Widok
Uber i Taxi. Warty Pac pałaca
Opinie do artykułu: Uber i Taxi. Warty Pac pałaca.
Artykuł na temat: Taksówki w Trójmieście - wolny rynek
W miniony weekend podczas Opene'ra za podróż z centrum Gdyni do Oksywia trzeba było zapłacić w aplikacji Uber nawet 120 zł. Zwykłą taryfą przejazd ten kosztował 50 zł. Użytkownicy narzekali na tak duży wzrost opłat. Uber tłumaczy, że wysokie stawki były spowodowane dużym zainteresowaniem na przewozy.
W ostatnich dniach parokrotnie informowaliśmy o kontrowersjach związanych z funkcjonwaniem taksówek w Trójmieście: o drakońskich cenach za przejazd taksówką niezrzeszoną w Gdańsku, a ...
Artykuł na temat: Taksówki w Trójmieście - wolny rynek
W miniony weekend podczas Opene'ra za podróż z centrum Gdyni do Oksywia trzeba było zapłacić w aplikacji Uber nawet 120 zł. Zwykłą taryfą przejazd ten kosztował 50 zł. Użytkownicy narzekali na tak duży wzrost opłat. Uber tłumaczy, że wysokie stawki były spowodowane dużym zainteresowaniem na przewozy.
W ostatnich dniach parokrotnie informowaliśmy o kontrowersjach związanych z funkcjonwaniem taksówek w Trójmieście: o drakońskich cenach za przejazd taksówką niezrzeszoną w Gdańsku, a ...
Dlatego w taxi w większości samochody to stare śmietniki. Opłaca się wziąć nową furę w leasing
i być na 19% jeżeli masz zus za 1200 zł. Oczywiście musisz robić przychody - jakieś 270 godzin miesięcznie.
Jak jesteś emerytem wojskowym i milicyjnym to płacisz tylko 300 zł zdrowotnego. Wtedy raczej warto mieć kartę lub ryczałt. Stoisz na słupku i się nie ruszasz bo fura może się rozpaść.
Jak jesteś emerytem wojskowym i milicyjnym to płacisz tylko 300 zł zdrowotnego. Wtedy raczej warto mieć kartę lub ryczałt. Stoisz na słupku i się nie ruszasz bo fura może się rozpaść.
Nigdy w Trójmiescie nie miałem sytuacji, że zostałem oszukany w taksówce, a jeżdzę kilka razy w tygodniu.
Fakt zdażyło mi się raz trafić na kierowcę buraka, który co minutę wkurzał się jak mu ktoś zajechał droge i rzucał inwektywami, ale w Uberze też są buraki.
Z moich obserwacji Uber opłaca się wyłącznie między 8 - 14 w tygodniu. Przez większość czasu jest porównywalny z taksówkami. W weekendy i podczas wydarzeń sezonowych takich jak Opener (podejrzewam, że przez większość wakacji) zdecydowanie lepiej jechać taksówką.
Nic nie szkodzi też zapytać się taksówkarza ile wyniesie kurs przed jego rozpoczęciem.
Co do paragonów to nigdy nie musiałem się o nie upominać.
Samochody są porównywalne, w Uberze racja, młodsze ale często to są samochody nie nadające się na taksówkę - jakieś kompakty typu Ibiza, Logan czy Fabia.
Wątpliwości też wzbudza ich rozliczanie się z fiskusem.
Uber stosuje praktyki dumpingowe, co widać po ostatnich dniach. Na początku fajnie pierwszy kurs za darmo, a potem tak czy siak trzeba płacić bo paliwo i koszty utrzymania samochodu swoje kosztują :)
Klasyczne korporacje taksówkowe powinny wyjść do klienta, tworzyć aplikacje smartfonowe i odejść od głupich praktyk typu brak zniżki gdy zamawia się taksówkę z terminalem.
Z moich obserwacji Uber opłaca się wyłącznie między 8 - 14 w tygodniu. Przez większość czasu jest porównywalny z taksówkami. W weekendy i podczas wydarzeń sezonowych takich jak Opener (podejrzewam, że przez większość wakacji) zdecydowanie lepiej jechać taksówką.
Nic nie szkodzi też zapytać się taksówkarza ile wyniesie kurs przed jego rozpoczęciem.
Co do paragonów to nigdy nie musiałem się o nie upominać.
Samochody są porównywalne, w Uberze racja, młodsze ale często to są samochody nie nadające się na taksówkę - jakieś kompakty typu Ibiza, Logan czy Fabia.
Wątpliwości też wzbudza ich rozliczanie się z fiskusem.
Uber stosuje praktyki dumpingowe, co widać po ostatnich dniach. Na początku fajnie pierwszy kurs za darmo, a potem tak czy siak trzeba płacić bo paliwo i koszty utrzymania samochodu swoje kosztują :)
Klasyczne korporacje taksówkowe powinny wyjść do klienta, tworzyć aplikacje smartfonowe i odejść od głupich praktyk typu brak zniżki gdy zamawia się taksówkę z terminalem.
A dlaczego by nie lawirować pomiędzy systemami taxi
Skoro decydujemy się na nielegale to można przecież wybierać pomiędzy systemami: Uber, "taryfa z słupka", iTaxi, różne speed driversy.. Wybrać najtańszy i nie bolidupieć na forach i nie pisać artykułów że ta korporacja to droga jest itp..
Tępić trzeba cwaniaczków typu 20 zł za km.
Jeśli decydujemy się na taxi legalne to dlaczego nie wybrać np. systemu iTAXI? Są kasy, jest cena za kurs, jest ocena kierowców, są rabaty (ostatnio było/jest promocja że na wszystkie dworce kolejowe i lotnicze 50% taniej).
Po co trzepać się że drogo - jest wolny rynek, każdy ma prawo wyboru.
Tępić trzeba cwaniaczków typu 20 zł za km.
Jeśli decydujemy się na taxi legalne to dlaczego nie wybrać np. systemu iTAXI? Są kasy, jest cena za kurs, jest ocena kierowców, są rabaty (ostatnio było/jest promocja że na wszystkie dworce kolejowe i lotnicze 50% taniej).
Po co trzepać się że drogo - jest wolny rynek, każdy ma prawo wyboru.
Lawirować można między podmiotami na równych zasadach. Obecnie uber ma na celu eliminacje konkurencji.
W godzinach gdy nie ma zapotrzebowania klientów, kierowcy stosują dumpingowe ceny, aby przejąć klienta od taxi, która nie zarabia. W momencie gdy jest zwiększony popyt, mówi "możecie sobie jechać taxi", czyli wtedy to taksówki są stratne, bo nie mogą ot tak podnieść sobie ceny i muszą jechać za stawkę taką, którą stosuje uber w godzinach mniej popularnych.
W efekcie masz tak, że w godzinach w których taxi by zarabiało - nie zarabia. A gdy taksówkom nie opłaca się jeździć, to muszą jeździć za marne pieniądze.
W godzinach gdy nie ma zapotrzebowania klientów, kierowcy stosują dumpingowe ceny, aby przejąć klienta od taxi, która nie zarabia. W momencie gdy jest zwiększony popyt, mówi "możecie sobie jechać taxi", czyli wtedy to taksówki są stratne, bo nie mogą ot tak podnieść sobie ceny i muszą jechać za stawkę taką, którą stosuje uber w godzinach mniej popularnych.
W efekcie masz tak, że w godzinach w których taxi by zarabiało - nie zarabia. A gdy taksówkom nie opłaca się jeździć, to muszą jeździć za marne pieniądze.
Pomijając fakt że kolesiowi powinni zrobić wszystkie kontrole jakie sa możliwe. Tak dla zasady, za zawyżanie stawek.
To Twoja wypowiedź jest dość mocno manipulcyjna.
Za przejechanie pierwszego kilometra zapłaciłbyś 30 zł w tej taksówce. Za Km płaci sie 10 zł. Jest to dość istotna różnica, a wpływa na opinie.
To Twoja wypowiedź jest dość mocno manipulcyjna.
Za przejechanie pierwszego kilometra zapłaciłbyś 30 zł w tej taksówce. Za Km płaci sie 10 zł. Jest to dość istotna różnica, a wpływa na opinie.
Przeciez to jedna taxi na pare tysiecy normalnych w trojmiescie. Normalnie zamawiam dajana lub asa pare razy przewozy ale jak sie dowiedzialem ze to jakis walek i nie placa podatku to zamawiam taksi. Czasami jak sie spiesze to pojade i neptunem czy hallo duzej roznicy nie ma max 10 zl na dluzszym kursie. Nie badzcie juz takimi dziadami. Jak kupujecie browar to tez latacie kilometr do biedry zamiast kupic w lokalnym troche drozszym sklepie. Zenada
to myTaxi a nie itaxi. iTaxi jest biedne i nie daje prawie wogóle promocji a ostatnia -15% to śmiech na sali w porównaniu do -50% NA CAŁY LIPIEC w mYTaxi
Ściągnij apkę i dorzuć kod 1992mw to będziesz miał jeszcze 50pln na pierwszy przejazd - za tyle spokojnie dojedziesz z sopotu do gdańska lub gdyni po imprezie.
Ściągnij apkę i dorzuć kod 1992mw to będziesz miał jeszcze 50pln na pierwszy przejazd - za tyle spokojnie dojedziesz z sopotu do gdańska lub gdyni po imprezie.
Coś za coś
Mnozniķ rośnie żeby skrócić czas oczekiwania na ubera. A w korpo taxi w telefonie Pani ciągle mówi "nie ma wolnej taxi" tylko taka jest różnica. Jakby nie było mnozniķa to by w bierze też było tanio a czas oczekiwania liczył się w latach świetlnych. Bo jak jest mnozniķ to uberowiec na pusto pojedzie kilka czy kilkanaście kilometrów żeby kogoś zabrać.
- Taki nagły skok cen za przejazd jest bardzo kłopotliwy, bowiem trudno sobie zaplanować podróż na i z koncertu. Nie wspominam
Kompletne niezrozumienie jak działa Uber. Nie można tego przewidzieć bo program sam wylicza mnożnik w zależności od liczby dostępnych kierowców i zainteresowania klientów więc nie da się tego przewidzieć. Chodzi o to, żeby zachęcić kierowców do wyjechania kiedy zapotrzebowanie jest większe. W przypadku Openera - co z tego, że mnożnik byłby mały jak i tak samochody Ubera były by dostępne tylko dla kilku pierwszych osób? A cenę za przejaz w aplikacji można zaakceptować albo nie, przymusu nie ma...
Czy ja dobrze rozumiem?
Serwery w San Francisco zliczają liczbę zamówień kursów w jakimś czasie i biorą pod uwagę liczbę aut dostępnych/zajętych i na bazie jakiegoś wzoru obliczają słynny przelicznik kursu Ubera oderwany (w niektórych przypadkach) od rynkowych cen obowiązujących na danym terenie? No to widzę, że innowacyjność Ubera chyba przeciw niemu się obróciła. Czyli w dni powszednie Uber, w święta, dni wolne i podczas dni z masowymi imprezami zwykła taxa.
Uber ma plan: wygryźć taksiarzy (zostaną nieliczni mający inne przychody i ci co obsługują firmy i hotele), a później "komputerek" gdzieś tam będzie ustalał mnożnik jaki mu się podoba bo przecież duży "popyt". Uber to nie charytatywna instytucja, to firma ustawiona na zysk więc jak zwiększy mnożnik to więcej wpada do kieszeni prezesów Ubera. Lwią część tego co zostawiamy w Uberze trafia do ludzi którzy w to zainwestowali i muszą odzyskać kase. A kto programuje ten "komputerek" - człowiek i to wg jego zaleceń jest wszystko liczone i interpretowane przez system.. Reasumując: jak już na postojach taksi będzie rosła trawa to wtedy ludzie stwierdzą że coś jest nie tak, że taksą było jednak taniej bo w U teraz zawsze mnożnik duży. Kiedyś było tanio ale się skończyło, a konkurencja wyrżnięta. Co wtedy zrobi zwykły Kowalski który za przejazd wart 25zł musi w U zapłacić 75zł? Czy takie działanie różni się cokolwiek od działania Pana z białego Passerti (30zł/km)? Przyszłość może być w tej kwestii bardzo interesująca.
