Widok

Projekt rowerowy wygrał w budżecie obywatelskim

Opinie do artykułu: Projekt rowerowy wygrał w budżecie obywatelskim.


Trwa konferencja, podczas której władze Gdańska ogłaszają wyniki głosowania na budżet obywatelski. Wśród projektów miejskich wygrał wart ponad 2 mln zł "Sieć głównych tras rowerowych Gdańska - poprawa bezpieczeństwa i jakości", który zakłada przebudowę aż 20 skrzyżowań.

Aktualizacja, godz. 12:40 Pozostałe informacje o zwycięskich projektach w dzielnicach oraz dokładnych wynikach głosowania w budżecie obywatelskim gdańska 2015 już wkrótce.

W zwycięskim projekcie ...
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

w chinach gospodarka się rozwija bo tam jest największe w historii ziemi niewolnictwo

idź na 12 godzin do pracy na taśmę za wynagrodzenie, które pozwoli ci tylko się wyżywić to zrozumiesz, że to niewolnictwo naszych czasów nie różni się niczym od niewolnictwa, które było wtedy też dostawali jedzenie i miejsce do spania teraz dostają pieniądze, które tylko na to wystarczają nic się nie zmieniło! Nie wspomnę o naszym kraju bo za najniższą krajową jesteś wstanie opłacić mieszkanie i coś zjeść.
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 2

15, max 20km/h

Tak, żeby w razie czego zatrzymać się na liku m i stuknąć w samochód z prędkością 0-5 km/h, a nie 10czy 15, albo i więcej.
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 2

nieprawda, znam wielu głupich, którzy zmądrzeli

tak czy inaczej wożenie dzieci do przedszkoli i szkół w opakowaniu pojazdu z blachy z dostępem do względnie niewielkich okien jest formą ich ogłupiania.
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

Zauważ, że dzielnicowe projekty dot. opieki nad kotami przeszły tylko w 2 dzielnicach na 32 dzielnice. Więc na jakiej podstawie twierdzenie, że sterylizacje kotek na każdej dzielnicy? A w dodatku w tych 2 dzielnicach gdzie te projekty zakwalifikowały się do realizacji nie są pierwszymi projektami. Na Chełmie na przykład pierwszy projekt to boisko za 600 tys. zł - to jakoś nikogo nie oburza i nie zastanawia, a 95 tys. na sterylizacje i leczenie kotów juz tak?
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 2

samochód nie ma obowiązku wyprzedzania rowerzysty

zwłaszcza w ruchu miejskim, na wąskich ulicach wyprzedzanie rowerzystów nie ma sensu
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 0

odróżnij stwarzania zagrożenia od narażania się na ryzyko wypadku

Pisanie o "ogromnym zagrożeniu" nie znajduje potwierdzenia w praktyce.
To tylko pasza dla hejterów i trolli antyrowerowych.
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 3

Korzystam ze ścieżek rowerowych ale ogólnie jestem przeciw temu projektowi

Przejazdy powinno skorygować miasto bez żadnych projektów.
Ponieważ to miasto wydało zgodę na ich złe wykonanie.
Oficer rowerowy powinien przeglądać projekty i nie dopuszczać do powstawania takich bubli. I tu pytanie. Skoro tego nie robi to czym się zajmuje?
Można by uznać, że nie ma ludzi nie omylnych i każdy uczy się na własnych błędach.
Można by gdyby nie fakt że na Morenie na skrzyżowaniu Jaśkowej i Nowolipie właśnie powstał kolejny "zygzakowaty" przejazd.
popieram tę opinię 8 nie zgadzam się z tą opinią 7

a Ty chyba nie jesteś rowerzystą

oraz nie widzisz co robią kierowcy. Oczywiste jest, ze gapienie się w lusterka to prosta droga do zguby - martwa strefa się kłania. Jeśli jeździsz TYLKO NA LUSTERKACH TOŚ OSIOŁ I SAM JESTES KIEPSKIM, ŹLE WYUCZONYM KIEROWCĄ. Mnie dawno temu uczono, że prócz sprawdzenia w lusterkach wolnego miejsca przed manewrem dodatkowo, głową ZAWSZE SIĘ KRECI sprawdzając martwą strefę, po prawej lub po lewej, przy zmianie pasa i w właśnie na przejazdach równoległych. W lusterkach, szczególnie przy słabej widoczności nie widać samochodu (jadącego bez świateł, albo np ze słabymi diodami na zderzaku), przeszkód, a co dopiero rowerzysty. Nie zależy mi też, żeby coś komuś udowadniać tylko wygodnie ale i bezpiecznie jeździć po gdańsku, jako kierowca i cyklista pospołu - robię kilka tysi km rowerem i kilkanaście autem rocznie. Gdybyśmy zyliw Danii lub Szwecji, Holandii to takie rozwiązania byłby dopuszczelne, chociaż w Holandii jest b. dużo szykan, a tam rowerzysta jest rzeczywiście święta krową.
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 6

naprawdę mi ciebie żal....

