Widok

Pociąg dla wytwałych z Gdyni do Katowic w 2020 r.

Opinie do artykułu: Pociąg dla wytwałych z Gdyni do Katowic w 2020 r..
Artykuł na temat: Kolej Gdynia-Warszawa

Przewoźnik działający pod marką Polregio chce przywrócić połączenia międzywojewódzkie. Jednym z takich ma być w 2020 r. wakacyjny pociąg Gdynia - Katowice obsługiwany pociągiem serii EN-57. Skład znany jest pasażerom linii SKM w Trójmieście.

Niedawno informowaliśmy o planach przewozowych spółki PKP Intercity i Arriva przygotowywanych dla pasażerów z Trójmiasta. Swoją propozycję szykuję też spółka Przewozy Regionalne, działająca pod marką handlową Polregio.

Przewoźnik ...
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

No chyba sobie kpią by typową SKM jechać przez pół Polski
popieram tę opinię 292 nie zgadzam się z tą opinią 40

Wygodne Fotele jak będą to pojade

Jeśli wewnątrz będą dostosowane wygodne fotele to można jechać
popieram tę opinię 36 nie zgadzam się z tą opinią 8

i stopery w uszy

jazda do Lęborka skm to już niezbyt przyjemna podróż
a do Katowic...
popieram tę opinię 31 nie zgadzam się z tą opinią 5

A co z toaletą przez tyle godzin podróży?
popieram tę opinię 28 nie zgadzam się z tą opinią 8

wystarczy nie chlać

to wytrzymasz
popieram tę opinię 25 nie zgadzam się z tą opinią 19

Wystarczy nie kraść

I Polska wstanie z kolan
popieram tę opinię 33 nie zgadzam się z tą opinią 4

toaletę

To ty sobie zrób rano . W pociągu nie ma na to szans
popieram tę opinię 10 nie zgadzam się z tą opinią 4

Wolny wybór

Nikt do podróżowania zmuszał nie będzie. Zawsze można pojechać o 2 godziny dłużej i znacznie drozej jakże "wygodnym" składem sezonowym "Wydmy", relacji Łeba - Bohumin spółki IC.
popieram tę opinię 18 nie zgadzam się z tą opinią 3

Naskręt dalej sieje dezinformacje

EN57 w posiadaniu polregio to zupełnie inne pociągi nie te w skmce. Dlaczego? Otóż w stosunku do skmki mają klimatyzację, gniazdka 230v przy każdym siedzeniu, wygodniejsze i lepiej ułożone siedzenia a także są bardziej wyciszone. Wbrew pozorom są to dość wygodne pociągi, no ale trzeba przecież "szokować" artykułami.
popieram tę opinię 60 nie zgadzam się z tą opinią 3

naskret pisze pod clicki

tak jak cale trojmiasto.pl
popieram tę opinię 15 nie zgadzam się z tą opinią 1

Jakie SKM?

EN57 Ald, SKM itp Feniksy nie mają porównania że zlomem SKM Trójmiasto,to sporo ciekawszy i cichszy pojazd, dla ludzi a nie ksieciuniów.
popieram tę opinię 22 nie zgadzam się z tą opinią 3

bedzie dobra cena to sie pojedzie

odnowiony en57 jest ok
popieram tę opinię 13 nie zgadzam się z tą opinią 1

Nie przez pół Polski, tylko przez całą :)
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 0

juz taki jest to Regio

nie pol a cała, bo ten pociąg juz kursuje i jedzie przez Krakow do Katowic a wiec robi cała trase przez cała Polskę. na krotkia trase to okej
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

Słoneczny

już nikt nie pamięta jak w czasie remontów słoneczny zaczynał też takim składem się jeździło :)
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 0

to zalezy za ile
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

EN57ALd bardzo przyjemnie, szybko i cicho i TANIEJ!

Wersję EN57ALd kojarzę i dziwię się, że nie ma regularnych połączeń międzywojewódkich PolRegio w tym standardzie. Dużo lepsza oferta od starych wagonów TLK, tzw. 'rzeźni'. A cała reszta zależy od PASAŻERÓW (w tym stan WC). No i ta cena! A czas przejazdu najczęściej niewiele dłuższy, czasami nawet krótszy.

Aha - i TE składy nie jeżdżą w SKM TRÓJMIASTO...
W trójmiejskiej SKM pojawiły sie 2 albo 4 Impulsy ;) - lepsze, niż w/w ;))
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 0

EN 57 do Katowic? Chyba tylko dla masochistów.
popieram tę opinię 210 nie zgadzam się z tą opinią 26

Dla normalnych a nie lalusiów

Jakich kurna masochistów? EN57 po gruntownej modernizacji jest niczego sobie. Cena czyni cuda, a 'lordowie' niech podróżują pitolonej.
popieram tę opinię 18 nie zgadzam się z tą opinią 11

Wnętrze może i jest nowe, ale układ jezdny dalej jak w węglarce: hałas, wężykowanie i niska prędkość.
popieram tę opinię 5 nie zgadzam się z tą opinią 3

Przed modernizacją kurniki mogą jeździć 120km/h, więc nie tak źle.

Z drugiej strony, nie wierzę, że przy modernizacji nie wymieniają napędów, sama oszczędność na prądzie mówi, że warto.
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 1

Jechałem kiedyś EN57 z Gdyni do Sieradza - da radę.

Jak dla mnie, największy minus to brak warsa, ale w Toruniu skład zmieniał kierunek i postój 15 minut można było wykorzystać na spacer po dworcu po kawę.
popieram tę opinię 12 nie zgadzam się z tą opinią 3

Jaki Toruń?

Poczytaj ze zrozumieniem. Napisane jest że jedzie przez Zduńską Wole, wcześniej jest Bydgoszcz i Inowrcław.
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 5

ale mówi, że do Sieradza, dlatego Turoń.

czytaj ze zrozumieniem.
popieram tę opinię 10 nie zgadzam się z tą opinią 1

Pociągi Interregio w kierunku Łodzi nie jeździły kiedyś przez Bydgoszcz...

...tylko przez Malbork, Kowalewo Pomorskie, Toruń Wschodni, a w Iławie i Toruniu Głównym była zmiana kierunku jazdy.
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 1

Może do Szczecina najpierw

Może najpierw puścic do Szczecina z Trojmiasta
popieram tę opinię 123 nie zgadzam się z tą opinią 11

przez Tczew, Chojnice i Szczecinek?

Remontowany jest odcinek Czarne-Szczecinek, wygląda jakby drugi tor miał się pojawić. W zachodniopomorskim też ruch (remontowo inwestycyjny) na tej trasie.
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 0

Kiedyś

Za komuny jechałem z Gdańska do Katowic i nikt nie sądził że to pociąg dla wytrwałych, społeczeństwo zmiękło jak przekłuty balonik. Często jest tak że lepiej pociągiem niż autem.
popieram tę opinię 200 nie zgadzam się z tą opinią 44

uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu

lewactwo się ubudziło
popieram tę opinię 5 nie zgadzam się z tą opinią 17

uuuuuuuuuuuuuuuu

prawactwo nie śpi tylko się modli
popieram tę opinię 20 nie zgadzam się z tą opinią 6

Kurła kiedyś to było

ludzie tyłki twarde mieli, kłiii
popieram tę opinię 19 nie zgadzam się z tą opinią 2

kiedys to byly czasy. czlowiek mial prace, po pracy mial czas na wódkę z kolegami

dzieci same biegały po podwórkach i jakoś tam było fajnie. kiedys to były czasy, dziś nie ma czasów
popieram tę opinię 45 nie zgadzam się z tą opinią 3

YouTube make my day

Najszczersza prawda. Pozdrawiam , wychowany w tych fajnych czasach.
popieram tę opinię 23 nie zgadzam się z tą opinią 0

