Widok

Pomysł czytelnika na korektę Nowego Podwala Grodzkiego

Opinie do artykułu: Pomysł czytelnika na korektę Nowego Podwala Grodzkiego.

Jeden z naszych czytelników proponuje, by na skrzyżowaniu Nowego Podwala Grodzkiego z Okopową i Toruńską dobudowano pas rozjazdowy do płynnego i niezależnego włączania się do ruchu w kierunku Pruszcza Gdańskiego. Drogowcy tłumaczą, że pomysł choć ciekawy, jest niemożliwy do realizacji z powodu planów związanych z budową nowego wiaduktu Biskupia Górka. Do tego czasu kierowcy na opuszczenie skrzyżowania mają tam zaledwie 8 sekund.

W miejscu opisanym przez naszego czytelnika Nowe ...
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Jak zawsze-nie da się

To ma być dla nas,na obywateli czyli tych co utrzymują to wszystko.
Jechałem tą nową nitka rewelacja, ale na końcu są światła i tu jest koniec tej radości...
popieram tę opinię 70 nie zgadzam się z tą opinią 20

na cześć tego właśnie niewiarygodnego zdarzenia nazwali ulicę
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 3

Jutro rano wytyczę pas. Po południu zapraszam na konferencję.
popieram tę opinię 8 nie zgadzam się z tą opinią 4

Dobrze a ja zapytam tak

W porządku nie da się zrobić dodatkowych pasów.

Ale to jeśli chcą by więcej aut jeździlo nowym tunelem to może trzeba dac znaki zalecany objazd ? I wydłużyć światło zielone dla prawo skretu w kierunku Pruszcza wyjeżdżających z tunelu ?

XXI WIEK a nie potrafią znaleźć alternatywnych rozwiązań...

Do ludzi w biurach - zacznijcie myśleć po ludzku .
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 5

To tak nie działa, system naczyń połączonych

Tylko jak tam zbyt długo będzie zielone światło, to krótsze będzie dla innych: Trakt, Toruńska i wiadomo mega korek.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Nikt nie pisał, że się nie da. Czytaj ze zrozumieniem.
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 0

tłumaczę: inwestor robi minimum

a potem podatnicy dokańczają inwestycję - POniał?
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 1

U nas to normalne ze ze swiatel rusza sie jak żółw. Bo telefon bo siw zagapilem...

I tak zamiast np 6 aut przejezdzaja dwa.

Brawo my polscy kierowcy! Czy tego by ruszać jednocześnie niepowinni uczyc na kursie na.prawo jazdy?
popieram tę opinię 121 nie zgadzam się z tą opinią 15

Masz dużo racji. Wszędzie trabią - stoisz pierwszy? Stój na biegu i ruszaj od razu a nie szukaj "jedynki" na zielonym.
popieram tę opinię 24 nie zgadzam się z tą opinią 2

To powinno być na egzaminie.
Energia z jaką się rusza i zmienia biegi w samochodzie.
Miałam takiego instruktora, który zawsze powtarzał, że za kierownicą się nie śpi. I jedyneczka zaraz dwójeczka proszę, trójeczka. Zawsze na to zwracał uwagę przy ruszaniu ze świateł.
Zostało mi to we krwi.
Ktoś, komu nie podnosi się adrenalina (w pozytywnym znaczeniu) nie powinien prowadzić wogóle samochodu. Mózg musi pracować.
popieram tę opinię 16 nie zgadzam się z tą opinią 2

I cyk dwójeczka
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 0

Jak dwojeczka, to zjazd do boxu ;)
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 0

Ale tekst o "marnowaniu się zielonej strzałki" mnie rozbawił

Jak na skrzyżowaniu pali się zielone światło a żaden samochód nie przejeżdża to oznacza, że to światło się marnuje?
popieram tę opinię 6 nie zgadzam się z tą opinią 1

Gdyby w tym czasie mogłyby jechać samochody z innych kierunkow, to się marnuje.
popieram tę opinię 5 nie zgadzam się z tą opinią 0

Masz rację, często widzę w korkach jak wymalowane pindzie z markerami nad oczami ryją pazurem po smartfonie.
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 4

ja czasem fidze facetów jak dłubia w nosie na światłach, takie ameby męskie
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 1

pisz za siebie, mistrz się znalazł, do budy
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

Korki w centrum tworzyły się przez światła na Hucisku - chyba ostatnio je skorygowano. Poza tym też był problem, jak autobusy zmieniały pasy - wjeżdżały i wyjeżdżały na przystanek - więc blokowały pas, ludzie też próbowali w takim razie uciekać z prawego pasa. A teraz się po prostu jedzie jeden za drugim.
popieram tę opinię 33 nie zgadzam się z tą opinią 2

korki w centrum tworzy nadmiar samochodów

i nadmiar skłonności do korzystania z nich nawet na krótkie odległości.