No niby żaden. Tylko że postawienie taxi na samochodzie waha się od 3000 - 4000 plus OC, a U jak zobaczy że mu konkurencja rośnie to ponownie zrobi mnożnik x 1 aż konkurencja zejdzie do nieszkodliwego marginesu. Mało kto będzie chciał zainwestować te pieniądze i nie mieć pewności że to będzie zarabiało . Taksówki będą zawsze tylko nie będą tak dostępne - będzie ich mało i pewnie nie będą tanie (korporacje obsługujące hotele, lotniska, kilku takich jak ten słynny biały pasat). Za Uberem stoją wielkie pieniądze które mają za zadanie zrobić jeszcze większe pieniądze więc nie można w tej kwestii liczyć na miękką gre. Takie mamy czasy - pieniądze rządzą światem.
Ja tak samo wolę Uber
Trojmiasto.pl jeszcze nie wie jak działa Uber?
- małe zainteresowanie przejazdami, dużo wolnych pojazdów w okolicy, MAŁE STAWKI
- duże zainteresowanie przejazdami, mało wolnych pojazdów, DUŻE STAWKI
Według mnie to jest uczciwe, zwłaszcza że aplikacja informuje o cenie PRZED przejazdem, a nie po wykonaniu przejazdu jak w taxi.
- małe zainteresowanie przejazdami, dużo wolnych pojazdów w okolicy, MAŁE STAWKI
- duże zainteresowanie przejazdami, mało wolnych pojazdów, DUŻE STAWKI
Według mnie to jest uczciwe, zwłaszcza że aplikacja informuje o cenie PRZED przejazdem, a nie po wykonaniu przejazdu jak w taxi.
sumarycznie uber tańszy
z resztą jest wybór i nie ma co piać nad taxi ani uberem. To są firmy jak lidl czy biedronka, niech walczą o nas. Ja nie kupuję abonamentu w plusie bo go lubię tylko dlatego bo akurat był tańszy niż inni. Nie jestem lojalnym klientem i pierwszy raz mi się zdarzyło by przedłużyć umowę z tym samym operatorem
Uber ma jednak jedną zalatę
Ponieważ o zwiększonym mnożniku (a tym samym o przewidywanym koszcie całego dowozu) informuje PRZED zamówieniem przejazdu, więc użytkownik musi potwierdzić, że zgadza się na zwiększoną stawkę, a z złotówą o koszcie podróży w większości przypadków dowiadujemy się po zakończeniu przejazdu
ale dalej porównanie z d*py bo akurat ten co jeździ za 30zł za 1km ma na karoserii równie widoczny cennik jak w tej aplikacji
jak ktoś jest debil to obojętnie jak by nie było napisane to nie zauważy...
zresztą podniecacie się tym Uberem a ta forma nie zarobiła jeszcze ani centa i ma parę miliardów dolarów zadłużenia więc cieszcie się póki jeszcze funkcjonuje bo to długo nie potrwa przy takim zarządzaniu
jak ktoś jest debil to obojętnie jak by nie było napisane to nie zauważy...
zresztą podniecacie się tym Uberem a ta forma nie zarobiła jeszcze ani centa i ma parę miliardów dolarów zadłużenia więc cieszcie się póki jeszcze funkcjonuje bo to długo nie potrwa przy takim zarządzaniu
Może inaczej, na świecie jest pełno debili, frajerów i ofiar losu. Jak wiemy mamy popyt i podaż. Więc póki świat pełen jest wcześniej wspomnianych osób póty będą ludzie którzy będą ich kosić.
Więc leć Uberem wpłacać siano do SKOKów...
Bo takie płakanie że ktoś się dał naciągnąć to jest słabe, zresztą każdy wycenia swoją usługę jak mu się widzi i to klient decyduje czy na to przystaje
Więc leć Uberem wpłacać siano do SKOKów...
Bo takie płakanie że ktoś się dał naciągnąć to jest słabe, zresztą każdy wycenia swoją usługę jak mu się widzi i to klient decyduje czy na to przystaje
Jakie złodziejskie? Oszustwo czy kradzież to złamanie prawa, a te ceny po 30zł/km ma ustalone legalnie - wolny rynek. Widzisz taki cennik to nie wsiadasz i już. Dzwonisz po taxi z korporacji - pytasz o cene przed przejazdem i wiesz ile to mniej więcej wyniesie. A jak Ci coś nie pasuje możesz złożyć skargę do korporacji lub do UM na nie właściwe wykonywanie usługi. Pomidory możesz też kupić po 5 zł lub po 20 zł na straganie obok, ale nie mówisz że ten co sprzedaje po 20 to oszust, tylko myślisz że jak po 20 to na pewno superzajefajne i bardzo zdrowe i kupujesz. A teraz jakbyś płakał gdyby ktoś Ci ustalił cenę na chleb (załóżmy że jesteś piekarzem) np 2.10 zł i nic więcej? Pewnie już byś się skarżył do komisji europejskiej że Ci się prawa łamie. Czasy takie że trzeba sobie w głowie policzyć (jeśli się umi) a nie narzekać że oszust i złodziej.
I to złodziejstwo i to złodziejstwo mimo,że jawne.To tak samo jak by w taki dzień ceny w sklepach podnieśli x2 lub x3,bo jest większy ruch.Ja rozumiem,że nikt mnie nie zmusza do korzystania,ale ceny powinny być regulowane tzw. widełki.Jak to jest,że ceny paliwa np. w Norwegii spadają o ok 10% w weekend,u nas jak by mogli to ceny paliw na weekend również podnieśli by x 2.
Nie do końca dobre porównanie
Fryzjer z Centrum Gd. bierze 28zł, ale jak przychodzisz przed Wszystkich Świętych (bo przecież trzeba się ogolić jak rodzina przyjedzie), to mówi Ci, że ogoli za 50zł. Ty zdziwiony, ale co masz zrobić, skoro zarośnięty jak wilkołak, a to jedyny czynny jeszcze fryzjer. Godzisz się, ale czujesz się wydymany.
Zastosować mnożnik w Biedronce
A jakby tak zastosować mnożnik cen w Biedronce? Przed świętami wszystkie ceny x 4,6 No bo jest większy popyt. Piwo w piątek x 5 bo będą grile i można więcej zarobić. Też byście głąby kapuściane bronili takiego systemu i mówili, że przecież na pułkach jest informacja ile na daną chwilę to będzie kosztowało i jak nie chcesz to nie kupuj. Prawda jest taka, że uber działa nielegalnie. Niech nasz rząd zlikwiduje kasy fiskalne taksówkarzom i pozwoli dowolnie regulować ceny w zależności od popytu w danej chwili a uber wyleci tak szybko jak się zainstalował.
Kurs Gdańsk Gł. - Pruszcz. Dyspozytor: maks 60 - taryfa po przyjechaniu na miejsce 120.
Z taryfy bym korzystał częściej gdybym z góry wiedział ile płacę za kurs jak w Uberze - gadanie że jest cennik to między bajki można włożyć, chyba że każdy zna na pamięć kilometrówkę między dowolnymi miejscami w Trójmieście i okolicach to wtedy rzeczywiście można by stwierdzić ile się zapłaci.
Z taryfy bym korzystał częściej gdybym z góry wiedział ile płacę za kurs jak w Uberze - gadanie że jest cennik to między bajki można włożyć, chyba że każdy zna na pamięć kilometrówkę między dowolnymi miejscami w Trójmieście i okolicach to wtedy rzeczywiście można by stwierdzić ile się zapłaci.
dokładnie tak jest
Przecież jest tak jak pisze Bart - w Uber masz jasną informację że jest wyższy mnożnik, że zapłacisz więcej: chcesz - bierzesz, nie chcesz - nie bierzesz. Nie raz mi się zdarzyło poczekać 30 min. w oczekiwaniu na niższy mnożnik i pojechać później ale taniej. Tak po prostu działa Uber. Są normalni taksówkarze, którzy w czasie kiedy Uber ma stawkę podwyższoną, nadal korzystają ze swojego cennika - wówczas taniej pojechać taryfą.
O czy ty gadasz. z jakiego kursu odprowadza podatek? Przecież rachunek za przejazd wystawia Uber a nie kierowca jak w taxi. A Uber jako amerykańska korporacja nie odprowadza podatku w Polsce. Uber to przekręt jak Amber gold tylko na skalę światową. Ciekawe jest że Uber taki legalny uczciwy a każda kontrola inspekcji transportu drogowego kończy się mandatem 8 tys. Zl
Sam nie wiesz co piszesz
Mój brat jeździ na ubrerze, jakoś te pieniądze musi dostać, prowadzi działalność i wystawia normalnie opodatkowane faktury, 23% VAT, 18% dochód, co miesiąc normalny zus, w dodatku akcyza za paliwo, i vat w zakupach. Odprowadza więcej niż każdy taksiarz.
Nieopodatkowane są jedynie procentu ubera czyli 25%. To jest transferowane za granicę, natomiast 75% całej kasy jest normalnie opodatkowana (płaci to ten kto zarabia, czyli kierowca)
Pokaż mi chociaż jednego kierowcę który ten mandat zapłacił, nie ma ani jednego, każdego sąd zwolnił.
Nieopodatkowane są jedynie procentu ubera czyli 25%. To jest transferowane za granicę, natomiast 75% całej kasy jest normalnie opodatkowana (płaci to ten kto zarabia, czyli kierowca)
Pokaż mi chociaż jednego kierowcę który ten mandat zapłacił, nie ma ani jednego, każdego sąd zwolnił.
Znaczy komu on ta fakture wystawia? Uberowi? Przecież to on jeździ dla ubera i to Uber powinien mu fakturę wystawić a nie na odwrót więc nie sciemniaj. A na tej pseldo fakturze co na emiala przychodzi w rozliczeniu nie ma danych min NIP kierowcy tylko wystawia to Uber. Więc chłopie nie mieszaj bo każdy myślący to widzi że to Przewal.
Sprawdź zanim coś napiszesz!
Też jestem kierowcą Ubera, Płacę Zus, podatki a do każdego przejazdu jest wystawiana imienna FV na dane pasażera przez moją firmę więc przestań pitolić bzdury jak nie wiesz. Wydaje Ci się że Uber to żyła złota i kierowcy mają całą kasę na czysto to zapraszam do założenia działalności i zobaczymy ile wytrzymasz. Nie licząc dużych imprez to kursy z mnożnikiem stanowią jakieś 10-15% całości i nie są to przeliczniki 4,6 tylko raczej 1,2-1,8 powyżej 2 żeby złapać to w sezonie turystę dla którego i tak to są grosze a woli jechać na jasnych zasadach a nie przez pół miasta z Taxi!!!
Odp
Tak ciężko policzyć?
Cena normalnego kursu 32,23zl + opłata za mnożnik 92,42=124,65 minus prowizja ubera około 20-25 % 31,66zł to się równa 92,99 zł brutto. Od tego 8% VAT juz mamy 86,10 zł netto. połowe zabiera partner który daje samochód i paliwo już mamy 43,05 do opodatkowania stawką 18% lub wyżej.Tym sposobem kierowca ubera zarobił 35,0zł po opodatkowaniu. Góry złota.
Teraz zobaczmy co zarobił taxi;)
120 zł nie nabił na kasę tylko koszt paliwa w okolicach 8 zł. zarobek 112zł minus.
Ale dajmy dla przykładu wąsatego pana który nabił ten kurs na kasę.
120zł brutto kierowca taxi zwolniony podmiotowo z Vat wiec cała kwota jest do opodatkowania. Kolejny numer z kartą podatkową która wynosi około 250 zł za duże miasto mc. Kierowca taxi zwolniony z podatku ponieważ płaci składki zdrowotne które odlicza sobie od dochodu i ma 120 zl w kieszeni. Jedyny koszt Centrala która daje zlecenia 500 zł i podobno zus 1200zl który kij ma się do całości bo jeśli tak na niego narzekają mogą pójść do partnera i nie będą go płacić ale wtedy nie maja możliwości zwolnienia z dochodowego.
Krowa która dużo muczy mało mleka daje tak samo jest z taksiarzami którzy głośno szczekają ale mało dają o siebie dla państwa i obywateli.