No tak, Polska w ruinie

Ale praca jest, wodka jest, dzieci moga biegac. Rozejrzyj sie. Jest inaczej, ale czy gorzej?
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 12

Znowu masz komune, wiec rzeczywiscie taka jazda jest dobra dla elektoratu

Ja jezdze limuzyna i kosztuje to 130 tys / mc.
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 15

PKP

Pociągiem zawsze jedzie się lepiej niż samochodem, ale pod warunkiem że jest to skład na poziomie, a najlepiej to tylko 1 klasą.
popieram tę opinię 14 nie zgadzam się z tą opinią 2

Tez tak jezdzilem i nie tylko za komuny - jeszcze niecale 20 lat temu. Ale to bylo z biedy. Teraz wole zaplacic za samochod, paliwo, ubezpieczenia, itd i nie tluc sie w ten sposob przez caly dzien.
popieram tę opinię 6 nie zgadzam się z tą opinią 11

chamstwo, buractwo i bandytyzm
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 0

a ja nie. Solo wole wlasnie jechac pociagiem. Auto swiat, goraca kawa z McD, ciastko drozdzowka z Dworcowej

i jest git
popieram tę opinię 10 nie zgadzam się z tą opinią 2

Kiedyś to było!

KŁIIIIII KŁIIIII KŁIIIII
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 6

Nie za komuny ale w 2011

Uciekł mi IC do Gdańska i jechałem EN57 do Torunia, gdzie czekałem półtorej godziny na IC do Gdańska.
Największą męką był czas przejazdu, bo pociąg zatrzymywał się i otwierał drzwi na stacjach w środku lasu. Dyskomfortem był brak przedziałów, ale już wtedy w IC niektóre wagony ich nie miały (zdecydowanie nie lubię takich, moim zdaniem krok wstecz). Podróż Wrocław - Toruń trwała około 9 godzin.
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 2

Tak zwany kurnik już mnie nie boli. Jest podobnie jak w samolocie. Zal tylko, że nie ma

fajnego pociągu z salonkami i restauracją coś w stylu Orient Expressu.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Kiedyś jeździły EN57 przez całą Polskę.

I to w wersji full-plastik. Każdy się cieszył że jedzie pociągiem a teraz to luksusów się nauczyli i tylko jakieś pendolina ludziom w główkach.
popieram tę opinię 156 nie zgadzam się z tą opinią 70

kiedyś..

kiedyś prano niemal wyłącznie w pralkach "Frania".Idżmy do przodu, nie stójmy w miejscu.
popieram tę opinię 39 nie zgadzam się z tą opinią 8

Niedługo będziesz kwiczał, że w ogóle musisz z domu wyjść.Robicie z siebie kaleków życiowych udając nowoczesnych homo sapiens.Jak by jakiś kataklizm nastał to zginiecie w pierwszej godzinie z niewiedzy i wygodnictwa.
popieram tę opinię 27 nie zgadzam się z tą opinią 15

Ło panie, czuje że tak samo mówili jak się ludzi z koni przesiadali na lepsze i szybsze środki transportu. Sory, standardy trzeba podwyższać, a nie zaniżać.
popieram tę opinię 15 nie zgadzam się z tą opinią 8

Ogarniasz korzystanie z nowych technologii z głową? A co robi nowoczesny homo sapiens? Zastępuje swoje życie technologią.Widzisz tutaj różnicę? Oczywiscie że musimy iść do przodu,ale noe kosztem kalectwa ludzkosci.Na dzień dzisiejszy człowiek to taki zbuntowany 6 latek który myśli,że jest pępkiem wszechświata i wszystko ma nadskakiwać nad nim.Przyjdzie czas,że traficie w ślepą ulicę beź wyjścia,wtedy może się ogarniecie,chociaż wątpię.
popieram tę opinię 15 nie zgadzam się z tą opinią 2

Kaleków

Co za nieuk
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 6

Jedno słowo: progres
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 2

Chciałem przypomnieć że pierwsze EN57 były zupełnie wygodne jak na tamte czasy

miękkie siedziska kryte dermą, wygodne podłokietniki, zasłonki w oknach,
później zaczęto je "udoskonalać"
a full-plastik wynikł z masowych kradzieży dermy z siedzisk - Polska to "zdolna" kraj
popieram tę opinię 32 nie zgadzam się z tą opinią 2

Full plastik to miały dzisiejsze Koleje Mazowieckie i częściowo SKM Trójmiasto. Inne miasta

odosobnione przypadki.
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 0

kiedyś kibel był drewniany i za domem,

a ludzie kąpali się raz w tygodniu, w sobotę i to zazwyczaj w jednej wodzie, żeby nie "marnować" tak więc tego....
popieram tę opinię 7 nie zgadzam się z tą opinią 1

Przed rokiem 90, nie pamiętam żeby EN57 jeździły dalej niż do Bydgoszczy z Gdyni...

Później się zaczęło jeżdżenie do Łodzi tym syfem, a teraz będziemy jeździć do Katowic... Jak tak dalej pójdzie wrócimy do czasów Generalnej Guberni i będziemy jeździć w bydlęcych wagonach...
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 4

Film na YT

Tytuł: "Przejazd Kibelkiem EN57 Full Plastic - wspaniałe doznania akustyczne ;)"
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Polska zasciankiem europy mielismy juz ministra od zegarków teraz tez nic sie dzieki Pis nie zmieniło!

Gdy na zachodzie podróz trwa 3 razy krócej unas nadal lemingi pieja z zachwytu nad pseudolino wąskim niewygodnym ogórkiem który nawet nie jedzie tyle co na zachodzie bo niema po czym dlatego wózka z którego nazwa pochodzi nie kupili.!!Gdy Na zachodzie trasa z gdańska do Katowic bedzie trwała 2 godziny w Polsce bedzie to nadal 8 godzin i jako szczyt mozliwosci z pełnym zachwytem lemingów!
popieram tę opinię 64 nie zgadzam się z tą opinią 55

Pisiorku nieobyty

właśnie jak to określiłeś - za kadencji "ministra od zegarków" czas jazdy z Gdańska do Poznania skrócił się z 5 do 3 godzin,
konstrukcja pseudolino "wąskim niewygodnym ogórkiem" wynika zastosowania wychylnego pudła, które dla polskiej wersji nie zostało zakupione,
a decyzje o podróży z Gdańska do Katowic w czasie 8 godzin podejmują obecnie misiewicze tacy jak ty!
popieram tę opinię 21 nie zgadzam się z tą opinią 24

leming nielicz ze kogo kolwiek twoje wypociny obrazą :) I brednie które wypisujesz łykaja tylko tacy jak ty

ale twoja nienawisc bedzie jeszcze większa po kolejnych przegranych wyborach :) Gdybyś miał mózg zamiast sieczki to byś zrozumiał przynajmniej co czytasz.Za Pisu nic sie nie zmieniło czy li nie wyznawca pisu to pisał .Przeciwnie skonczyła sie promocja ni IEC i teraz nawet jak bilet kupisz miesiac wczesniej zaplacisz i tak 140zł a wcześniej to było 90zł.
Ale ty leming nierozumiesz co czytasz jak cos jest o PO znaczy ze z pisu bo dla takiego bezmózgowca są tylko wyznawcy Pisu lub lemingi z PO.
popieram tę opinię 14 nie zgadzam się z tą opinią 10

On nie szczeka,pomyliłeś gościa ze swoimi przygłupimi bachorami, a przygłupie to wiadomo dla czego, z nasieniem poszło.
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 4

Ludzie, nie karmcie trolla, gdyż każda odpowiedź wystosowana pod adresem tego barana sprowokuje go do produkcji kolejnych wypocin, nie licujących z zasadami ortografii i gramatyki języka polskiego, a od tego aż oczy bolą! Sorry, takich mamy teraz "patriotów", którzy nawet nie potrafią się poprawnie posługiwać ojczystą mową.
popieram tę opinię 10 nie zgadzam się z tą opinią 3

Jak prezydętowi BULOWI można to ok? Wtedy klaskałeś uszami z radości.Przygłup do przygłupa ciągnie.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 4

"trwa 3 razy krócej"

Co to znaczy i w jakim języku?
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 2

a co ty pisiorku...

z tymi lemingami wyjeżdżasz?
coś uwiera w główce?
to masz rączki...ulżyj sobie...
może oprzytomniejesz
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

W chinach w ciagu roku oddają 1000 km nowej trakcji

Pociągi jezdzą ponad 300 km/h
Czy dalej uwazacie ze jestesmy chinczykami europy ? :)
popieram tę opinię 110 nie zgadzam się z tą opinią 14

Jestesmy Chińczykami europy tak ale pod wzgledem pracy niewolniczej za psie pieniadze!

