Widok

Serwis rowerów GAZELLE

Cześć, wiecie gdzie jest dobry i sprawdzony serwis rowerów Gazelle? Nie chcę dać swojego do pierwszego lepszego punktu naprawy.... Jakieś opinie, doświadczenia, porady gdzie warto dać rower do naprawy specjalizujący się w naprawach rowerów tej marki?
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

najbliżej w Amsterdamie....a najlepiej to samemu/samej się naumieć serwisować swój rower.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 5

żebyś człowieku wiedział, że rowery tej marki to nie są rowery typu TESCO i ich naprawa nie jest tak banalna jak kubilata. Przepraszam za porównanie, ale wiedziałeś kiedyś właściciela drogiego i dobrego auta, który grzebie coś pod maską? W sumie teraz w samochodzie nic się samemu nie zrobi bo wszystko jest zabudowane i pozostaje tylko serwis. Podobnie jest z gazelle.
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 0

A cóż takiego niebanalnego jest w tej marce, że trzeba z nim do "ASO"?
Według polskiego dystrybutora w Gdyni jest sklep partnerski: https://www.gazelle.pl/gdzie-kupic
Czy mają autoryzowany serwis nie wiem, trzeba się zapytać.

Napisz może w czym jest problem, co masz do zrobienia w tym rowerze, to będzie łatwiej doradzić gdzie pójść. Z większością rzeczy można do każdego sprawdzonego serwisu, z piastą wielobiegową inną niż 3 przełożenia, to już mocno zawężona sprawa, z napędem elektrycznym nawet nie wiem gdzie pokierować.
Większość rzeczy w rowerze jest banalna i taka sama w każdej marce. Niewiele marek idzie w autorskie rozwiązania, gdzie potrzeba certyfikacji producenta, żeby serwisować.
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 1

Ja to wiem a może i więcej wiem niż ty jesteś wstanie wyszukać na ten temat w Google. Gazelle mam Batavusa i dwa inne ,serwis sam robie . domyślam się ze,jestes typowa Dziunia blond włosa.
Napisz co się popsulo bo, od mądrzenia się samo nie naprawi.
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 2

No więc kiedyś sam naprawiałem swój rower bo jego budowa nie była skomplikowana i rzeczy typu hamulce, łożyska, przerzutki robiłem samodzielnie.
Ten w tym moim Gazelle są przerzutki shimano nexus 7 biegów i nigdy nie miałem z tym do czynienia i nie wiem jak to się rozbiera.
Ogólnie chodzi o to, że mam wrażenie, że rower coś ciężko chodzi, pedały i cały napęd mają pewien opór i nie chodzą gładko jak powinny chodzić w holenderkach. Wg mnie jest kilka rzeczy które musiałbym sprawdzić i podejrzewam że:
1. może być coś z piastą, może jest już dojechana?
2. może być coś ze smarowaniem, łożyskiem w pieście?
3. ewentualnie suport? Tam też jest łożysko?
No a żeby dostać się do suportu to trzeba mieć jakiś specjalny chyba klucz no nie? Czy Jest to wbijane/wprasowywane?
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

https://www.google.pl/search?q=nexus+7&tbm=isch&source=lnms&sa=X&ved=0ahUKEwjIzb3uvZPUAhUnYpoKHfxHBzsQ_AUIvQEoAQ&biw=1093&bih=461#tbm=isch&q=shimano+nexus+7+schemat&spf=1496005264514

chodząc do serwisu wydasz majatek a poprawy może nie być. najtaniej będzie kupic kolo sprawne z dzialajaca piasta. w Polsce żaden serwis nie podejmie się rozebrania takiej piasty a jak powiedzą ze to zrobia tzn ze, sa nieuczciwi.
Te opory to chyba po zimie się pojawily ? pojezdzij trochę ,forme podbuduj dopiero potem próbuj szukac przyczyn.
czy w twojej piascie jest zintegrowany hamulec? noze wystarczy linke wyregulować i problem minie.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 1