Pozostałe przyczyny to tylko zgniłe wisienki na torcie.

"energiczne" ruszanie na światłach i ostre przyspieszanie po ich zmianie generuje stłuczki i inne kolizyjne sytuacje między "miszczami kierownicy" przekonanymi o tym, że jeżdżą szybko ale bezpiecznie.
popieram tę opinię 5 nie zgadzam się z tą opinią 12

Jakim sposobem energiczne ruszanie spod świateł generuje stłuczki?

Wytłumacz mi to> Jakiż to palec Boży cię tknął, że napisałeś takie bzdury? Środkowy?
popieram tę opinię 11 nie zgadzam się z tą opinią 3

A jak chcesz zachować bezpieczny odstęp, gdy wszyscy nagle ruszają na zielonym? Auta stojące mają kilkadziesiąt cm odstępu między sobą. Auta jadące powinny mieć przynajmniej kilka metrów odstępu. Aby go uzyskać nie mogą jednocześnie ruszać, bo znajdą się w ruchu bez odpowiedniego odstępu. Wystarczy że jeden z nich gwałtownie zahamuje "bo pieszy" i już kolizja.

Ale żeby to wiedzieć, trzeba mieć wyobraźnię, której kierowcom w większości brakuje.
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 6

To proste. Pierwszy rusza natychmiast, chyba że jeszcze pieszy się spóźnia, drugi chwilę po nim lub nawet równo z nim, tylko daje mniej gazu, trzeci sekundę po pierwszym. Jest bufor na nagłe hamowanie, ale na szukanie jedynki ma czas dopiero czwarty zawodnik.
Nieszanowanie świateł na skrzyżowaniu to jedna z głównych przyczyn narastania korków, na którą kierowcy mają jakiś wpływ. Gorsze jest tylko blokowanie skrzyżowania przez tych, co wjechali na nie z poprzecznego kierunku nie mając szans na zjazd.
popieram tę opinię 7 nie zgadzam się z tą opinią 0

Czy ty wogle umiesz jeździć
Takie rozkminki to mają ludzie, co albo nigdy nie siedzieli za kierownicą albo nie powinni jeździć
Piszesz o sprawach oczywistych.
Trzeba tak jeździć, aby w rużnych sytuacjach nie mieć dzwonów
Tu chodzi o samolubnych leniwych kierowców
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 0

Poprawiam mój wpis

Różnych miało być
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 0

jedzie jeden za drugim

Chcesz powiedzieć, że dzięki buspasom i tunelowi korki się zmniejszyły??? niemożliwe??? Przecież hejterzy tego nie łykną!
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 0

dzięki tunelowi to korki się zwiększyły

były tylko w centrum a teraz są w centrum i na Przymorzu
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 0

Niedasie
popieram tę opinię 9 nie zgadzam się z tą opinią 9

przykład idzie z góry

Adrian "niedasie" Duda
popieram tę opinię 6 nie zgadzam się z tą opinią 1

Co ? Nie da się ? Nie wcisnę się ? Ja, nie dam rady ? Nie wyląduję ? Dlaczego racjonalne argumenty tak słabo na nas działają ?
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 0

Pan kierowca poczuł to co czują pasażerowie tramwajów w całym mieście i zakipiał z oburzenia.
popieram tę opinię 37 nie zgadzam się z tą opinią 12

Dokładnie
popieram tę opinię 11 nie zgadzam się z tą opinią 1

Nie do końca :) Odoru menela gnijącego obok nie poczuł :) Chyba.
popieram tę opinię 8 nie zgadzam się z tą opinią 7

