Widok
Ruszyła budowa buspasów na ul. Morskiej w Gdyni
Opinie do artykułu: Ruszyła budowa buspasów na ul. Morskiej w Gdyni.
Artykuł na temat: Buspasy na drogach Trójmiasta
Rozpoczęła się budowa pięciu odcinków buspasów na ul. Morskiej w Gdyni. Na początek do środy przed skrzyżowaniem z ul. Mireckiego będą kolejno zajmowane: prawoskręt, lewoskręt, lewy i prawy pas ruchu w kierunku Śródmieścia.
O rozpoczęciu prac informowaliśmy też w Raporcie z Trójmiasta
Do środy przed skrzyżowaniem z ul. Mireckiego będą kolejno zajmowane: prawoskręt, lewoskręt, lewy i prawy pas ruchu. Kierowcy muszą przygotować się na utrudnienia w ruchu.
- Od ...
Artykuł na temat: Buspasy na drogach Trójmiasta
Rozpoczęła się budowa pięciu odcinków buspasów na ul. Morskiej w Gdyni. Na początek do środy przed skrzyżowaniem z ul. Mireckiego będą kolejno zajmowane: prawoskręt, lewoskręt, lewy i prawy pas ruchu w kierunku Śródmieścia.
O rozpoczęciu prac informowaliśmy też w Raporcie z Trójmiasta
Do środy przed skrzyżowaniem z ul. Mireckiego będą kolejno zajmowane: prawoskręt, lewoskręt, lewy i prawy pas ruchu. Kierowcy muszą przygotować się na utrudnienia w ruchu.
- Od ...
A co z remontem dróg?
Unruga, Kwiatkowskiego, Morska, Dworcowa, Warszawska, 10 lutego, Waszyngtona i wiele wiele innych ulic czeka na remont nawierzchni...władze powinny jechać i zobaczyć jak wyglądają główne ulice w Rzeszowie a u nas? niedługo nikt nie będzie chciał ZDiZ ubezpieczyć jak ludzie ustawią się w kolejce po odszkodowania. Władze mają gdzieś kierowców i ich samochody...pomniki widać są ważniejsze od dróg....
szkoda Twojego czasu
nie robią = źle (bo wiadomo, zmotoryzowanym się należy)
robią = źle (korki, lepiej w nocy etc - co tam mieszkańcy, szlachta z Pucka dojechać musi)
MTM = źle (bo to na pewno firma szwagra)
nie MTM = źle (bo kasa idzie do obcych kapitalistycznych pijawek)
z nasadzeniami = źle (bo drzewa atakują kierowców)
bez nasadzeń = źle (bo betonowa pustynia)
z DDR = źle (bo źli rowerzyści zabierają kierowcom i pieszym)
bez DDR = źle (bo źli rowerzyści zjeżdżają na ulicę)
na północ od centrum = źle (korki!)
na południe = źle (bo na północy nie robią!)
z pieniędzy unijnych = źle (bo można było szybciej z własnych)
bez pieniędzy = źle (bo przecież Gdańsk nic nie robil, a potem skokowo zrobił z unijnych i Panie ameryka)
Wydawanie pieniędzy na tą nad wyraz roszczeniową i od lat uprzywilejowaną grupę społeczną ma naprawdę znikomy efekt końcowy
robią = źle (korki, lepiej w nocy etc - co tam mieszkańcy, szlachta z Pucka dojechać musi)
MTM = źle (bo to na pewno firma szwagra)
nie MTM = źle (bo kasa idzie do obcych kapitalistycznych pijawek)
z nasadzeniami = źle (bo drzewa atakują kierowców)
bez nasadzeń = źle (bo betonowa pustynia)
z DDR = źle (bo źli rowerzyści zabierają kierowcom i pieszym)
bez DDR = źle (bo źli rowerzyści zjeżdżają na ulicę)
na północ od centrum = źle (korki!)
na południe = źle (bo na północy nie robią!)
z pieniędzy unijnych = źle (bo można było szybciej z własnych)
bez pieniędzy = źle (bo przecież Gdańsk nic nie robil, a potem skokowo zrobił z unijnych i Panie ameryka)
Wydawanie pieniędzy na tą nad wyraz roszczeniową i od lat uprzywilejowaną grupę społeczną ma naprawdę znikomy efekt końcowy
Pytanie jakie będzie wykorzystanie w/w buspasików
Czy będzie równie duże jak buspasa przy skrzyżowaniu Morskiej ze zjazdami z Estakady Kwiatkowskiego?
Tam żaden autobus ani trolejbus z tego nie korzysta bo albo samochody skręcające w prawo blokowałyby autobusy albo trolejbusy na buspasie blokowałyby skręcających.
Poza tym, za tą kwotę lepiej byłoby doprowadzić np. buspasy na Witominie na Rolniczej i Małokackiej do skrzyżowania z Chwarznieńską a nie jakieś takie buspasiki po 100m, które i tak nie wprowadzą rewolucji w czasach przejazdu komunikacji.
Tam żaden autobus ani trolejbus z tego nie korzysta bo albo samochody skręcające w prawo blokowałyby autobusy albo trolejbusy na buspasie blokowałyby skręcających.
