Widok
Rekordowy ruch w tunelu pod Martwą Wisłą
Opinie do artykułu: Rekordowy ruch w tunelu pod Martwą Wisłą.
W wakacje padł nowy rekord ruchu pojazdów w tunelu pod Martwą Wisłą . W lipcu i sierpniu obiema rurami pojechało ponad 400 tys. kierowców w każdym miesiącu. Jeśli ruch wciąż będzie rósł w takim tempie, to za rok osiągnięta zostanie maksymalna przepustowość tunelu.
Od otwarcia tunelu minęło już 2,5 roku. Od tego czasu ruch w obu rurach między Letnicą a węzłem Ku Ujściu ciągle rośnie. Ze statystyk, jakie udostępniło na naszą prośbę Centrum Zarządzania Tunelem wynika, że tylko w ciągu ...
W wakacje padł nowy rekord ruchu pojazdów w tunelu pod Martwą Wisłą . W lipcu i sierpniu obiema rurami pojechało ponad 400 tys. kierowców w każdym miesiącu. Jeśli ruch wciąż będzie rósł w takim tempie, to za rok osiągnięta zostanie maksymalna przepustowość tunelu.
Od otwarcia tunelu minęło już 2,5 roku. Od tego czasu ruch w obu rurach między Letnicą a węzłem Ku Ujściu ciągle rośnie. Ze statystyk, jakie udostępniło na naszą prośbę Centrum Zarządzania Tunelem wynika, że tylko w ciągu ...
Ten tunel to akurat nejlepsza inwestycja ostatnich lat
Niepotrzebne były dwa nowe muzea - razem za około 1mld złotych.
Niepotrzebna kolej metropolitarna
Niepotrzebny stadion piłkarski dla przepłaconych piłkarzyków i bandy g*wniarzy.
Zamiast tego można było bez problemu wykonać tunel pod pachołkiem i poszerzyć ul.Czarny Dwór
Niepotrzebna kolej metropolitarna
Niepotrzebny stadion piłkarski dla przepłaconych piłkarzyków i bandy g*wniarzy.
Zamiast tego można było bez problemu wykonać tunel pod pachołkiem i poszerzyć ul.Czarny Dwór
G ...o prawda. Można było dać ludzia więcej zasiłków to wszystkim żyłoby się lepiej
A nie tylko swoim. Za te pieniondze to ze sto rodzin takich jak moja mogły by żyć jak ludzie przez sto lat i się nie martwić i nic nie tszeba by robić jak na zachodzie ludzie mają. A tak co? Tylko Rycho i Zbycho nachapali się i se na wakacje jeżdzom luksusowe zagraniczne do Turci i Egiptu a Polscy ludzie nic z tego nie majom. Wiem co muwie bo sonsiad złodziej był w Egipcie w Alinkluzif to opowiadał co tam się dzieje ile to wudy idzie. A cała akcyza do arabuw.
nakłady poniesione na budowę tunelu mogłyby być bardziej produktywnie wydane na inne rozwiązania
tunel poprawia głównie dostęp do Gdańska ludziom mieszkającym poza Gdańskiem lub ludziom mieszkającym w Gdańsku ale pracującym poza nim i decydującym się na dojazd samochodem.
Gdyby doprowadzić kolejne dwa tory do Pruszcza Gdańskiego za ułamek nakładów na tunel, to możnaby stworzyć sprawną linię SKM od Pruszcza aż do Gdyni Chylonii.
Poprawa warunków dostępu do stacji SKM także przyniosłaby duże korzyści: być może tunel okazałby się niepotrzebny.
Wyzwaniem jest wybór priorytetów: na razie lobby infrastruktury samochodowej (mimo innych deklaracji) górą.
Gdyby doprowadzić kolejne dwa tory do Pruszcza Gdańskiego za ułamek nakładów na tunel, to możnaby stworzyć sprawną linię SKM od Pruszcza aż do Gdyni Chylonii.
Poprawa warunków dostępu do stacji SKM także przyniosłaby duże korzyści: być może tunel okazałby się niepotrzebny.
Wyzwaniem jest wybór priorytetów: na razie lobby infrastruktury samochodowej (mimo innych deklaracji) górą.
Mieszkańcu Przymorza
Może skoro mieszkasz w najlepiej skomunikowanej dzielnicy, to użyj innej komunikacji niż auto.