Cena normalnego kursu 32,23zl + opłata za mnożnik 92,42=124,65 minus prowizja ubera około 20-25 % 31,66zł to się równa 92,99 zł brutto. Od tego 8% VAT juz mamy 86,10 zł netto. połowe zabiera partner który daje samochód i paliwo już mamy 43,05 do opodatkowania stawką 18% lub wyżej.Tym sposobem kierowca ubera zarobił 35,0zł po opodatkowaniu. Góry złota.
Teraz zobaczmy co zarobił taxi;)
120 zł nie nabił na kasę tylko koszt paliwa w okolicach 8 zł. zarobek 112zł minus.
Ale dajmy dla przykładu wąsatego pana który nabił ten kurs na kasę.
120zł brutto kierowca taxi zwolniony podmiotowo z Vat wiec cała kwota jest do opodatkowania. Kolejny numer z kartą podatkową która wynosi około 250 zł za duże miasto mc. Kierowca taxi zwolniony z podatku ponieważ płaci składki zdrowotne które odlicza sobie od dochodu i ma 120 zl w kieszeni. Jedyny koszt Centrala która daje zlecenia 500 zł i podobno zus 1200zl który kij ma się do całości bo jeśli tak na niego narzekają mogą pójść do partnera i nie będą go płacić ale wtedy nie maja możliwości zwolnienia z dochodowego.
Krowa która dużo muczy mało mleka daje tak samo jest z taksiarzami którzy głośno szczekają ale mało dają o siebie dla państwa i obywateli.
Ciekaw jestem co powiesz jak taki taksówkarz z 1 rocznym stażem spowoduje dzwon a Ty zostaniesz poszkodowany. Zapomnij o jakimkolwiek odszkodowaniu u Ubera. Na skargę możecie iść do Bozi lub pisać na Berdyczów Jesteście samobójcami wcale o tym nie wiedząc.Szerokiej drogi.
P.S. 80% wpisów pochodzi od kierowców,ich rodzin i znajomych. Obowiązek wpisów.Reklama obowiązkowa
Jestem zwykłym pasażerem średnio korzystającym z taxi.
P.S. 80% wpisów pochodzi od kierowców,ich rodzin i znajomych. Obowiązek wpisów.Reklama obowiązkowa
Jestem zwykłym pasażerem średnio korzystającym z taxi.
Ciekawe co dostaniesz jak okaże sie że kierowca to Ukrainiec, pracujący na zlecenie u cwaniaka Polaka, który podnajmuje samochody.
Nawet jak Ukrainiec zostanie skazany i każą mu zapłacić, to ciekawy czy zobaczysz choćby złotówkę.
Cwany Polak leasinguje samochody a później wynajmuje takie osoby żeby zarabiały dla Niego.
Nawet jak Ukrainiec zostanie skazany i każą mu zapłacić, to ciekawy czy zobaczysz choćby złotówkę.
Cwany Polak leasinguje samochody a później wynajmuje takie osoby żeby zarabiały dla Niego.
taksówka w sylwestra też jest droższa niż normalnie
nawet jeśli ten wypada w zwykły dzień. Jakimś dziwnym trafem trzeba zapłacić dwa razy więcej i do tego zamówienie graniczy z cudem. Rano mówią,że nie ma opcji zamówienia/zarezerwowania na wybraną godzinę a o 17 okazuje się,że wszystko zarezerwowane...
JAK MOŻE BYĆ DROŻSZE JAK CENNIK JEST TEN SAM ?
To że złapiesz wąsatego taksówkarza na ulicy i pytasz go ile za kurs, to nie dziw sie że Cie naciągnie, bo wie że nigdzie sie nie dodzwonisz.
1 Taryfa od 06 do 22
2 taryfa od 22 do 06 + niedziele + święta (np Boże Narodzenie, Wielkanoc, Sylwester)
3 i 4 taryfa to taryfy zamiejscowe. Patrz wyżej 2x poza teren administracyjnym Gdańska
Jak w Sylwerstra ktoś chce Cie naciągnąc to BIERZ PARAGON
To że złapiesz wąsatego taksówkarza na ulicy i pytasz go ile za kurs, to nie dziw sie że Cie naciągnie, bo wie że nigdzie sie nie dodzwonisz.
1 Taryfa od 06 do 22
2 taryfa od 22 do 06 + niedziele + święta (np Boże Narodzenie, Wielkanoc, Sylwester)
3 i 4 taryfa to taryfy zamiejscowe. Patrz wyżej 2x poza teren administracyjnym Gdańska
Jak w Sylwerstra ktoś chce Cie naciągnąc to BIERZ PARAGON
Ludzie myslacy
Wpiszcie w google uber cennik, nastepnie podajcie A i B
Wowczas dostaniecie wycene kursu.
Powiem tyle jezdze w korpie w gdansku i jak mam chwile,sprawdzam porownuje moje ceny za ostatnie kursy z tymi uberowymi i jest kwestia 13zl uber 15zl u mnie. Jezdze w drozszej korpie...
Ma ktos mozg i potrafi liczyc ten wie
Wowczas dostaniecie wycene kursu.
Powiem tyle jezdze w korpie w gdansku i jak mam chwile,sprawdzam porownuje moje ceny za ostatnie kursy z tymi uberowymi i jest kwestia 13zl uber 15zl u mnie. Jezdze w drozszej korpie...
Ma ktos mozg i potrafi liczyc ten wie
Ta jasne to podaj
Mi ile kosztuje przejazd z karczemek do centrum Gdańska,,, bo uberkiem place 19 zł,,, a nie zapomnij dodać swoich opłat 1,2 i CH,,,,, wie jeszcze jakiej strefy,,, wam te strefy wprowadzili chyba za rozłąkę z rodziną ,, bo wy psychicznie nie jesteście przystosowani do dalszych podróży
Nie zawsze uberem sie opłaca
Niestety to prawda. Uber w Gdańsku (za dnia) w tej chwili jest często droższy niż taxi. Co innego w 2giej taryfie i jeździe poza granice miasta gdzie taxi liczy jeszcze powrót. Od momentu podniesienia cen przez Ubera i wprowadzenia mnożników nie zawsze jest taniej, ale przynajmniej jest pewność, że na starego trupa nie trafisz.
Biedni zwolennicy ubera
Czytam co piszecie,obrazacie mnie wpisami ilu oszukales,a ja ci odpowiem ze nikogo,bo nie musze,bo mi sie nie oplaca bo z,korpy wyrzucaja za,kanty. Strefe pierwsza mamy gdansk, sopot,gdynia,borkowo,kowale prawie do straszyna. Ale skoro wiecie lepiej to fajnie. Zyczw wam w takim razie miec wypadek z,uberem, aby cos sie wam stalo i czy jego ubezpiecznie to obwjmie jesli ubezpieczyciel sie dowie ze byl to zarobkowy przewoz osob. Interes ubezpieczyciela taki zeby nie zaplacic nic i tak zrobi. Powodzenia cebularze co rzekomo chca oszczedzic dwa zyble. To ja zlotowa
i dla tego nie przepadamy za złotówami. Są wredni chamscy i źle nam życzą. "Zyczw wam w takim razie miec wypadek z,uberem,". Też prowadzę działalność i mam ostrą konkurencję, ale patrze na nią zupełnie inaczej. To są ludzie tacy jak ja, mają rodziny, pewnie dzieci na utrzymaniu i chcą tak jak ja zarobić. Czy mam im życzyć śmierci lub kalectwa? Czy mam życzyć kalectwa ich klientom? Złotówy to patologia. Wywalają swe popielniczki gdzie stoją. Pchają się na trzeciego i polują na jelenia żeby podstawić się i wyrwać coś z ubezpieczenia. (ale urwał) Stawiają swe obciekające olejem gruchoty tak że nie można się ruszyć i mają pretensje gdy ktoś próbuje ich poprosić o przestawienie samochodu.
Nie dalej jak w zeszłym miesiącu oszukał mnie taksiasz pod dworcem
za odcinek ok. 4 km skasował 55 zł, po kilku godzinach za podobną odległość w podobnych okolicach z innym taksiarzem trzeba było zapłacić 16 zł. Jeden i drugi kurs w taryfie nocnej, więc gdzie ta uczciwość? :( Dodam, iż już 3 raz pod dworcem mnie wydymali, już nigdy nie wezmę kursu w takim miejscu.
Ja chcę
żeby po wejściu do taxi kierowca nie zaczynał swojej litanii jak to wszyscy kradną, tylko on 1 uczciwy ma pod górkę.
Po czym zagadany zapomina przełączyć taryfy na tańszą strefę;)
Chciałbym też nie musieć się tłumaczyć taksiarzowi dlaczego podaję mu kartę rabatową, skoro "przecież i tak Pana firma płaci".
Po czym zagadany zapomina przełączyć taryfy na tańszą strefę;)
Chciałbym też nie musieć się tłumaczyć taksiarzowi dlaczego podaję mu kartę rabatową, skoro "przecież i tak Pana firma płaci".
większość uczciwa? dobre sobie!
uczciwi to są młodzi taksówkarze którzy znają realia rynku, chcą konkurować jakością z uberem i ciągle muszą się wstydzić za januszy w pełnoletnich pasatach. Jeżdżę z jedną korporacją około 8 razy w miesiącu. Na te kilka kursów trafi się zawsze przynajmniej dwóch cwaniaków, którzy maja klienta za debila i tylko patrzą jak tu go naciągnąć. Bo kartę stałego klienta to pewnie w chipsach znalazł i na pewno nie jest stąd i uda się pojechać naokoło...A to na wejście robią test z topografii miasta (to którędy jedziemy? hehe), ciekawe jak zdali test skoro trzeba im cała trasę tłumaczyć, a to skręci im się w lewo zamiast w prawo bo im się pomyli, a to próbują wmówić pasażerowi,że trasa 7 km dłuższa i napakowana światłami jest szybsza albo, że remont chodnika sprzed miesiąca utrudnia ruch...
Do tego podejście, które sam prezentujesz- klient jest debilem.
Odejdźcie relikty komunizmu na emeryturę i oddajcie pałeczkę młodym to taksówki same się obronią przed uberem.
Do tego podejście, które sam prezentujesz- klient jest debilem.
Odejdźcie relikty komunizmu na emeryturę i oddajcie pałeczkę młodym to taksówki same się obronią przed uberem.
Fajne myslenie .
Stary taksowkarz to zlodziej mlody uczciwy ! Ten z bialego pssata majacy 20 zl/km jest Szanowny Panie mlodym taksowkarzem wiec Pana teoria padla i nijak sie ma do rzeczywistosci . I mlody wiek mu nie przeszkadza w tym zeby pasarzerow kroic wykorzystujac luki prawne . Jak ktos sie urodzil zlodziejem to ani w uberze ani na taxi i w zadnym innym zawodzie nie bedzie uczciwym !
to nie teoria tylko moja własna obserwacja
jakoś mi się nie zdarzyło żeby młody kierowca korporacyjny próbował mnie oszukać ale jak widzę starego pasata i do tego kierowca ma wąsa i charakterystyczną kamizelkę to prawdopodobieństwo próby oszustwa wzrasta o jakieś 90 procent. Jeszcze adresu do końca nie podam a już kombinuje jakby tu kilka groszy do rachunku dodać. A jak wyda się żem miejscowy i znam trasę to następuje obraza majestatu i strajk włoski (jazda 50km/ h tam gdzie jest 70 i hamowanie przed zielonym bo a nuż się zmieni i będzie można postać i wyrwać te 10 groszy więcej).
Ale prawo umożliwia zrobienie takiej ceny, w związku z tym nie rozumiem dlaczego on ma być złodziejem. Bo wycenił swoją usługę na więcej niż inni? Jest oznaczony, ma licencję, kasę fiskalną, taksometr, badania więc gdzie tu kradnie? Jest wolny rynek - możesz wybrać czy chcesz jechać asem za 1,8 czy białem paskiem za 10, czy dodge'em vip za 20 - bo też taki jeździ - właściwie dwa. I co tamci też są złodziejami ?
