Widok
SKM ogłasza przetarg na modernizację składów. Tym razem się uda?
Opinie do artykułu: SKM ogłasza przetarg na modernizację składów. Tym razem się uda?.
Rozpoczyna się kolejne podejście SKM do modernizacji części swojego taboru. Poprzednie było nieudane, bo wykonawca - firma Tabor Szynowy Opole - w trakcie prac złożyła wniosek o upadłość i nie dokończyła inwestycji.Rozpisany właśnie przetarg potrwać ma do 22 lipca. Jeżeli znajdzie się wykonawca i podpisana zostanie z nim umowa, to będzie on miał 13 miesięcy na remont składów. To ważne, bo inwestycja jest realizowana przy udziale środków unijnych, które należy wydać w okresie rozliczeniowym, ...
Rozpoczyna się kolejne podejście SKM do modernizacji części swojego taboru. Poprzednie było nieudane, bo wykonawca - firma Tabor Szynowy Opole - w trakcie prac złożyła wniosek o upadłość i nie dokończyła inwestycji.Rozpisany właśnie przetarg potrwać ma do 22 lipca. Jeżeli znajdzie się wykonawca i podpisana zostanie z nim umowa, to będzie on miał 13 miesięcy na remont składów. To ważne, bo inwestycja jest realizowana przy udziale środków unijnych, które należy wydać w okresie rozliczeniowym, ...
Wykopać prezia....
Kuźwa.....modernizacja...wymiana okien,siedzeń,toalet i ew. silników....a cała reszta ma służyc ile???? 5 ? 10 ? lat ?.Czyli tyle ile Prezes ma do emerytury.Czy tego zarządu nie można kopnąc w d....Pani prezesowa jest "siostrzyczką przełożoną" więc kompresy może potrafi ???? przyłożyć
Wszystko źle!
Nic porządnie nie zrobią, zawsze muszą kombinować i kręcić. Cała ta hołota z SKM powinna być wymieniona na porządnych ludzi. Nic dobrze nie działa, strach jeździć tymi pociągami. Ale mam nadzieję, że w końcu wszystko się zmieni na lepsze i będą kursowały składy wyremontowane. Należą nam się takie od co najmniej ośmiu lat!
Dajcie spokój z tymi modernizacjami
Te zmodernizowanych kilka składów to jedna wielka fuszerka, co chwila coś się psuje, drzwi się ciągle zacinają i nie można ruszyć, ogrzewanie nie działa i zimą zimno w tym jak w lodówce.
Do d*py z taką modernizacją, która tak na prawdę to tylko lifting wizualny za kupę kasy.
W tej chwili SKM nie ma czym jeździć, przez co pociągi kursują w 10-20 minutowych odstępach od Gdyni do Gdańska, a na Wejherowo co 30-40 minut, co za żenada !!!
Kiedyś pociągi jeździły co 7 minut od Gdańska do Gdyni, a za Gdynię co 15 minut.
Lepiej kupić większą ilość zwykłych starych EN57 od Przewozów Regionalnych i załatać tym dziury w rozkładzie jazdy, bo co nam po kilku odpicowanych kolejeczkach które jeżdżą raz na ruski rok, w dodatku się psują i są niepunktualne.
Do d*py z taką modernizacją, która tak na prawdę to tylko lifting wizualny za kupę kasy.
W tej chwili SKM nie ma czym jeździć, przez co pociągi kursują w 10-20 minutowych odstępach od Gdyni do Gdańska, a na Wejherowo co 30-40 minut, co za żenada !!!
Kiedyś pociągi jeździły co 7 minut od Gdańska do Gdyni, a za Gdynię co 15 minut.
Lepiej kupić większą ilość zwykłych starych EN57 od Przewozów Regionalnych i załatać tym dziury w rozkładzie jazdy, bo co nam po kilku odpicowanych kolejeczkach które jeżdżą raz na ruski rok, w dodatku się psują i są niepunktualne.
Strach jeździć
Bo można się jakimś cholerstwem zarazić, tyle tam brudasów i meneli i strzykawki się pod siedzeniami walają.