Ja się przez to wyprowadziłem

I zamiast 6 km tramwajem jechać 25 minut jadę 30 km pociągiem przez 30 minut. Dojazd podobny a cena mieszkania 3 razy niższa. Bilet niewiele droższy a do tego pociągi dużo bardziej niezawodne niż tramwaje.
popieram tę opinię 15 nie zgadzam się z tą opinią 0

albo też: Pan kierowca poczuł to, co czują rowerzyści

gdy jadą ddr'em i chcąc skręcić w lewo, muszą przeciąć dwa razy jezdnie, a co za tym idzie, zaliczyć dwa razy czerwone.
popieram tę opinię 11 nie zgadzam się z tą opinią 4

i to co czują piesi na wszystkich dwuetapowych przejściach

Jak nie biegniesz to nie zdążysz
popieram tę opinię 17 nie zgadzam się z tą opinią 0

8 s. dla dostawczaków wystarczy

Przecież cały ten tunel jest dla dostawców Forum, a nie dla ruchu drogowego w Gdańsku. Dlatego tylko 8 s., bo na 2 - 3 dostawczaki wystarczy, a ruch drogowy póki co ma iść jak dawniej.
popieram tę opinię 28 nie zgadzam się z tą opinią 22

Dla dostawczaków jedyna opcja jest akurat w drugą stronę. W kierunku południowym nie ma opcji dostaw, tylko tranzyt. W sobotę rano przy niewielkim ruchu w centrum czekałem tam 3 zmiany świateł na wyjazd. Tradycyjną drogą byłoby znacznie szybciej. Jak sie pojawi wiecej aut w tunelu to juz chyba nikt rozsądny nie bedzie tamtędy jeździł. Wówczas rzeczywiście jedyną funkcją tunelu pozostaną dostawy :-(
popieram tę opinię 6 nie zgadzam się z tą opinią 1

A artykuł przeczytał?

Albo chociaż obrazek obejrzał?
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 5

Proponuję jeszcze jakiś wiadukt na skrzyżowaniu Armii Krajowej i Łostowickiej. Gdyby auta jadące Armii Krajowej mogły swobodnie przejechać przez wiadukt czy to w stronę gdańską czy Żukowa nie było by takich korków w tym miejscu w godzinach szczytu. A Ci którzy chcieli by zjechać mieliby zjazd tak jak to jest na innych odcinkach Armii Krajowej. I tam korki się nie tworzą.
popieram tę opinię 46 nie zgadzam się z tą opinią 15

I co jeszcze. Obwodnic nie masz?
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 20

I to jest myśl! Nasypy już są, połowa roboty zrobiona. Ale nie - rano 3km korka od strony Kartuz, wieczorem 1.5km w drugą stronę.
popieram tę opinię 11 nie zgadzam się z tą opinią 5

Nie rozumiem tylu negatywnych minusów.

Trafna uwaga odnośnie armii krajowej !

Takich ludzi potrzeba by żyło się lepiej myślących!!!

A jeśli ktoś twierdzi że się nie da ? Wszystko się da.
popieram tę opinię 7 nie zgadzam się z tą opinią 7

Szachistą to Ty nie będziesz. Trzeba ludzi myślących dalej niż 1 krok do przodu. Wybudowanie wiaduktu usunie korki na skrzyżowaniu z Łostowicką, ale przesunie je na węzeł Unii Europejskiej oraz na koniec trasy AK na Karczemkach. Dlatego zrezygnowano z budowy wiaduktów. Poza tym wiadukty swoje kosztują. Najgorsi to są właśnie mądrale, którym wydaje się, że mają super pomysły, a kompletnie nie przemyśleli konsekwencji.
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 4

Tak samo prawoskret z obwodnicy na Matarni w stronę słowackiego... Wystarczy 300 m drogi dobudowac żeby nie było korku do wjazdu
popieram tę opinię 5 nie zgadzam się z tą opinią 2

hm... prawda jest taka, że miasto nie będzie ułatwiać wjazdu do centrum mieszkańcom sąsiednich miejscowości. dwa, że stałbyś w korku w sródmieściu zamiast na wysokości havla/łostowickiej
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 5

czesc kierowcow skreciloby w lostowicka i korek by sie rozlozyl na 2 trasy
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 1

Nie dla wiaduktu

Aktualnie kaszubi stoją w korku na tym skrzyżowaniu . Po zrobieniu wiaduktu większe korki będą bliżej centrum. na skrzyżowaniu z 3 maja Jedyne rozsądne rozwiązanie to wiadukt na nitce wyjazdowej ( w stronę obwodnicy )
popieram tę opinię 5 nie zgadzam się z tą opinią 1

Korek będzie gdzie indziej wtedy. Łapiesz?
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 2