"w Polsce żaden serwis nie podejmie się rozebrania takiej piasty a jak powiedzą ze to zrobia tzn ze, sa nieuczciwi"
Nie pisz głupot. Owszem nie każdy serwis się podejmie ale są takie co robią i im to wychodzi.
W Gdańsku znam Tysar, robiłem tam przegląd Nexusa8 4 lata temu i wszystko było ok.
Wysepka ma certyfikat Shimano ale nie miałem okazji korzystać i sprawdzić jak im to wychodzi. Opinie słyszałem różne od "nie podejmiemy się" 6 lat temu, przez "tak sobie radzą" kilka lat temu, po "jest ok", więc chyba się rozwijają i w końcu nauczyli.
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

pokaz taki serwis podaj adres , a ja dam do, rozebrania nowa piaste i zobaczymi jaka diagnozę najpierw postwia i czy zotrietuja się ze to nowka nie smigana??? może na wyrost napisałem ze żaden się nie podejmie, owszem ze się podejmie w końcu to kasa nawet jak się nie uda tego naprawić. tu ci zwracam honor za sluszna uwagę.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 2

Przecież podałem.
Pierwszy przegląd u Tysara w 2013 (dawniej na I Brygady, obecnie na Świętokrzyskiej 58A).
Drugi w już nie istniejącym Rock and Road w 2015 (z uwagą, że nie był to już etatowy pracownik ale wtedy z doskoku jeszcze robił takie piasty, miałem okazję chwilę z nim pogadać i było widać, że pasjonat, któremu przewinęły się różne konstrukcje łącznie z Rohloffem).
Trzeci powinienem zrobić na wiosnę ale zaspałem i czekam na mniejsze obłożenie serwisu. Zapewne będzie to znowu Tysar.

Piasta chodzi, choć ma mankament przeskakiwania przy ostrym depnięciu na biegach 5-8. Ciężko mi zweryfikować kiedy zaczęła, a może od początku tak było. Na pewno dwóch różnych serwisantów ja oglądało i nie doszukało się uszkodzeń.

Pytanie jeszcze co rozumiesz przez rozebranie piasty, standardową procedurę konserwacji, czy na czynniki pierwsze?
Podstawowy demontaż to wyjęcie pakietu przekładni z korpusu. Potem wypłukanie starego smaru i brudu, kąpiel w oleju, po odcieknięciu smarowanie łożysk i złożenie do kupy.
Ludzie robią to w domu, mi się nie chce i trochę zaplecza brakuje ale kto wie, może następnym razem będę już sam robił.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

zekker
wyjac i wlozyc nie rozbierając to, każdy potrafi. Tak jak piszesz Rozebrali umyli i wlozyli i problem nadal wystepuje to nie jest usuniecie usterki tylko powierzchowna konserwacja.
Dla mnie jeśli jest problem to musi być usunięty i dzialac poprawnie po serwisie.

Tak jak napisałem nikt się nie podejmie rozebrania takiej piasty na czynniki pierwsze. Z moich obserwacji takie piasty maja okreslona zywotnosc i w naszych lokalnych warunkach ich się nie naprawia a wymienia na nowe. Tak jest taniej , szybciej i prościej. Zapomnialem o najważniejszym, o zestawach naprawczych i częściach zamiennych do takich piast. Pytanie czy je można kupic w jakimkolwiek sklepie w Polsce czy za granica? W końcu to sa zestawy walkow zębatek , klinow , kulek i wielu innych drobnych części.
Jak będziesz robic kolejny serwis to zapytaj się czy maja części zamienne do tych piast i żeby Ci je pokazali oczywiście w orginalnym opakowaniu.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Przypuszczam, że nikt w Polsce nie ma na serwisie zapasu części do piast wielobiegowych, chyba że autoryzowane muszą mieć lub serwisy specjalizujące się w rowerach miejskich (nie znam w okolicy). Po prostu jeszcze za mało tego u nas jeździ i nie opłaca się zagracać regałów.