zawsze jesteś taki smutny/ taka smutna?
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 3

a kierowców szyja boli od sprawdzania czy jakiś osioł nie wjeżdza na przjeście 30 czy 40 km/h

To nie jest argument. Przy takich prędkościach kierowca nie zauważy rowerzysty na skrzyżowaniu bez świateł. Będzie się musiał każdorazowo niema zatrzymywać przed przecięciem ścieżki. Kilka razy już widziałam taki dzwon na żywo i to przy mniejszych prędkościach.
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 6

Ale trutka/hycel jednak tańsi i skuteczniejsi

Ci co dokarmiają koty winni płacić wysokie mandaty, za stwarzanie zagrożenia epidemiologicznego oraz zagrażanie chronionym gatunkom ptaków. Koty bezpańskie trzeb bezwzględnie usuwać!
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 3

Guzik prawda ryzyko wypadku to tylko jego sprawa, dla mnie to zagrożenie dla innych. Widzisz problem w oświetleniu roweru? Czy jesteś temu może przeciwny a może jesteś za tym żeby rowery jeździły bez światła.
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 2

I mówisz czterokrotnie ci przejachali przez ścieżkę ?

Musi być z ciebie niezłe ciacho w tych rajtkach
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 5

A mnie zastanawia, jak to możliwe że w niektórych dzielnicach dostępna jest kwota

dokładnie taka, jakiej potrzebuje wygrany projekt?
Jakoś nie wierzę, że miasto dało jakiejś dzielnicy np. 242000 na projekty i akurat tyle kosztuje zwycięski.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

kibel na stogach

ostatni raz biotę udział
w zeszłym głosowaniu wygrywa jedyna droga dojazdowa do dzielnicy stogi i robią parkingi i drogi dojazdowe do stoczni jachtowej dalej brakuje pieniędzy
teraz przechodzi budowa kibla dzielnicowego głosuje 500 osób
stogi będą pośmiewiskiem czy ktoś słyszał o dzielnicowym kiblu
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 3

Bez przesady. Ja jęzdze z przepisowa prędkością i nikt na mnie nie trąbi. Zatrzymuje sie na pomarańczowych (czasem) i tez nikt nie trąbi. Zwracają mi uwagę za jazdę bez świateł, ale mam to gdzieś, nie będę sie stosowal do durnego przepisu jeżdżenia ze światłami jak swieci słońce.
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 2

rowerzysta - perfekcjonista?

nigdy nie zdarzało ci się popełniać błędów?

Wiele rozwiązań, które są obecnie korygowane, powstawało kilka(naście) lat temu.
Po prostu miasto się stopniowo adaptuje do zmieniającej się sytuacji: skala ruchu rowerowego jest kilkadziesiąt procent (a w niektórych relacjach kilkaset procent) wyższa niż wtedy, gdy te projekty były realizowane.

Jeśli krytykować to konstruktywnie i po przemyśleniu skutków stosowania własnych sformułowań.
popieram tę opinię 5 nie zgadzam się z tą opinią 2

Ręce opadają nad skalą potencjalnego bestialstwa drzemiącego w uśpionych psychopatach

Polak = katolik = bezempatyczny, okrutny prymityw.
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 2

pasy rowerowe na jezdni w wielu miejscach są dobrą opcją

przy dużym natężeniu ruchu samochodów i dużej prędkości chwilowej wielu z nich warto budować separowane od jezdni drogi dla rowerów.

Dla wielu początkujących rowerzystów i rowerzystek tylko wydzielone drogi dla rowerów dają w naszym kraju poczucie bezpieczeństwa, pasy na jezdni są często wykorzystywane jako miejsca do parkowania samochodów.

Zamiast mądrowania na forum, dawaj na tym portalu odpór krytykom pasów rowerowych na Wita Stwosza - w ten sposób bardziej pomożesz mieszkańcom, chcącym korzystać z rowerów.
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 1
do góry