Jak się rusza jak łajza

to i trzy samochody nie przejadą. To samo widać na każdym skrzyżowaniu w mieście. Potem płacz, że są korki.
popieram tę opinię 68 nie zgadzam się z tą opinią 9

Płacz to będzie, jak ruszasz razem z tym z przodu i on nagle hamuje, a ty parkujesz mu w du...
popieram tę opinię 7 nie zgadzam się z tą opinią 17

To nie oznacza, że masz czas na szukanie jedynki

Ruszaj tak, żeby mu w tył nie wjechać, ale nie śpij.
popieram tę opinię 5 nie zgadzam się z tą opinią 1

To jest inna kwestia. Że niektórzy kierowcyruszają tak, jakby im ciśnienie zanikło.
Tam jednak faktycznie tak to wygląda.
Z Toruńskiej jest to samo.
popieram tę opinię 7 nie zgadzam się z tą opinią 2

ty masz mózg ameby ?
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 1

Najlepiej, żeby światła służyły do puszczania kolejnych samochodów

Zielone - przejeżdża jeden samochód, później czerwone, później zielone i znów jeden samochód. Wtedy będzie bezpiecznie. Ale czasu na szukanie jedynki dalej nie będzie, bo się okaże, że na przejazd jednego samochodu potrzebne będą dwa zielone światła albo sterowanie ruchem przez policjanta.
Jeśli tak myśli i jest przeszkolona cześć kierowców, to przestaję się dziwić, czemu jest tyle śpiochów na skrzyżowaniu.
Róbcie przynajmniej tak, żebyście stojąc jako pierwsi na światłach ruszali bez zwłoki.
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 0

Często odnoszę ogólne wrażenie, ze projekty dróg, chodników, przejść wykonują jacyś przypadkowi ludzie z łapanki, którzy nie tylko, że nie maja wyobraźni potrzebnej do projektowania to jeszcze dodatkowo sprawiają wrażenie jakby nigdy nie mieszkali w mieście i nie posługiwali się tymi drogami i chodnikami.
popieram tę opinię 46 nie zgadzam się z tą opinią 8

Projekty wykonują projektanci, którzy mają najczęściej termin narzucony przez urząd "na wczoraj" i do tego jeszcze często urzędnicy mówią "po co budować ten dodatkowy zjazd, przecież to kosztuje, a nie mamy tyle pieniędzy". Projektanci są kompetentni, ale najczęściej wina słabego układu leży po stronie urzędników, którzy bardzo ograniczają pole do manewru.

No i najczęściej są takie przypadki, że przetarg na projekt wygrywa najtańsza oferta, więc i tak jest po kosztach. Pamiętajmy, że projekt to nie tylko kilka kresek na mapie, a prace geodety, branżystów, uzgodnienia (zazwyczaj na odpowiedź urzędu czeka się miesiąc). Tzn. porządnej firmie się nie opłaca, a firma krzak Janusza zrobi szajs za grosze.

Ewentualnie są też przypadki, że np. projekt robi firma z Katowic, która pewnie była w terenie raz i nie poruszała się raczej komunikacją miejską i np. rezygnuje się z tramwaju na Nowej Świętokrzyskiej, który jest bardzo potrzebny - bez tramwaju Nowa Świętokrzyska nie da zupełnie nic pasażerom komunikacji zbiorowej, a da tylko kolejne pasy ruchu samochodów, które będą korkować Havla.
popieram tę opinię 10 nie zgadzam się z tą opinią 2

Taaa.......

Przejście o szerokości 90 cm po wyjściu z tunelu. I jeszcze poprowadzone _na około_. Forum Gdańsk.

Do przystanków autobusowych, gdzie zatrzymuje się 21 autobusów plus parę za miastowych.

Drugi najważniejszy punkt przesiadkowy w centrum obok dworca PKP.

W Gdańsku gdzie mieszka około 450 tys ludzi.

Projektant to ....zaprojektował. A urzędnik miejski to zatwierdził.

Banda baranów i matołów bez wyobraźni.
A teraz ten wyjazd jednopasmowy w trzech kierunkach....
popieram tę opinię 7 nie zgadzam się z tą opinią 0

Kolejny który nie obejrzał rysunku niemówiących że przeczytaniu artykułu i nie przyjmuje do wiadomości że ten wyjazd jest tymczasowy a Docelowo będzie służył w jednym dwóch kierunkach Natomiast w kierunku Pruszcza powstanie długi pas włączenia
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 3

Tymczasowo przez rok albo dwa, bo czas kierowców przecież nic nie kosztuje...