Chiny są najbardziej nowoczesnym państwem na świecie i pociągi tam jadą z prędkością ponad 500km/h
My za to mamy tylko zarobki Chinskie najnizsze w europie,a ceny mamy zachodnie!
popieram tę opinię 35 nie zgadzam się z tą opinią 10

Ja słyszałem że jadą już z prędkością światła

dzięki pracy za miskę ryżu dziennie
popieram tę opinię 15 nie zgadzam się z tą opinią 15

Za michę ryżu to tylko Polak potrafi robić, Chińczyk zabije cię śmiechem.
popieram tę opinię 10 nie zgadzam się z tą opinią 0

Najnowocześniejszym państwem jest Korea (Południowa oczywiście)

Natomiast ChRL dopiero się rozpędza. Ale za 100 lat w szkołach zamiast angielskiego będziemy się uczyć mandaryńskiego.
popieram tę opinię 7 nie zgadzam się z tą opinią 3

"Ale za 100 lat w szkołach zamiast angielskiego będziemy się uczyć mandaryńskiego."

Może ty, ja raczej nie dożyję :D
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 1

Niezwykly Swiat - Chiny - Szanghaj - 431 km/h kolej

na liczącej 1250 km trasie Pekin – Szanghaj maksymalną prędkością 400 km/h
Według założeń pierwsza linia ma powstać między Los Angeles do San Francisco, a pociągi będą pokonywać prawie 500-kilometrowy dystans dzielący te miasta w 35 minut, mknąc z prędkością nawet 1200 km na godzinę!Chiny USA sie scigaja kto pierwszy wybuduje super szykie połaczenia ,a w Polsce cieszą sie frajerzy ze za 4 lata moze bedzie 160km/h.
Jednoczesnie Chiny opanowały cały rynek produkcji bo tam wszystko produkuje się najtaniej
popieram tę opinię 8 nie zgadzam się z tą opinią 5

u nas byndzie hiperlup z Warszawy do Radomia

pojedzie tylko 3,5 minuty
popieram tę opinię 9 nie zgadzam się z tą opinią 1

Poczytaj sobie na temat korupcji w chińskim Ministerstwie Kolei i zawalonych mostach i wiaduktach, to ci zachwyt przejdzie, profesorku! ;)
popieram tę opinię 10 nie zgadzam się z tą opinią 5

i po kilkaset kilometrów metra

swoją droga to często w Galileo podają zarobki robotników niewykwalifikowanych w ChRL - nie wiem czy 200-300 EURO to az tak mało...
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

Chinczykami? Kto tak twierdzi?

Raczej Koreanczykami, z litosci nie napisze z ktorej czesci polwyspu.
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

poszły dziesiątki miliardów na modernizacje tzw "kolei" w Polsce i jesteśmy znów mniej wiecej w latach 70-tych

Prawie 8 godzin na trasie Katowice-Gdynia :-D
Z kim my chcemy sie porównywać i konkurować? Z trzecim światem chyba.
Tych kilka przepłaconych pendolino co jeszcze jeżdżą wiele nie zmienia (przepłaconych bo przecież takie wymogi, uchylne pudła a i tak jeżdzą z 2/3 swojej prędkości po tych zmodernizowanych trasach). Z resztą taboru jest źle albo bardzo źle - coś jak 30-letnie golfiaki z milionowymi przebiegami jeżdżące 3 razy dłużej niż producent przewidywał.
popieram tę opinię 108 nie zgadzam się z tą opinią 14

A Ci politycy rozumiem, że sami się wybierają, a społeczeństwo wcale a ,wcałe nie jest przygłupie.
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 0

Bzdury prawisz waść o tych 2/3 prędkości. Polska to górzysty kraj od morza po południową

granicę ?

Dowiedz się "uku" (a raczej nieuku) ile krajów stosuje składy szybkie składy bez przechylnych pudeł. TGV prawie w całości są sztywne.
popieram tę opinię 5 nie zgadzam się z tą opinią 0

Na trasie Gdańsk-Warszawa łuków nie brakuje

Dlaczego piszesz, ze bzdury opowiada 160/250=0,64 = ~2/3
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 0

Pendziaki jeżdżą 200 km/h na większości trasy.
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 7

w Polsce jest ok 100 km trasy na której podwyższono prędkośc do max 200 km/h

reszt to dalej 160 i mniej.
popieram tę opinię 10 nie zgadzam się z tą opinią 0

Kolejny imbecyl górzysty kraj hahaha ty biedaku najwidoczniej spadłes z jakiejs górki na łeb

i masz trwałe uszkodzenie mózgu.
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 2

jest gorzej niż w latach 80 tych XX w

Lat 70 nie znam, ale pamiętam jak w dzieciństwie (lata 80 XX w) jeździłam ze swoim ojcem pociągiem osobowym relacji Gdańsk - Białystok. Od lat 90 XX w nie ma możliwości by taki pociąg jechał. Więc jest gorzej niż za komuny
popieram tę opinię 6 nie zgadzam się z tą opinią 1

Prawie 8 godzin

Popatrz w rozkład jak to wygląda teraz:
-pendolino 5,5-6 godzin
-IC 8-8,5 godziny
-TLK 8,5-9 godzin

Jeżeli kiblem wyrobiliby się w 7,5 godziny to nie będzie źle.
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 2

jakieś 600 km w 7,5-8 godzin - szału nie ma

w latach 70 tych było podobnie.
popieram tę opinię 7 nie zgadzam się z tą opinią 0

Kupione Pendolino

nie posiadają wychylnych pudeł wagonów.
popieram tę opinię 5 nie zgadzam się z tą opinią 1

No to się Turecki Kurier ucieszy

propagowanie pomorskiego skansenu EN57 w Polsce,
8 godzin okrakiem na zydlu - ale cóż - sporty ekstremalne są teraz w modzie...
popieram tę opinię 56 nie zgadzam się z tą opinią 8

A kibel jest?