Ale że co? Sugerujesz, że na tym smiechu wartym spędzie bydła bywają majętne osoby? Hahahaha, wolne żarty. Ja bym określił, że tam chodzą nędzarze, którzy cały rok ciułają, żeby ktoś pomyślał, że oni są majętni. Żadna znana mi osoba z kasą (wliczając w to mnie) nie bywa na openerze. A 300zł wydaję na obiad w knajpie kilka razy w miesiącu, a nie raz na rok. Narzekanie na ceny taksówek tylko potwierdza to o czym właśnie napisałem, że tam raczej bywają dzieci-kwiaty bez grosza przy d...pie. Ludzie z kasą w czasie tego openera są na wakacjach za kilkanaście tysiaków, ale dalej nakręcajcie się, że jak ktoś poszedł na koncert za 300zł to jest mega bogaczem, hahaha.
taryfa ma cennik
ale ma też kierowcę. A duża cześć z nich jak tylko wyczuje okazję to Ci zrobi wycieczkę krajoznawczą. Oczywiście,ze możesz wejść na google maps i sprawdzić trasę, a potem wejść na stronę urzędu miasta i zobaczyć ile zapłacisz a potem jeszcze szukać taksówkarza, który Cię za ta kwotę zawiezie, tylko ,że w aplikacji ubera masz to wszystko w jednym miejscu. Ot wygoda.
..... Trochę przypomina mi się OLT express i Amber Gold... tanie latanie itd...
W tym przypadku kierowcy padną z głodu jeżdżąc za takie stawki....chyba że damy hindusa za kierownicę i miskę ryżu. ....to się jakoś kalkuluje a firmę nazwę ŻUBER będzie taka Polska..... a ja będę miał wyrobników i będę INNOWACYJNY.
W tym przypadku kierowcy padną z głodu jeżdżąc za takie stawki....chyba że damy hindusa za kierownicę i miskę ryżu. ....to się jakoś kalkuluje a firmę nazwę ŻUBER będzie taka Polska..... a ja będę miał wyrobników i będę INNOWACYJNY.
Trochę mnie to smieszy, bo artykułu przedstawia taksówkarzy jako rycerzy w białych skodach
A prawda jest taka, że gdyby korporacje taksówkarskie funkcjonowały na tak wydajnym systemie informatyczno-organizacyjnym jak Uber to też by podwyższali ceny do tego poziomu.
Tu nie o to chodzi, że taksówkarze z troską pochylili się nad portfelem Kowalskiego, tylko o to, że oni nie mają możliwości wprowadzania zmian stawek tak płynnie.
Tu nie o to chodzi, że taksówkarze z troską pochylili się nad portfelem Kowalskiego, tylko o to, że oni nie mają możliwości wprowadzania zmian stawek tak płynnie.
W czym problem
Ludzie
- w czym problem? Sami sie nakręcacie. Podaz=popyt Większe zainteresowanie o określonej porze=większą stawka Koszt przejazdu jest podany przed kursem, więc albo aceptujesz i jedziesz,
a jak nie odpowiada Ci stawka - trudno rezygnujesz i korzystasz m in z komunikacji miejskiej Pamiętaj, że przejazd taxi/uber jest Twoją wygoda (w porównaniu do komunikacji miejskiej) i za to się odpowiednio płaci - chyba, że jesteś milionerem w spodenkach i nauczyłeś się jeździć uberem za 10 PLN, ale to już jest osobny temat...
- w czym problem? Sami sie nakręcacie. Podaz=popyt Większe zainteresowanie o określonej porze=większą stawka Koszt przejazdu jest podany przed kursem, więc albo aceptujesz i jedziesz,
a jak nie odpowiada Ci stawka - trudno rezygnujesz i korzystasz m in z komunikacji miejskiej Pamiętaj, że przejazd taxi/uber jest Twoją wygoda (w porównaniu do komunikacji miejskiej) i za to się odpowiednio płaci - chyba, że jesteś milionerem w spodenkach i nauczyłeś się jeździć uberem za 10 PLN, ale to już jest osobny temat...
Co za ankieta.
Brakuje znam nie korzystam nie mam nawet zamiaru. Chociaż pewna korporacja z gdanska na literę A. taxi też wali w ....a. Zdarzyło mi się 2 razy.3 lata temu jechaliśmy 4 taksówkami i każdy zapłacił inna cenę. Różnica między cenami wyniosła 20zl. W zeszłym roku jechaliśmy z pomorskiej do oliwy i koleś wyskoczył że 46 złoty się należy. Myślał że zarobi.Nawet był bardzo niegrzeczny kiedy odmówiliśmy zapłaty.Jak powiedziałem że dzwonie do korporacji to nagle zmiękł. Samochody też słabo sprawdzają Srebrny ford Mondeo nr 13 masakra. Stary Baran który pali w aucie ,skóry przesiąknięte. Po imprezie gwarantuje zwroty. Koleś nadaje się do taksówek znanej korporacji co ma nazwę firmy która sprzedaje dywany wykładziny czy panele K.....t.
Hehe powodzenia jak się dodzwonisz w sobotni wieczór/noc :) . Nightriders to była fajna alternatywa z jednym minusem. Nie odbierali połączeń i mieli po prostu gdzieś jak był ruch i przeważnie Panie z centralli były średnio uprzejme jakby im klient gitarę tylko zawracał. Tu niestety brakowalo profesjonalizmu
Taxi = HIV
Po 1 - Wiadomo od dawna, że UBER podczas wzmożonego ruchu podnosi stawki więc nie rozumiem zdziwienia.
Po 2 - W przypadku UBERa wiadomo jaka jest cena za przejazd PRZED wykonaniem usługi a nie tak jak w przypadku taxi PO jej wykonaniu.
Po 3 - Nikt nikogo nie zmuszał do korzystania z UBERa a sami kierowcy nie mają jakoś bólu d*pska o to, że ktoś ma taniej
Po 2 - W przypadku UBERa wiadomo jaka jest cena za przejazd PRZED wykonaniem usługi a nie tak jak w przypadku taxi PO jej wykonaniu.
Po 3 - Nikt nikogo nie zmuszał do korzystania z UBERa a sami kierowcy nie mają jakoś bólu d*pska o to, że ktoś ma taniej
krwiożercza złotówa
ale argumenty to znaczy że do podróży taxi to ktoś zmusza -pewnie te wredne złotówy co to znaczy podnosi cenę co to za firma co wykonanie usługi zależy od tego jaki jest popyt -do tej pory chwalono ubera za niską cenę teraz za to że powie przed tym jak cię zerżnie -ile człowieku płaci uber za takie wpisy?
Oszust
Człowieku masz kontrolę nad Typem z Ukrainy pracującym w uberze na czarno? Wiesz kto to? Nic nie wiesz masz tylko foto i nic więcej. W taxi kierowca jest sprawdzony przez organy państwowe i dostaje licencje bo jest niekarany itp w uberze wsiadać do człowieka którego nikt nie weryfikować po za rzekomo uberem który za pewne nie zna kierowcy którego bez pozwolenia o pracę zatrudniła spółdzielnia wewnątrz ubera.
Są dwa wyjścia.
Pierwsze - może tylko Tobie powiedziała że nic się nie stało, a w gruncie rzeczy było jej tak dobrze, że potajemnie dalej spotyka się z tym kierowcą, bo było jej lepiej niż z Tobą. Ale to byś poczuł wagę i rozmiar poroża (chyba)?
Drugie - może nic się nie stało, bo to konkret pasztet, o czym taksówkarz przekonał się dopiero gdy wysiadł zza kierownicy?
** następnym razem pomyśl zanim coś pod publiczkę napiszesz.
Drugie - może nic się nie stało, bo to konkret pasztet, o czym taksówkarz przekonał się dopiero gdy wysiadł zza kierownicy?
** następnym razem pomyśl zanim coś pod publiczkę napiszesz.
Ceny
Ludzie jak wyjezdzacie na wycieczki zagranicę przez biura podrozy w okresie letnim to nie placicie więcej? Placicie! To samo w restauracjach i hotelach jesienia wiosna pokój ok.120 zł latem zimą np.345 zł i jest okey.
Nikt o to ma zalu. A s...cie się o parę złotych więcej za taxi.
Nie wspomnę ze wszystkie te podmioty gosp.działają legalnie płaca podatki.
Czasami z usług tych podmiotów nie jesteście do końca zadowoleni czasami tak bywa.
Ale nabijanie kasy goscia z San Francisco ktorzy umożliwiają przez aplikację działania nielegalnie to przegięcie!
Zastanówcie się!
Powyższy wpis nie dotyczy gimbusow którzy są za młodzi aby cokolwiek zrozumieć a zwłaszcza podstawy ekonomii.
Nikt o to ma zalu. A s...cie się o parę złotych więcej za taxi.
Nie wspomnę ze wszystkie te podmioty gosp.działają legalnie płaca podatki.
Czasami z usług tych podmiotów nie jesteście do końca zadowoleni czasami tak bywa.
Ale nabijanie kasy goscia z San Francisco ktorzy umożliwiają przez aplikację działania nielegalnie to przegięcie!
Zastanówcie się!
Powyższy wpis nie dotyczy gimbusow którzy są za młodzi aby cokolwiek zrozumieć a zwłaszcza podstawy ekonomii.
Uber jako aplikacja tylko jest legalny. Ale sam przewóz już nie. Ci goście podkupili fabie potłukła5 lat cofną licznik i ty kupisz taka fabie jak by tylko dziadziuś do kościoła jeździł. W taxi trzeba co roku legalizację i przeglądy odnawiac do tego sam sprzęt kupę kasy kosztuje. Ubezpieczenie OC jest 50%drozsze jak na zwykłe auto. No i wpis TAXI w dowód rejestracyjny
Taxi za 50zł? Zapomnij!
Taksówki i tak tylko na papierze kosztowały 50 zł.
Wiele razy w takich przypadkach podchodziłem do Taxi i pytałem o cenę przejazdu z A do B i kierowca odpowiadał cene 2-3x wyższą jak zwykle (jaka wynikała by z taryfikatora).
Jak pytałem dlaczego tak drogo to odpowiadał "taniej mi się nie opłaca".
A wiec proszę rozbudować artykuł sponsorowany przeciwko uberowi o realne dane na temat cen przejazdów Taxi a nie tylko o to co wynikało by z taryfikatora... ale żaden Taxiarz na to nie patrzył...
Wiele razy w takich przypadkach podchodziłem do Taxi i pytałem o cenę przejazdu z A do B i kierowca odpowiadał cene 2-3x wyższą jak zwykle (jaka wynikała by z taryfikatora).
Jak pytałem dlaczego tak drogo to odpowiadał "taniej mi się nie opłaca".
A wiec proszę rozbudować artykuł sponsorowany przeciwko uberowi o realne dane na temat cen przejazdów Taxi a nie tylko o to co wynikało by z taryfikatora... ale żaden Taxiarz na to nie patrzył...
Byłem kierowcą Ubera...