Nie musieli jako tymczasowe rozwiązanie budować nowej drogi w prawo (jak na rysunku), ale prawoskręt na dwa samochody (10-15 metrów). Nie rozwiązałoby to wszystkich problemów, ale znacząco zmniejszyłoby utrudnienia związane z samochodami jadącymi na wprost.
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 0

Bystrzaku - w kierunku Pruszcza długi pas włączania ?

Żebyś przypadkiem nim nie pojechał na dolne miasto :)

Kolejny, który nie umie planów oglądać, ale komentuje.
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

Weź się zdecyduj

albo projektanci są kompetentni, albo wszystko projektują taie firmy-krzaki janusza

Nasi projektanci dróg są po prostu niedouczeni, wychodzą ze szkół z podstawowymi umiejętnościami (albo i bez), a w pracy nie podnoszą kwalifikacji tylko uczą się cwaniakować "bo u nas zawsze tak się robiło i się nadzór nie czepiał" albo "bo zawsze będzie można zwalić na geodetę".

Zgadzam się, że wszystko w szeroko pojętej budowlance robione jest w pośpiechu i po kosztach, ale nie zgadzam się, że projektanci są totalnie bez winy.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Kacperek już wziął kredki od mamy. Zaraz narysuje rozwiązanie.
popieram tę opinię 14 nie zgadzam się z tą opinią 10

Nawet w 2 minuty walnie klocka buhhaaaaahhhaaaaa;)
Jedź do tworek buhhhaahaaaauuuaaaaa
Pan hehe prez. Hurrraaaaa. Wazelinę sam z nosa targasz?? Bbbbuuuhhhhaaauuuaa
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 6

Ze jesteś głupi jak but....to nie dziwota

wszak jesteś wyborcą PiS.A że jesteś chamski, prymitywny i wulgarny to trzeba jeszcze zaliczyć ciebie do grona patriotów, wyznawców sołdatów przekletych i kiboli ! Szambo narodu !
popieram tę opinię 10 nie zgadzam się z tą opinią 6

Nieee - musi spytać Taty czy może.
popieram tę opinię 5 nie zgadzam się z tą opinią 3

A nie w 1,5?
popieram tę opinię 5 nie zgadzam się z tą opinią 1

Aż 8 sekund?

....bo miałem wrażenie że raczej 4 sekundy, faktycznie 3-4 samochody przejadą i koniec. Bo oprócz "63 sekundy zielonej strzałki" jest jeszcze drugie tyle samego czerwonego.
A rozwiązanie zjazdu na Nowe Podwale, gdzie trzeba przeciąć buspas, po którym pędzą autobysy, taksówki i cwaniacy, zadowoleni że mają wolny pas też jest do d..y.

Za chwilę będzie to ulubione miejsce do wymuszania stłuczek przez złotówy
popieram tę opinię 8 nie zgadzam się z tą opinią 1

Też mam wrażenie, że 4 sek. Faktycznie 2 sakochody.
8 sekund to jest dużo.
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

Moim pomysłem jest brak pomyslu

Moja strategia brak strategii, a doświadczeniem brak doświadczenia. Dlatego ulice zmknac i zbudować pomnik smolenski proponuje . W zasadzie dwa. Na każdym końcu ulicy, żeby wchodząc i wychodząc mieć świadomość co jest ważne i istotne. Wszystkim będzie zylos się lepiej.
popieram tę opinię 13 nie zgadzam się z tą opinią 5

Za jestem? Byłem i bendem. Jeszcze Jadwigi ulicy Kacper nie ma śniadek już ma. Kaczor będzie wściekły. Rajmund też chce mieć choćby patronat nad szambem i ta 2 małpą w czerwonym...
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 2

Panie Wawrzonek ! Walnij się Pan w łeb !!! 8 sekund z Toruńskiej ??? Czy my jeździmy rakietami ???? Korek na Toruńskiej od Kamiennej Grobli !!! Trzy autobusy stale w korku . Myślenie nie boli !!!
popieram tę opinię 6 nie zgadzam się z tą opinią 1

Zmniejszono liczbe pasow i od razu zmniejszyła sie liczba pojazdow

Miód na moje uszy. Zwężamy wszystko
popieram tę opinię 9 nie zgadzam się z tą opinią 2

