Widok
Pytanie do speców...
Mam ramę z główką na 1 cal i sterami klasycznymi nakręcanymi starego typu. dużo jeżdżę więc i często takie stery łapią luzy. Chciałbym wymienić je na ahead, ale jest problem, ponieważ nie ma odpowiednich widelców w sprzedaży to jest z niegwintowaną rurą sterową na 1 cal. To naprawdę rzadkość, i moje pytanie jest takie: Czy mozna założc do sterów ahead widełki z rurą gwintowaną? Czy to będzie miało jakiś wpływ? Odpiszcie bo jestem w kropce.
Z tego co wiem to założenie widełek z rurą gwintowaną do sterów ahead jest raczej fizycznie nie możliwe, ponieważ ni eprzyczepisz przecież wspornika do rury która ma gwint. Natomiast jeżeli udało by Ci się dostać widelec z odpowiednio długą rurą, to może po odcięciu gwintu(jeżeli oczywiście nie był by wtedy za krótki) dało by rade to złożyć, ale nigdy nie miałem czegoś takiego ani też nie wiem aby kto kolwiek ze znajomych tak miał. Natomiast napewno nie zakładaj do sterów ahead widelca z gwintem, gdzie gwint przypadnie na miejsce przykręcenia mostka, bo takie coś na bank nie będzie bezpieczne.
Jeżeli chodzi o ramę z główką 1 cal to widze dwa rozwiązania, albo założysz tzw. przejściówke na ahead, jednak przejściówka ta tylko wygląda jak ahead, gdyż w rzeczywistości są to cały czas stery klasyczne, albo kupisz markowe stery na 1 cal(Rithey chyba ma taki model) które pewnie tak szybko luzów łapać nie będą.
P.S. Specem nie jestem, więc najlepiej albo niehc ktoś kto się zna na tym Ci odpisze albo zapytaj w dobrym serwisie.
pozdROWER
Jeżeli chodzi o ramę z główką 1 cal to widze dwa rozwiązania, albo założysz tzw. przejściówke na ahead, jednak przejściówka ta tylko wygląda jak ahead, gdyż w rzeczywistości są to cały czas stery klasyczne, albo kupisz markowe stery na 1 cal(Rithey chyba ma taki model) które pewnie tak szybko luzów łapać nie będą.
P.S. Specem nie jestem, więc najlepiej albo niehc ktoś kto się zna na tym Ci odpisze albo zapytaj w dobrym serwisie.
pozdROWER
pozdrawiam
Żywy
Żywy
Ja bym chyba na Twoim miejscu poszedł do Cyklo. Kiedyś jak jeszcze miałem stery nakręcane i amorka z gwintem, a chciałem sobie na ahead zmienić. Poszedłem do nich, wymienili mi rurę, stery i wszystko zmontowali, i chodziło bez problemu(pisze chodziło, bo teraz mam już inny amortyzator, ale tamten jak najbardziej chodzi bez problemu, a używa go znajomy). Jak jeszcze wcześniej kiedyśkupowałem u nich amorka, to powiedzieli żebym wybrał sobie jaki chce i bez problemu można rurę sterową wymienić na gwintowaną. Także wydaje mi się że znają się na takich rzeczach, no i mają dostęp do części, typu - różne rury sterowe.
pozdrawiam
Żywy
Żywy
Marko napisał(a):
> ale odnosnie rury sterowej gwintowanej na która chciałbym
> ewentualnie założyc wspornik ahead sugerujesz ze ze względu na
> gwintowanie jest osłabiona i może się ułamać?
Myślałem raczej o tym że jeżeli byś przyczepił wspornik kierownicy typu ahead w miejscu gdzie na rurze sterowej jest gwint to takie połączenie nie było by stabilne, i wspornik mógłby się przesuwać. Jest to zwłaszcza niebezpieczne na podjazdach, gdzie mocno naciska się na kierownice i wspornik taki mógł by się przesunąć a skutki tego nietrudno sobie wyobrazić...