Czy ktoś coś zrobi z tymi ćpunami i menelami jeżdżącymi tam i z powrotem bez biletów,co tylko chleją , palą kipy , ćpają butapren i rozpuszczalnik i sikają po przedziałach i cuchną gorzej niż świnie w chlewie.
Czy ktoś coś zrobi z tymi ćpunami i menelami jeżdżącymi tam i z powrotem bez biletów,co tylko chleją , palą kipy , ćpają butapren i rozpuszczalnik i sikają po przedziałach i cuchną gorzej niż świnie w chlewie.
Nalezy wspomniec ile te nieudane kolejne proby modernizacji pochlonely szmalu w sumie !
Za te kwoty by juz nowe pociagi byly gdyby to zsumowac. Wiec PKP i SKM zna sie na wszystkim oprocz ekonomii i racjonalnego gospodarowania pieniedzmi a najlepiej jakby im pieniadze wagonami dostarczac a prezesom dac zlote korony i leksusa oraz cygara kubanskie i futra z lisow dla rodzin
Gdyby kupili nowe to by nie mogli podwyzek biletow robic co drugi miesiac :)
Oni maja taka filozofie !!! A tak to i podlubac wiecznie mozna przy starych i sie ciagle psuja wiec Prezes wspanialy moze mnozyc koszty w nieskonczonosc bo ksiegowa moze ciagle pisac ze trzeba sruby wymieniac i cos naprawiac . A tak to co ? Nowy by jechal idealnie i by sie blyszczal i jak tu koszty mnozyc skoro by nic sie nie psulo 30 lat :) Nowe sa nieprzydatne dla SKM bo ani by dotacji panstwa nie bylo a tak to wiecznie do koryta splywa szmal bo sie caly czas cos psuje. Nowa filozofia :) '' Tylko stare nas odnowi '' :)
BERLIN !! panie prezesie czy sie panu podoba ?
Oj tak i jest pieknie i pociagi takie luksusowe i czyste a jak pedza po tych szynach :))) a dlaczego u was w PL takich nie macie ? oj panie Von Johan bo u nas sa rewolucyjne zmiany strukturalne i wprowadzamy nowy niespotykany na skale swiatowa system ze "' BIEDA PROWADZI DO BOGACTWA '' :) ale najpierw musimy calkowicie zubozyc spoleczenstwo oraz firme doprowadzic do bankructwa i wtedy sie odbijemy od dna jak rakieta :) Acha ! Acha ! to my Niemcy tez powinnismy tak zrobic zeby miec nowy tabor ? Oczywiscie ! powinniscie zrobic drogie bilety oraz panie Von Johan obic mlotami te pociagi blyszczace bo to az wstyd zeby pociag byl czysty i taki idealny bo to swiadczy ze tworzycie klase burzuazji i nadecia spolecznego a ludzie lubia skromnosc i biede i tak ogolnie to ten wasz Berlin to jest do D,,,y bo wszyscy tacy usmiechnieci jak w domu wariatow bo niby z czego oni tacy zadowoleni :)))
Przetarg powinien być na wymianę całego nadwozia!
Kosz jest znacznie mniejszy niż zakup nowego a efekt może być powalający. Warszawskie skm tak zrobiło. Składy wyglądają bardzo nowocześnie i są wygodne. Podwozie ze starych "kibli" może być nadal eksploatowane (skm i tak nie ma się gdzie rozpędzić).
Obecna modernizacja to tylko do wymiana plastików i malowanie!
Obecna modernizacja to tylko do wymiana plastików i malowanie!
MODERNIZACJA TRUPA
Ciągle przerabiają pociągi które nie nadają się do jazdy w kolei miejskiej (mało drzwi, ogromna dziura pomiędzy peronem a wagonem). Najlepsze, że za komucha trafiły one do gdańska tymczasowo, na miejsce wagonów mających po 4 wejścia z każdej strony, podłogę dokładnie na wysokości peronu, z przerwą wynoszącą około 5 cm.