Doskonale wiem, jak działa aplikacja, jak zachowują się ludzie gdy brakuje pojazdów, jaki typ ludzi jest pasażerem Ubera i ile można "zarobić". Z tym ostatnim, to zarabia się jedynie gdy są właśnie mnożniki. Aplikacja i praca dla Ubera to czysto kapitalistyczny (znany chyba wszystkim z USA) WYZYSK!! Jak sobie rzetelnie policzysz wszystkie koszty, należycie odprowadzisz podatki i składki na ubezpieczenie, to bez mnożników nie rzadko dołożysz do interesu. 75% klientów Ubera, to nasza kochana i rozpieszczona młodzież, która w życiu nie pojedzie standardową taksówką z kilku powodów: po pierwsze - zazwyczaj nie stać ich na taki przejazd. Jednak płacąc ceny dumpingowe Ubera myślą, że są Bóg wie kim i najlepiej by było, gdyby kierowca rozwijał dla nich czerwony dywan przed wejściem do samochodu, a już absolutnym minimum - otwierał "paniczowi" lub "księżniczce" drzwi :D W środku, w aucie musi być dla nich wszystko na błysk, choć w domu mamusia musi po nich ciągle sprzątać, bo odkurzacza nie da się z aplikacji obsługiwać. Jeżeli jako kierowca nie spełniasz dla tych zamożnych ludzi wspomnianych kryteriów, nie oczekuj lepszej oceny niż 3 gwiazdki. A jeśli przyjdzie im zapłacić na mnożniku znacznie więcej, niż się spodziewali - bankowo wyłapiesz jedną gwiazdkę na pięć możliwych. Kolejne 20% to obcokrajowcy. To są ludzie przyzwyczajeni do Ubera, chcą mieć w miarę szybko, czysto i względnie wygodnie. O to ostatnie w polskim wydaniu tych przewozów jest akurat najtrudniej, bo samochody takie, jak: Skoda Fabia, Seat Ibiza, Dacia Logan, Honda Jazz czy jeszcze jakiś inny, tani w utrzymaniu wynalazek komfortu przejazdu nie zapewniają na odpowiednim, a raczej bym użył określenia NA ŻADNYM poziomie. Jednak obcokrajowcy doskonale wiedzą, że Polska do bogatych krajów nie należy i bardzo rzadko wystawiają inną, niż 5 gwiazdek zwaszcza, gdy kierowca zna przynajmniej komunikatywny angielski :) Zostało nam 5% i to są przeważnie przypadkowi ludzie, którzy chcieli sprawdzić jak to działa albo sprawdzić, czy taki przewóz osób jest legalny. W tym ostatnim przypadku paażerami najczęściej bywają ludzie powiązani z grupą GAP :P Ja spróbowałem z każdej strony jak działa Uber - jako kierowca i jako pasażer. I jeżeli jako kierowca nie będziesz kombinował z podatkami, to na utrzymanie rodziny nie zarobisz jeżdżąc własnym samochodem. Jakiś student na stawce godzinowej coś tam sobie doskrobie na piwo, ale tego też nie będzie zbyt wiele nie wspominając już o wiszącej nad wszystkimi kierowcami Uber karze administracyjnej w wysokości 10 tysięcy złotych za nielegalną działalność i nazwijmy to po imieniu: NIEZGODNY Z ZAPISAMI POLSKIEGO PRAWA PRZEWÓZ OSÓB. Gdy cię GAPy obsiądą, to długo - bardzo długo będziesz jeden z drugim odrabiał taki strzał. Więc od jakiegoś już czasu nie jeżdżę dla Ubera. Jako pasażer również nie zamierzam nigdy więcej już korzystać z tej jakże innowacyjnej (hahaha) aplikacji z kilku powodów. A mianowicie - często zdarza się, że gdy dzwonisz do kierowcy, żeby np ułatwić mu dojazd gdy Google czegoś nie wiedzą, usłyszysz "ja nie panimaju", a po drugie - jeżeli dojdzie w trakcie przejazdu do wypadku i udowodnione zostanie mi, że z pełną świadomością skorzystałem z usług kierowcy, który wraz ze swoim pojazdem nie spełniają warunków dla osób i samochodów prowadzących działalność transportowo-zarobkową, to może się okazać, że za leczenie będę musiał zapłacić z własnej kieszeni - o braku uzyskania odszkodowania nawet nie wspominając.Ludzie inteligentni zrozumieją powyższy tekst i wyciągną odpowiednio konstruktywne wnioski, pozostali za chwilę ruszą z hejtem :D
(edit) Ta wypowiedź w absolutnie żadnym stopniu nie ma bronić taksówkarzy. Spora ich ilość ma "swoje za skórą". Każdy z nas i tak wybierze z kim chce jechać.
(edit) Ta wypowiedź w absolutnie żadnym stopniu nie ma bronić taksówkarzy. Spora ich ilość ma "swoje za skórą". Każdy z nas i tak wybierze z kim chce jechać.
Ja mam Mercedesa S212 CDI 220 pali 5.2 ltr na trasie i około 8 litrów w mieście.
Za paliwo za kilometr wydaję (przy dzisiejszych cenach ON) 33 grosze za km.
Oczywiście do tego amortyzacja samochodu kosztujaca mniej więcej drugi raz tyle... czyli koszt przejazdu to około 70 gr za kilometr.
Cała reszta to zysk (zarobek za poświęcony czas).
Jeśli będziesz jeździć za 1 zł/km to już niczego nie stracisz.
Za 2zł/km już zarobisz.
A za 3zł i więcej za każdy kilometr zwyczajnie nieźle zarabiasz!.
Za paliwo za kilometr wydaję (przy dzisiejszych cenach ON) 33 grosze za km.
Oczywiście do tego amortyzacja samochodu kosztujaca mniej więcej drugi raz tyle... czyli koszt przejazdu to około 70 gr za kilometr.
Cała reszta to zysk (zarobek za poświęcony czas).
Jeśli będziesz jeździć za 1 zł/km to już niczego nie stracisz.
Za 2zł/km już zarobisz.
A za 3zł i więcej za każdy kilometr zwyczajnie nieźle zarabiasz!.
Jeżdżąc za 1 pln/km w max. 2 lata zajeździsz auto (bez względu na markę) na amen i to będzie smutny koniec kariery (nie licząc podatków i innych opłat).
Przy 2 pln/km zarobisz kilka zł, które skonsumujesz i nie odłożysz na kolejne auto, bo trzeba by jednym kulać przynajmniej 5 lat - tu patrz na poprzednie zdanie ;)
Stawek 3 pln/km jest tak mało (biorąc pod uwagę Ubera), że spokojnie można je notować w najmniejszego formatu kalendarzyku :)
Każdy musi sam spróbować, ja też nie wierzyłem, dopóki się na własnej skórze nie przekonałem ;)
Przy 2 pln/km zarobisz kilka zł, które skonsumujesz i nie odłożysz na kolejne auto, bo trzeba by jednym kulać przynajmniej 5 lat - tu patrz na poprzednie zdanie ;)
Stawek 3 pln/km jest tak mało (biorąc pod uwagę Ubera), że spokojnie można je notować w najmniejszego formatu kalendarzyku :)
Każdy musi sam spróbować, ja też nie wierzyłem, dopóki się na własnej skórze nie przekonałem ;)
No to Ci odpowiem po 7 latach. Woziłem 2 panie do Sopotu ze Słupska na 2 godziny i nazad. Trasa 232 km i 6 godzin kurs jak nie ma korków. Kosztowało to 580 złotych w 2024. Znalazły innego za 350 złotych w 2024 roku. I co ty na to? U mnie stawka 2,50 za km łącznie z 2 godzinnym czekaniem, fakt kręciłem nosem, że trochę mało tak 650 - 700 powinno być. No a ten nowy to nie wiem jak to liczy.
Gamoń Ale Pracowity?
Takich Uber potrzebuje.
Udowodnij choć jeden przypadek pokrycia przez Uber nałożonej na kierowcę kary administracyjnej. Bo to, co rekruterzy wciskają ludziom do głowy na spotkaniach nijak się ma do realiów. Jeździsz albo jeździłeś dla Ubera? Przeczytaj dokładnie Umowę, a jeśli czegoś nie zrozumiesz - zapytaj starszych od siebie i poproś o wyjaśnienie.
Udowodnij choć jeden przypadek pokrycia przez Uber nałożonej na kierowcę kary administracyjnej. Bo to, co rekruterzy wciskają ludziom do głowy na spotkaniach nijak się ma do realiów. Jeździsz albo jeździłeś dla Ubera? Przeczytaj dokładnie Umowę, a jeśli czegoś nie zrozumiesz - zapytaj starszych od siebie i poproś o wyjaśnienie.
To tak jak trzeba czytać cennik wsiadając do taksówki .Niczym sie nie rózni naciąganie przez kierowców ubera od naciagania przez nieuczciwych taksówkarzy. Wsiadając do jednych czy drugich nie chce sie zastanawiać czy tego dnia mnie ograbią czy jeszcze dziś nie . To tylko nic nie znaczący przejazd a Ty mówisz ze za każdym razem kiedy to robie mam przeanalizować regulamin czy czytać jaką ta taksówka ma stawkę . Ja tylko proszę o jedno rządzących , proszę żeby zrobili z jednymi i drugimi PORZĄDEK żeby wszystko było jasne, przejrzyste i bez pułapek. Myślę ze jednak to wołanie na puszczy bo kto miałby to zrobić .
Pozwolę wtrącić kilka słów...
To nie do końca jest prawdą, że nie ma różnicy pomiędzy naciągającymi cennik taksówkarzami, a kierowcami Ubera. Bo w pierwszym przypadku biorąc pod uwagę Trójmiasto i takie imprezy jak np. Opener spotkasz najwyżej kilku na kilkudziesięciu taksówkarzy jeżdżących po zawyżonych stawkach. A w Uberze jak naciągają, to wszyscy w tym czasie, którzy są w zasięgu mnożnika. To tak, jakbyś wsiadł do obojętnie której taksówki i usłyszał: "ale wie pan, dziś jeździmy na trzeciej taryfie - zapotrzebowanie zwiększyło ceny".
Ale kto Cię naciąga w Uberze?
Przed zaakceptowaniem kursu widzisz stawkę od-do za kurs. Akceptujesz albo nie. W taryfie jak Cie dziadzia przywiezie w mieście parę km na 4 taryfie to nie masz na to wpływu. Tak samo jak wsiadajac z postoju nie każdy patrzy na cennik, który czasem jest zaprezentowany w mało widocznym miejscu.
W Uberze naciąga Uber
- pasażerów na kosmiczne mnożniki - mało tego, kombinują przy aplikacji tak, żeby pokazywało inną trasę i cenę klientowi, a inną kierowcy. I to zostało Uberowi wprost wytknięte (i kilka jeszcze innych spraw).
- kierowców, bo zdziera z nich 25% stawki za wykonanie roboty przed odliczeniem jakichkolwiek kosztów. Tak więc Uber się nie martwi czy wyjdzie na swoje - zawsze wyjdzie!!
Kto pamięta ubiegłoroczne wakacje? Co zrobił Uber? Jeśli ktoś nie pamięta, to podpowiem - obniżył (przynajmniej w Trójmieście) ceny za 1km i podwyższył prowizję dla siebie zapewniając przy tym, że po wakacjach wszystko wróci do "normy". Wróciło? No właśnie...
Aż tak bardzo jesteście wszyscy zaślepieni tą innowacją (czyt. kombinacją), czy strugacie wariatów?
- kierowców, bo zdziera z nich 25% stawki za wykonanie roboty przed odliczeniem jakichkolwiek kosztów. Tak więc Uber się nie martwi czy wyjdzie na swoje - zawsze wyjdzie!!
Kto pamięta ubiegłoroczne wakacje? Co zrobił Uber? Jeśli ktoś nie pamięta, to podpowiem - obniżył (przynajmniej w Trójmieście) ceny za 1km i podwyższył prowizję dla siebie zapewniając przy tym, że po wakacjach wszystko wróci do "normy". Wróciło? No właśnie...
Aż tak bardzo jesteście wszyscy zaślepieni tą innowacją (czyt. kombinacją), czy strugacie wariatów?
Ale przecież ten mnożnik nie pojawia się w trakcie kursu. Tylko akceptujesz cenę przed zamowienie. Z rozbieżnością kwot za kurs lub tras nie spotkałem się. Jeżdżę z Uberem od kiedy weszli do Trójmiasta. Co do wynagrodzeń kierowców się nie wypowiadam bo nie znam tematu z tej strony, ale skoro ludzie jeżdżą dla Ubera to chyba musi się opłacać. Nie sądzę żeby ktoś bawił się w wolontariat.
"Ludzie jeżdżą", zanim przypomną sobie podstawowe działania matematyczne - później odchodzą. Zwróć kiedyś uwagę (albo zapytaj tych kierowców) jaka jest ich rotacja? Skoro tak dobrze Uber daje zarobić, to dlaczego wciąż zmieniają się twarze? Poczytaj ich fora dyskusyjne - jeśli oczywiście chciałbyś się z tematem bliżej zapoznać...
