Widok
Rower metropolitalny
Dlaczego nasza gmina nie bierze udziału w tym projekcie?:
https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Od-32-do-76-mln-zl-za-Rower-Metropolitalny-n123222.html
Gdyby u nas w Bojanie były tak ze 3 stacje to rozwiązałoby to sporo problemów komunikacyjnych. Do tego mają być same elektryki więc nawet powrót pod górę byłby warty rozważenia.
https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Od-32-do-76-mln-zl-za-Rower-Metropolitalny-n123222.html
Gdyby u nas w Bojanie były tak ze 3 stacje to rozwiązałoby to sporo problemów komunikacyjnych. Do tego mają być same elektryki więc nawet powrót pod górę byłby warty rozważenia.
Bo idea rowerów miejskich powstała dla dużych miast. Przemieszczanie się na rowerze miejskim ma sens na niewielkich odległościach w obrębie miasta. Ma ograniczyć ruch samochodowy w samych miastach, przynajmniej taki - z punktu do punktu. i przy okazji być alternatywa dla niezmotoryzowanych. W pierwszych kilkunastu minutach korzystanie z roweru jest najczęściej bezpłatne właśnie po to, żeby ludzie je używali krótko, na niewielkich dystansach i udostępniali je następnym chętnym. W naszej gminie takie rozwiązanie nie ma sensu, gdyż w większości mamy większe odległości do przebycia. A w obrębie poszczególnych wsi chętnych byłoby za mało, żeby rower w jakikolwiek sposób wpłynął na codzienne życie.
To nie rower miejski tylko metropolitalny. Ma z zasady usprawnić komunikację. I dlaczego w takim razie jest on wdrażany w gminach Stężyca, Somonino, Żukowo, Sierakowice? Wdrożenie u nas też może ograniczyć ruch samochodowy w centrach miast - nie będę się pchał samochodem do Gdańska jak mógłbym rowerem dojechać do Osowej i dalej PKMką do pracy. A wracając jak będzie elektryk to nawet spokojnie można wysiąść z SKM w Redłowie i wrócić rowerem do Bojana.