A tak na marginesie - co wy, nie wiedzieliście, że jak Paweł zbuduje wam rurę do tłoczenia aut to się dzielnica zakorkuje? Trzeba było protestować.
Wprowadźmy wreszcie Congestion Charge i problemy z korkami się rozwiążą.
A tak na marginesie - co wy, nie wiedzieliście, że jak Paweł zbuduje wam rurę do tłoczenia aut to się dzielnica zakorkuje? Trzeba było protestować.
Wprowadźmy wreszcie Congestion Charge i problemy z korkami się rozwiążą.
dokładnie
zrobić płatny tunel tak jak mosty w NY :D
w sumie gdyby polskie prawo na to pozwalało to darmowe przejazdy dla mieszkańców Gdańska i płatne dla reszty byłby najlepszym rozwiazaniem - ograniczonoby ruch tranzytowy (POG się przyda wreszcie a później obowodnica metropolitalna) a Ci którzy muszą przejechać dorzuciliby się do utrzymania tunelu... i wtedy można robic drogę zieloną, bo nie spowoduje to zwiększenia ruchu tranzytowego (bo jeśli zrobią drogę zieloną i poszerzą spacerową, to jaka normalna nawigacja zasugeruje jazdę obwodnicą?)
w sumie gdyby polskie prawo na to pozwalało to darmowe przejazdy dla mieszkańców Gdańska i płatne dla reszty byłby najlepszym rozwiazaniem - ograniczonoby ruch tranzytowy (POG się przyda wreszcie a później obowodnica metropolitalna) a Ci którzy muszą przejechać dorzuciliby się do utrzymania tunelu... i wtedy można robic drogę zieloną, bo nie spowoduje to zwiększenia ruchu tranzytowego (bo jeśli zrobią drogę zieloną i poszerzą spacerową, to jaka normalna nawigacja zasugeruje jazdę obwodnicą?)
Zaskakujące byłoby to, gdyby nie stało. To jest proste jak konstrukcja cepa - jest szeroka ulica, to jest automatycznie wypełniana samochodami. Im będzie szersza, tym jeszcze więcej na niej będzie aut. I tak bez końca. Jedynym sposobem na "przekonanie" kierowców, aby nie jechali przez centrum, to zwężenie drogi. Innych sposobów nie ma. Wie to cały świat, a Polska nie jest wyjątkiem.
bzdura
Głupiś inżynierze. Jeżeli zwęzisz podwale to tunelem będzie poruszać się jeszcze więcej kierowców. Ostatecznie zakorkujesz i tunel i podwale. Właśnie teraz jest prawidłowo, kiedy ruch rozkłada się na większą ilość miejsc. Dzięki temu część kierowców zamiast tunelem jedzie podwalem, a część zamiast podwalem - jedzie tunelem. Pozbycie się jednej z tych dróg, automatycznie doprowadzi do przywrócenia korków.
Edek piszesz to często. Wczoraj byłeś Radkiem z Gdyni a dzisiaj Magdą.... tak dls twojej wiadomości to obwodnicę południową wybudowalo państwo, na tramwaje i autobusy nie.ma kasy bo ucinaja kursy tłumacząc, że ludzie nie jeżdżą. Powiedz gdzie te nowe mosty bo chodzi ci chyba o kładkę dla turystów.... edziu weź się doucz
No widzisz edziu jak wiedziałem że to ty. Idiotą to ty jesteś i na dodatek alkoholikiem co za wpisy dostaję alkohol. Most w sobieszewie musiał być zrobiony bo ten stary był wybudowany po wojnie i groziło całkowicie odcięcie ludzi na wyspie. Dodatkowo państwo pomogło w jego budowie a nie sam Gdańsk. Edek gamoniu wszystko jest w necie kogo ty chcesz oszukać
Wyprowadź się na podkarpacie. Jak 100 lat temu było błoto tak i dzisiaj jest.
Jak się sr*ło za stodołą tak się sr*. Jak w niedzielę boso do kościółka szło tak dziś już w butach -no chyba, że nie masz. Jak w niedzielę po kościele zaczyna się chlać tak chleje się do soboty. Ruchu drogowego prawie nie ma, bo większości prawa jazdy zabrali, część koni wyzdychała a reszta jeźdzć nie musi bo ma "dzieciary" to po promile do gieesu można posłać.