> ale odnosnie rury sterowej gwintowanej na która chciałbym
> ewentualnie założyc wspornik ahead sugerujesz ze ze względu na
> gwintowanie jest osłabiona i może się ułamać?
Myślałem raczej o tym że jeżeli byś przyczepił wspornik kierownicy typu ahead w miejscu gdzie na rurze sterowej jest gwint to takie połączenie nie było by stabilne, i wspornik mógłby się przesuwać. Jest to zwłaszcza niebezpieczne na podjazdach, gdzie mocno naciska się na kierownice i wspornik taki mógł by się przesunąć a skutki tego nietrudno sobie wyobrazić...
pozdrawiam
Żywy
Żywy
Myślę że takie rozwiązanie nie wiele by dało, gdyż nadal gwint spotykał się z gładką powierzchnią, tym razem tuleji. Już bardziej wydaje mi się prawdopodobne rozwiązanie, aby kupić widelec na 1 cal z długą rurą sterową i po prostu skrócić rurę o gwint i wtedy nałożyć takie stery ahead na 1 cal, ale nie wiem czy takie coś by działało, są to tylko moje przypuszczenia. Do tego dochodzi jeszcze to czy masz długą główkę ramy(jeżeli masz większy rozmiar ramy, to raczej może być problem).
pozdrawiam
Żywy
Żywy
CX napisał(a):
> Jestem PEWIEN na 120 %!!! , sam tak robiłem na rozmiarze 1
> 1/8", na 1" bedzie to samo.
To chyle czoła i zwracam godność:-)
Zapytać tylko muszę, czy przykręciłeś mostek bezpośrednio na wysokości gwintu czy coś między rurę sterową a mostek wsadziłeś lub np. poniżej gwintu przyczepiłeś?
> Jestem PEWIEN na 120 %!!! , sam tak robiłem na rozmiarze 1
> 1/8", na 1" bedzie to samo.
To chyle czoła i zwracam godność:-)
Zapytać tylko muszę, czy przykręciłeś mostek bezpośrednio na wysokości gwintu czy coś między rurę sterową a mostek wsadziłeś lub np. poniżej gwintu przyczepiłeś?
pozdrawiam
Żywy
Żywy
kogos, kto sam czegos _nie zrobil_
ale radzi innym, zeby zrobili (bo jak widac nie zrobiles tego z takim przypadkiem, ktory jest opisany)
to nie jest zabawa - przy 30 na godzine jak Ci to pojdzie z gorki w lesie albo na rchliwej ulicy to ryzykujesz zycie..a w tym przypadku nie swoje...
jesli chce sie zmienic z 1 na XX to sa SPECJALNE przejsciowki
po to zeby ICH bezpiecznie uzywac... gdyby nie byly potrzebne nie powstalyby ....
Co do calej sprawy to 1 pytanie - czy to jest oplacalne i czy nie lepiej kupic odpowiednia nowa lub uzywana nowoczesna rame o standardowym wymiarze + ahead :-) = brak tego typu problemow
pozdrower
Peter
ale radzi innym, zeby zrobili (bo jak widac nie zrobiles tego z takim przypadkiem, ktory jest opisany)
to nie jest zabawa - przy 30 na godzine jak Ci to pojdzie z gorki w lesie albo na rchliwej ulicy to ryzykujesz zycie..a w tym przypadku nie swoje...
jesli chce sie zmienic z 1 na XX to sa SPECJALNE przejsciowki
po to zeby ICH bezpiecznie uzywac... gdyby nie byly potrzebne nie powstalyby ....
Co do calej sprawy to 1 pytanie - czy to jest oplacalne i czy nie lepiej kupic odpowiednia nowa lub uzywana nowoczesna rame o standardowym wymiarze + ahead :-) = brak tego typu problemow
pozdrower
Peter