Widok
Renault Scenic II
Renault Scenic pojawił się na drogach w okńcu 1996 roku i był czwartym przedstawicielem samochodów rodziny Megane (Megane w wersji pięciodrzwiowej wprowadzono do sprzedaży razem z modelem Coupe jesienią 1995 roku, a wraz ze Scenikiem trójbryłową odmianę Megane Classic). Jednocześnie to pierwszy jednobryłowy pojazd w segmencie samochodów kompaktowych.Scenic jest po prostu dobrze zaprojektowany. ...
więcej
więcej
Ładnie wygląda
Mam Scenica od 2 lat i nic tylko problemy. Kupiłem jako 2-letniego. Bardzo zadowolony jestem z komfortu jaki daje to auto ale wali po kieszeni jak szalone. Już wymieniłem tłumik i katalizator, pompka spryskiwacza, przewody wysokiego napięcia, brzęczyk zapalonych świateł, cewkę narazie jedną (600 zł) nie mówiąc o eksploatacyjnych - klocki, świece itp. Szykuja sie lada dzień do wymiany amortyzatory -po badaniach.
Renauly Scenic
Autko fantastyczne z punktu widzenia kierowcy.
Obszerny, dobra widoczność, ergonometria bez zarzutu. No i ta ilość schowków. daje się odczuć na dalekich trasach brak podłokietnika.
Pasażerowie tylnych siedzeń troszkę narzekają
na długich trasach na niewygody. Poprzednio miałem Lagunę z tym samym silnikiem 1,6 110KM.
Była super. ale Scenic nie jest wcale gorszy.
co do kosztów eksploatacyjnych to myslę, że dzisiaj nie ma tanich samochodów pod tym względem. Poprostu złota raczka na nic się nie zda. Pozdrawiam wszystkich sympatyków Scenica
Obszerny, dobra widoczność, ergonometria bez zarzutu. No i ta ilość schowków. daje się odczuć na dalekich trasach brak podłokietnika.
Pasażerowie tylnych siedzeń troszkę narzekają
na długich trasach na niewygody. Poprzednio miałem Lagunę z tym samym silnikiem 1,6 110KM.
Była super. ale Scenic nie jest wcale gorszy.
co do kosztów eksploatacyjnych to myslę, że dzisiaj nie ma tanich samochodów pod tym względem. Poprostu złota raczka na nic się nie zda. Pozdrawiam wszystkich sympatyków Scenica
Hmm wielka niewiadoma.....
Moi rodzice kupili rocznego scenica z przebiegiem 360km - wiec w zasadzie NOWY. Po reperacji blach i malowaniu trafil do nas... Silnik 1,9dCi,wersja RTE (choc w zasadzie nie wiem czym ona sie rozni od pozostalych....), klima i tp itp. coz moge powiediec. PRzejalem samochod na wakacjie i pokonalem nim ponad 5000 tys km. Na poczatku wszytko oki-szok techniczny....potem zauwazylem coraz wiecej usterek konstrukcyjnych. Po pierwsze - dziwny zapach zaraz po wylaczeniu klimatyzacji... nie wiem moze tak ma byc , ale mi sie to nie podoba... Po 5000 km w srodku zrobilo sie glosno za sprawa latajacych tylnych foteli, i prawdopodobnie jakies plastiki za tylnymi otelami halasuja... kiepsko to wyglada...za duzzo drgan we wnetrzu.. (jakby nei na polskie drogi). Poza tym hmm SILNIK- prawdopodobnie w porownaniu z produkatmi Audi marnie wypada. Cos sie dzieje z drganiami przy 1500-1800 obrotach poniewaz czuc mocno drgania wlasnie przy tych obrotach. Co ciekawe przy mniejszych obrotach i wiekszych nie czuc tego efektu. Poza tym - ta elastycznosc - moim zdaniem pozostawia wiele do zyczenia - jezdzilem fordem escortem 1,8 diesel (bez turbo) a on na 3 biegu przy 20km/h przyspieszal bez oporow, Scenic zas przy 20km/h na 3 biegu raczej podskakuje wiec nie ma mowy o elastycznosci. Ewidentnie 1,9dCi lubi obroty i to widac. jak dla mnie dynamika tego auta jest dosc wystarczajaca mimo jego wagi - jest dosc duze w porownaniu np. z SKODA FABIA. FABIA 1,4 nie ma szans z innymi nie probowalem. Na trasie autko dosc fajnie sie sprawuje. mozna je rozpedzic do 140km/h i miec zuzycie na poziomie 6 do 7 litrow na 100 km - wiec moim zdaniem na taki maly autobus to dobry wynik. Ale Ale Ale jesli tylko przydusimy gaz do dechy i jazda stanie sie dynamiczna na trasie to nawet 8 litrow nie powinno byc zaskoczeniem a czasem nawet wiecej... 1,9dCi wyciaga 160km//h bez problemow, natomiast cos wiecej z niego wycisnac to trzeba miec muz cierpliwosc. mi sie udalo jechac nim 180 ale to troche trwalo. I jeszcze jedna sprawa - czy ktos mogl by mnie poinformowac jakie sa modele tego silnika czyli 1,9dCi i ile maja one KM , gdyz docieraja do mnie sprzecznie wiadomosci i w zasadzie nie wiem ile koni ma samochod ktorym jezdze (1,9dCi rocznik 2001). moj mail: piotrmonter@poczta.onet.pl za info serdecznie dziekuje.
W sumie dobry.