Po tyłku Pan się dłużej drapie z rana niż 8 sekund
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

Korek na Toruńskiej w stronę Okopowej, stoi prawie cały dzień od 2 tygodnie a nie od kilku dni.
Szczególnie na pasie w stronę Pruszcza.
popieram tę opinię 6 nie zgadzam się z tą opinią 1

Dokladnie

Codziennie z pracy tracę 30 minut na samej toruńskiej
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 1

Mój rekord od ul. Żabi Kruk do świateł na Okopowej 35 min. w zeszłym tygodniu.
To jest chore.
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 1

A te minusy to zaklinanie rzeczywistości jaka jest.
Takie są fakty.
Proszę się tam wybrać na parę godzin i zobaczyć.
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 0

Ten system zmiany świateł jest chyba najbardziej do F1
popieram tę opinię 5 nie zgadzam się z tą opinią 1

Czyli

przejedzie tylko jeden samochód :( bo po co patrzeć na światła i czekać na zielone
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 1

Jechałem Nowym Podwalem. Moje spostrzeżenia? Czasowo wyjdzie tak samo - czy przejadę przez centrum czy Nowym Podwalem. Na tych jednych światłach stracę tyle co na tych na Hucisku, przy Forum oraz przy SKM Śródmieście. Generalnie - do bani.
popieram tę opinię 14 nie zgadzam się z tą opinią 1

Jest bardzo proste rozwiazanie na korki w centrum.Sprawdzone w krajach zachodnich poprostu ograniczenie maksymalne w cetrum

Wprowadzenie opłat za wjazd do centrum
popieram tę opinię 13 nie zgadzam się z tą opinią 13

Matematyka

Prosty to może być patyk i to nie zawsze.
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 1

A to centrum to gdzie?
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 1

Nie tylko na nowym podwalu by sie przydalo ustawienie swiatel na nowo I z glowa
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

Gdansk nie powinien nadal zachwycać się że jest przed Gdynia w budowie dróg i budować jeszcze więcej... Potrzeb mamy całe mnóstwo
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 2

a jak wjechac na Nowe Podwale Grodzie przy Dworcu

aby wjechać na Nowe podwale grodzkie od strony dworca należy przejechać przez Buss Pass - czyli trzeba albo zajechać droge autobusom albo zablokować pas środkowy i czekać aż przejada autobusy. Co lepsze? A ponadto nie można przecież jeździć buss pasem ? Więc jak wjechać w ul. Nowe podwale Grodzkie?
Wyjeżdżając z kolei przy dworcu z Noego Podwala Grodzkiego w kierunku wrzeszcza również dług trzeba czekać na zielone światło. Zdarzyło się czekać na wyjazd dłużej niż przejazd ul. Wały Jagiellońskie.
Po udostępnieniu do ruchu Nowego Podwala grodzkiego wyjazd z ul. Toruńskiej również znacznie się wydłużył - tak więc chyba coś nie zadziałało w ustawieniu świateł
popieram tę opinię 5 nie zgadzam się z tą opinią 0

Kiedy napiszecie o umowie między SNG a miastem?

Adamowicz sprzedał SNG zabojadom, którzy w umowie z miastem mają gwarancję zysku. Czyli z miejskiej kasy, prywatnej firmie gwarantuje się zysk na poziomie 8 procent wartości kapitału akcyjnego!! Czy się stoi czy się leży to wypłata się należy. Dziwicie się, że opłaty za wodę i ścieki idą w górę? Jakim cudem, za publiczne pieniądze gwarantuje się prywatnej firmie zysk? Ja prowadzę interes i nikt mi nic nie doplaci z miejskiej kasy jeśli będę miał gorszy miesiąc, albo rok
popieram tę opinię 11 nie zgadzam się z tą opinią 1

to nie Adamowicz sprzedał, w 92 roku był prorektorem na uczelni

Saur Naptun Gdańsk został utworzony w 1992 roku, gdy prezydentem Gdańska był Franciszek Jamroż- z ramienia Porozumienia Centrum. Poszedł potem do więzienia za łapówkę.
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

Ługin, Płażyński - nie wydurniajcie się. Wasze twarze są wystarczająco pozbawione rozumu

to nie były czasy Adamowicza. Wiem, że innych prezydentów już nie chcecie pamiętać, ale o to akurat go nie oskarżycie.
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

