Widok

Volkswagen Crafter

VW Crafter. Najpotężniejszy.Przestronne wnętrze, komfortowe i ergonomiczne elementy wyposażenia, bogaty pakiet systemów bezpieczeństwa najnowszej generacji, szeroka gama nowych silników TDI® dysponujących optymalną mocą w pełnym zakresie obrotów – tak prezentuje się VW Crafter. Samochód, który bezpiecznie dotrze do celu z każdym ładunkiem.Najnowszy VW Crafter dostępny jest w 5 ...
więcej
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 1

zrobiłem crafterem z silnikiem 80kw 26000km. Spalanie, ciężko mi zejść poniżej 13L na 100km, ale prędkość podróżowania to 110-140 km/h na trasie, więc ma prawo spalić czasem i 15 litrów ON i to verwy. Prowadzi się bardzo dobrze, trzyma się drogi pewnie do momentu kiedy dostaniemy podmuch wiatru, auto zachowuje sie wtedy jak żaglowiec, potrafi zamyszkować, trzeba się przyzwyczaić i być bardzo wyczulonym na to zjawisko nawet gdy auto jest załadowane.
Vw się zepsuć, wiec taki niezawodny to nie jest. Ciężko chodzi skrzynia na zimno, i to we wszystkich autach w firmie, więc nie jest to kwestia mojego egzemplarza. Bardzo wygodny, cichy i szybki bus, choć 100kw to takie minimum dla furgona, na pewno spali mniej niż mój.
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 5

rozczrowany

Autko ma 1,5 roku teraz co tydzien na serwisie jest Zrobilem nim narazie 110 00.00Zepsulo sie : cenralny zamek, uszczelka pod mostem oraz podpora walu byla wymieniana, 2 razy gumy na stabylizatorach , drzwi przesuwne ciagle stukaja bo sa za ciezkie, wtryski sa do wymiany bo auto kopci przy obrotach 1000,alarm sie zepsul, somer swiatel oraz kontrolak oleju i hamulcow
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

pele

mam ten sam problem ze skrzynią biegów.bardzo ciezko mi chodzi pierwszy bieg i wsteczny,gdy auto jest zimne.po rozgrzaniu biegi wchodzą jak w masełku.to nie jedyny problem z moim crafterem po za tym auto mi bardzo kopci przy wiekszych obrotach przy nie całkiem rozgrzanym silniku.napisz mi czy znalazłeś z jakiej to przyczyny biegi tak ciezko chodzą
popieram tę opinię 9 nie zgadzam się z tą opinią 0

tadek wierzbicki 608 822 815

wadliwe mocowanie zaciskow hamolcowyh tlukom sie okropnie jak w rozwalonym zuku w serwisie nawet po wymianie na nowe byl spokoj na 500km i wtedy serwis vw powiedzial mi ze to auto do pracy i ma n*********c przepraszam za slownictwo ale przytoczylem slowa serwisu auto pali jak smok przy 80km/g wibracje walu napendowego jakby tego bylo malo to poprosilem o przesmarowanie fotela kiarowcy bo potwornie skrzypial to popsuli mi regulacje wagi kierowcy i siedze teraz jak na desce sewis vw w swidnicy i wroclawiu zamiast dbac o klijenta i dobre imie i renome vw beszczelnie tak ustali terminy napraw abym stracil prawo do napraw gwaracyjnyh tak wiec pozostalem sam z nigdy nieusunientymi usterkami w swoim aucie na kture cierzko pracowalem prosze o pomoc vw polska bo dalej niewierze ze taka firma bawi sie w taka lichwe
popieram tę opinię 6 nie zgadzam się z tą opinią 4

noie na temat

Tadek co nas obchodzi twój fotel to jest forum o aucie a nie o tobie !
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 1

mz

crafter 164 km - skrzynia - max. prędkość 125km/h-spalanie tragedia 16-20 l
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 4
Kup se matiza
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

CRAFTER - TRAGEDIA VOLKSWAGENA (CZYT.MERCEDESA)

Crafter - wiekszego shitta dostawczego nie mogl mercedes wymylic. To auto za kare. Moj wysypal sie na CAN-Busach. Wszystko zwariowalo, kierunkowskazy chodza jak szalone, swiatla nie swieca stronami, ABS,ESP i ASR pali sie na desce i nie dziala, webasto nie dziala, wskaznik przepalonych zarowek raz dziala raz nie - pomimo ze zarowka np. jest przepalona, pokazuje 85 st.C temperatury zewnetrznej. Zaden serwis nie potrafi tego naprawic. Auto stoi a mialo na siebie zarabiac. Ma 150 tys.km i nie podlega juz gwarancji.
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 7

crafter

witam.mam ten sam problem możesz napisać co było zepsute ?
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