Przejechałem 70 tys. /rok:97/ poj.1.6/ olej 0W40 ELF/. Na przeglądzie sprawdziłem jego stan: amortyzatory - różnice lewy-prawy poniżej 1 %, hamulce-idealne. Po tym przebiegu mankamentem są luzy na mocowaniu foteli z tyłu - stąd stuki. Wadę te da się wyeliminować przez włożenie gumy pod zatrzaski. Spalanie - średnio 7.3. Jednak powyżej 160 pali blisko 10 litrów (bagażnik + 2 rynny rowerowe wożę przez cały rok). Po 50 tys. pojawiły się trzeszczenia w desce rozdz., raczej trudne do usunięcia. Do wad zaliczyłbym jeszcze "myszkowanie" przy pełnym obciążeniu (wiozłem 5 taczek kamieni) - ale to rzadki przypadek. W sumie auto dobrze się sprawdza (jak na razie).
Czas na nowy mini VAN
Myślę , że starczy już Sceników na taśmie produkcyjnej , tym bardziej , że zrobiono z nich pokraki w stylu silnik 1,4 do tej masy itp. Poza tym , że miałem przez dwa lata RXI 2,00 i bardzo sobie chwalę to czas na coś nowszego chociażby pod względem wizualnym . Polecam Scenika wszystkim ale motor niżej 1,6 to dla tej masy porażka . Nie chodzi tu o piratowanie ale o proporcje . Zainteresowanym takim Vanem polecam informacje na temat VANEO - Mercedes - cena zbliżona a z opisu wydaje się lepszy ! Szerokiej drogi i szeroko otwartych oczu przy zakupie !
Nie jest tak źle
Mam Scenica (97) od 3 lat, kupiłem go jak miał 2 lata i
przebieg 19tys.bezwypadkowy , 2.0 8V benzyna
do taj masy idealny silnik , w zeszłym roku dorzuciłem gaz , na trasie spokojnie 9-10 gazu, na gazie bardzo dobrze pracuje- Z awarii - na dzień dobry tylny tłumik -normaka-wsadziłem polski z asmetu -rewelacja, chodzi juz 3 lata i nic ,nawet rdzy nie widać, amortyzatory tył ( 60 tys.) -urwało się ucho (2x180zł),wymiana poduszki silnika-olejowej (rozszczelniła się )-200zł , poluzowany zacisk magistrali paliwowej -wyciek benzyny.Jedyny mankament -brak klimy ,w tym samochodzie klima być musi!!. Ogółnie kupiłbym jeszcze raz ,ale z klimą ,2.0 16V (gaz) lub desel 105KM , Ogólnie -dobre auto ,komfort-bardzo dobry,awaryjność -średnia krajowa
przebieg 19tys.bezwypadkowy , 2.0 8V benzyna
do taj masy idealny silnik , w zeszłym roku dorzuciłem gaz , na trasie spokojnie 9-10 gazu, na gazie bardzo dobrze pracuje- Z awarii - na dzień dobry tylny tłumik -normaka-wsadziłem polski z asmetu -rewelacja, chodzi juz 3 lata i nic ,nawet rdzy nie widać, amortyzatory tył ( 60 tys.) -urwało się ucho (2x180zł),wymiana poduszki silnika-olejowej (rozszczelniła się )-200zł , poluzowany zacisk magistrali paliwowej -wyciek benzyny.Jedyny mankament -brak klimy ,w tym samochodzie klima być musi!!. Ogółnie kupiłbym jeszcze raz ,ale z klimą ,2.0 16V (gaz) lub desel 105KM , Ogólnie -dobre auto ,komfort-bardzo dobry,awaryjność -średnia krajowa
1,9dci-sprężarka
Kupiłem 1,9dci w maju 2002r.
w kwietniu 2003r po przebiegu ok.15000km w trakcie jazdy pozamiejskiej (na trasie) przy dość wolnym przyspieszaniu zapalała się lampka kontrolna silnika,wyraźnie spadała moc.W jeżdzie miejskiej przy przyspieszaniu (nie wyścigowym),ale normalnym ruszaniu spod świateł miałtm trzy razy objw,że silnik sam wchodził na obroty ok.6000obr/min.W pierwszym warsztacie(DECAR w W-wie)diagnoza-uszkodzona świeca żarowa-wymiana 1 szt.Ponieważ objawy nie ustąpiły,w drugim warsztacie(Kiljańczyk-W-wa)diagnoza-uszkodzona tutrbospężarka.Po tygodniu okazało się,że jest tak uszkodzona,że nia nadaje się do regeneracji-wymiana na nową.Całe szczęście,że jeszcze na gwaracji-cena ok.8000,00zł.
w kwietniu 2003r po przebiegu ok.15000km w trakcie jazdy pozamiejskiej (na trasie) przy dość wolnym przyspieszaniu zapalała się lampka kontrolna silnika,wyraźnie spadała moc.W jeżdzie miejskiej przy przyspieszaniu (nie wyścigowym),ale normalnym ruszaniu spod świateł miałtm trzy razy objw,że silnik sam wchodził na obroty ok.6000obr/min.W pierwszym warsztacie(DECAR w W-wie)diagnoza-uszkodzona świeca żarowa-wymiana 1 szt.Ponieważ objawy nie ustąpiły,w drugim warsztacie(Kiljańczyk-W-wa)diagnoza-uszkodzona tutrbospężarka.Po tygodniu okazało się,że jest tak uszkodzona,że nia nadaje się do regeneracji-wymiana na nową.Całe szczęście,że jeszcze na gwaracji-cena ok.8000,00zł.
No same pochwaly????
Mam Scenica 98r 2.0 RT automat
Krotko - raz wymiana calej skrzyni na gwarancji dwa naprawa nowej 3 razy na gwarancji oczywiscie bez rezultatow i 4 razy po gwarancji razem ok 6000 zl. Tlumik tyny z mocowaniami, katalizatory juz dwa!!!!! wymienione pompka spryskiwacza, DWIE cewki !!!! po 700 zl z usluga za sztuke, amortyzatory wszystkie (auto ma 85000 km) pali od 10,5 do 12 litrow a zima to i wiecej. Zaznaczam ze nie jestem mlotym szalonym ale raczej statecznym gosciem. Komfort duzy jak na klase i wygoda (duzo miejsa i schowkow).