Jak jest kibel to jade.....
popieram tę opinię 85 nie zgadzam się z tą opinią 9

Prędzej będzie dablju si. Przydało by się też gniazdo ejsidisi bo często jadę z moim

ejcz pi.
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 1

kibel bedzie

jeden na cały skład ale czyszczony tylko raz w miesiącu
popieram tę opinię 27 nie zgadzam się z tą opinią 3

Konkretnie 31-go.
popieram tę opinię 5 nie zgadzam się z tą opinią 2

Najbardziej będzie czyszczony co roku 31 lutego
popieram tę opinię 5 nie zgadzam się z tą opinią 1

Nie ma

W kiblu jest palarnia
popieram tę opinię 15 nie zgadzam się z tą opinią 0

Bez obaw, to nie ja będę robić, tylko mój kolega - stażysta.
popieram tę opinię 6 nie zgadzam się z tą opinią 0

EN 57 ma ksywe kibel
popieram tę opinię 5 nie zgadzam się z tą opinią 0

Ostatnio jechalem 16 letnim Volvo V70 do Poznania. W cztery osoby z paliwem i autostradami wyszło o połowę taniej niż pociągiem, w tym samym czasie.
Także ludzie jeżdzą samochodami bo chyba nie są idiotami co przepłacają?
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 12

Ale w dwie osoby wychodzi tyle samo, a wtedy to ja już wolę jechać pociągiem, bo o wiele przyjemniej, spokojniej, można coś porobić i nie stresujesz się co odpierdzieli jakiś szybki ale bezpieczny w aucie obok.
Kasa rzecz wtórna, przy 4 osobach i tak bym wolał pociąg o ile by mi pasował, niż tłuc się autem.
popieram tę opinię 11 nie zgadzam się z tą opinią 1

16letnim złomem zatruwałes wszystkich i jak sledzie w beczce chwalisz sie głupotą

Polskim busem jest tez taniej niz twoim złomem na dodatek mozna bilety kupic za kilka złotych!!Jest wygodniej i nie truje tak spalinami jak ty.Ale i tak wybieram pociag tylko niezrozumiesz dlaczego :)
popieram tę opinię 8 nie zgadzam się z tą opinią 1

PKP

Tak i wbrew głupim, powielanym bezmyślnie opiniom jeździ się całkiem przyjemnie.
popieram tę opinię 6 nie zgadzam się z tą opinią 0

Skm tak zmodernizowanych nie ma. A nawet klima jest

Takie jezdza w Kolejach Mazowieckich miedzy innymi Warszawa Radom. To zupelnie nowy tabor. Tylko rama stara. Nawet wozki ma inne. Ankieta wprowadza w blad Panie Nastret
popieram tę opinię 24 nie zgadzam się z tą opinią 4

Bo Naskręt

to amator.
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 0

Amator?

Raczej niedouk albo jodu za mało miał w życiu płodowym.
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 0

Dalej niż do Tczewa

pociągiem bez rezerwacji miejsc się po prostu nie jeździ.
popieram tę opinię 14 nie zgadzam się z tą opinią 8

drogie bilety

Pewnie będą kasować, bo podróż tymi zabytkami to prawie jak Orient Express :) Niech jeszcze to dobrze ogarną marketingowo i będzie hit
popieram tę opinię 19 nie zgadzam się z tą opinią 3

Bardzo dobry pomysł.

Jeżeli chodzi o komfort to faktycznie na całej trasie Katowice- Gdynia Gł.Osobowa-mało kto byłby z tego zadowolony...Jednak w taką długodystansową ( 500 km)-podróż znając życie to niewiele osób się wybiera.
Najczęściej ludzie podróżują tego typu pociągami na trasach np. Gdynia-Bydgoszcz, od Bydgoszczy do Inowrocławia, i tak co 100 czy 150 km-kilkanaście osób wsiada i wysiada. Tak samo w aglomeracji Śląskiej.
popieram tę opinię 15 nie zgadzam się z tą opinią 2

Po prostu Gdynia Główna

Już nie Osobowa.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Parowoz przed wojna pokonywal trase Gdynia- Warszawa szybciej niz dzisiaj pendolino.
popieram tę opinię 11 nie zgadzam się z tą opinią 16

a do Zakopanego jechał 4 godziny - chyba w twoich chorych wizjach
popieram tę opinię 7 nie zgadzam się z tą opinią 1

troche przegiecie

Ale roznice, faktycznie, nie sa szokujace. Godzina roznicy versus koszty I "postep" to nie jest "big deal"
Pokazuje to, jak koncertowo spaprano modernizacje tej magistrali, gdzie odtworzono pierwotne parametry. Ale sklady kupiona na 2x wyzsze...
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 1

Nie powtarzaj gdzieś zasłyszanych bzdur.
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 0

Co ty wiesz?

Luxtorpeda była spalinowa.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Warszawa - Gdańsk: 41 stacji w 9 godzin i 30 minut

A w czasie wojny i Deutsche Reichsbahn na torach, parowóz zaczynający bieg o 8.12 na stacji Warschau Hauptbahnhof i zatrzymujący się (w sumie na 41 stacjach) na każdej małej wiosce leżącej między większymi stacjami jak Zichenau (Ciechanów), Soldau (Działdowo), Deutsch Eylau (Iława) czy Riesenburg (Prabuty) do stacji Danzig Hauptbahnhof docierał o 17.42
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 0

Soła

W latach 90-tych jeździł pociąg tego typu na trasie Żywiec-Łódź Fabryczna nazywał się „Soła” w środku full plastik i zawsze komplet pasażerów.
popieram tę opinię 12 nie zgadzam się z tą opinią 1

Panie Redaktorze - odnośnie ostatniego akapitu

Konstrukcja nie jest nowa lecz 40-50 letnia.
Fakt iż po kolejnym pudrowaniu trupa ale z nowością nie ma nic wspólnego.
Chyba że nie wyczułem ironii Pana Redaktora bo fakt że poza dwoma Impulsami to w Pomorskim najnowsze konstrukcje
popieram tę opinię 14 nie zgadzam się z tą opinią 3

Nie mów w takim razie nikomu, ile lat mają F-16, albo Patrioty.

To też pudrowane trupy?
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Nie mogę...

... mam sr*czkę!
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 2

Horała się zesr.ła

:-)
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 1

Na Twój głupi ryj.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Proponuję kibla z SKM na trasę Gdynia - Władywostok przez Radom

Fantazja pisowskiego PKP nie zna granic!
popieram tę opinię 20 nie zgadzam się z tą opinią 6

Długi dystans

Na dlugie dystanse to ja wolę się porywać razem z moją Elwirką ! ;)
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 0

Hehehe

Nie no,żart.Nigdy w życiu!
popieram tę opinię 8 nie zgadzam się z tą opinią 4

Trasa Gdynia-Katowice: 1,5 h !!! Tak u was powinno byc!

Tak jezdzi swiat!
popieram tę opinię 8 nie zgadzam się z tą opinią 6

w 0,5 h !!! mo być

po trzeźwemu nie jeżdżę
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 0

Ale ty to jesteś światowy i to "u was",pewnie już gdzieś 2 miesiące siedzisz i zapomniałeś skąd pochodzisz.Dobrze, że jeszcze jakoś język czaisz, bo wtedy światowiec był by z Ciebie co nie miara.A teraz możesz wracać na zmywak do swojego pana.
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 2

Kto jeszcze pamięta

- te czasy co to się w sezonie letnim podróżowało w takim ścisku, że w WC miało kilka osób "miejscówkę"-i to tylko stojącą. Ten był szczęśliwy kto siedział na desce sedesowej...
Albo wsiadanie do pociągu...przez okna.
popieram tę opinię 27 nie zgadzam się z tą opinią 0

Opinia na wyrost p. red. Naskręt !!! Dla mnie o komforcie podróży decyduje liczba przystanków

po drodze, a dopiero później komfort składu, byleby nie miał plastikowych czy drewnianych siedzeń.

Pojechałbyś p. redaktorze nawet składem o komforcie "Pendolino" na trasę do Katowic jak pociąg, który miałby stanąć po drodze na wszystkich stacjach i przystankach, gdy pociąg z drewnianymi ławkami tylko na kilku z nich ?