A co do przejazdu Uberem od strony pasażera - owszem, cena w trakcie przejazdu zmianie nie ulegnie. Zwróć tylko uwagę którędy przebiega trasa, bo nie rzadko się zdarza, że koleś totalnie nie zna miasta i polega tylko i wyłącznie na nawigacji. Dla przykładu: sobota wieczór, mały ruch na ulicach, uberek zamówiony i podstawiony na Zakoniczyn - Osiedle 5-ciu Wzgórz. Miejsce docelowe: Stogi. Jak myślisz - którędy pojechał uberek? KAŻDY NORMALNY kierowca pojedzie do Traktu Św Wojciecha, później przez Przeróbkę prosto na Stogi. Ale nasz "super driver" postanowił (a w zasadzie aplikacja) zawieźć nas przez Obwodnicę!! To nie jest wymyślona historyjka... Mam takich kilka ze swoich spotkań z uberkami. I wyprzedzając domysły osób postronnych - NIE, nie jestem taksówkarzem i żadnej złotówy w rodzinie nie mam. Ale wracając do tematu - jeśli potrafisz się posługiwać smartfonem i aplikacją Uber, to jaki masz problem, by sprawdzić w internecie cenniki korporacji, podczas przejazdu uruchamiając odpowiednią aplikację sprawdzić przebytą taksówką odległość i pomnożyć x cenę za 1km? A w przypadku podejrzenia wyłudzenia pieniędzy zażądać paragonu, na podstawie którego możesz zgłosić próbę naciągnięcia? Świętych na ziemii nie ma. Ci, którzy wiedzą za dużo kombinują, a ci co za mało - nieświadomie biorą udział w łamaniu prawa. Natomiast osoby świadomie korzystającyce z tego rodzaju usług bezpośrednio wspierają rozkwit przestępczości - dość dosadnie? Bynajmniej, bo czym jest łamanie prawa, jeśli nie przestępstwem, jaka "szara strefa"? Jeżeli ktoś ukradnie z czyjegoś podwórka rower, bo "nie wiedział" że tak nie wolno i "chciał" go później zwrócić, to zalicza się go do "szarej strefy"? A jeżeli ktoś inny pomagał jemu przeskoczyć przez ogrodzenie i potem wspólnie tym rowerem odjechali, to był to "przypadkowy" pasażer, czy być może okaże się, że również zostanie (choć pewnie nie tak dotkliwie) ukarany za współudział? Czy naprawdę wszystko trzeba zilustrować, żeby dotarło do szarych komórek, że zamawiając przejazd Uberem sami narażacie się na nieprzyjemności? Ech...
A co do przejazdu Uberem od strony pasażera - owszem, cena w trakcie przejazdu zmianie nie ulegnie. Zwróć tylko uwagę którędy przebiega trasa, bo nie rzadko się zdarza, że koleś totalnie nie zna miasta i polega tylko i wyłącznie na nawigacji. Dla przykładu: sobota wieczór, mały ruch na ulicach, uberek zamówiony i podstawiony na Zakoniczyn - Osiedle 5-ciu Wzgórz. Miejsce docelowe: Stogi. Jak myślisz - którędy pojechał uberek? KAŻDY NORMALNY kierowca pojedzie do Traktu Św Wojciecha, później przez Przeróbkę prosto na Stogi. Ale nasz "super driver" postanowił (a w zasadzie aplikacja) zawieźć nas przez Obwodnicę!! To nie jest wymyślona historyjka... Mam takich kilka ze swoich spotkań z uberkami. I wyprzedzając domysły osób postronnych - NIE, nie jestem taksówkarzem i żadnej złotówy w rodzinie nie mam. Ale wracając do tematu - jeśli potrafisz się posługiwać smartfonem i aplikacją Uber, to jaki masz problem, by sprawdzić w internecie cenniki korporacji, podczas przejazdu uruchamiając odpowiednią aplikację sprawdzić przebytą taksówką odległość i pomnożyć x cenę za 1km? A w przypadku podejrzenia wyłudzenia pieniędzy zażądać paragonu, na podstawie którego możesz zgłosić próbę naciągnięcia? Świętych na ziemii nie ma. Ci, którzy wiedzą za dużo kombinują, a ci co za mało - nieświadomie biorą udział w łamaniu prawa. Natomiast osoby świadomie korzystającyce z tego rodzaju usług bezpośrednio wspierają rozkwit przestępczości - dość dosadnie? Bynajmniej, bo czym jest łamanie prawa, jeśli nie przestępstwem, jaka "szara strefa"? Jeżeli ktoś ukradnie z czyjegoś podwórka rower, bo "nie wiedział" że tak nie wolno i "chciał" go później zwrócić, to zalicza się go do "szarej strefy"? A jeżeli ktoś inny pomagał jemu przeskoczyć przez ogrodzenie i potem wspólnie tym rowerem odjechali, to był to "przypadkowy" pasażer, czy być może okaże się, że również zostanie (choć pewnie nie tak dotkliwie) ukarany za współudział? Czy naprawdę wszystko trzeba zilustrować, żeby dotarło do szarych komórek, że zamawiając przejazd Uberem sami narażacie się na nieprzyjemności? Ech...
Super
Ciekawe ile dopłaca do każdego przejazdu, musi po Ciebie dojechać, musi Cię odwieźć, zapłacić za wodę, Rafaello i internet a Ty przejdziesz 2 km zapłacisz 10 zł zabiorą mu 2,5 PLN i zrobi na tym interes życia.
Pomijam bełkot taksiarzy o ich bólu d*py, siedzicie na kartach podatkowych macie 8% VAT i tak na dobrą sprawę nie płacicie podatków, a jak wyjdzie wam coś do zapłaty odliczacie od ZUS. Poza tym każdy przedsiębiorca płaci ZUS, a w uber jeżdżą albo u kogoś albo na swoim.
W każdym razie długo to nie pociągnie bo rotacja kierowców jest duża, a jak wiele osób chwilę pojeździ to nikt poza Ukraincami nie będzie jeździł za 5 zł za godzinę i tyle.
Uber owcy albo wsiada do taksówek, albo wrócą do jeżdżenia MPK - bo pasażerowie w uber to raczej target mpk
Pomijam bełkot taksiarzy o ich bólu d*py, siedzicie na kartach podatkowych macie 8% VAT i tak na dobrą sprawę nie płacicie podatków, a jak wyjdzie wam coś do zapłaty odliczacie od ZUS. Poza tym każdy przedsiębiorca płaci ZUS, a w uber jeżdżą albo u kogoś albo na swoim.
W każdym razie długo to nie pociągnie bo rotacja kierowców jest duża, a jak wiele osób chwilę pojeździ to nikt poza Ukraincami nie będzie jeździł za 5 zł za godzinę i tyle.
Uber owcy albo wsiada do taksówek, albo wrócą do jeżdżenia MPK - bo pasażerowie w uber to raczej target mpk
Wszyscy co korzystają z UBER, a przynajmniej Ci, którzy przeczytali regulamin...
wiedzą, że cena jest uzależniona od liczby i obłożenia samochodów. Nie rozumiem, jak można bić pianę z powodu niezadowolenia na warunki, na jakie się przystało instalując aplikację i zawierając umowę na przejazd. Co do San Francisco, to oprócz tego, że to niesamowite miasto i chętnie tam pojadę jeszcze kiedyś, to jeździłem tam (i w innych miastach w USA) UBERem. Jest tam coś, czego u nas nie ma, mianowicie taryfa Uber poll. Jeden samochód wozi nawet 4 różne obce osoby naraz - po prostu jazda z wolnym fotelem to ewidentna strata "mocy przerobowych", jak wsiadasz jako pierwszy, to możesz być pewien, że po drodze dosiądą się i wysiądą inne osoby. Ja to lubiłem, zawsze można było pogadać z obcymi - większość gada swobodnie o pierdołach, o życiu - można się czegoś dowiedzieć i przejazd mniej kosztuje. A jak ktoś nie lubi towarzystwa - to może sobie wybrać droższą wersję, gdzie płaci za wszystkie 4 miejsca i jedzie sam UberX. Jest też wersja z samochodem luksusowym i wersja z Vanem, jak coś trzeba przewieźć większego. U nas Uber dopiero raczkuje, a ja czekam, aż wyprze tych nędznych złotówiarzy kantujących wiecznie na taksometrach.
Spontaniczny porządek
Cena jest sterowana dynamicznie faktycznym popytem. To znaczy, że są ludzie, korzy chcą tyle płacić. Jeśli nie, to jest to świetne pole dla działania tradycyjnych taksówek. Szacowana cena jest przede wszystkim znana z góry w Uberze i to wszystko powoduje spontaniczny porządek, bez potrzeby regulacji przez państwo.
Uber jest nielegalny
W każdym artykule powinno to być podkreślone. Zgodnie z polskim prawem przewozy te wykonywane są nielegalnie. Tylko firma jest duża więc może sobie w kulki lecieć. A skoro serwery są w USA, to jak myślicie dokąd płyną zyski? Wniosek jest taki: Polska traci kasę z podatków a amerykański Uber na tym zarabia.
kombinacja
Jeżdżę na podstawie aplikacji UBER i oglądając ten przedstawiony dokument przejazdu widzę że autor tego felietonu dał się wciągnąć w malinę .Bez sprawdzenia pisze bzdury - kumpel jakiegoś taxi przekręt Z okolic Świętego pitra na Zieloną to koszt około 15 zł , to stąd tam przeszło 34 zł.podstawy
Ktoś ładnie spreparował a redaktorek ma chyba darmowe przejazdy TAXI .
Ktoś ładnie spreparował a redaktorek ma chyba darmowe przejazdy TAXI .
Po prostu z UBERA też trzeba korzystać z głową. Staram się wybierać ten rodzaj przejazdów, ale jeśli nie ma w okolicy żadnego "uberowca" albo trzeba czekać >10 minut to jednak wybieram taxi.
Dwa razy zdarzyło mi się również, że UBER miał wyższą cenę od taksówki. Choćby dzisiaj - nie wiem czemu, ale przed 9 rano był "zwiększony popyt" i UBER podał cenę w przedziale 28-35. Jeżdżę dość często tą trasą i wiedziałem, że to cena za wysoka i zamówiłem taxi. Koszt przejazdu 21 zł (i to wcale nie najtańszą korporacją).
Ale takie sytuacje to naprawdę rzadkość, w 90% przypadkach UBER będzie tańszy.
Dwa razy zdarzyło mi się również, że UBER miał wyższą cenę od taksówki. Choćby dzisiaj - nie wiem czemu, ale przed 9 rano był "zwiększony popyt" i UBER podał cenę w przedziale 28-35. Jeżdżę dość często tą trasą i wiedziałem, że to cena za wysoka i zamówiłem taxi. Koszt przejazdu 21 zł (i to wcale nie najtańszą korporacją).
Ale takie sytuacje to naprawdę rzadkość, w 90% przypadkach UBER będzie tańszy.
"efekt automatycznego procesu pozwalającego na zachowanie równowagi pomiędzy popytem a podażą"
jprdl.
Takie coś można powiedzieć wyłącznie w kraju, gdzie przez lata działa Amber Gold i golą frankowiczów.
Po prostu byłoby głupotą nie zrobić pieniędzy na takim stadzie baranów.
Aha, i w kraju gdzie zamiast PRZECZYTAĆ cokolwiek o ekonomii straszy się biblią, nawet nie czytaną ale tylko oglądaną z okładki.
Takie coś można powiedzieć wyłącznie w kraju, gdzie przez lata działa Amber Gold i golą frankowiczów.
Po prostu byłoby głupotą nie zrobić pieniędzy na takim stadzie baranów.
Aha, i w kraju gdzie zamiast PRZECZYTAĆ cokolwiek o ekonomii straszy się biblią, nawet nie czytaną ale tylko oglądaną z okładki.
W sylwestra różnież obowiązywały drakońskie stawki
ale są one uzasadnione przy zachowaniu przelicznika na poziomie 1.0. Ludzie stali by w kolejne po taksówkę parę godzin. Algorytm aplikacji zwyczajnie zwiększa cenę, aby popyt zrównał się podaży usług. Uber jest transparetny ze swoją polityką cenową i w bardzo łatwy sposób pozwala na zaplanowanie podróży. Uber nie jest dobrym sposobem na powrót do domu z festiwalu, czy dużego koncertu, ilość chętnych wybierających ten środek transportu, przy degrengoladzie komunikacji miejskiej jest po prostu zbyt duża.