Cholera, przepraszam, napisałem Gdańska zamiast Trójmiasta, zaraz się przyczepi banda debili, że dyskryminuję inne miasta. Co gorsza z małej litery, więc inni debile będą pisać, nie mam szacunku do Gdańska. A prawda jest taka, że całe pomorze jest straszną prowincją. I szczerze mam w d... wszystkie te drobnomiasteczkowe kompleksy :)
Maja łeb w tych kolejach ze normalny tego nie pojmie :)
piekna filozoficzna droga ekonomia prawie jak Lenin :) bo Lenin nawet gwarantowal wszechobecny dobrobyt i droge ku sloncu :) . To sa ekonomiczne zagadki z ktorych przewaznie G,,,o wychodzi ! W latach 70 tez ich prezes mowil ze nowe sklady beda w 75 i tak oto minelo kolejne 40 lat na tym planowaniu . W 1939 byly lepsze i szybsze pociagi i to nie mit tylko fakty wiec kolejnictwo zamiast sie rozwinac sie cofnelo . Czyli cofaja sie krokami milowymi idac do celu przed nimi :) nawet najwieksi filozofowie nie pojma tej jakze odkrywczej nowej filozofi SKM :)
Remontować te trupy to jak z malucha robić audi.
Nie rozumiem tej filozofii. Po co ładować kasę w stary sprzęt, lepiej jest kupić kilka nowych potem za parę lat wymienić kilka kolejnych i tak sukcesywnie odświerzać ten tabor. Odrestaurowane może wygląda ok ale skro tak chcemy dorównać tej Europie to na pewno w taki sposób tego nie zrobimy. Kolejnictwo to porażka, to samo z modernizacja torów zamiast trochę dołożyć i zrobić trasy dla szybkich kolei to nie zrobili zwykłe tory bo w sumie po co japonia nie odda nam przecież muzealnych szybkich pociągów. Bilety coraz droższe, obsługa na coraz gorszym poziomie i czy to kolej mijska czy pkp jest poprostu żle. Pamietam jak jeszcze rok temu jadąc pociągiem stałem z dzieckime (3 miesięczny) na rekach obok kibli bo pan konduktor nie miał przedziału dla matki z dzieckiem a wózek musi być złożony bo zajmuje przejscie.
Drevnolino, ręcę opadają, usilna modernizacja projektu (regionalnego) z 1962 roku dla kolei miejskiej
-pamiętam komentarze kibiców EURO2012 skaczących z walizkami przez "dziurę" na peron, przeciskających się w 2 pary bocznych drzwi w archaicznym wagonie.
- Pan Rzecznik nadal twierdzi ze Szybka Kolej 'Miejska' ma być wygodna dla potencjalnych 80 tys. pasażerów okolic Wejherowa niż 800 tych z Trójmiasta chcących się dostać do pociągów z wózkami, rowerami, walizkami, nogami w gipsie , dziećmi, itd...
- Pan Rzecznik nadal twierdzi ze Szybka Kolej 'Miejska' ma być wygodna dla potencjalnych 80 tys. pasażerów okolic Wejherowa niż 800 tych z Trójmiasta chcących się dostać do pociągów z wózkami, rowerami, walizkami, nogami w gipsie , dziećmi, itd...
Panie redaktorzu ! Sytuacyja naszego SKM jest napieta jak normalnie te no ! baranie :)
Ale jest pod kontrolo i modernizacyja sprzed 50 lat idzie calym tempem panie redaktorzu ! a jako ja prezes powiem od siebie ale tak od serca mego ze normalnie jak ta kolej widze to az mi łzy leca i serce sie sciska bo juz od dziecka kochalem kolej ! a ludzie to panie redaktorzu sa jak wilki i wciskaja mi szpilki :) Ale musi pan przeciez z pieniedzy sie rozliczyc ! Musi to na Rusi :))),,, ! czyli prezesu nasz kochany jest wszystko ok ! oczywiscie ze jest gitarka :) a teraz jade na obiad se do willi :) ! pociagiem skm pan jedzie ? nie leksusem bo nie lubie sie tloczyc z tymi ludzmi bo tak lekarz mi zaleca :)
ZLIKWIDOWAĆ SKM!