Nie oddawałem do usunięcia usterki tylko na przegląd ;)
Bardziej serio, to ciężko mi określić na ile jest to jakieś uszkodzenie mechanizmu, a na ile właściwość piasty. Te modele nie są przeznaczone do katowania i mają swoje limity obciążenia. Nie jestem też w stanie podać kiedy to się zaczęło, a może było od początku. Umiem z tym żyć, zwłaszcza że to sporadyczne przypadki jak z całej petardy cisnę (przeważnie na starcie lub przy zbyt małej kadencji).

Z dostępnością części jest różnie. Część praktycznie od ręki innych trzeba poszukać. W ostateczności pozostaje kontakt z Shimano Europa. Za granicą powinno być łatwiej, zwłaszcza w Niemczech i Skandynawii gdzie takie napędy są dużo bardziej popularne.

W naszych warunkach i przeciętnym użytkowniku to są dożywotnie ;)
Moja na razie ma ~12,5k zrobione. W sieci przewijają się opinie o żywotności 30-50k.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Piszą, że mają części.
http://milou.pl/naprawa-piast-wielobiegowych/
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Szkoda że Warszawa, a nie gdzieś u nas.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

To jest nowy rower czy używany?
Jeździłeś nim wcześniej, czy dopiero dostałeś w swoje ręce? Co miałeś wcześniej?

Pierwsza sprawa czy koła się kręcą swobodnie? Podnosisz koło kręcisz ręką i sprawdzasz jaki ma opór, jak długo się będzie kręciło po mocniejszym machnięciu. Tylko tutaj uwaga, piasty z dynamem mają większe opory, tak samo z biegami mogą mieć.

Pedały, to po prostu zakręć nimi i sprawdź.

Korba i support, zdejmujesz łańcuch z przedniej zębatki i sprawdzasz jak się kręci.
Support najczęściej jest wkręcany i potrzeba pasującego klucza z wielowypustem. Jeżeli masz tam pakiet, to łożysk i tak nie przesmarujesz. Szkoda zachodu w rozbieranie przy ryzyku uszkodzenia.
Wciskany support też może się trafić ale przy takich rowerach to raczej mało prawdopodobne.

Jeżeli masz hamulce rolkowe/bębnowe/zintegrowane z piastami, to sprawdź czy przykręcone ramiona idą równolegle do koła. Odchylenie może powodować ocieranie klocków.
Na próbę możesz też poluzować linki, być może są zbyt napięte i hamulce lekko ciągle działają.

Zbyt mocno naciągnięty łańcuch też może dawać dodatkowe opory ale to już tak fest sztywno musi być.
O standardowej konserwacji łańcucha chyba nie trzeba wspominać? ;)
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

"ciężko chodzi"
"po zimie"
hmm

imho poluzować i przesmarować łańcuch, pożyczyć komuś muskularnemu na parę dni, niech rozchodzi

"Gezelleh" nie jest rowerem skomplikowanym, tylko prostym, za to z dobrych części, z trwałych, dobrych materiałów. "Gezelleh" naprawia się łatwiej, a nie trudniej niż "Szimano" i inne takie. Anlogii do dzisiejszych samochodów - nie ma.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 1

w weekend będę miał czas to przyjrzę się waszym radom. Zdejmę obudowę, zdejmę łańcuch i wtedy zobczę gdzie są największe opory.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Ale z Ciebie "mądruś"
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

Inne tematy z forum Rowery

Lekki rower trekkingowy - jaki? (144 odpowiedzi)

Witam, Poszukuję nowego lekkiego(gdyby był do 13 kg to byłoby ekstra, bo póki co widziałam same...

Bagażnik na Hak (4 odpowiedzi)

Cześć, czy może jest szczęśliwym posiadaczem Bagażnika na hak firmy thule lub mont blanc a jeśli...

Zabezpieczenia i drzwi do piwnicy (21 odpowiedzi)

Hej. Na wstępie zaznaczam, że jestem w pełni świadomy tego, iż w piwnicy rowerów się nie...

do góry