Jak odbyłem kiedyś jazdę EN57 na trasie Poznań Gł. - Warszawa Wsch. ("kible" w zastępstwie składu klasycznego na okres wakacji) - jako pociąg pospieszny, gdzie miał zatrzymania tylko na najważniejszych stacjach. Cały czas skład 3xEN57 zasuwał między nimi z max. prędkością ok. 110 km/h i podróż szybko przeminęła (nieco ponad 3 godziny między 1:00 a 4 z minutami).
popieram tę opinię 9 nie zgadzam się z tą opinią 5

Większa konkurencja, większy wybór i lepsze ceny

Zgadzam się, że to skład niedostosowany do tej trasy, ale jakoś niedostosowane Darty od Intercity nikomu nie przeszkadzaja, a to też pociągi raczej regionalne. Inna kwestia, że pewnie połowa tutaj narzekających woli Flixbusa i 12h w ścisku, ale cóż....
popieram tę opinię 8 nie zgadzam się z tą opinią 1

Racja

Racja, współczesne pociągi jedno przedziałowe jak w PKSie nie są dostosowane do dalekich tras i zbyt ciasne. Żadne EN57..., Darty czy Flirty nie nadają się do jazdy z dużą ilością dzieci i bagażu przez całą Polskę. No i te wszechobecne komórki....
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Luzik, pytanie za ile+kilka browarów na drogę i jakoś zleci ☺
popieram tę opinię 6 nie zgadzam się z tą opinią 1

A może by tak bezpośrednie połączenie Gdynia- Lublin?

W latach 60/70 były 2 bezpośrednie pociągi na trasie Gdynia - Zamość. Obecnie nie ma przez całą dobę ani jednego bezpośredniego połączenia Gdynia -Lublin . Uważam że to skandal żeby milionowa aglomerację trójmiejską pozbawiać takiego połączenia z największym /ponad 350 tys.osób/ miastem na wschodzie. Obecnie w dobie komputerów i rakiet z Gdyni do Zamościa podróżuje się ok.12-13 godz.
popieram tę opinię 18 nie zgadzam się z tą opinią 2

12 godz do Lublina? Serio az tak dlugo?. Boże co za trzeci świat.
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 2

W 2005 jechałem "kiblem" z Gdańska na Śląsk i jakoś daliśmy radę z kumplem przy kracie Specjala...
popieram tę opinię 14 nie zgadzam się z tą opinią 1

Jezdza takie zlomy np do Olsztyna. W zyciu bym sie nie wybral. Wracalem kiedys z Bydgoszczy i to byla masakra
popieram tę opinię 5 nie zgadzam się z tą opinią 1

Prezes Przewozów Regionalnych myśli d*pą nie głową...

Trzeba być bezmózgim Yeti żeby wymyślać takie bzdury, składy do BARDZO krótkich dystansów puszczać na trasę długodystansową. Przecież jadąc z Gdyni do Katowic będzie można wcześniej urodzić jeża. wy*ieprzyć idiotę ze stanowiska.
popieram tę opinię 10 nie zgadzam się z tą opinią 1

AVE EN57 :D

Piwko i papierosek w przedziale stoczniowym to jest to a nie jakieś tam pindolina, łaj-faj czy klimy.
popieram tę opinię 5 nie zgadzam się z tą opinią 5

IC do Katowic

Jeśli jechać pociągiem do Katowic, to tylko IC obsługiwanym przez Stadlery. Całkiem wygodne pociągi.
popieram tę opinię 5 nie zgadzam się z tą opinią 2

ten Stadler jedzie 8:46 minut

kibel 7:30 ma jechać
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

Polska ma najbardziej zacofaną kolej w Europie mimo ze cały czas mamy monopol to zmarnowali ten czas

Bo kolej była po prostu dla polityków dojną krową przechowalnią kolesiów polityków .A przeciwnie tylko konkurencja przyspiesza restrukturyzacje!Identycznie było z internetem TPSA moloch i najdroższy net w europie po likwidacji monopolu ceny drastycznie spadły a szybkosc ,przepustowość ogromnie wzrosła!Wcześniej kosmicznie drogi i niewydolny był ISDN.A obecnie co mamy przewozy regionalne ktore są państwowe to zadna konkurencja!
Czy w Polsce pociag pojedzie 350 km /h jak na zachodzie?Moze za 20 lat?U nas niema po czym i czym!!
popieram tę opinię 10 nie zgadzam się z tą opinią 4

złe przykłady, brak wiedzy i zrozumienia procesów

Żadna konkurencja, tylko ewolucyjny rozwój i wprowadzanie kolejnych modeli rozwiązań. Żaden z podmiotów na rynku nie idzie na wyniszczenie a produkty są wdrażane, gdy ich stabilne wersje osiągną zadowalający poziom koszytów i oczekiwanego zwrotu. Tak jest w telekomunikacji, we wspomnianym TPSA, obecnie Orange również.
Reszta to marketing i ewentualne obsuwy w specyfikacjach urządzeń.
Kto ma konkurować na kolei? Przecież dostępność usługi determinuje torowisko. Kiedy skończą się proste rezerwy kosztowe, jak chcesz podnieść poziom usług (np. prędkość)?
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 1

Ynteligencie gdyby taki jak ty miał co kolwiek do powiedzenia to by koła nie wymyslono

nadal na piechotę byś chodził!!Tak własnie konkurencja i tylko konkurencja wymusza jakie kolwiek zmiany! I jeszce jedno gimbusie niema TPSA I TPSA to nie Orange zostało gimbusie sprzedana w kilkanaście różnych przetargach rozczłonkowane .I Gdyby nie konkurencja to nawet niemiał bys sie gdzie chwalic swoja głupotą :)
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 1

moja diagnoza jest słuszna.

Poza wydzieleniem Emitel i kilku mniejszych działalności, TPSA zostało sprzedana w całosci France Telecom, państwowemu przedsiębiorstwu z (jak nazwa wskazuje) Francji. Kilka lat temu zmieniono nazwę z Telekomunikacja Polska SA na Orange Polska SA. Struktura i zakres działalności nie uległa wiekszym zmianom, co jakiś czas paczkują spółki zadaniowe a następnie są zabijane albo wchłaniane. Klasyczne zarządzanie kapitałowe.

I jeśli myślisz, że operatorzy telco skaczą sobie do gardeł dla twojej wygody, to się grubo mylisz...

Podobnie jest na innych "poletkach", gdzie preferuje się równe "strzyżenie baranów" niż wyniszczające wojny.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

To się karni BDZ

Ekstremalnie to jest przejechać się pociągiem z Sofii do Burgas lub Varny, 440 KM w tylko 10 godzin, a wagony jak dosłownie z lat 80tych XX wieku. To co ma PKP to luksus nad kulisami w porównaniu z atrakcją w Bułgarii ale fakt bilet nad morze czarne kosztuje 19 zeta :)
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 0

Komuno wróć

Chcą zrobić Polskie pendoino kpina cofamy się 35 lat do tyłu.
popieram tę opinię 5 nie zgadzam się z tą opinią 3

Tak ale pod warunkiem, że się n....bie;)
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 2

Nie en 57 i po modernizacji

Do tego typu połączeń przydałyby się składy wagonowe, a te jako ostatnie pod marką PolRegio obsługują jeszcze jako jedyne połączenie w Polsce na odcinku z Poznania Głównego do Leszna oraz z Poznania do Wrocławia czy też Międzylesie oraz Szklarska Poręba Górna.
Ostatnie wagony też piętrowe są w Krzyżu czy Chojnicach, którym wyszła właśnie rewizja i niestety jest już wagonów bardzo mało, a en57 czy inne pojazdy nie wagonowe pochodzące z Newagu czy Pesy dalekie są od ideału !
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 1

po co ktoś ma jeździć do syfiastych Katowic...?
popieram tę opinię 5 nie zgadzam się z tą opinią 10

Syf

Syf to masz w domu,i majtkach ci*lu
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 1

Byłeś tak ostatnio? Po tym co piszesz widać, że nie
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 0

Tosz to panie ameryka.

Cóż za ambitne plany:

Dwutysięczny dwudziesty rok(to JUŻ za dwa lata), początek drugiej dekady dwudziestego pierwszego wieku, połączenie
GDYNIA-KATOWICE w siedem i PÓŁ godziny!!! (plus tradycyjne opóźnienia w bonusie)
Skład to kolejne wcielenie nieśmiertelnego EeN piędziesiąt siedem(konstruktorom nawet nie śniło się, że ten skład może jeździć takie trasy, a jednak).