Modernizacja? To strata pieniędzy, bo trójmiasto potrzebuje pociągów, które będą szybko rozpędzały się ze stacji, obecne nawet po modernizacji nie będą w stanie pokonywać odcinków między przystankami szybciej niż dotychczas. Należy kupić nowoczesne pociągi. Co do SKM jako przedsiębiorstwa to najsensowniej byłoby dokonać konsolidacji ZKM, MZK, ZTM, SKM i PKM, przyniosłoby to ogromne oszczędności w utrzymaniu zarządów i administracji, za które można by inwestować w tabor. Jest to pomysł postulowany od lat, ale nie na rękę włodarzy, bo ogranicza ilość stanowisk, które można "obsadzić kolesiami"
a do ilu chcesz się cudaku rozpędzić na odcinku 700 m od Stoczni do Gdyni Głównej?Kolejki po modernizacji a nawet przed przekraczają 100 km/h tylko po co to komu kiedy między stacjami masz kilometr dwa?Wiesz ile prądu zużywa taki pociąg kiedy się rozpędza?Wyhamowanie go od razu po rozpędzeniu to himalaje braku ekonomicznego myślenia
PRZESTANIECIE PŁAKAĆ
jak w końcu ktoś każe wpuścić kolesiom więcej prywatnych przewoźników (np Leo Express) od razu sie okaże (jak w przypadku Polskiego Busa) że można jednak mieć super tabor, normalne ceny i na tym zarabiać.
na razie jeszcze to odwlekają i rzucają kłody pod nogi ale już niedługo (2017) to będzie mus i nie ma zmiłuj zapierdziane betonowe dziadki i obrażone panie w kasach !
na razie jeszcze to odwlekają i rzucają kłody pod nogi ale już niedługo (2017) to będzie mus i nie ma zmiłuj zapierdziane betonowe dziadki i obrażone panie w kasach !
zapomniałem dodać
wszak każdy normalny (nawet 5 letnie dziecko) wie że lepiej kupić 7 nowych niż remontować 21 padlin. tym niemniej jak ktoś słusznie to rozgryzł chodzi o KOSZTY. gdzie dorobią "prezesi do spraw koloru ławek na peronach" niż na wiecznym naprawianiu czegoś? tu fakturka na śrubki a tam na uszczelki i sie kręci..
Icuś
Już jadą po ciebie, też będą psikać, ale pieprzem po twojej elewacji facjatą zwanej.
Obstawiam ze twoje dzieciństwo lekkie nie było, w patologiach lekko nie jest. Wrzuciłes film po miesiącu, ale niestety miejski i kolejowy monitoring dłużej przechowuje nagrania, także widać twoich kolesi na peronach. Gostek co na krosie prze galerię jechał też myślał że go nie złapią.
Obstawiam ze twoje dzieciństwo lekkie nie było, w patologiach lekko nie jest. Wrzuciłes film po miesiącu, ale niestety miejski i kolejowy monitoring dłużej przechowuje nagrania, także widać twoich kolesi na peronach. Gostek co na krosie prze galerię jechał też myślał że go nie złapią.
Przyjrzyjcie sie temu składowi po lifcie po 3latach,
zobaczycie w jakim jest stanie, jadąc ostatnio takim składem to okrutnie coś w nim stukało w podwoziu, jedne z podwójnych drzwi zewnętrznych nie otwierały się. W środku była już widoczna posunięta korozja kilku elementów wykończenia, oczywiście system informowania głosowego nie działał, a wyświetlacze działały co drugi. Poprostu brak słów, masakra, co to za marnowanie środków (unijnych i samorządowych). Jak to może być, że kupując skład pociągu za grubą kase nie ma klimy, jest dużu odstęp między peronem a wejściem, mało wejść do pociągu... brak słów
schody schody schody
przed chwilą w TVP Info mówili że SKM łaskawie zaczęła kombinować czy nie zrobić drewnianego schodka w pociągach w związku z różnymi wysokościami peronów w linii trójmiejskiej, linii słupskiej i linii tczewskiej, a także czy nie DOGIĄĆ torów do peronów...
BO UNIA EUROPEJSKA TO WYMUSZA
no tak. cargo, czyli bydło pasażerskie nieważne, ważne są wytyczne urzędołów. rzygać się chce.
BO UNIA EUROPEJSKA TO WYMUSZA
no tak. cargo, czyli bydło pasażerskie nieważne, ważne są wytyczne urzędołów. rzygać się chce.