NIGDY nie kupie juz Francuskiego auta to jest dokladnie to co o nich mowiono latami a czemu probowala zaprzeczyc propaganda - te auta sa słabe mechanicznie i technicznie przy pieknym design-ie.
ODRADZAM BARDZO GORACO - mimo ze bede musiał w przyszłym roku szukać klienta.
Krotko - raz wymiana calej skrzyni na gwarancji dwa naprawa nowej 3 razy na gwarancji oczywiscie bez rezultatow i 4 razy po gwarancji razem ok 6000 zl. Tlumik tyny z mocowaniami, katalizatory juz dwa!!!!! wymienione pompka spryskiwacza, DWIE cewki !!!! po 700 zl z usluga za sztuke, amortyzatory wszystkie (auto ma 85000 km) pali od 10,5 do 12 litrow a zima to i wiecej. Zaznaczam ze nie jestem mlotym szalonym ale raczej statecznym gosciem. Komfort duzy jak na klase i wygoda (duzo miejsa i schowkow).
NIGDY nie kupie juz Francuskiego auta to jest dokladnie to co o nich mowiono latami a czemu probowala zaprzeczyc propaganda - te auta sa słabe mechanicznie i technicznie przy pieknym design-ie.
ODRADZAM BARDZO GORACO - mimo ze bede musiał w przyszłym roku szukać klienta.
troche duzo tych awarii
Scenic RXI 2.0 (16V) listopad 99. Jestem drugim wlascicielem kupilem kwiecien 2002 z przebiegiem 88kkm. Po 2 tygodniach rozwarstwil sie pasek alternatora wkrecil pod pasek rozrzadu i dalej to juz z gorki (3600zl.) lozsko w lewy przednim kole (500zl), ostatnio zaczelo cos sie grzac i dziwny zapach w srodku wyminili filrty bajery (90zl.) wyglada ze przeszlo + stadardowo (swiece, tarcze klocki przod tyl olej). Dodatkowo z nie jego winy (przebite opony, skradziona wycieraczka tylna i kolpaki no i jedna mala stluczka :)).
Duzo tego jak na 9 miesiecy, ale paradoksalnie nie zniechecilo mnie to do tego samochodu bo rewelacyjna ilosc miejsca w srodku i silnik 140KM to rewelacja, co prawda przy duzych predkosciach 180km/h ma tendencje do niebezpiecznego przechylania sie na boki.
Spalanie ok. 10 l (nawet troche ponizej) glownie jazda po miescie. Najmniej mi wyszlo w trasie 7.8 l, a najwiecej na drodze Warszawa Katowice w nocy gdzie przy mocnym cisnieciu ok. 12 l.. Po zainstalowaniu gazu spalanie na poziomie 11-12 l.. Sekwencyjny wtrysk spalanie wzoroslo o ok. 2 litry, ale nie czuc zadnego spadku mocy. Bardzo polecam
Duzo tego jak na 9 miesiecy, ale paradoksalnie nie zniechecilo mnie to do tego samochodu bo rewelacyjna ilosc miejsca w srodku i silnik 140KM to rewelacja, co prawda przy duzych predkosciach 180km/h ma tendencje do niebezpiecznego przechylania sie na boki.
Spalanie ok. 10 l (nawet troche ponizej) glownie jazda po miescie. Najmniej mi wyszlo w trasie 7.8 l, a najwiecej na drodze Warszawa Katowice w nocy gdzie przy mocnym cisnieciu ok. 12 l.. Po zainstalowaniu gazu spalanie na poziomie 11-12 l.. Sekwencyjny wtrysk spalanie wzoroslo o ok. 2 litry, ale nie czuc zadnego spadku mocy. Bardzo polecam
krwawy szerszeń
Jeżdżę Scenikiem 97 z silnikiem 2.0 na gaz. Mam go od 8 miesięcy, po zakupie zmieniałem klocki hamulców, tylne arorki a teraz łożysko z piastą z tyłu. Gdzieś ucieka mi trochę prądu ale to nic nie szkodzi. Szerszeń nadrabia komfortem jazdy. Niezłą mam w nim muzykę, na dniach przerabiam butlę od gazu na większą i w koło. Gazu pali mi tylko 10 w trasie. Ale jak zacznie się psuć jak kolegom to go bez skrupułów ożenię. Pozdrawiam Marcin.
Renault Scenic 1,6 2003r.
Mam Scenica niecały rok (jeszcze na gwarancji) zauważyłem, ża czasami z rury wydechowej wydobywa się nieprzyjemny zapach (coś ala zgnite jaja). Byłem w serwisie lecz nie stwierdzili nic nieprawidłowego. Mimo to zapach czasami się pojawia (szczególnie jak długo stoję w miejscu na włączonym silniku albo cofam). Jeśli ktoś wie czym by to mogłobyć spowodowane proszę o informację. Po za tym, że mógłby palić trochę mniej jestem zadowolony. Pozdrwiam
4 lata i w końcu sprzedałem, uff!!!
Cztery lata temu kupiliśmy Scenica 2.0 Rxi z pełnym wyposażeniem. Na tamte czasy Scenic był atrakcyjną ofertą przestronnego samochodu rodzinnego. Dla mnie wielkość kokpitu, przestrzeń kierowcy były priorytetem(mam 196cm wzr.).
Niestety polskie drogi spowodowały, że zawieszenie mojego ex-samochodu odmawiało posłuszeństwa. Wymieniłem dosłownie wszystko po ok 80000km. Miałem trudny orzech do zgryzienia kiedy to w podróży na wakacje do .... "ściął" się tylny amortyzator. Wpadłem w dziurę przy dużym obciążeniu. Na zachodzie mechanik który wymieniał mi amortyzatory nie był zdziwiony. To był kolejny Scenic w jego karierze, samochody te maja źle zaprojektowane i nietrwłe zawieszenie. Po za tym wszystko działało bez zarzutu. Silnik OK, oszczędny i dynamiczny. Wymiana elemetów zawieszenia jest bardzo kosztowna ( nie ma wielu zamienników, trzeba kupować oryginały). Ostatnio zaobserwowałem, że Renault i Citroen stosują politykę tanich i ładnych samochodów. Niestety ja juz sie nie dam nabrać.