W następnym etapie pewnie parowozy zostaną uruchomione.
popieram tę opinię 10 nie zgadzam się z tą opinią 0

Masakra

Dobrze powiedziane dla wytrwałych.7,5h w kiblu...
popieram tę opinię 5 nie zgadzam się z tą opinią 0

Z tròjmiasta...

Moze lepsze polączenie bardziej pozytywne.. tròjmiasto - Zakopane..? Na co komu Katowice..? do muzeum gòrniczego..??
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 3

Myśl tam jeden z drugim!

Przecież to jest pociąg GŁÓWNIE dla mieszkańców szeroko pojętego Śląska, aby mogli dotrzeć na wczasy do Trójmiasta a nie na odwrót!
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

W latach '80 jechałem ekspresem Jantar

z Bytomia do Gdyni w 6 (sześć!) godzin.
A to było ponad 30 lat temu.
Naprawdę idziemy z postępem...
popieram tę opinię 9 nie zgadzam się z tą opinią 1

Tak,

bo dopóki składy jechały prosto przez Polskę, czyli Tarnowskie Góry- Chorzew Siemkowice- ZW Karsznice- Laskowice Pom. , to było szybciej, ale po roku 2000 jakiś łeb wpadł na pomysł żeby jeździć przez Cz-wę- Łódź Widzew, Żabieniec- Toruń- Bydgoszcz i się zrobił syf, z niecałych 8 godzin do prawie 10.
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 0

PKP

Przygoda , Komfort, Przyjemność
Składy SKM znane są z luksusu
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 3

2 klasa z czasów PRL

Raz jechałem z Gdańska do Katowic w temperaturze powietrza 40st.C bez klimatyzacji,myślałem że nie dojadę i żywcem się ugotuje, bardzo podziękuję więcej nie pojadę nawet za 2zł
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 1

a co, do tego czasu Pie*dolino się już rozpadnie, bo PiS dał tańsza podsypkę na torach i kamienie latają?

i niczym pociski wbijają się w podwozia tego códó techniki alstomu
popieram tę opinię 5 nie zgadzam się z tą opinią 2

tu gadki o EN57 a tymczasem na bocznicy w Bieżanowie PKP niedawno zdewastowało kilka nowoczesnych składów...
popieram tę opinię 6 nie zgadzam się z tą opinią 0

A gdzie jest SOK?

Wandale są wszędzie i trzeba tego pilnować, ale oszczędności i kasa, kasa, kasa......
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 0

W 3-mieście jeżdzą pociągi EN57AKM, a nie EN57FPS i EN57ALc/ALd
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 2

ja myślałem że istnieją połączenia IR pomiędzy miastami (bo po to były tak nazwane)

i nie trzeba niczego 'przywracać' - a gdzie w takim razie jeżdżą regionalne?

PS
oczywiście dobrze byłoby mieć nowe wygodne pociągi, ale w wielu krajach podobne obsługują linie dalekobieżne - a znowu te 7 godzin to nie jest jakaś tragedia
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 1

Pociąg

Przecież Pogoria- nocny pociąg Gdynia- Katowice to też skład podmiejski
popieram tę opinię 5 nie zgadzam się z tą opinią 0

7.5 godziny to jest nic

Kiedyś osobowy na tej trasie jeździł 10 godzin a pośpieszny 8.
popieram tę opinię 5 nie zgadzam się z tą opinią 1

A koniem 5 dni się jechało
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 1

Lata 80-te mnie sie przypominaja i dalekobiezny osobowy Gdynia - Myslowice

przez Tczew, Malbork, Grudziadz, Torun, Inowroclaw, Zdunska Wole. I tez dawal rade, choc cos z 10 godzin, ale za to wygodnymi przedzialowymi wagonami.
popieram tę opinię 5 nie zgadzam się z tą opinią 4

Był takowy osobowy - pamiętam

A krótko przed nim czy po nim jechał drugi przez Bydgoszcz, Poznań, Ostrów Wlkp.
ale fakt jazda "węglówką' była zarąbiasta,
jeździł też osobowy Gdynia - Zduńska Wola Karsznice zestawiony z 3xEN57 - jazda nim przy v=100 km/h była swoistego rodzaju sportem ekstremalnym
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 0

Lata 1979/80

No co Ty? "Mysłowicki" osobowy do Gdyni w 1979 jechał przez Wrocław, Poznań, Gniezno, Inowrocław i Bydgoszcz. W Poznaniu był 17,20 a w Gdyni coś ok 23,50, ale wagony miał normalne w tym 2 jedynki (najstarsze w składzie).
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

Na kompletnie modernizowanych trasach prędkość powinna wynosić minimum 250 km/h

Kiedy beton z PKP wreszcie zrozumie., że przez ostatnie 50 lat kolej poszła znacznie do przodu i to co było ok w latach siedemdziesiątych to dziś już skansen
popieram tę opinię 11 nie zgadzam się z tą opinią 2

A czemu nie 500, 1000?

W Niemczech na klasycznych liniach jest 160 , 200 i więcej są na SFS - nowobudowanych i modernizowanych liniach
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 2

no właśnie...

modernizowanych.
My, za grubą kasę odtwarzamy stan początkowy, nie modyfikując i nie podnosząc parametrów...
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 0

Regio?

Chciałbym jeździć często zgodnie z obietnicami szynobusem z Gdyni do Władka czy Pucka
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 1

Yes.!

Może Kolej Transyberyjską także przejmie SKM i podróż wydłuży się do 1 roku.!
popieram tę opinię 9 nie zgadzam się z tą opinią 0

życzyłbym sobie komfortu

kolei transsyberyjskiej.
Sprawdzone organoleptycznie w nr 22 - "Rossija" - tydzień jazdy.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Poprawka!

Te sklady Ald i FPS nie sa znane w trojmiejskiej SKM bo ich tam nie ma!!!!! Sa w POLREGIO, Ald chociażby na niektórych kursach Słupsk Gdynia
popieram tę opinię 6 nie zgadzam się z tą opinią 0

Lepsze to od TLK

Przecież wszystkie pociągi kursujące dziś pod marką TLK oferowane przez PKP Intercity dają o wiele mniejszy komfort podróży, a ceny są wysokie i mniej zniżek. A chętnych nie brakuje...
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 0

Powróćmy do parowozów!

Expres Pomorzanin, cztery wagony i Pt47 startował z Gdańska o 5.20 rano i w Szczecinie był na 9.00. Tak było w latach 70-tych. Inna ciekawostka - Poniemiecki modrak na trasie Gdańsk - Gdynia jechał o 4 minuty krócej niż obecne pociągi. Dziękuję za taki postęp.
popieram tę opinię 9 nie zgadzam się z tą opinią 1

Pudło szanowni interlokutorzy

Do Szczecina jako ekspres przez krótki okres czasu jeździł "Gryf" na SN61,
"Pomorzanin" jako pospieszny do Poznania zaczął kursować po zakończeniu elektryfikacji linii do Gdańska /lata .70/, w Inowrocławiu zmieniano trakcję na parową,
Pt47 prowadziła pospiesznego "Stoczniowca" do Warszawy,
Ol49 prowadziły osobowe Gdynia - Łódź Kaliska i Olsztyn - Szczecin,
tak to pamiętam
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 0

Pomorzanin Gdynia - Lodz Kaliska

Pamietam bo nim jezdzilem. Przewaznie bez opoznien ale najwieksza masakra to bylo dotrzec pozniej z Lodzi Kaliskiej na Fabryczna.
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 0

a nie ma gdzieś

jakichś wagoników z 39 roku - Polak pojedzie wszystkim jak i poleci na wszystkim!
cuda w naszym kraju i nowoczesność - brawo - to dopiero e u r o p a !!!!!!!!!
popieram tę opinię 7 nie zgadzam się z tą opinią 1

Takim przedwojennym składem to bym się chętnie przejechał na Hel w wakacje.

