Widok
Prostownik do ładowania akumulatora
Mam dylemat, bo wybór jest tak duży, że trudno sie na cokolwiek zdecydować. A chodzi o prostownik do akumulatora. Mam jeszcze taki stary lat 90, ale on kiepsko się sprawdza, bo nie dostosowuje napięcia do poziomu naładowania akumulatora i robi więcej złego niż dobrego. Możecie polecić coś w tym zakresie?? Ktoś już to może przerabiał wcześniej?
Cześć. Dla czego uważasz że ten stary prostownik jest zły? Niestety 99% dzisiejszych prostowników to badziewie, te automaty z Lidla jak i np. Bosch C7 nie naładują ci akumulatora. Dobry prostownik pod koniec ładowania osiąga napięcie ok 16V, tak nie pomyliłem się 16V. Naturalnie mówimy tu o akumulatorach rozruchowych jakie posiada większość samochodów a nie np. o żelowych. Tak naprawdę żeby zmierzyć to czy akumulator jest naładowany to trzeba by sprawdzić gęstość elektrolitu, co nie zawsze jest możliwe, a napięcie na na klemach nie świadczy wcale o tym czy aku jest naładowane czy nie. Niestety większość dzisiejszych prostowników spowoduje że napięcie będzie ok ale gęstości elektrolitu się nie uzyska a to z kolei spowoduje że alternator zabije takie aku. Jest nawet kanał na YouTube pod nazwą "mrAkumulator" i tam dowiesz się praktycznie wszystkiego od praktyków którzy wiedzą o czym mówią.
Pozdrawiam!
Łukasz
Pozdrawiam!
Łukasz
Prostowniki dzielą się na kilka kategorii. Prostownik standardowy - one są zwykle najtańsze. Zwykle nie mają rozwiązań elektronicznych podczas ładowania aku. Można powiedzieć, że jego budowa oparta jest na transformatorze.
Prostownik mikroprocesorowy - to cała rodzina prostowników sterowanych mikroprocesorem. Dostarcza prąd i napięcie w zależności od aktualnego stopnia naładowania akumulatora. Przykładem takiego prostownika jest np CTEK MXS 5.0: https://nocar.pl/blog/nocar-poleca-prostownik-ctek-mxs-5-0-dlaczego-warto-go-miec-sprawdz-co-powinienes-wiedziec-na-temat-ladowania-akumulatorow/
Jest jeszcze cała grupa prostowników tradycyjnych, ale one służą zwykle do ładowania np wózków widłowych.
Prostownik mikroprocesorowy - to cała rodzina prostowników sterowanych mikroprocesorem. Dostarcza prąd i napięcie w zależności od aktualnego stopnia naładowania akumulatora. Przykładem takiego prostownika jest np CTEK MXS 5.0: https://nocar.pl/blog/nocar-poleca-prostownik-ctek-mxs-5-0-dlaczego-warto-go-miec-sprawdz-co-powinienes-wiedziec-na-temat-ladowania-akumulatorow/
Jest jeszcze cała grupa prostowników tradycyjnych, ale one służą zwykle do ładowania np wózków widłowych.
Akurat niedawno zakupiłem prostownik i akumulator od VoltPolska. A konkretniej to dokładnie ten prostownik: https://voltpolska.pl/akumulatory-i-prostowniki/mobi-duo-12v-24v-15a-prostownik-akumulatorowy.html. Korzystam już kilka miesięcy i wszystko działa tak jak powinno, a sam akumulator jest ładowany zawsze do 100%. Polecam!