Widok
Przepełnione składy PKM
PKM 15:10 z Wrzeszcza jak zwykle przepełniona. SKM natomiast twierdzi, że nie ma potrzeby wydłużać składu o dodatkowy pojazd, który mógłby jeździć w zestawieniu. Polska.
więcej
więcej
Dziękuję Wam wszystkim za minusiki. Komentarz napisany z żartem. Osobiście uważam, że PKM to jakiś jeden wielki wałek. Skład jeździ raz na 30 minut jak dobrze pójdzie owczywiście, kończy jeździć o 20, nie jest w żaden sposób skomunikowany z resztą komunikacji miejskiej, bilety bardzo drogie - 5 zł za przejechanie jednej stacji.
Kto chciał być bezpieczny to się zaszczepił.
A reszta ryzykuje z wyboru. Chyba nie chcecie do końca życia nosić maseczek bo wirus nie zniknie. Nie widzicie że Covid jest sezonowy jak grypa. Niech zaczną leczyć ludzi a nie się zamykają i teleporady. Przez całe życie będziecie się chować przed Covidem:))
Wystarczy doczepić po dwa zwykłe wagony do tych przepełnionych połączeń. Tylko czy te "nowe" PESY dały by radę pociągnąć dwa wagoniki ?? Śmiem wątpić. PESY nadają się na lokalne linie np. Malbork-Grudziądz a nie na linię aglomeracyjną jaką jest linia PKM. Jest proste rozwiązanie. Na teraz. Szybko. SP42+cztery wagony i wszyscy są szczęśliwi. Po elektryfikacji to stare kibelki EN57 w podwójnym składzie będą lepsze od tego co teraz tam się dzieje.
Rezerwa lokomotyw spalinowych prawie nie istnieje
Po pierwsze, nie ma już SP42, na palcach jednej ręki można policzyć w Polsce SU42 z ogrzewaniem. SM42 ogrzewania wagonów nie ma.
Po drugie, Ministerstwo Infrastruktury przyznało, że PKP Intercity ma problem z należytą ilością sprawnych lokomotyw spalinowych, gotowych do prowadzenia pociągów po niezelektryfikowanych szlakach.
Obecnie PKP Intercity posiada rezerwę wyłącznie dla lokomotyw serii SM4210 po jednej sztuce w zakładzie Wrocławskim (odpowiadają za prowadzenie pociągów do Kudowy i Polanicy) oraz gdyńskim (gdzie prowadzą TLK Kociewie i IC Gałczyński na Zachodnim Pomorzu).
Po drugie, Ministerstwo Infrastruktury przyznało, że PKP Intercity ma problem z należytą ilością sprawnych lokomotyw spalinowych, gotowych do prowadzenia pociągów po niezelektryfikowanych szlakach.
Obecnie PKP Intercity posiada rezerwę wyłącznie dla lokomotyw serii SM4210 po jednej sztuce w zakładzie Wrocławskim (odpowiadają za prowadzenie pociągów do Kudowy i Polanicy) oraz gdyńskim (gdzie prowadzą TLK Kociewie i IC Gałczyński na Zachodnim Pomorzu).
PKM 6.48
Tak samo wygląda PKM odjeżdżająca z przystanku Osowa w kierunku Wrzeszcza o godz. 6.48. Następna jest na 40 minut - częstotliwość "rewelacyjna" w godzinach porannych, kiedy młodzież jedzie do szkół a dorośli do pracy. Ale cóż, nie ma potrzeby zwiększać w tych godzinach częstotliwościowi pociągów, wg. tych którzy, zarządzają tym taborem. A podobno mają Nas zachęcać do podróżowania środkami komunikacji miejskiej.