Parowozem OKl27 wraz z wagonami osobowymi typu BCy (tak zwane Boczniaki). Mega atrakcja turystyczna i komplet pasażerów gwarantowany.

Dziś na przejeździe widziałem skład z Helu z wagonami piętrowymi typu Bmnopux (Bohun) oraz 120A (Bonanza) - wagony pełne!
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 1

Ech, dla wytrwałych?

Swojego czasu chodziła "Strzała Północy " ze Szczecina przez Trójmiasto, Olsztyn, Białystok do Krakowa zdaje się. To był trening wytrwałości.
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 0

Włóczęga Północy

Do Rzeszowa.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Nie każdy musi jechać z Gdyni do Katowic

Tego typu połączenia służą krótszym przejazdom, niekoniecznie na całej długości trasy.
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 1

kto ma slaby portfel, ten musi miec twarda D....

:)
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 4

PKP

Polecam pociąg z Gdyni do Rzeszowa przez Białystok, który jedzie ponad 15 godz.
popieram tę opinię 11 nie zgadzam się z tą opinią 1

o! Włóczęga Północy skrócił trasę?

Kiedyś jeździł do Szczecina.
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 1

Komu zależy

wlaśnie komu zależy na tym, żeby nie było pociągu non-stop Gdynia -Rzeszów, przecież chętni są!!!!!!!
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

kiedyś (za PRL) był taki co jechał tą trasą do Krakowa... :))
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Tyrystory i styczniki

Kiedyś jako student Wydziału Elektrycznego AM kompletnie napruty rozpaczliwie szukałem WC w SKM relacji Danzig- Gdingen, tej o 3 am z kawałkiem.(pociąg trzeźwych inaczej)
Ktoś zapomniał zamknąć drzwi , i zamiast kibla zobaczyłem iskry od łączeń styczników (zmieniało się to wraz z przyspieszanie składu)
Były tam tez tyrystory mocy.
Od razu uświadomiłem sobie, że tam jest 3kV prądu stałego. Przetrzeźwiałem natychmiast...
popieram tę opinię 8 nie zgadzam się z tą opinią 0

Gotenhafen a nie Gdingen
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 1

Gotenhafen to w latach 1939-1945.

Gdingen w latach 1772-1920 gdy tu była prowincja Westpreußen
popieram tę opinię 5 nie zgadzam się z tą opinią 0

Człon silnikowy.

Przepiękne dźwięki, można usłyszeć jadąc w przedsionku wagonu silnikowego jednostki elektrycznej EN57 pod którym znajduje się wózek silnikowy. Niesamowita gra dźwięków.
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 0

Szafa WN była w środkowym członie EN57 zamiast WC

i była zamknięta ale co niektórzy ciekawscy forsowali drzwi - bo zamknięte
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Kiedyś jeździły już takie pociągi. Osobowy się to nazywało, stawało na każdej stacyjce.

I do Katowic właśnie trafiały się składy żywcem wzięte z SKM, jedyna różnica to czynne kibelki.
Jechało toto ponad 12 godzin z Gdańska do Katowic. Miałem okazję parę razy zaliczyć tę niezapomnianą podróż.
popieram tę opinię 6 nie zgadzam się z tą opinią 0

Może bez wprowadzania w błąd?

EN57 to w chwili obecnej niemalże rodzina pociągów a nie typ. W SKM Trójmiasto są stare 57, poddane liftingowi jak i akm. W artykule mowa jest o Feniksach, które pod kątem komfortu przebijają na pewno składy TLK
popieram tę opinię 6 nie zgadzam się z tą opinią 1

Lepsze en 57 niż jazda przy cuchnącej kobiecinie

Wolę jechać nawet en 57 tym dobrze wyciszonym klimatyzowanym niż intercity starym wagonem bez klimy. I w dodatku z przykutym miejscem przy cuchnącym wspolpasazeru
popieram tę opinię 5 nie zgadzam się z tą opinią 1

Wolność jazdy a nie rezerwacja

Rezerwacja obowiązkowa to zamach wolności pasażerów. W Niemczech to nawet w pendolino nie ma rezerwacji obowiązkowej. Tylko fakultatywna. w Polsce dyrektorom PKP uderzyła woda sodowa aby w pociągu Intercity regionalnym. Bo czym innym jest pociąg jadący 180 km z Wrocławia do Katowic jak intercity typem regionalnego. Dają rezerwacje to zbrodnia na wolności pasażera.
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 5

i po co?

żeby kolejne tabuny pod szyldem 500+ zalewały nasze 3M?
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 2

Niech przyjeżdzają i wydają tu, w województwie pomorskim, swoje 500+
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 0

Re

Tylko, że taki czas przejazdu to wybór Polregio. W najlepszym wypadku pociągiem z Katowic do Gdyni da się dojechać w 5,5 godziny.

Co nie zmienia faktu, że puszczanie na takiej trasie kibli to co najmniej nieporozumienie...
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 1

Kto pamieta ?

Na poczatku lat 90 jezdzil skld taki jak SKM do Torunia ale po wsch stronie Wisły przez Malbork Grudziądz i na Torun Wschod. Czas przejazdu był 20 min krotszy niz ekspresu/ pospisznego i bilet kosztowal tyle co na osobowy. Komu to przeszkadzalo?
Co do tego połaczenia - slaska hołota, rozpieszczana przez kazda wladze plus tani bilet i długa jazda i na wkacje zdemoluje go w tydzień.szkoda pociagu
popieram tę opinię 5 nie zgadzam się z tą opinią 3

Glupoty piszesz

Linia przez grudziadz kwidzyn jest linia niezelektryfikowana. Sklad jezdzil owszem, jako pociag osobowy na normalne wagony z przedzialami elacji Gdynia - lodz widzew na 6 wagonow. Od gdyni do malborka eu07 od malborka do torunia su45 a od torunia do lodzi dalej eu07. A sklad byl dwa wagony klasy pierwszej cztery wagony klasy drugiej. Pociag zatr,ymywal sie na kazdej stacji i przystanku. Tzn wszedzie. Czas przejazdu byl o 2 godziny dluzszy niz normalnego pospiecha jadacego przez bydgoszcz
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 0

"Torunianin" .Był trasowany raz przez Tczew, Bydgoszcz , a raz przez Malbork , Iławę , Jabłonowo Pom. Skład zestawiany z EN 71 czasami z ED 72.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Mięczaki nie wsiądą, ja tak :)
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 2

Trasa Gdynia rzeszów - non stop!

Kiedy Pendolino Gdynia rzeszów non stop, kiedys usunieto z rozkładu taki dobry pociąg co mial non stop obłożenie, kiedy powrót??????? Non stop Pólnoc Południe! Komu zależy, żeby takiego połaczenia nie było i dlaczego?
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 1

taki sam pociąg

przeciez teraz tez taki kursuje od wielu lat! Jedzie i jedzie i jedzie, zatrzymuje sie na każdym przystanku, w lecie to horror! To nic nowego!
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 2

do Intercity

odkąd zlikwidowała kolej połaczenie Gdynia - Rzeszów non- stop, to korzystam z Ryanaira, bilet 100 zl w obie strony, a z Krakowa do mojej miejscowosci przyjezdza po mnie rodzina! Kiedys pociag zatrzymywal sie Bochnia, Tarnów, i można było spokojnie dojechac Inrtercity, a tak to tracicie.
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 2

jakis skandal

pociąg pojedzie, ale beda do niego wsiadac pasazerowie n akrotkich trasach, bo bedzie tani i zawsze jedno polaczenie więcej, a ci co jadą cała trasę, beda latac samolotami, bo chociaz jest dojazd na lotnisko to komfort jest 100 razy wiekszy i mozna w oczekiwaniu na lot , kawke wypic, i loda zjesc , a nie że nie ma wagonu restauracyjnego i czlowiek moze z pragnienia zginąc, albo byc narazonym na zaczepki podpiwkowanych gości
popieram tę opinię 6 nie zgadzam się z tą opinią 0

Koleje chwalą się ile to milionów wydano

na jej modernizację. Tylko niech podzielą tę kwotę na pieniądze wydane na dokumentację oraz te wydane na konkretne roboty. Okaże się że 90% tych kwot to papierki i rzeczywistość wirtualna na dyskach.
popieram tę opinię 7 nie zgadzam się z tą opinią 0

Jest rok 2020 szczyten kolejnictwa w Polsce jest SKM na trasie 1000km i 12 godzin jazdy :) To swietna atrakcja turystyczna

Jeszce niedawno był reportaż dziennikarza z BBC który twierdził ze warto przyjechać do Polski by jako ekstremalną przygodę przeżyć w polskich PKP!!I jak widac nadal sie niewiele zmieniło!!
popieram tę opinię 8 nie zgadzam się z tą opinią 0

A ja mam pytanie...