Poza tym, za tą kwotę lepiej byłoby doprowadzić np. buspasy na Witominie na Rolniczej i Małokackiej do skrzyżowania z Chwarznieńską a nie jakieś takie buspasiki po 100m, które i tak nie wprowadzą rewolucji w czasach przejazdu komunikacji.
zielona strzalka jest - ale piesi najczesciej blokuja przejazd. Rano w kierunku centrum robi sie zator - z pasa srodkowego mozna skrecic tylko na wprost a tym nikt nie jest zainteresowany bo jesli ktos by chcial na wprost jechac to moze gora (zostac na estakadzie). Srodkowy pas jest zmarnowany a mozna by go wykorzystac na "wprost" plus prawoskret i zmazac zakreskowany obszar
Rozwiazanie jest typowo po Gdynsku czyli puszka farby nie trzeba nowych drog do tego
Rozwiazanie jest typowo po Gdynsku czyli puszka farby nie trzeba nowych drog do tego
Zdjęcie 1 i 2 widoczna góra betonu ?
Widziałem jak dziś rano pełna wywrotka 4 osiowa wykiprowała 20 ton tzw.suchego betonu.
Ciekawe czy chłopaki z EUROVI - zdążą wyrobić ten beton zanim stwardnieje ? Wiem, że beton w "gruszce" można max.wozić 2-3 godziny, a ten "drogowy B-20/25 chyba ma czas wiązania do 6-8 godzin? Chyba będą straty-już na wstępie?
Ciekawe czy chłopaki z EUROVI - zdążą wyrobić ten beton zanim stwardnieje ? Wiem, że beton w "gruszce" można max.wozić 2-3 godziny, a ten "drogowy B-20/25 chyba ma czas wiązania do 6-8 godzin? Chyba będą straty-już na wstępie?
Zamiast betonu dajemy kruszywo. Ok. Taniej wyjdzie.
Jak to kruszywo to po co tyle nawieść na raz ? Dzieci się i tak nie będą bawić...
Można BUS-pasy budować i z kruszywa, a ja myślałem, że daje się beton a póżniej na to asfalt i tradycyjnie białą farbą pasy i napisy. A tu "zonk". Nowa technologia...
Można BUS-pasy budować i z kruszywa, a ja myślałem, że daje się beton a póżniej na to asfalt i tradycyjnie białą farbą pasy i napisy. A tu "zonk". Nowa technologia...
Będą parkingi przy pawilonach.
Bus -pas będzie chyba zaczynał się 50 metrów przed skrzyżowaniem z ul.Mireckiego, a kończył ze 25 metrów dalej za II wiatą przystankową ZKM (Mireckiego 01) w kierunku centrum i razem tworzył ze 100 mb Bus-pasa i to chyba wszystko. Na razie to tylko wykopano dwa dołki na pasach zieleni i ułożono 3 pyty JUMBO w poprzek prawego pasa ul.Morskiej za II wiatą przystankową. Nawieziono betonowych kręgów, rur, wysypano na chodniku hałdę czegoś tam i tyle na dziś widać.
Zagadka.
Autor podaje ciekawą informację. Wykonawca przebuduje na odcinku ponad 2.5 kilometra CHODNIKI i ścieżkę rowerową na odcinku 1 kilometra. Ok. A ile kilometrów będą łącznie miały nowo wybudowane Bus-pasy? Według mapek wychodzi, że Bus-pasy po dwóch stronach ul.Morskiej też lub tylko będą razem miały około 1 kilometra, może 1.3 kilometra. Czy to warto? Ile tak naprawdę ta inwestycja wniesie w "usprawnienie" czy poprawę dla ZKM ?
pomysły są znane, tanie i sprawdzone
jego elementy:
- zdecydowane postawienie na poprawę warunków korzystania z miasta przez pieszych i rowerzystów (deptak na Starowiejskiej, bezkolizyjna cyklostrada wzdłuż linii SKM, zwodzona kładka pieszo rowerowa z Oksywia do placu Gombrowicza)
- modernizacja taboru SKM i zwiększenie częstotliwości pociągów SKM do 5 minut w godzinach szczytu
- przedłużenie linii PKM po jej elektryfikacji do północnych dzielnic Gdyni
- restrykcyjna polityka parkingowa zakładająca, że posiadanie samochodu nie tworzy automatycznie prawa do parkowania nim za darmo w przestrzeni publicznej w pobliżu domu oraz/lub miejsca pracy
Na razie tyle
- zdecydowane postawienie na poprawę warunków korzystania z miasta przez pieszych i rowerzystów (deptak na Starowiejskiej, bezkolizyjna cyklostrada wzdłuż linii SKM, zwodzona kładka pieszo rowerowa z Oksywia do placu Gombrowicza)
- modernizacja taboru SKM i zwiększenie częstotliwości pociągów SKM do 5 minut w godzinach szczytu
- przedłużenie linii PKM po jej elektryfikacji do północnych dzielnic Gdyni
- restrykcyjna polityka parkingowa zakładająca, że posiadanie samochodu nie tworzy automatycznie prawa do parkowania nim za darmo w przestrzeni publicznej w pobliżu domu oraz/lub miejsca pracy
Na razie tyle
A na ulicy Śląskiej obsunięty murek i zwężona jezdnia jak długo będzie czekać na naprawę !!!!????
Czy metr muru musi paraliżować całą ulicę ? Paranoją w Japonii wielką dziurę w jezdni naprawili w dwa dni ... u nas metr murku nie można naprawić przez parę tygodni!!!
O zamkniętej ulicy na Kamiennej Górze od kilku miesięcy już nie mówię bo już naprawdę gruba sprawa !!!!
Paranoja jak nasze miasto jest zarządzane .... Czas na zmiany !!!
O zamkniętej ulicy na Kamiennej Górze od kilku miesięcy już nie mówię bo już naprawdę gruba sprawa !!!!
Paranoja jak nasze miasto jest zarządzane .... Czas na zmiany !!!