Jest dwujezdniowa JPII, niech tam idzie ruch.
a jak mało to niech powstanie droga wzdłuż torów od JPII do Drogi Zielonej (przy Ergo Arenie). jpii powinna dostać już dawno, cywilizowany przejazd przez tory, a nie wiadukt z ciasnymi najazdami i brakiem możliwości wjazdu z Grunwaldzkiej od strony Oliwy.
To samo co na każdej drodze. Korki i koreczki. Dopóki komunikacja publiczna nie będzie realną alternatywą, a rower będzie nadal kojarzył się z obcisłymi gaciami, to będzie wszystko stało. W sumie zawsze będzie stało, ale kto nie będzie chciał w tym uczestniczyć, to będzie miał alternatywę. A obecnie nie ma, bo autobusy stoją razem z autami.
jakbyś jeździł
1. Nie porównuj Gdańska do Tokio czy Londynu. Gdańsk ma 0,5 mln mieszkańców. Londyn 9, Tokio 10.
2. W Gdańsku nie ma metra tak jak w Tokio czy Londynie. Poruszanie się gdańską komunikacją miejską to jest kpina. Skomunikowanie miasta jest fatalne. Prędzej pokonasz w Tokio metrem 100 km. niż w Gdańsku 10 autobusem i tramwajem.
3. Nikt nie twierdzi, że po mieście nie można się poruszać komunikacją miejską, tylko najpierw ta komunikacja miejska musi istnieć i należycie funkcjonować. W Gdańsku ludzie wybierają samochód bo alternatywą jest wielogodzinne tłuczenie się autobusami i tramwajami, które nie raz i nie dwa nie przyjeżdżają.
4. Ruch w tunelu to nie tylko ruch miejski, to w dużej mierze ruch tranzytowy kierowców którzy nie poruszają się wyłącznie w obrębie miasta Gdańska, tylko pokonują znacznie większe odległości.
2. W Gdańsku nie ma metra tak jak w Tokio czy Londynie. Poruszanie się gdańską komunikacją miejską to jest kpina. Skomunikowanie miasta jest fatalne. Prędzej pokonasz w Tokio metrem 100 km. niż w Gdańsku 10 autobusem i tramwajem.
3. Nikt nie twierdzi, że po mieście nie można się poruszać komunikacją miejską, tylko najpierw ta komunikacja miejska musi istnieć i należycie funkcjonować. W Gdańsku ludzie wybierają samochód bo alternatywą jest wielogodzinne tłuczenie się autobusami i tramwajami, które nie raz i nie dwa nie przyjeżdżają.
4. Ruch w tunelu to nie tylko ruch miejski, to w dużej mierze ruch tranzytowy kierowców którzy nie poruszają się wyłącznie w obrębie miasta Gdańska, tylko pokonują znacznie większe odległości.
Gdyby tak zalewali jak lamentujecie na forach...
... to nie byłoby tak drogo. W ciągu ostatnich 10 lat wyszliśmy na drugie miejsce z cenami kupna i najmu, za następne 10 mamy szansę zdetronizować Warszawę jak trend się utrzyma.
Niestety pensje nie rosną tak szybko i jest to problem dla zwykłych ludzi. Skończy się tak, że w mieście będą mieszkać turyści, studenci plus jakaś tam elita a zwykli ludzie w Kokoszkach, Redzie, Pruszczu itp.
Niestety pensje nie rosną tak szybko i jest to problem dla zwykłych ludzi. Skończy się tak, że w mieście będą mieszkać turyści, studenci plus jakaś tam elita a zwykli ludzie w Kokoszkach, Redzie, Pruszczu itp.
Ale z czego się cieszyć??? To jest chyba niechlubny rekord.
Jeśli w Gdańsku jest 2x więcej samochodów na 1000 mieszkańców jak w Berlinie czy Wiedniu to ja bym się nie cieszył z tego "rekordu". Rozwój??? Jaki rozwój? Polakom dać 10000km autostrad to się pozabijają na nich. Dać im tunele to się spalą na popiół w nich. Polacy nie potrafią korzystać z nowo budowanych obiektów drogowych. Polska motoryzacyjnie to lata 50-te usa. albo obecna Kenia, Botswana lub Nigeria. Za dużo samochodów.
ciekawy fragement, ale skąd ten wniosek?
"ponieważ liczba samochodów korzystających z takiej drogi powiększa się tak, aby maksymalnie wypełnić dostępną przestrzeń" - nigdy nie rozumiałem jak to jest możliwe niby. Skąd te samochody się biorą? Z pączkowania? Są jak bakterie czy pasożyty?