Niestety polskie drogi spowodowały, że zawieszenie mojego ex-samochodu odmawiało posłuszeństwa. Wymieniłem dosłownie wszystko po ok 80000km. Miałem trudny orzech do zgryzienia kiedy to w podróży na wakacje do .... "ściął" się tylny amortyzator. Wpadłem w dziurę przy dużym obciążeniu. Na zachodzie mechanik który wymieniał mi amortyzatory nie był zdziwiony. To był kolejny Scenic w jego karierze, samochody te maja źle zaprojektowane i nietrwłe zawieszenie. Po za tym wszystko działało bez zarzutu. Silnik OK, oszczędny i dynamiczny. Wymiana elemetów zawieszenia jest bardzo kosztowna ( nie ma wielu zamienników, trzeba kupować oryginały). Ostatnio zaobserwowałem, że Renault i Citroen stosują politykę tanich i ładnych samochodów. Niestety ja juz sie nie dam nabrać.
Scenic 97 2.0 RT
mam dziwną usterkę: samochód podczas jazdy nagle przestaje reagować na pedał gazu. Obrotu spadaja mu do zera, po chwili gaśnie i za żadne skarby nie można go uruchomić. Po jakmiś czasie rusza jakby nigdy nic i tak co jakiś czas. W ASO rozkładają ręcę, a mnie biorą diabli. Mam założony gaz ale samochód zachowuje się tak równiez na benzynie. Czy ktoś może pomóc?
prośba o radę
Zamierzam kupic Scenica 2,0 z 2001 roku na co zwracać uwage, podobno najsłabszy punkt to rozrzad którego nikt poza mechaniorami w Renault nie umie dobrze wymienic, co co zwracac uwage, co do bezawaryjnosci to miałem cztery golfy i tez ciagle jestem w warsztacie, polecam Corolle, 10 lat i nic nie bylo robione, wszystkie km po warszawskiehc dziurach i w korkach.
Jakie zamontowa gaz czy każdy wtrysk sekwencyjny pasuje czy jest potrzebny jakis specjalny.
Jakie zamontowa gaz czy każdy wtrysk sekwencyjny pasuje czy jest potrzebny jakis specjalny.
1.9dTi 1998 2wlasciciel
Czemu wy narzekacie?! Trzeba bylo sobie kupic mercedesa i nie narekac na usterki ,choc moj znajmoy ma 124kombi diesla to tylko i wylacznie cos wymienia :] Samochod dostalem od rodzicow ,a oni zakupili go z od starszego Pana... Co wymienilem?! Olej i filtry i amory 320zl aha i termostat 500zl... Teraz szykuje sie pasek, napinacz pasow pasazera i prawdopodobnie wszystkie tuleje na wahaczach i przednie amorki Jak na samochod 7letni to chyba nie jest zle?! Tym bardziej ze zostal stworzony z mysla o perfekcyjnych asfaltach a nie polskich szutrach :] Osobiscie polecam! Mam 19lat :P i przyspieszenie powoduje szybsze bicie serducha :]
1,9 DT 1997
Gdybym czytał wszystkie wasze posty przed zakupem scenica to napewno bym go nie kupił. Na całe szczęcie kupiłem go bez wiedzy z jaką się podzieliliście. Jestem 3 włascicielem autka, które kupiłem u germańców (93 tyś km przepiegu). Pasek rozrządu wymieniłem ( u znajomego) wraz z resztą przy 105 tyś, obenie ma już 165 tyś. Siedzenia tylne nie trzeszczą autko spala ok. 6 l. Na autobanie jetem niegrzeczny. Od 2002 wymieniłem czyjnik temperatury, klocki hamulcowe, gumy, akumulator, ostatnią rurę (rdza) i jakąś uszczelke na ośce w skrzyni biegów.. Servis omijam z dalka bo to zdziercy i obym nie musił ich przepraszać. Dorobiłem w servisie drugi PLIP (430 zł). W październiku mam przegląd to sie okaże co z zawieszeniem, chociaż co jakiś czas musze robić geometrię kół (pozdrowienia dla drogowców). Nie ma klimy a to sie odczuwa latem (dwa szyberdachy) ale mam vebasto co zimą (brak garażu) jest przyjemnościa wsiadać rano do autka. Jak do tej pory jestem zadowolony i planuję kupić scenica II (przechodzonego i może także u germańców). Autko używane z tamtejszego rynku i z tamtych dróg jest według mnie dużo w lepszym stanie niż u nas, porównując autka znajomych, którzy kupili je w Polsce.
Na koniec mam prośbę. Po ilu kilometrach musze teraz wymienić pasek rozrządu. Pozdrawiam
Na koniec mam prośbę. Po ilu kilometrach musze teraz wymienić pasek rozrządu. Pozdrawiam
wipp
ja kupiłem od francuza scenica 98r. z przeb. 114.000 tys.km., na wiosnę. do tej pory wymieniłem klocki oczywiście pasek rozżadu rolki, filtr paliwa, jestem zadowolony choć byłem przeciwy marce reno, ale teraz uważam że auto jak dobre się kupi w miarę dobre to takie jest. Jak ktoś kupuje to niech zwróci na uwagę na pracę wycieraczek bo moga chodzić jak chcą, powód walnięte BSI czyli casowy wyłacznik wycieraczek koszt to 150 zł używka. Nawiąże kontakt pytania szandecki@wp.pl
Nowka senia 2
Nie jestem z trojmiasta.. ale mam troszke do opowiadania o scenicu odebralem to "szczescie" ;) i juz po ok 25 metrach od wyjechania z salonu podziekowal za wspolprace czujnik cisnienia spalin. Auto wrocilo na 2 dni do serwisu. po odebraniu przejechalem juz ponad 1000 km i na razie gucio wszystko o ile nie przeszkadzaja brzeczace drzwi bagaznik czy cos tam innego.