Wracając do sylwestra. Ja do domu wracałem z aplikacją myTaxi, mimo, że kurs Ubera nie był na poziomie 4.6, to i tak przejazd taksówką był trochę tańszy. Mamy wolny rynek i wybór przewoźnika, dzięki Bogu !.
Wracając do sylwestra. Ja do domu wracałem z aplikacją myTaxi, mimo, że kurs Ubera nie był na poziomie 4.6, to i tak przejazd taksówką był trochę tańszy. Mamy wolny rynek i wybór przewoźnika, dzięki Bogu !.
Opinia
Jak tak czytam te żale to mi sie słabo robi. Taxi za droga i złodzieje -ok. Uber podniesie ceny źle. Najlepiej za darmo. Proponuje więc kupić samochód siedzieć w nim po 12 godzin , zapłacić składkę do korporacji, płacić za naprawy, zapłacić zus ok 1200 zł, podatek i jeździć za 1 zł za km.
Nie bronie ani taxi ani ubera każdy jeździ czym chce. Jeździłem i taxi po % i jakoś nikt mnie nie okradł, a czytając te historie to każdy taksówkarz to złodziej. pewnie że mają swoją mentalność i to jest prawda, ale zdarzają się normalni ludzie. Uber też jest okey w pewnych sytuacjach. Wniosek jest taki że wszystko najlepiej żeby było za darmo. Czy usługa czy towar. Obsesja jakaś. Jest też tak że ogórasy idą do knajpy płacą za piwo po 20 zł, za drinka po 50 a jak mają jechać taxi do domu w 2-3 osoby za 50 zł to stękają, ogarnijcie się ludzie.
Nie bronie ani taxi ani ubera każdy jeździ czym chce. Jeździłem i taxi po % i jakoś nikt mnie nie okradł, a czytając te historie to każdy taksówkarz to złodziej. pewnie że mają swoją mentalność i to jest prawda, ale zdarzają się normalni ludzie. Uber też jest okey w pewnych sytuacjach. Wniosek jest taki że wszystko najlepiej żeby było za darmo. Czy usługa czy towar. Obsesja jakaś. Jest też tak że ogórasy idą do knajpy płacą za piwo po 20 zł, za drinka po 50 a jak mają jechać taxi do domu w 2-3 osoby za 50 zł to stękają, ogarnijcie się ludzie.
bycie kierowca ubera jest nieoplacalne pracowalem odradzam
pracowalem tydzien na swoim aucie i zarobiłem tylko na paliwo srednio wyszlo za km 80groszy dojazd po klienta np 5km bezplatny uber ma stawke 1.3zl ale zabiera 25% prowizji plus prowizja dla partnera stąd 80 groszy za km większośc kursów to granice 10zł moim zdaniem jest to w tej chwili najmniej oplacalne zajęcie pozdrawiam
Z Kosakowa do Sopotu
Zawiozłem 5 osób za kwotę 110 zł. Z czego klienci zapłacili tylko 25 zł.
MYTAXI
Kto idzie z innowacją to jedzie prawie za free :)
Jestem kierowcą taxi i jeżdżąc 2,5 roku jeszcze nikogo nie oszukałem. A jeśli są kody promocyjne to zawsze je proponuje klientom.
A teraz piszcie hejt na mnie jaki to ja jestem ZłotówA
MYTAXI
Kto idzie z innowacją to jedzie prawie za free :)
Jestem kierowcą taxi i jeżdżąc 2,5 roku jeszcze nikogo nie oszukałem. A jeśli są kody promocyjne to zawsze je proponuje klientom.
A teraz piszcie hejt na mnie jaki to ja jestem ZłotówA
a wiecie czemu
Uber określa mnożnik np. 2,1 a nie po prosty 2 ? Dlatego, że jak klient widzi x 2 albo x3 to pomyśli co tak drogo, a jak zobaczy 2,1 to pomyśli, że to jest jakoś profesjonalne policzone i uzasadnione ale tak naprawdę to wszystko jest bzdura. Tak samo jest z rozpoznawaniem, że bateria jest rozładowana w telefonie, to mnożnik zaraz podobno skacze, bo klient zamówi teraz i nie będzie czekał ze względu na to, że niedługo mu telefon padnie.
Czytam te komentarze i nie mogę zrozumieć
Osoby zamawiające ubera robią to przez SMARTFONA który ma INTERNET . Gadacie głupoty , że taxi nie ma stawek . Proszę bardzo wpisać w Google taxi trójmiasto i na większości stronach wszystko jest jasne i klarowne. W razie czego można zawsze zadzwonić na infolinię i tyle .
Pani Pomaska,
Uwolniła ceny taksówek za kilometr .Taksówkarzem może zostać każdy.Na bocznej szybie jest naklejka z podaną stawką za kilometr.Można mieć 50 zł i można mieć 5 zł.Nie ma stałej stawki za przejazd.To nie powód żeby wyzywać wszystkich taksówkarzy od złodziei.Nie każdy chce dopłacać do interesu,chce uczciwie pracować.A ten co ma małą stawkę musi kombinować bo w życiu nie zarobi na podatki,remonty samochodu ,opłaty i kombinuje jakby tu wyżyć.Dziwnie, wszystko poszło do góry a taxi ma tanieć ? Jak cię nie stać to nie wsiadaj a jak wsiadasz to nie wsiadaj do tej najtańszej bo na bank właściciel naprawia samochód w szopie bo go nie stać na nic. Aha masło osełkowe już teraz kosztuje 10,98 a kosztowało 8 zł ,pozdrawiam
Ciekaw jestem jakby ktoś z waszych rodziców was płacąc podatki i szkoląc się w danej branży musiał patrzeć jak ktos taki jak ten uber robi z was wała i smieje sie ze on ni nie muszą.. . Życzę tego tym którzy tu cwaniakuja podpisując się madrosciami. Uber zabiera uczciwym prace ale nie zrozumie tego ktos kto siedzi przed komputerkiem za pensje rodziców i ma swoje 5 minut anonimowo. Zaznaczam nie jezdze taxi ani nie mam nikogo w rodzinie taksówkarza. Czasami niektórych z taxi bym nauczył kultury. Tych co popieraja cwaniactwo delikatnie pisząc w sumie rozumiem ale zycze waM abyscie sie przekonali jak z was ktos bedzie sie smial
Ale to nie jest trendi
W tym cały problem
Czym ma się pochwalić studencik leszczyk. że używa czegoś z ojczyzny ?
Ciuchy zachodnie, telefon najnowszy często za własne 2 pensje, a taxi Polskie ?
Każdy ponad każdym, w pustych głowach szkoda czasu szukać refleksji, dlatego chora ideologia i życie ponad stan będą długo szły w parze
Czym ma się pochwalić studencik leszczyk. że używa czegoś z ojczyzny ?
Ciuchy zachodnie, telefon najnowszy często za własne 2 pensje, a taxi Polskie ?
Każdy ponad każdym, w pustych głowach szkoda czasu szukać refleksji, dlatego chora ideologia i życie ponad stan będą długo szły w parze
Taksiarz ukradł mi telefon
Jechałem raz w nocy z Oliwy na Morene. Wypadł mi tel w taksówce. Zorientowałem się po 15 min, że go zostawiłem w taxi . Dzwoniłem na ten numer i co .... Złotówa wyciągnął karte SIM i telefonu juz wiecej nie zobaczyłem. W taxi korpo dostałem info, że nic nie znaleźli a danych taksówkarza mi nie podali. Wiec p*****le te wszystkie pseudo taxikorpo! jeżdze uberem lub innym przeowznikiem. Żyję w wolnym kraju i sam decyduje kto mnie zawiezie gdzie chce. A Złotówy są takimi głąbami, że nie wiedzą ze przez te ich akcje to tylko robią reklamę uberowi. BRAWO!!!
Mnie interesuje tylko czy kierowcy świadczący usługi przewozowe
odprowadzają składki ZUS tak jak wszyscy świadczący usługi, lub, jeśli są pracownikami firmy UBER to czy robi to firma, bo tyle się mówi o nieuczciwej konkurencji. Jeśli tak , to taksówkarze powinni przełknąć tą żabę i skończyć z protestami tylko dostosować się do rzeczywistości i stać się bardziej konkurencyjnymi.
Składki 1
Kochany, kierowcy taksówek płaca składki z dział, gospod. ale sa tacy, ktorzy sa juz na emeryturze, to nie musza, inni pracuja i jesli maja pensję brutto, minimalną to też nie muszą. a Uber wiadomo, to taksówki bez licencji, bez dział. gosp. to jest problem, bo Urząd patrzy na to i nic nie robi !! Oni pracuja nielegalnie !!!!
Jezdze Uberem
Mam dzialalnosc,place zus,licencja w naszym kraju to-zalozenie taksometru i kasy fiskalnej.Uber nie dostake gotowki do reki,wiec co ma do tego kasa fiskalna?Kierowca taxi nie placi ,bo - ZUS tylko zdrowotne,a na karte podatkowa wychodzi niewiele ponad 270zl.Wiec reasumujac,to nie placi nic,bo z tej karty podatkowej oplata wchodzi w ZUS zdrowotne.Licencja za 15 lat to koszt 200zl.I kto tu cierpi?????
normalne i sprawiedliwe
Jak wracałem z Guns and Roses to od razu po koncercie był mnożnik x2, za sekundę x3 później doszło do x4 lub 5. Ludzie - to normalne. Takie są prawa rynku. Rośnie popyt to rosną ceny lub podaż. Podaż przewoźników UBERa pod stadionem nie wzrośnie nagle z 8 samochodów do 80 żeby zaspokoić zapotrzebowanie więc rośnie cena. Nikt nie musI korzystać. Znasz mnożnik zanim wsiądziesz I nie musisz czytać w regulaminie maczkiem naklejonym w środku pojazdu lub na szybie.
Uber ż Warszawy
Jadąc z Openera Uberem kierowca poinformował mnie że jest Warszawy
Przyjechali ( kilkalnascie auto ) jak powiedział zarobic dużą kasę .
Poinformował mnie jak działa mnoznik
Żeby zachęcić kierowców do jazdy na danym rejonie uber robi większy mnoznik
Gdy jest ich dużo mnoznik spada więc każdy się wylogowuje i czeka aż mnoznik urośnie gdy będzie odpowiedni wtedy jadą na dany rejon . I tak zarabiają większa kasę.
Szkoda tylko jak się nabija ludzi w butelkę
Teraz już wszyscy oszukują została komunikacja miejska
Przyjechali ( kilkalnascie auto ) jak powiedział zarobic dużą kasę .
Poinformował mnie jak działa mnoznik
Żeby zachęcić kierowców do jazdy na danym rejonie uber robi większy mnoznik
Gdy jest ich dużo mnoznik spada więc każdy się wylogowuje i czeka aż mnoznik urośnie gdy będzie odpowiedni wtedy jadą na dany rejon . I tak zarabiają większa kasę.
Szkoda tylko jak się nabija ludzi w butelkę
Teraz już wszyscy oszukują została komunikacja miejska
Ot i cała prawda a jkest proste rozwiązanie
Część tutaj piszących z uporem maniaka wypowiada się za Uberem cyt: "I tak wolę Ubera". W ich opinii TAXI to najgorsza rzecz jaka może być. Najczęstszy argument przeciw TAXI to "naciąganie" na opłatach.
I N S T R U K C J A:
Jeżeli nie popatrzałeś na cennik a tam faktycznie jest 30zł za kilometr to leżysz. A po prostu - jeśli jest taka stawka albo nie ma dostępnego cennika - NIE WSIADAJ. Wyeliminujesz z rynku wszystkich "złotówo-cwaniaków" (nie taksówkarzy) bo to oni robią taką opinię i szkodzą uczciwym taksówkarzom (którzy wbrew pozorom istnieją). Skoro umiesz przeczytać z "apki" ile kosztuje przejazd Uberem to zakładam że cennik TAXI też ogarniasz. Masz wątpliwości - zapytaj ile kosztuje kurs i możesz nawet odpowiedź sfilmować swoim urządzeniem do Ubera. Jak po kursie coś się nie zgadza to żądaj paragonu. Nie ma paragonu - nie płać i dzwoń na Policję. Wygrasz na 100%. Grzecznie zostań w środku - wtedy zapewne PAN "złotówa-oszust" sam "grzecznie" poprosi o opuszczenie pojazdu bez zapłaty i spier.... . ZERO problemów.