Myślę że teoria Lewisa Mogridgea jest mocno nadużywana w celu blokowania wszelkich inwestycji drogowych. W Gdańsku problem moim zdaniem z tego, że budujemy mnóstwo nowych mieszkań oraz biurowców, zaś dróg nie budujemy prawie wcale. Co gorsza, za nowymi biurami i miekszaniami nie idzie żaden rozwój komunikacji zbiorowej.
W skrócie - budujemy dużo nowych mieszkań i biurowców, zaś za mało budujemy nowych dróg oraz rozbudowy zbiorkomu.
Myślę że teoria Lewisa Mogridgea jest mocno nadużywana w celu blokowania wszelkich inwestycji drogowych. W Gdańsku problem moim zdaniem z tego, że budujemy mnóstwo nowych mieszkań oraz biurowców, zaś dróg nie budujemy prawie wcale. Co gorsza, za nowymi biurami i miekszaniami nie idzie żaden rozwój komunikacji zbiorowej.
W skrócie - budujemy dużo nowych mieszkań i biurowców, zaś za mało budujemy nowych dróg oraz rozbudowy zbiorkomu.
To jest proste
Wystarczy wyobrazić sobie teren na którym występują 3 równoległe drogi o takiej samej przepustowości, na którym ruch samochodów jest równomierny (a drogi są połączone drogami poprzecznymi). Później łatwo sobie wyobrazić, ze poszerzamy środkową drogę o dodatkowe pasy w każdą stronę, podnosimy max dopuszczalną prędkość i raczej nietrudno się domyślić gdzie przeniesie się większość ruchu.
Ale nikt nie powiedział, ze te 3 były zakorkowane :)
Przed budową tunelu i tymi zmianami w Letnicy chyba nikomu jadącemu z Zaspy do Nowego Portu nie przychodziło do głowy aby jechać tam przez Marynarki Polskiej... teraz część ludzi tak robi, czy to poprawia przepustowość ronda?
Inną sprawą jest, ze skrzyżowania i przejścia dla pieszych są wolniejsze na szerszych ulicach (piesi i samochody potrzebują więcej czasu na pokonaniu szerszych ulic) a jednocześnie więcej samochodów "najedzie" na światła dzięki podwyższonej szybkości między światłami.
Chodzi o to, żeby budować nowe drogi, ale o podobnej przepustowości a nie poszerzać jedne skupiając na nich ruch
Przed budową tunelu i tymi zmianami w Letnicy chyba nikomu jadącemu z Zaspy do Nowego Portu nie przychodziło do głowy aby jechać tam przez Marynarki Polskiej... teraz część ludzi tak robi, czy to poprawia przepustowość ronda?
Inną sprawą jest, ze skrzyżowania i przejścia dla pieszych są wolniejsze na szerszych ulicach (piesi i samochody potrzebują więcej czasu na pokonaniu szerszych ulic) a jednocześnie więcej samochodów "najedzie" na światła dzięki podwyższonej szybkości między światłami.
Chodzi o to, żeby budować nowe drogi, ale o podobnej przepustowości a nie poszerzać jedne skupiając na nich ruch
No właśnie.
Skąd się te samochody biorą? Pewnie z fabryk.
A mówiąc serio to nie ma znaczenia.
Fakty potwierdzają teorię. Dokładasz nowy pas, mija jakiś czas i stoisz w takim samym korku. Tylko zamiast jednego zakorkowanego pasa są dwa.
Czy pomimo wzrostu o 100 tys pojazdów w tunelu zostało odkorkowane centrum Gdańska?
Nie.
A mówiąc serio to nie ma znaczenia.
Fakty potwierdzają teorię. Dokładasz nowy pas, mija jakiś czas i stoisz w takim samym korku. Tylko zamiast jednego zakorkowanego pasa są dwa.
Czy pomimo wzrostu o 100 tys pojazdów w tunelu zostało odkorkowane centrum Gdańska?
Nie.
Droga Zielona też pod ziemią
Nie budować prowizorek. Od razu wprowadzać współczesne trendy rozwoju miasta i schować Drogę Zieloną pod ziemię . A tunel był zbudowany metodą nieadekwatną do istniejących warunków. Kosztował prawie dwa razy więcej a są dwa pasy zamiast trzech w każdym kierunku. Ale tak to jest jak politycy i biznes mają więcej do powiedzenia niż fachowcy
Czyli ruch juz za kilka miesiecy bedzie tunel zatkany!!To trzeba kolejny Tunel głupoty wybudowac!!