Ogolnie mowiac autko sie cudownie prowadzi, wspaniale rozwiazane cudenka techniczne, wspomaganie kierownicy rewelacyjne,zmiana biegow precyzyjna i oby tak dalej .
Ogolnie mowiac autko sie cudownie prowadzi, wspaniale rozwiazane cudenka techniczne, wspomaganie kierownicy rewelacyjne,zmiana biegow precyzyjna i oby tak dalej .
Problem z immo
20.0 '98 + gaz, chodzi spoko, głośny w środku, plastki .... brrr, spala dgazu w zimie ok 14 litrów w mieście.
Ale mam problem, kontrolka immobilisera pali się po włożeniu kluczyka, po przekręceniu powinna zgasnąć a mi miga jak szalona i silnik nie stratuje.
Nie wiecie co może być przyczyzną? próbowałem oba kluczyki, sprawdziłem przycisk odcięcia zapłonu pod maską i bezpieczniki, wszystko ok. A on kręci i nie staruje.
Pomożcie...
Ale mam problem, kontrolka immobilisera pali się po włożeniu kluczyka, po przekręceniu powinna zgasnąć a mi miga jak szalona i silnik nie stratuje.
Nie wiecie co może być przyczyzną? próbowałem oba kluczyki, sprawdziłem przycisk odcięcia zapłonu pod maską i bezpieczniki, wszystko ok. A on kręci i nie staruje.
Pomożcie...
scenic 1,6 automatic 1998
Przebieg 105 tkm, problemy z elektronika prawie od poczatku, od 3 lat auto wariuje w dluzszej trasie, tzn. po okolo 500 km jazdy bez przerwy zapala sie kontrolka elektroniki i miga, po ok 5 minutach swieci sie bez przerwy i auto zaczyna rzezic i wyc prawdopodobnie zostaje na 2 biegu. Zawsze zmuszona jestem zrobic postoj,wystarczy ok. pol godziny i auto jedzie dalej nastepne 500 km jak gdyby nigdy nic. Ten kaprys zdarza mu sie rowniez gdy sprobuje jechac szybciej niz 140 km/h. Zaden serwis niczego nie odkryl, wedlug ich pomiarow elektronika jest w porzadku, mimo to jestem cala w stresie gdy wyjezdzam na wakacje. Natomiast w czasie jazdy codziennej po miescie jest wszystko ok, poza malym kaprysem, auto gasnie mi prawie zawsze gdy wyjezdzam z parkingu tylem pod gorke, ale zapalam jeszcze raz i wszystko ok.Moze ktos mial podobne problemy , prosze o informacje.
scenic 2,0 automat, rocznik 2000
Jestem właścicielem scenica ponad 5 lat. Kupiłem w salonie we Wrocławiu.Poprzednio jeżdziłem dwiema toyotami corrolla.Pod względem niezawodności i serwisu toyota moim zdaniem wygrywa. Ale sama przyjemność jazdy trochę większym i wygodniejszym autem bierze górę.Przejechałem obecnie 150 tys. Po 70 tys zaraz po gwarancji padła inteligenta automatyczna skrzynia biegów.Moje reklamacje w centrali renault w Wa-wie (skrzynia trochę dziwnie się zachowywała jeszcze na gwarancji co zgłaszałem w serwisie) nie zdała się na wiele.W konsekwencji wymiana na regenerowaną u producenta - koszt ponad 7 tys.Poza tym dwukrotna wymiana amortyzatorów i normalne elementy eksploatacyjne ( klocki, tarcze hamulcowe, świece, rozrząd po 120 tys) Obecnie do wymiany tylny tłumik,podobno pasuje polski z asmetu ale coś nie mam pewności. Może ktoś mi podpowie ? Poza tym podczas deszczu zalewa mi cewkę na 3-ciej świecy nie wiem jakim cudem.Ogólna moja ocena jest dobra.Nic nie tłucze i nie trzeszczy w cocpicie jak u innych.Auto bardzo pojemne i silne. (140 KM) Spala średnio 8,5 l/100 km. Pozdrawiam.
Renault Scenic 1,9 dCi 2000r
Mam takie autko i jestem z nigo bardzo zadowolony. W sumie nic wielkiego się nie psuje... Ale nie obyło się bez niespodzianek. Po jakichś 10tyś. poszedł teleskop :/ Po jakimś czasie czujnik pedału gazu (przyspieszał i zdychał po czym znowu ruszał do przodu), były też problemy ze światłami stop. Oczywiście jak to w megane prawa tylna lampa prędzej czy później musi zgubić masę. Pdał prędkościomierz - nie wiem co z nim było bo wymieniłem zegary. Następny problem to ogrzewanie - jak chodziło codziennie na 4tym biegu przez godzinę to po jakimś czasie nie chciało się wyłączyć - nawet po wyjęciu kluczyka :-) Do tego trzeszczące plastiki z tyłu :/ Nie wiem które ale wydaje mi się, że albo fotele albo przykrywki schowków pod siedzeniami.