Kto - nie łamiąc przepisów - przejedzie z Gdańska do Katowic (centrum) szybciej niż w 7,5 godziny? To prawie niemożliwe. A siedzenia w starych rzęchach na pewno nie są bardziej wygodne od tych składów. Kosztów autostrady i benzyny nie wspominam.
Dlatego jest to jakaś sensowna propozycja dla mniej majętnych.
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 1

4:15

Katowice centrum - Rumia. pozdrawiam. wyjazd w sobote ok 8 rano byl.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 1

Kupiłam bilet Kraków -Gdynia IC - kilka at temu.

6 rano wyjazd . Zepsuł się pod Miechowem. Przesiadka w polu na TLK. następna w W-wie. Na dworze 30 , w pociągu 40 st C . ludzie pokotem na korytarzach i w wc.(o dziwo działało) . Przy otwartych oknach nawet nam grzywka nie drgnęła . W Gdyni byłam o 19 .
wg mnie skm-ką byłby raj.
popieram tę opinię 5 nie zgadzam się z tą opinią 1

Brawo ty. Co cie nie zabije to cie wzmocni. Jechałam do Szczecina w lecie z Radomia. 21 wyjazd. W Szczecinie godz. 12 nastepnego dnia. Odechciało mnie sie wc zasów na długo . Ze Szczecina trzeba bylo dojechac do Miedzyzdrojów. Lata 80 te.
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

Marketing

Marketing polregio to jakiś żart jednostką do Katowic smiech na sali niech lepiej dadzą po dwa sklady do Malborka albo Bydgoszczy
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 1

Bardzo dobry pomysł

To nie będzie typowa SKM ponieważ SKM nie posiada pociągów EN57 z taką modernizacją.
Argument przemawiający za wybieraniem Polregio na tej trasie jest stosunkowo krótki czas przejazdu ok. 7,5h , a pociąg pendolino na tej trasie jedzie 5:44h . Wszystko będzie zależne jak te pociągi będą wyglądać w środku po modernizacji. Widziałem pociąg EN57-FPS i stwierdzam fakt, że to bardzo nowoczesny pociąg i z "typowej skm" nic w środku nie zostało oprócz blach.
Oczywiście planowany czas przejazdu jest bardzo interesujący ponieważ te pociągi mogą jechać jedynie 120 km/h.
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 0

Dobra konkuremcja

Dziwi mnie marazm co niektórych z intercity. Że zła jest konkurencją. Pojedzie interregio to i intercity obniży cenę. I będzie im lepiej. Poza tym interregio jedzie inną trasą . Która nie chodzi IC. Wiem dla wszystkich będzie korzyść. Poza tym IC ma jedną wadę. Obowiązkowe miejscówki. Konkurencją jest potrzebna dla wszystkich różnorodność wzmacnia rynek. A nie go osłabia. Będą większe przewozy. Żeby te tory tylko naprawili. Lub dobrze remontowali
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 0

Bla

Z blablacarem można do Katowic dostać się już w 4h...a cena- od 60zł:)
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 0

Gdzie tam - ostatnio jechałem 1,5 godziny

części podróży nie pamiętam - mgła był
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

e tam Pendolino też nie jest przygotowane do daekich podróży a ten będzie miał klimę wiec

jest i tak lepszy od wszelkich pociągów typu osobowy czy pośpieszny i większość inter city też
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 0

a może by tak powrót

strzały północy w relacji Gdynia - Lublin. Piękny przejazd, ze zmianą kierunku składu, dwukrotną. Gnał z taką prędkości, że grzybów po drodze można było nazbierać. Większość składu to kowbojki, prawie jak w SKM.
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 1

Najlepszy

Najlepszy jest pociąg do W-wy przez Białystok i dalej ...
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 1

Za ok. 100zł w każdą stronę w weekend pojechać można do Katowic Pendolino via Warszawa

w ciągu niecałych 6 godzin.
Nie wiem ile musiałyby kosztować bilety na tę katorżniczą SKM-kę, aby ta mordęga (czas i komfort podróży) się opłaciła.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 3

prawie 9 h ??????????????????

Tyle to się leci do USA, a w Polsce jak zawsze. Pamiętam 30 lat temu jeździłam z Gdańska do Łodzi i trwało to tyle. Tym razem do Katowic. Masakra.

A i bilety pewnie jak za zboże.
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 2

7,5 godziny :)

Co wcale nie jest takim zlym wynikiem - superszybkie i supernowoczesne pociagi pkp jada do Krakowa 5,5h. A taki bilet na en57 do Katowic bedzie kosztowal pewnie 30-40 zlotych. Troche taniej, niz lot do Ameryki Polnocnej.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

obywatel

To taki pociąg wspomnień, żeby przypomnieć ile się podróżowało i jaka Polska jest ogromna.
Pamiętam przejazdy 21h do Jeleniej Góry, ponad dobę do Przemyśla, Końskie woj. Kieleckie ponad 12h, dziś samochodem bez spinania do Końskich 4,5h.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Będzie szybszy niż IC na których jeżdżą ciągle świeże Flirt3

PKP INTERCITY IC Hutnik - Katowice: 6:26, przyjazd Gdynia Gł. 15:12 - czas podróży 8,5h
Regionalny osobowy PolRegio - Katowice 7:30, Gdynia Gł. ~15stej - czas podróży ~ 7,5h :)
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 1

super!!!

Jechałam nowym pociągiem Polregio na trasie Gdynia Olsztyn i powiem, że jechało się super.
Bardzo wygodne siedzenia, WiFi, klimatyzacja, przystosowany dla osób niepełnosprawnych i wózków dziecięcych, sporo miejsca na nogi, toaleta ok. Na pewno porażka to TLK do Katowic, gdzie w małym przedziale gnieździ się 8 osób umierając z gorąca
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 2

Trawajem z Gdynia do Katowić

Jak można jechać trawmajem Z Gdyni do Katowić i jeszcze tym EN57ALd lub EN57 FPS wspułczuje tym co sie zdecydują na jazde w tych warunkach zimnoca na pokładzie cogle chałas z głosników :( piszczące dzwi i cały skład wie ze ktoś kozysta z kibla :( wole jchać TLK zapłacić wiecej a jechać wygodnie a nie jak w trawmaju SKM
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 1

SKM Do Katowić

Dobre by było jak by na tej trasie jeżdziły klasyczne kible z dermami to mogę jechać :D z Gdyni do Katowić :D :D Ale nie EN57ALd EN57 FPS tym tramwajami bo w nich jest zimno jak na sburze :( i mają nie wygodne siedzenia :( pozdrawiam
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 1

obywatel

Fakt, oryginalne siedzenia były o wiele bardziej komfortowe, miękkie, szerokie i łatwe do sprzątania. Teraz to krzesełka z autobusu, max. 15-30 min. jazdy.
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 0
do góry