Niech pan Wojciech będzie uprzejmy zauważyć, że połowę czasu zielonego biały samochód stał jak kołek

I szukał jedynki. I tu jest problem.
popieram tę opinię 5 nie zgadzam się z tą opinią 0

A czemu ma służyć ten murek z betonowych klocków? To w celach estetycznych, żeby było bardziej betonowo?
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 0

czytelnicy nie mają racji

My urzędnicy wiemy lepiej.
Nie da się.
Komu to potrzebne.
Wiecie, ile to kosztuje?

i takie inne bezedury...
popieram tę opinię 5 nie zgadzam się z tą opinią 5

Po prostu olewac czerwone i jechać

Proste ? Proste No to w prawo
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 8

ekspertyza

Na zlikwidowanie korków przenieść się do autobusów i po kłopocie.A jak ktość chce d*pe woźić samochodem to na wioskę
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 9

tylko baranie autobusów nie ma gdybym chciał z nich korzystać to musiałbym wyjeżdżać z domu z półtorej godziny wcześniej bo najczęściej z rozkładu wypadają 2-3 z 5 na godzinę a które to już totolotek
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 2

Ten tunel powinien być tylko w stronę Pruszcza, uwzględniając dwa pasy, jeden do jazdy prosto w toruńską a drugi do prawoskrętu. Wynikiem byłby brak korków na hucisku.
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

Dramat

Niech pomysla co z wyjazdem z Torunskiej! Przeciez to jest zart, korki od 2 miesiecy takie ze z lakowej do wyjazdu obok urzedu czasem stac trzeba i pol godziny. Wczesniej nie bylo zadnego problemu. Co za nieogary to wszystko poukładały!!
popieram tę opinię 5 nie zgadzam się z tą opinią 0

Wyjazd z Toruńskiej to dramat!!!!

Co za lamus ustawiał te światła. Korki nie do wytrzymania.
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 1

Może nie na temat

Ale co tak dziś śmierdzi w Gdańsku?
Duszące, jakby opary ropy
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

światła drogowe

Nawiązując do świateł drogowych zastanawiam się ciągle nad jednymi światłami drogowymi w ciągu ulicy 3-Maja przed torami tramwajowymi w kierunku Urzędu Miejskiego obok Forum. Czy nie lepiej byłoby, aby te światła włączał i wyłączał przejeżdżający tramwaj? W chwili obecnej często samochody stoją przed czerwonym światłem w momencie, gdy nie ma tramwaju. To samo tyczy się tramwaju, który oczekuje przed czerwonym światłem, kiedy nie przejeżdżają samochody. Tylko czas załączenia świateł i ich wyłączenia przez tramwaj powinien być "normalny" a nie taki jak np. przy przejeździe przez torowisko w ciągu ul. Witosa przy skrzyżowaniu z Milskiego.
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 0

A piesi pewnie będą stali godzinami.No chyba,ze wtargną na jezdnię.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Wyłączyć światła.

Ilekroć światła na tym skrzyżowaniu są wyłączone to nie ma tam żadnego korka w żadnym kierunku.
Ciekawe dlaczego.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Może by najpierw ktoś się wziął za światła. Jadący od dworca przez tunel kierowcy często zauważają tylko zielone nad skrzyżowaniem z toruńską. W tym czasie trochę bliżej jest czerwone. Włączając się do ruchu od Armii Krajowej i mając zielone światło zawsze ma duszę na ramieniu. Cud, że jeszcze się tam nic nie stało.
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 0

8 sec to ja mam w video domofonie...

...ledwie dojdę z kuchni już nie otworzę drzwi. A za konfigurację trzeba płacić.

Uwaga na pułapki podwykonawców deweloperów.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Zrobić 24 minuty.

Wystarczy?
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Od strony Toruńskiej jest podobnie

Od strony Toruńskiej jest podobnie, 7 sec na skręt w lewo, ostatnio korek sięgał aż do łąkowej.
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

Tyle pieniędzy wyżucone w błoto
Ale bubel
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 1