Teraz dobre strony - te wszystkie awarie nie kończyły się wielkimi kosztami, z silnikiem zero problemów, zawieszenie poza teleskopem mimo 120 tys jest si. Auto wygodne z przodu, z tyłu na dłuższe trasy lepiej nie siadać :-) Miałem okazję przeprowadzać się i w sumie większość przewiozłem właśnie sceniciem. Wywalasz fotele i masz cieżarówkę, czasem tylko klapa się nie zamykała :-) Spalanie na poziomie 7,5l w mieście i raczej nie oszczędzam. Kończąc mogę spokojnie polecić to auto. Ja mam prawie 6 lat miłych wspomień i narazie nie będę zmieniał go na lepszy model :-)
Teraz dobre strony - te wszystkie awarie nie kończyły się wielkimi kosztami, z silnikiem zero problemów, zawieszenie poza teleskopem mimo 120 tys jest si. Auto wygodne z przodu, z tyłu na dłuższe trasy lepiej nie siadać :-) Miałem okazję przeprowadzać się i w sumie większość przewiozłem właśnie sceniciem. Wywalasz fotele i masz cieżarówkę, czasem tylko klapa się nie zamykała :-) Spalanie na poziomie 7,5l w mieście i raczej nie oszczędzam. Kończąc mogę spokojnie polecić to auto. Ja mam prawie 6 lat miłych wspomień i narazie nie będę zmieniał go na lepszy model :-)
SCENIC-extra auto!!!
Mam Scenica od roku i jeździ mi sie nim wspaniale.Czuje się jakbym jechał samolotem.Reguluje sobie siedzenia i kierownice jak chce!Pulpit duży i prosty w obsłudze.Ogromna ilość schowków(pod siedzemnami z tyłu.sprzodu pod jednym siedzeniem szufladka,styłu pod wycieraczkami). ON JEST DOSKONAŁY!!!
scenic 1,9 dci 1998
autko o przebiegu 260 tys zachowuje się dość , dobrze trzeba przyznać , że jest bardzo wygodne szybko zamienić można w furgon i przewieść duże gabarytowo towary to jedna z zalet a prowadzenie nie budzi zastrzeżeń ale zdarza SIĘ ŻE POTRAFI ODMÓWIĆ POSŁUSZEŃSTWA w nieoczekiwanych oczekiwanych okolicznościach wystarczy ,złe paliwo , akumulator imobilaizer i koniec z jazdy nici pedał gazu nie reaguje rozkodowany imobilaizer nie pozwoli na odpalenie auta
hihi scenic
autko niezłe ale do czasu przy 150 tysiącach kierownica wytarta aż chropowata mam w tej chwili 178tysięcy i zaglądałem już do silnika przyczyna stuki efekt luzy panewkowe silnik chodził jak grabiarka a nigdy nie był ani na chwilkę zaniedbany zrobiłem szlify wału korbowego nowe panewki i... ale to dało efekt tylko na jakieś 15000km i znów to samo morał jednorazówka nie wkładajcie w to kasy szkoda i bez efektów
Scenic 98 r. 1.6 8v przebieg (UWAGA) 296 tysięcy km
Jeżdzę od ponad roku.
Kupiłem z przebiegiem 260 tysięcy od pierwszego właściela.
Przez ten czas koszty to: płyny, filtry, łożysko, wariujący komputer i jedna cewka.
Poza tym OK. Samochód niesamowicie pakowny, wygodny, parkowanie bez problemu.90KM wystarczające do poruszania się po trasie.
Spalanie od 9 w mieście do 6 w trasie.
Bez gazu. Jakość -hmm, to jest Renault i wiedziałem co biorę.
Polecam- choć to loteria.Wiele zależy od poprzedniego właściciela i egzemplarza.
Mnie się udało.
Kupiłem z przebiegiem 260 tysięcy od pierwszego właściela.
Przez ten czas koszty to: płyny, filtry, łożysko, wariujący komputer i jedna cewka.
Poza tym OK. Samochód niesamowicie pakowny, wygodny, parkowanie bez problemu.90KM wystarczające do poruszania się po trasie.
Spalanie od 9 w mieście do 6 w trasie.
Bez gazu. Jakość -hmm, to jest Renault i wiedziałem co biorę.
Polecam- choć to loteria.Wiele zależy od poprzedniego właściciela i egzemplarza.
Mnie się udało.
Renault Scenic 2.0 16V 2000r
Mam scenica zrobione 100000 km. i druga naprawa silnika.
Po raz pierwszy rozleciał sie jak miał jakieś 40 tys.
Generalny remont wtedy był ale nie wymieniono fazatora tylko zregenerowano i teraz mechanik mówi że trzeba wymienić fazator, a co za tym idzie cały rozrząd (kilka tysięcy poleci)
Na wolnych obrotach chodzi nierównomiernie, szarpie i duuuużo pali.
wymieniałem już 2 razy cewki. Ogólnie samochó dośc zawodny jak na taki mały przebieg. Mam nadzieję że wymiana fazatora pomoże.
P.S. Mam jeszcze taką nietypową usterkę. Co jakiś czas, a właściwie teraz już prawie cały czas zawiesza mi się prędkościomierz. Obroty działają a prędkość i cały komputer stoi w miejscu. Po jakimś czasie bez powodu zaczyna pracować ok i znowu na jakiś czas jest wszystko dobrze.
Czekam na info pozdrawiam
Po raz pierwszy rozleciał sie jak miał jakieś 40 tys.
Generalny remont wtedy był ale nie wymieniono fazatora tylko zregenerowano i teraz mechanik mówi że trzeba wymienić fazator, a co za tym idzie cały rozrząd (kilka tysięcy poleci)
Na wolnych obrotach chodzi nierównomiernie, szarpie i duuuużo pali.
wymieniałem już 2 razy cewki. Ogólnie samochó dośc zawodny jak na taki mały przebieg. Mam nadzieję że wymiana fazatora pomoże.
P.S. Mam jeszcze taką nietypową usterkę. Co jakiś czas, a właściwie teraz już prawie cały czas zawiesza mi się prędkościomierz. Obroty działają a prędkość i cały komputer stoi w miejscu. Po jakimś czasie bez powodu zaczyna pracować ok i znowu na jakiś czas jest wszystko dobrze.
