek od ul. Otomińskiej??? I jeszcze czytam, że w przyszłym roku "Ostateczna decyzja, który z odcinków ul. Gostyńskiej będzie realizowany w roku 2016 podjęta zostanie później, prawdopodobnie na początku 2016, kiedy planowane jest kolejne wspólne spotkanie. Wszystko jednak wskazuje na to, że w pierwszej kolejności wykonany zostanie odcinek Otomińska-Sierpniowa i - w zależności od wolnych środków - jakiś etap dalszego odcinka, dla którego opracowano już całą dokumentację." - to po prostu jest śmieszne! Czyli zaczynamy od poprawiania drogi, która jakaś tam jest, a pozostały odcinek, którego w ogóle nie ma zostawiamy na nie wiadomo kiedy!!! Proszę o podanie danych kontaktowych do siebie osób, które rzekomo reprezentują mieszkańców Kiełpina i publiczne poinformowanie wszystkich kiedy jest planowane kolejne spotkanie z UM w Gdańsku.
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 4
Nie, no jasne! Jest bardzo uzasadnione budować nowiutką drogę w szczerym polu do 12 domków (Gostyńska między Sierpniową a Goplańską wg mapa.gdansk.gda.pl) i dojeżdżać do niej po wielkich dziurach.

Sorry, ale jest w tym logika, żeby najpierw zrobić odcinek, po którym jeździ mnóstwo ludzi do przedszkola i na Sierpniową, Lipcową, Wrześniową, gdzie stoi dom przy domu (i jest ich więcej niż 12 ;-)
A dopiero potem resztę Gostyńskiej.

Więc chyba pozostaniesz osamotniony w swoim wzburzeniu...
Choć wiadomo, że każdy z nas chciałby mieć asfalt pod domem...
popieram tę opinię 5 nie zgadzam się z tą opinią 0
Jestem osobą uczestniczącą w spotkaniach w UM. Od co najmniej 2012 pisałem wielokrotnie do UM jak i ZDiZ w celu jakichkolwiek działań w Kiełpinie Górnym, głównie dotyczącej ul. Gostyńskiej i jej odnóg. Tłumaczono się ,że mieszkańcy do tej pory nie interweniowali do tej pory tak intensywnie a raczej w ogóle. Przez 2 lata pisaliśmy wraz z sąsiadką 2 projekty Budżetów Obywatelskich, pomimo uzyskania ponad 700-800 głosów projekty te nie przechodziły. Cała ta inicjatywa projektu, planów i realizacji w UM , remontu tej ulicy jest na mój wniosek. Uważam, że bardzo dobrze się stało, że z"Kreatywni dla Kiełpina" możemy coś zdziałać więcej. Jestem inicjatorem tej zmiany, zgodnie z pierwszymi ustaleniami z Wydziałem Rozwoju Miasta. My jako mieszkańcy Kiełpina musimy zmusić miasto aby wykonało całościowo od początku do końca projekt- do połączenia się z ulicą Goplańską. Chodzi mi o drogę, chodnik i oświetlenie, które w tych czasach nie jest luksusem a normą. A nawiasem mówiąc, cieszę się, że jest nas coraz więcej walczących o polepszenie infrastruktury w Kiełpinie.
Pozdrawiam
popieram tę opinię 7 nie zgadzam się z tą opinią 0
Czy trasę WZ budowano od Żukowa?
No nie dlatego jest całkiem zrozumiałe ze należny ja zacząć od początku czyli od skrzyżowania z ul. Otomińską.
popieram tę opinię 5 nie zgadzam się z tą opinią 0
A co z ul.Wielewska i Sominska tam też ludzie mieszkają jak długo mają żyć w błocie i ciemnicy
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
No faktycznie przecież Wielewska i Somińska to główne ulice Kiełpina, przy ktorych mieszka mnóstwo ludzi...
Wybacz sarkazm. Przecież ktoś napisał na wstępie, że lista na stronie Stowarzyszenia (jest o tym w innym wątku - w tytule jest coś że "Stan na styczeń"), to lista kluczowych inwestycji, ktore przyniosą efekty największej liczbie ludzi. Wygląda z resztą sensownie. Potem pewnie przyjdzie kolej na inne ulice.
Nie od razu Kraków (Kiełpino) zbudowano...

A poza tym - nikt Ci przecież nie broni samej walczyć o swoje (mimo wszystko lokalne) ulice. Jak Ci zależy to trzeba się samemu zakręcić, a nie fukać, że ktoś inny tego nie zrobił.
I tak jest dobrze, że coś się w końcu rusza...
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 0
W nawiązaniu .... największy efekt dla największej liczby ludzi to droga prosto do nieba, z przystaniem u Księdza Proboszcza .
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0
Dzięki proboszczowi zrobili droge od pętli autobusowej, tyle lat byly te dziury do kosciola a jak wiemy droga jest caly czas robiona etapami. Tylko te progi wszędzie :-(
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 0
do góry