Widok
Trasa Kaszubska i Obwodnica Meropolitalna
MI prowadzi konsultacje w sprawie nowego programu dróg krajowych.
tutaj link
http://www.mir.gov.pl/aktualnosci/Transport/Strony/Konsultacje_PBDK_2014_2023.aspx
Może to jest szansa aby jednak powrócono do wariantu B+C i przesunięciu Trasy Kaszubskiej poza Bojano
Moim zdaniem Obwodnica Metropolitalna powinna być prowadzona wg wariantu 1C z Miszewa do Szemudu(a) łącząc sie tam z Trasą Kaszubską a budowa Trasy Kaszubskiej na odcinku Szemud-Chwaszczyno całkowicie zaniechana.
Znajdziemy to w punktach 3.3.2 str.35 i pkt 7 zał 1, pkt 10 programu
tutaj link
http://www.mir.gov.pl/aktualnosci/Transport/Strony/Konsultacje_PBDK_2014_2023.aspx
Może to jest szansa aby jednak powrócono do wariantu B+C i przesunięciu Trasy Kaszubskiej poza Bojano
Moim zdaniem Obwodnica Metropolitalna powinna być prowadzona wg wariantu 1C z Miszewa do Szemudu(a) łącząc sie tam z Trasą Kaszubską a budowa Trasy Kaszubskiej na odcinku Szemud-Chwaszczyno całkowicie zaniechana.
Znajdziemy to w punktach 3.3.2 str.35 i pkt 7 zał 1, pkt 10 programu
Chciałbym uzupełnić, że gdyby ten wariant przeszedł, to Chwaszczyno uniknęło nie tylko Trasy Kaszubskiej na swoim terenie ale i nie byłoby też tutaj potężnego trzypoziomowego węzła drogowego. Nie dajmy rozjechać Chwaszczyna !
To rozwiązanie, o którym piszę zapewnia lepszą przelotowość i funkcjonalność przyszłej OMT i TK i jest o 1/3 tańsze ....
To rozwiązanie, o którym piszę zapewnia lepszą przelotowość i funkcjonalność przyszłej OMT i TK i jest o 1/3 tańsze ....
odległości pomiędzy węzłami duże. Czy ktoś orientuję się czy pomiędzy Bojanem a jeziorem Marchowskim są zaplanowane jakieś przejścia tak żebyśmy nie zostali odcięci od tamtych terenów? No i czy powstaną przepusty pod infrastrukturę? Jeżeli nie powstaną to trasa Lęborska może nam na wiele lat uniemożliwić rozwój okolic Bojana.
Wjazd na tą trasę będzie w Koleczkowie z obecnej trasy Koleczkowo-Kielno. Zaraz za Bojanem w stronę Dobrzewina trasa będzie przecinała obecną drogę i będzie tam MOP. Liczę na to że może da się jakoś wjechać/zjechać do tego MOPu co zdecydowanie skróci dojazd. Potem trasa będzie miała węzeł za masztem na granicy Gdyni i Chwaszczyna a z tamtąd do obecnej obwodnicy albo jak wybudują to na nową obwodnicę metropolitalną to do Żukowa i dalej do węzła z obecną obwodnicą Gdańsk Południe (wlot obwodnicy południowej).
nie licz na to że dojedziesz przez MOP na trasę kaszubską. Budowa tej trasy tak blisko Bojana tylko spowolni rozwój tej miejscowości, a co za tym idzie mniejsze nakłady na infrastrukturę lokalną - naszych dróg długo nie utwardzą bo ludzie nie będą chcieli budować się przy obwodnicy. Bojano stacji swój urok - cichej i spokojnej okolicy.
Takie prowadzenie trasy jestjednym z przykładów złamania wszystkich zaleceń Unii Europejskiej i dokumentów (może tylko deklaracji) krajowych. Prowadzenie śladu drogi od Szemuda przez Kamień, Marchowo, Koleczkowo, Bojano, poprzez tereny turystyczne, z rozwiniętą infrastrukturą wypoczynkowo rekreacyjną i z planowanym rozwojem tych miejscowości związanych z wypoczynkiem, w czystych, niezwykle cennych krajobrazowo terenach na styku Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego to przykład niszczenia aktywności społecznej w imię iluzorycznych potrzeb społecznych. Drogi klasy S będą objęte elektronicznym poborem opłat więc może nie wszystkich będzie stać na przejazdy do pracy - jeżeli będzie się ją miało.
ja uważam inaczej, gdyby ktoś z gminy pomyślał już teraz to mogliby zmienić plan zagospodarowania przestrzennego na działki przylegające do trasy na np przemysłowe, i wtedy firmy zaczęły by się otwierać w tej okolicy, byłyby wpływy z podatku, miejsca pracy, poza tym rozwój infrastruktury i dobre połączenie z 3miastem przyciągnęłoby nowych mieszkańców. Aha, jeśli ktoś myśli, że Bojano przez kolejnych 35 lat ma być takie jakie jest teraz (czyli cisza, polne drogi, 2 sklepy na krzyż) to od razu odpowiadam, to jest niemożliwe! Czy to się komuś podoba czy nie, prędzej czy później wszystko się zmieni.
Nie wiem, czy wiecie że ta propozycja spowodowałaby obniżenie kosztów o ponad 1,2 mld zł które mogły by być przeznaczone na OPAT, a może wcześniej na rozbudowę DK 20 do klasy GP lub G z obwodnicą Chwaszczyna. Tylko dwa węzły w Chwaszczynie i Wielkim Kacku kosztują ponad 500 mln zł. A ile będzie wypadków i blokad drogi przy założonym natężeniu ruchu na tych węzłach ?
a co kupiles dzialke tanio bo byla planowana droga i teraz protestujesz? i moze masz kredyt we franku to to wina tuska ze sie kurs zmienil i maja ci pewnie oddac co? zenada kochanie.. chcesz mieszkac blisko miasta i nie miec drogi do cywilizacji, ale uwaga.. autostrady maja byc ale chyba w powietrzu.. polecam tak iglupawy film back to the future part 2
Było to już pokazywane kilka miesięcy temu:
Dokładna mapa jest tu:
http://szemud.e-geoportal.pl/mpzp?zoom=1&lon=451603.70297889&lat=734538.02337833&w=http://wms.e-geoportal.pl,szemud:studium_kierunki,1,osm,noselected,,;http://wms.e-geoportal.pl,szemud:granica_gminy_view,15,tiled,noselect,,
Dokładna mapa jest tu:
http://szemud.e-geoportal.pl/mpzp?zoom=1&lon=451603.70297889&lat=734538.02337833&w=http://wms.e-geoportal.pl,szemud:studium_kierunki,1,osm,noselected,,;http://wms.e-geoportal.pl,szemud:granica_gminy_view,15,tiled,noselect,,