Czekam na info pozdrawiam
RENAULT SCENIC 1997 1.6 E. RT
MAM TO AUTO OD 10 MIESIĘCY KUPILEM Z PRZEBIEGIEM 83 TYS KM TERAZ MA 94 TYS KM. AUTO JEST SUPER NIE ROZUMIEM SKĄD TE ZŁE OPINIE, ZADNYCH STUKÓW FOTELI TYLNYCH ANI DESKI ROZDZIELCZEJ. WLASCIWIE AUTO W ŚRODKU JEST JAK NOWE TYLNE FOTELE JESZCZE TWARDE I NIE WYSIEDZIANE PRZEDNIE TEZ ZRESZTĄ. JEDYNIE TO TŁUMIK MUSZE ZMIENIC BO BYŁ JUZ SPAWANY I JEST W SRODKU PĘKNIĘTY. AUTO PO WYMIANIE USZCZELKI POD GŁOWICĄ KUPIONY Z SERWISU W NIEMCZECH AUTO SERWISUJE NARAZIE JEST OK. A JAKIES WYMIANY CZĘSCI TYPU ŁOŻYSKA CZY CHAMULCE TO PRZECIERZ NORMALNA SPRAWA AUTO WARTE UWAGI POLECAM.
RENAULT SCENIC 1997 1.6 E. RT
MAM TO AUTO OD 10 MIESIĘCY KUPILEM Z PRZEBIEGIEM 83 TYS KM TERAZ MA 94 TYS KM. AUTO JEST SUPER NIE ROZUMIEM SKĄD TE ZŁE OPINIE, ZADNYCH STUKÓW FOTELI TYLNYCH ANI DESKI ROZDZIELCZEJ. WLASCIWIE AUTO W ŚRODKU JEST JAK NOWE TYLNE FOTELE JESZCZE TWARDE I NIE WYSIEDZIANE PRZEDNIE TEZ ZRESZTĄ. JEDYNIE TO TŁUMIK MUSZE ZMIENIC BO BYŁ JUZ SPAWANY I JEST W SRODKU PĘKNIĘTY. AUTO PO WYMIANIE USZCZELKI POD GŁOWICĄ KUPIONY Z SERWISU W NIEMCZECH AUTO SERWISUJE NARAZIE JEST OK. A JAKIES WYMIANY CZĘSCI TYPU ŁOŻYSKA CZY CHAMULCE TO PRZECIERZ NORMALNA SPRAWA AUTO WARTE UWAGI POLECAM.
Prosze o radę..
Mam scenica 1,9 dci 2001...od tygodnia:):)..wszystko oki, tylko podczas jazdy zapaliła sie kontrolka z ESP....czy to częsty przypadek?...Stacje ASo wolę omijać łukiem,po przeczytaniu ,niektórych komentarzy...
Szukam instrukcji w jezyku polskim...please...podajcie jakąś stronkę ,na której moge to przeczytać....
DZIEKUJE...;):)
Szukam instrukcji w jezyku polskim...please...podajcie jakąś stronkę ,na której moge to przeczytać....
DZIEKUJE...;):)
Prosze o radę..
Mam scenica 1,9 dci 2001...od tygodnia:):)..wszystko oki, tylko podczas jazdy zapaliła sie kontrolka z ESP....czy to częsty przypadek?...Stacje ASo wolę omijać łukiem,po przeczytaniu ,niektórych komentarzy...
Szukam instrukcji w jezyku polskim...please...podajcie jakąś stronkę ,na której moge to przeczytać....
DZIEKUJE...;):)
Szukam instrukcji w jezyku polskim...please...podajcie jakąś stronkę ,na której moge to przeczytać....
DZIEKUJE...;):)
Ratunku
mam scenika rok 98 1,6 8v. jechalem przez próg zwalniający i nagle usłyszalem metaliczny huk. Tył samochodu mi sie obniżył, Na wjechalem na kanał i nie widać tam zadnego pekniecia. Nie mam pojecia co to moze być. Moze amorki?ale tak by odnich osiadł?wachacze sa cale.Prosze o rade jezeli ktos mial podobny problem. Z góry bardzo dziekuje!
Renault Scenic II
Autko mam 0.5 r. w automacie, przebieg 80 tys. km. Wymieiłem rozrząd(komplet) i mat. eksploatacyjne. Dobre, b.d. wyposażone, spalanie przyzwoite.
Zauważyłem jedną wadę-głosną prace silnika powyżej 3500 od./min. Tak mechanicy jak i ja nie wiemy co może- co jest tego przyczyna. Koledzy, co Wam podpowiada doświadczenie, prosze o informacje.
Pozdrawiam
Zauważyłem jedną wadę-głosną prace silnika powyżej 3500 od./min. Tak mechanicy jak i ja nie wiemy co może- co jest tego przyczyna. Koledzy, co Wam podpowiada doświadczenie, prosze o informacje.
Pozdrawiam
Jak skasować komputer pokładowy
Pomocy, nie potrafie skasować średniego spalania i przebiegu w scenicu 1.9 dci 2002 z niebieskim i,a także nie mogę znaleść przycisków do podnoszenia tylnych szyb z miejsca kierowcy(tam gdzie są normalnie są włączniki podgrzewania siedzeń)na tunelu środkowym też ich nie ma.Jeśli się ktoś orientuje to proszę o pomoc.
renault scenic 1.6 16 v 1999r najbogatsza wersja
mam scenica dobija 200tys.km. i to juz koniec silnika dymi ciezko ma odpalac a pozatym wiekszosc plastykow trzeszczy w srodku i popekala w czasie uzytkowania auto drogie w utrzymaniu posiaam je 3lata byla wymieniona glowica z zaworami caly uklad wydechowy drazki kierownicze amortyzatory tylnia belka silnik krokowy sonda i czujnik walu co 20tys.km i znowu jest do wymiany szczerze nie polecam tego auta posiadam drugi samochod mazda 323f 2.0 v6 1996r i nigdy mnie nie zawiodla a dobija 400tys.km
Nie tak fajnie
Mam od pół roku scenika 2003 dci jest jak tragedia ; poszła turbina, miska olejowa,problemy z kontrolkami świec żarowych( zapalają się w czasie jazdy i za moment gasną), po 120 na h ma kłopot z rozpędzaniem się, a o 160 to mogę zapomnieć.Jeszcze jakiś czas go potrzymam bo jak na razie mechanicy też mają kłopot z ustaleniem przyczyn.Pali przynajmnie 7 l na 100 w trasie, natomiast w mieście 9 to pewność, a wcale nie mam potocznie " ciężkiej nogi".Być może pechowy egzemplarz...