I najlepiej autostradę od tunelu 10 pasmową w jedna stronę!! Ciekawe jak szybko tłumoki się obudzą ze trzeba ograniczać duch blachosmrodów bo już niema miejsca i komunikacje miejską usprawnić i obniżyć koszty biletów korzystania z autobusów a obciazyc tych co zatruwają i korkują miasto blachoszrotami bo takim mamy najwięcej.
Przepustowość ronda
Przepustowość ronda można by zwiększyć poprzez puszczenie ruchu przez węzeł skrzyżowania z ul. Pokoleń Lechii Gdańsk. Rozwiązałoby to również problemy z wyjazdem samochodów ciężarowych z tunelu na rodno w czasie zimy. Dobrym pomysłem było by również przedłużenie ul. Pokoleń Lechii Gdańsk do portu w Nowym Porcie.
Tunel a Zielona Droga
Tunel jak wiemy jest super rozwiązaniem drogowym dla Gdańska ,ale o sukcesie można było by mówić o nowoczesnym rozwiązaniu problemu Tzw.Zielonej drogi. (Czarny Dwór.) oraz węzła jej z Al.Jana Pawła i Dąbrowszczaków. Fajnie było by zobaczyć tam ronda bezkolizyjne. Sukcesów.Jerzy.D
Adamowicz przytulił mniejszkanie na Lastadi i do roboty może chodzić w kapciach
nie wszyscy gdańszczanie mają taki komfort. My musimy stać w korkach. Kiedy to się zmieni i do włodarzy dotrze że trzeba miasto rozwijać pod względem zwiększjącej sie ilości aut, statystyki same na to wskazują, dlaczego władze miasta są ślepe na takie argument.
Według mnie należy zlikwidować komunkację miejską w Gdańśku
likwidacja autobusów zlikwiduje korki, a na miejscu dawnych torowisk wybudować dodatkowe pady ruchu, bo kto dziś jeździ komunikacją miejską. Czy jeździ nią Adamowicz, Grzelak, dziennikarze Wyborczej lub portalu trojmiasto.pl?
Oczywiście że wszyscy wożą tyłki samochodami, więc przestańmy być obłudni, że należy przesiadać się do komunikacji miejskiej. Nikt z moich znajomych nie jeździ komunikacją miejską bo się spóźnia i śmierdzi. po to kupiliśmy auta by nimi jeździć. Chociażby wprowadzono darmową komunikację miejską dla wszystkich to i tak nie wsiądziemy do komunikacji miejskiej. Więc czas się przebudzić i przestać zaczarowywać rzeczywistość, a przyjąć ją taką jaka jest. Samochody były, są i będą w mieście i będZie ich coraz więcej!!!
Oczywiście że wszyscy wożą tyłki samochodami, więc przestańmy być obłudni, że należy przesiadać się do komunikacji miejskiej. Nikt z moich znajomych nie jeździ komunikacją miejską bo się spóźnia i śmierdzi. po to kupiliśmy auta by nimi jeździć. Chociażby wprowadzono darmową komunikację miejską dla wszystkich to i tak nie wsiądziemy do komunikacji miejskiej. Więc czas się przebudzić i przestać zaczarowywać rzeczywistość, a przyjąć ją taką jaka jest. Samochody były, są i będą w mieście i będZie ich coraz więcej!!!
jeju, jaka nowina!
Rosnący ruch w tunelu jest spowodowany rozwojem infrastruktury Nowego Portu i łatwiejszą komunikacją tej części miasta. największy ruch w tunelu jest w godzinach szcytu. ok. godz. 7 oblegana jest nitka w kierunku stadionu natomiast od godz. 16 tunel w kierunku Sucharskiego - mówi Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni, zarządzającego tunelem.
Zadaszyć wjazdy i podjazdy nitek tunelu
Nauka i praktyka rozwiązuje problemy techniczne. Czy nie warto przeanalizować z udziałem Politechniki Gdaskiej zadaszenia wjazdów i wyjazdów do i z każdej nitki tunelu tak aby części pochyłe nie były narażone na opady deszczu i śniegu co spowoduje , że jezdnie bdą suche i bezpieczne cały rok oraz spowoduje oszczędności na wypompowywaniu wielkiej ilości wód opadowych z tunelu w skali roku i intensywnych opadów.