Ruch jednokierunkowy

Nowe Podwale Grodzkie powinno być ulicą jednokierunkową w stronę Orunii i to najbardziej przyczyniłoby się do rozładowania korku przed dworcem kolejowym. Zniknął by problem jednopasmowego końca ulicy, zielona strzałka w kierunku Orunii byłaby maksymalnie wykorzystana a przepustowość całego skrzyżowania znacznie by wzrosła!! Nie widzę żadnego sensu ani rzeczywistych korzyści dla rozładowania ruchu drogowego w tym miejscu że ta nowa droga jest dwukierunkowa od ulicy Okopowej w kierunku dworca. Pod węzłem Hucisko jest tunel i dalej na Aleję Zwycięstwa dojedzie się szybciej niż tą nową drogą.
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 0

Zgadzam się.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Aby zmniejszyć korki w kierunku dworca trzeba przebudować przystanek brama wyżynna
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Te światła przy okopowej to porażka ! Jechałem raz nowym podwalem. Był sznur samochodów, około 8 przede mną. Gdy zapaliło się zielone dla nas pierwsze auto ruszyło prosto w kierunku okopowej. Wtedy z lewej strony od gdańska na czerwonym wpadł inny samochód. Na szczęście skończyłosię na klaksonach. Stanąłem na światłach jako pierwszy i czekałem na swoją kolej. Wiedziałem że muszę uważać. Że coś jest nie tak. Zapaliło się zielone, ruszyłem w kierunku okopowej a kątem oka zauważyłem jak z mojej lewej strony na czerwonym wpada auto... klakson, wyzwiska i nerwy... na prawdę z tymi światłami jest coś nie tak...
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Pytanie / podsumowanie

Przepraszam, ale o jakich 8 sekundach wypowiadał się ten Pan? Jechałem tamtędy 9 razy między 15, a 16 - zawsze miałem 4-5 sekund. Przejeżdżając 3-4 samochody, z czego osgatnie 2 zawsze na pomarańczowym. Jednak jest tam sporo miejsca aby kierowcy częściowo i rozumnie rozwiązali ten problem. 2x zdarzyło się, że Ci co byli przede mną jechali prosto. "Przykleili" się do lewej strony - przez co cały przejazd zajął zauważalnie mniej czasu. 5x czekałem o 2-4 cykle dłużej niż śmieciarka, czy dostawcza (tj. Ponad 6 min). 2x zdarzyło wyjechać mi się na zielonej strzałce mniej-więcej w tym samym momencie co auta od których dołączyłem się tuż za PKP.
Dodam tylko że przede mną było 4-12 samochodów. Wyobraźmy sobie sytuację, że będzie tam 20 samochodów, a może 30. A skoro ten przejazd miał odciążyć Podwale, to puśćmy tam 10% tego co Podwalem. Zatka się, czy się nie zatka - oto jest pytanie.
statystycznie i jednoznacznie matematyka, statystyka i logika są zgodne i pokazuą, że zupełnie nie ma sensu tamtędy jeździć. stracone pieniądze na wybudowanie czegoś co całkowicie nie działa.
Projektant dał.... ciała. Trzeba było to całkowicie spiąć z mostem. Jak padła propozycja w tym artykule.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Pytanie / podsumowanie

Przepraszam, ale o jakich 8 sekundach wypowiadał się ten Pan? Jechałem tamtędy 9 razy między 15, a 16 - zawsze miałem 4-5 sekund. Przejeżdżając 3-4 samochody, z czego osgatnie 2 zawsze na pomarańczowym. Jednak jest tam sporo miejsca aby kierowcy częściowo i rozumnie rozwiązali ten problem. 2x zdarzyło się, że Ci co byli przede mną jechali prosto. "Przykleili" się do lewej strony - przez co cały przejazd zajął zauważalnie mniej czasu. 5x czekałem o 2-4 cykle dłużej niż śmieciarka, czy dostawcza (tj. Ponad 6 min). 2x zdarzyło wyjechać mi się na zielonej strzałce mniej-więcej w tym samym momencie co auta od których dołączyłem się tuż za PKP.
Dodam tylko że przede mną było 4-12 samochodów. Wyobraźmy sobie sytuację, że będzie tam 20 samochodów, a może 30. A skoro ten przejazd miał odciążyć Podwale, to puśćmy tam 10% tego co Podwalem. Zatka się, czy się nie zatka - oto jest pytanie.
statystycznie i jednoznacznie matematyka, statystyka i logika są zgodne i pokazuą, że zupełnie nie ma sensu tamtędy jeździć. stracone pieniądze na wybudowanie czegoś co całkowicie nie działa.
Projektant dał.... ciała. Trzeba było to całkowicie spiąć z mostem. Tak jak padła propozycja w tym artykule.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
do góry