1,9td
Także mam scenika 1,9 td i podobny problem czyli zaczyna w pewnym momencie klekotać głośno -słychać twardy metaliczny głos ,najczęściej jak jest zimny ale pali z pierwszego obrotu .Z tego co ustaliłem to problem z układem paliwowym czyli wtryskiwaczami.Końcówki wtrysków już wymieniłem ,wszystkie filtry ,rozrząd. Prawdopodobnie wysiadł wtryskiwacz sterujący lub któryś z czujników.Radził bym sprawdzić wtryski i pompę.
zamki drzwi
mam Scenica 1999 po lifcie 2,0 nie mogę otworzyć drzwi od zewnątrz, zarówno jedne drzwi pasażera jak i kierowcy pomimo tego, że klamkę ciągnę na maksa. Dopiero po mocnym przyciśnięciu drzwi coś zaskoczy ni czasem się otworzą. Czy ktoś wie jak wyregulować zamki.
Temat drugi jakie są Wasze opinie na temat zywotności silnika 2,0 16 V 140 KM.
Temat drugi jakie są Wasze opinie na temat zywotności silnika 2,0 16 V 140 KM.
renault scenik
mam scenika 2003 roku 1,9dci coś szumi na pasku alternatora.Gdyż jak jest zdjęty to nie szumi i silnik pracuje elegancko.Wszystkie koła pasowe i rolki kręcoł się bez zgrzytów i luzów a po ponownym zmontowaniu znowu chróbocze i szumi.No i mechanik nie wie co z tym zrobić może ktoś mi coś doradzi proszę o odpowiedz.
Żaba 1.4 benzynka 1999r
Witam serdecznie tych niezadowolonych i tych zadowolonych, ja niestety zaliczam się do drugiej opcji . Co tu się rozpisywać moja żaba po zakupie tez miała parę kaprysów ,ale ja udobruchałem ,jestem z prawie zadowolonym posiadaczem.Dla wszystkich niezadowolonych mam skromną radę , kupujcie dojcze wageny niezawodne?! .Owszem w pracy pomykam T4 i chodzi jak rakieta ,ale niestety też się psuję , a francuzy przynajmniej nadają kolorytu motoryzacji , bo kiedy czytam że ktoś pół scenica (wymienił) to aż mnie dreszcze przechodzą , ciekawe gdzie ten (ktoś) miał oczy . pozdrawiam serdecznie ,szerokiej drogi !!!!
Scenik 2000r
Kupiłem używany model z 2000r 1600 benzyna. Jeżdze nim 3lata.Wtej chwili 160tyś km przebiegu. Do tej pory wymieniłem tylko paski, olej, klock i tarcze hamulcowe. Tylne z łożyskiem(niestety kosztowne) w mieście pali 8l w trasie 6,5 do 7l. Nic nie stuka nie piszczy wszystko działa jak należy! Gorąco polecam!!!!
Wcześniej jezdziłem kolejno VW Golf, BMV 3, Ford Scorpio, Mitsubischi carisma!
Najtaniej w utrzymaniu,jak na razie wychodze z aktualnie używanym modelem renault scenic!!!!
Dodam jeszcze ze mój ojciec francuzami jezdzi od 15lat. Nigdy nie nażekał!
Wcześniej jezdziłem kolejno VW Golf, BMV 3, Ford Scorpio, Mitsubischi carisma!
Najtaniej w utrzymaniu,jak na razie wychodze z aktualnie używanym modelem renault scenic!!!!
Dodam jeszcze ze mój ojciec francuzami jezdzi od 15lat. Nigdy nie nażekał!
scenic II 1,5 z 2005 r.
Zdecydowana zaleta, to małe zużycie - przy jeździe około 90 km/h spalanie poniżej 5l/100 i dość przyjemne wrażenia z jazdy. U mnie występuje problem z centralnym zamkiem lub kartą, tzn. czasami nie można go otworzyć lub zamknąć - taki wkurzający "kaprys". Poza tym nie narzekam.
renault scenic 2003 dci
własnie stałem sie posiadaczem tego egzemplarza i po wymianie rozrządu pompy wody filtrów itp,narazie wszystko jest ok poza spalaniem bo z opowiesci znajomych którzy maja auta z tym samym motorem to miał palic 5,5litra na trasie a mój na trasie pali ponad 7 gdzie szukac przyczyny?
NAPRAWA LICYNIKA SCENIC II
NAPRAWA LICZNIKA SCENIC II Najczęściej występujące usterki: przygasanie, mruganie, zanikanie cyfr i liter, całkowite wygaśnięcie (mruga tylko czerwona dioda) ** kasowanie się zegarów, przebiegów dziennych, spalania chwilowego i średniego, samoistne dodawanie kilometrów ** Możliwa korekta przebiegu licznika.. Naprawę realizujemy wysyłkowo bez konieczności przyjazdu osobistego. Posiadamy sprzęt do sprawdzania i testowania licznika na stole co daje nam gwarancję że naprawa została wykonana poprawnie. Po wyjęciu licznika można normalnie użytkować auto ** Cena takiej usługi wynosi 250 zł. tel. 731-661-662.