PARAGON jest takim samym zabezpieczeniem klienta jak "apka" w Uberze. Tylko sprawdzaj cennik przed kursem a zmienisz zdanie w sprawie TAXI. "Złotówy-oszuści" umrą śmiercią naturalną bo teraz funkcjonują na zasadzie - skoro są "jelenie" (tacy jak niektórzy z Was) to "kosić".
Sprawa jest dziecinnie prosta mimo to niektórych przerasta. A potem żale na publicznym Forum.....
Uber to taka sama firma jak inne nastawiona na dojenie klienta. Tu był dobry przykład tej działalności.wątpliwości i problemów.
I N S T R U K C J A:
Jeżeli nie popatrzałeś na cennik a tam faktycznie jest 30zł za kilometr to leżysz. A po prostu - jeśli jest taka stawka albo nie ma dostępnego cennika - NIE WSIADAJ. Wyeliminujesz z rynku wszystkich "złotówo-cwaniaków" (nie taksówkarzy) bo to oni robią taką opinię i szkodzą uczciwym taksówkarzom (którzy wbrew pozorom istnieją). Skoro umiesz przeczytać z "apki" ile kosztuje przejazd Uberem to zakładam że cennik TAXI też ogarniasz. Masz wątpliwości - zapytaj ile kosztuje kurs i możesz nawet odpowiedź sfilmować swoim urządzeniem do Ubera. Jak po kursie coś się nie zgadza to żądaj paragonu. Nie ma paragonu - nie płać i dzwoń na Policję. Wygrasz na 100%. Grzecznie zostań w środku - wtedy zapewne PAN "złotówa-oszust" sam "grzecznie" poprosi o opuszczenie pojazdu bez zapłaty i spier.... . ZERO problemów.
PARAGON jest takim samym zabezpieczeniem klienta jak "apka" w Uberze. Tylko sprawdzaj cennik przed kursem a zmienisz zdanie w sprawie TAXI. "Złotówy-oszuści" umrą śmiercią naturalną bo teraz funkcjonują na zasadzie - skoro są "jelenie" (tacy jak niektórzy z Was) to "kosić".
Sprawa jest dziecinnie prosta mimo to niektórych przerasta. A potem żale na publicznym Forum.....
Uber to taka sama firma jak inne nastawiona na dojenie klienta. Tu był dobry przykład tej działalności.wątpliwości i problemów.
Bzdura
Bzdura !! ktoś z was wracał z Openera. Grono moich znajomych chciało wracać taxi. Nasze trójmiejskie taryfy fundowały im kurs od 300-400 zł Gdynia, sopot, gdańsk. Do centrum Gdyni na dworzec nawet nie chcieli zabierać za mniej niż 300stówy to co piszecie to jawne kłamstwa by gnoić UBERA a zabierzcie się za zwykłych oszustów w taryfach.
o co tu chodzi? Jakim prawem uberami w Polsce jeżdżą np Ukraińcy ? I nie tylko uberami... np Handlują jakim prawem na rynkach ?
Jeszcze zróbcie ich dyrektorami Rafinerii.
Podobno mają wizy i zezwolenia na czasową prace najemną... / a i tak tylko co piąty pracuje na miejscu na które wystąpiono o wizę dla niego jak wykazała kontrola NIK /
Co tu się dzieje ??
Podobno mają wizy i zezwolenia na czasową prace najemną... / a i tak tylko co piąty pracuje na miejscu na które wystąpiono o wizę dla niego jak wykazała kontrola NIK /
Co tu się dzieje ??
Uber to zlodzieje
uber to aplikacja dla debili. Którzy myślą że zamawiając przewóz cywilnym autem z kierowcą bez kwalifikacji będzie tańsza i będą bardziej "cool". Szkoda że przeprane mózgi Polaków dają się okradać zagranicznej firmie. Większość korporacji w Polsce ma swoje aplikacje do zamawiania taxi. Pozdrawiam serdecznie wszystkich frajerów w Polsce.
50 zl za taksowke hahahahahaha
50 zl taksowke z Gdyni na Ubera, kogo Wy probujecie oszukac?! chyba sobie kpiny robicie.
To jakas zmowa firm taksowkarskim z Trojmiasto.pl, że taka reklame im robicie a uberowi niby antyreklame? :) Jedyne taksowki warte polecenia do MYTAXI, reszta to Ci sami zlodzieje co byli 30 lat temu. Tak samo widac odrazu, ktory stary kierowca przeszedl do ubera. Jezdzą wolno bo myslą, że na czasie zarobia, a prawda jest taka, że tam sie liczy od kilometra, im szybciej dojedzie, tym szybciej nowy kurs zlapie.
To jakas zmowa firm taksowkarskim z Trojmiasto.pl, że taka reklame im robicie a uberowi niby antyreklame? :) Jedyne taksowki warte polecenia do MYTAXI, reszta to Ci sami zlodzieje co byli 30 lat temu. Tak samo widac odrazu, ktory stary kierowca przeszedl do ubera. Jezdzą wolno bo myslą, że na czasie zarobia, a prawda jest taka, że tam sie liczy od kilometra, im szybciej dojedzie, tym szybciej nowy kurs zlapie.
Tak rosną nowi Polacy
Nie chodzi o to że jest taniej na co dzień tylko że nieuczciwie. Ci ludzie nie są nauczeni żeby nie kupować taniej od paserów , żeby brać rachunki za wykonaną pracę , najchętniej by fachowców zatrudniali na czarno ale gdy tylko jednemu czy drugiemu ktoś zaproponuje pracę na czarno bez ubezpieczenia to larum jaki prywaciarz złodziej. Skoro zamawiacie Ubera który okrada ludzi którzy wykonują ten zawód zgodnie z literą prawa to takie osoby powinny otrzymywać pracę na czarno. Znamy z miasta takich jak wy do knajp alkohol w torbach , jak nikt nie patrzy to z toalety płatnej uciekacie.
Jak ktoś chce mieć tani transport to jest komunikacja miejska, rower, własne nogi.
Jak można w ogóle pomyśleć że ktoś będzie mnie woził swoim samochodem i będzie to tanie ?
Przejechanie własnym autem 10 km kosztuje w mieście około 4-5 zł + koszty OC, przeglądu, napraw. Dodajcie do tego gościa dojazd i jego czas. Przecież to musi kosztować.
Dzisiaj za siedzenie na cieciówie i czytanie gazety trzeba dać pracownikowi 10zł netto.
Przejechanie własnym autem 10 km kosztuje w mieście około 4-5 zł + koszty OC, przeglądu, napraw. Dodajcie do tego gościa dojazd i jego czas. Przecież to musi kosztować.
Dzisiaj za siedzenie na cieciówie i czytanie gazety trzeba dać pracownikowi 10zł netto.
Taksówka ma swoją przewagę i uber ma przewagę .
Taksówkarze zazwyczaj mają fajne nowe luksusowe samochody, więc tak naprawdę to ich zachowanie psuje im wizerunek. Zawsze lepiej wsiąść do nowej eski z dziewczyną niż do Daci Logan. Cóż czasy naciągania i krętactwa kończą się przychodzą czas transparentności.
Tanie taxi
Mieszkam w Gdyni ale potrzebowałam tanie taxi dla mamy w Gdańsku 1 lipca na krotki kurs po godz22 a że mam poj.auta 4,2 nie było sensu żebym jechała osobiście.w pierwszej firmie zwodzili przez 20 minut i ostatecznie nie mieli auta.w drugiej minimalnie droższej ale też bardzo taniej w ciągu 4 min podjechał kierowca.był bardzo miły i jak dostał drobny napiwek,był bardzo zadowolony.wystarczyło wrzucićw gooogle:tanie taxi gdańsk. Mama powiedziała ze juz tylko z ta firma bedzie jezdzic
Jak tanio to uber cacy, a taksówkarze złodzieje
a jak sylwester, czy open'er to wszyscy zdziwieni, ze aplikacja kroi bez litości. Co do samego red. Naskręta, to chyba ma chorobę dwubiegunową, bo sam nie wie co mu się podoba.Raz za drogie taksówki, kiedy indziej drogi uber. Przypomnę mu zatem tylko, że w większości krajów europy wykonywanie usługi uber pop zostało zabronione przez państwo. Polska oczywiście, jak zwykle, w awangardzie pod rękę z Bułgarią
uber dentysta
Ja czekam na uber dentysta w piwnicy bez studiow ale 1000 opini ze dobrze robi wypelnienia zebow po 30 pln bo wiadomo ze material na wypelnienie zeba to 7 pln ja nie potrzebuje ich drogich gabinetow i ide dobrowolnie jak uber bez uprawniej to legal to taki innoowacyjny dentysta tez legal
Nie wiesz z kim jedziesz
Nie wiecie do kogo wsiadacie. W UBER może kierowcą być zwolniony z więzienia gwałciciel, bandyta czy inny psychol. Nie muszą posiadać ZAŚWIADCZENIA O NIEKARALNOŚCI. Nie muszą posiadać BADAŃ LEKARSKICH, więc może to być osoba niedowidząca, niesłysząca, czy jakkolwiek chora. Nie wymaga się od nich PSYCHOTESTÓW. To mogą być ludzie o bardzo złych wynikach nie radzący sobie w sytuacjach kryzysowych i mających spowolnione reakcje wpływające na bezpieczeństwo ruchu. Wozicie tam dzieci? A może to JAKIŚ GWAŁCICIEL-PEDOFIL? No i oczywiście kwestia ubezpieczenia w razie nieszczęścia. Obawiam się że żadna ubezpieczalnia nie podpisze się pod wypłatą odszkodowania za odpłatny przewóz osób przez nieuprawnione do tego osoby i nieprzystosowanymi do tego celu pojazdami.
Niepraw
Nieorawda ze brzydka zagrywka. Ogolnie jezdza taniej. A to ze raz do roku sobie bardziej odbija nie stanowi zadnego problemu. W skali globalnej ta aplikacjia zrewolucjonizowala rynek.i.ukrucila przekrety taksowkarskie. Przed wejsciem do taksowki wiesz ile zaplacisz i to jest fair. Zawsze mozesz sprawdzic uber a potem zadzwonic z google na inna korporacje i spytac onszacowany koszt i wybrac inna firmę. Proste. Teraz wszystko.jest jasne i klarowne.
uber vs. taxi
http://niejestemtoba.blogspot.com/2017/07/taxi-vs-uber-traficar-czyli-kto-komu.html cale podsumowanie tej sytuacji
...
Z tego co wiem widać ile się zapłaci, klient jest powiadamiania o mnożniku... Wyciąganie takich rzeczy jak mnożnik, brak kasy fiskalnej czy licencji nie wychodzi na zdrowie wam taksówkarze. Lepszą metodą na walkę z uberem niż wyciąganie powyższych czy łapanki i donoszenie na itd ( wiadomo że wielu taksówkarzy donosiło w PRL) czy blokowanie miast - było by edukowanie społeczeństwa o innych ważniejszych zagrożeniach. Zróbcie akcje która zwróci na was uwagę i mówcie że kierowcy uber nie muszą mieć badań lekarskich i psychotestow, oraz obowiązkowego OCP - to są realne zagrożenia dla klienta, a nie brak kasy fiskalnej czy zdanego egzaminu z topografii miasta. Klient nie wie że jak jedzie uberem nie ma w razie wypadku ubezpieczenia, a egzekwowanie go od kogoś kto godzi się tyrac za 5 zł za godzinę jest niemożliwe. To są argumenty, także zamiast prowadzić brudną wojnę pokażcie że wy jesteście lepsi, że macie nowe czyste auta, które nie smierdza papierosami i że macie badania i OC przewoźnika które gwarantuje odszkodowanie w razie utraty zdrowia w trakcie wypadku.
Macie słabe związki zawodowe i słabych ludzi od PR, którzy kazali wam strzelić sobie w stopę.
Macie słabe związki zawodowe i słabych ludzi od PR, którzy kazali wam strzelić sobie w stopę.