BUBEL VOLKSWAGENA

Posiadam craftera od zeszłego roku,w dniu odbioru ciekł płyn chłodniczy,po kilku tysiącach do wymiany była uszczelka pod głowicą {oczywiście poprawki mechaników i czas w serwisie katastrofa}wymiana kolumny kierowniczej,wymiana zacisków ,wymiana fotela bo skrzypi,wymiana rolek z paskiem już trzeci raz nadal piszczy,żarówki wymieniam co tydzień i to te za 25zł szt.wymiana koła dwumasowego po 70.000 tyś.silnik bierze olej 4litry na 20.000 tyś.olej 78zł litr,wymiana wału napędowego,wymiana podłokietnika,i tak bez końca wszystko przy przebiegu 76.000 km.Całe szczęście ,że jestem z wykształcenia mechanikiem bo w serwisie mieli mnie na początku za idiotę.Dodaję ten komentaż z myślą, że jest nas więcej nie zadowolonych klientów,w moim przypadku kazałem kserować dla mnie kopię zlecenia naprawy i jaka część została wymieniona jest to w tej chwili podstawą prawną zwrotu pieniędzy,nowego auta lub przedłużenia gwarancji o kolejne dwa lata
popieram tę opinię 8 nie zgadzam się z tą opinią 8
Witam czy znasz przyczyny brania oleju. Mam craftera do 350000 tysięcy nic niecałe po tym przebiegu bierze jak smok na 10 tys potrafi wziąć 4 litry. Dziwi mnie bo mam go od nowości i nic się nie dzieje, ani nie osłab, ani wycieku. Mogę powiedzieć z czystym sumieniem, w tej chwili ma 390 tys i poza braniem oleju jest ok, może znasz przyczyny braniem oleju.. Pozdrawiam
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

moze nie bierze tylko gubi ,silnik suchy? nie ? no to ma wyciek oleju a nie spalanie
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

CRAFTER 163KM

Jedna wielka porażka !!! Kupiłem go jak miał przejechane 40000km zrobiłem nim 40000km czyli ma już 80000km. Wymieniłem Dwie podpory wału Jakieś śmieszne gumki w zawieszeniu bo wszystko piszczało jak w 30 letnim aucie. 70000km Wymieniłem wacupompe (daje powietrze do serwa) ostatnio działo się coś z turbiną. Fotel kierowcy skrzypi, żarówki jak pisali wyżej palą się jak wściekłe ostatnio spaliły się dwie naraz (niemożliwe a jednak) Autko jest z 2007r a już widać że zalążki korozji. Jedna wielka tragedia.
popieram tę opinię 6 nie zgadzam się z tą opinią 4

kupiłem craftera nie załamujcie mnie!!!!!
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

I jak śmiga

jeszcze się borykam między Cafterem a Sprinterem
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

smieszne komentarze

Dla ścisłości mam pięć z sześciu crafterów kupowane były ostanie przed liftingiem w 2011r. Generalnie wszystkie te rzeczy co u was mi tez padały ale... i tu ważne 1. Turbina powinna padać fabrycznie 20tys i uwierzcie prawidłowo eksploatowana tak pada nie ma sił, 19600m 21000 max w kazdym. Jeśli komuś pada przy 60 tys niech przesiądzie się na gaz bo nie czyta instrukcji jazdy TDI !!! Przede wszystkim studzenia jej !. Spalanie hmm pala dużo fakt ale (?) u mnie nakaz jazdy 100 max , pala najpierw 13 potem z biegiem czasu więcej do 15 . Jeśli pali więcej - patrz - nauka ekonomicznej jazdy. Kolejny temat wał . Porażka owszem ale... większośc naszych busiarzy przesila wał wozi nimi po 3 tony nawet i to jest konsekwnencja. Wał w oryginalnym 5t homologacji jest lepszy i nie pada . Zamawiacie homologację 3,5 padają krzyzaki itd . Generalnie szczerze mimo to że jest to auto na 3+ nie żąłuję decyzji. Wszystkie mam od nowego i polecam najpierw nauczyć się jeździć z turbinami potem nie przeciążać ich niemiłosiernie i zachowywać w miarę prędkość a będzie mniej tych usterek- będą rzadziej. Reasumując turbina bierze olej dużo 4 l między wymianami ( wymieniajcie co 20 tys.) i pada 20tys ! Nie ma opcji . Nikt nie napisał jednej istotnej rzeczy , to auto jest niezwykle czułe na paliwo także zawsze mieć należy jeden wkład filtra paliwa i wymieniać go co 20 tys !!!. Poza tym fiaciarze, ivecarze itp daleko oj i tak mimo że to nie te VW jak LT, jesteście bez szans.
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 1
Wlasnie sie przekonalem wojek z rodziny ma takie cos i przestan takie bajki pisac ze crafter taki fajny to jest porażka co chwile sie cos psuje glownie wozi stytopian a i tak siada tam most wal podpora turbo po prostu wszystko sie psuje a przebieg 175000 , a ja mam ducato 2.2 jtd i ten ctafter nawet mu do pięt nie dorasta z niczym woze czasami po 2 tony i nawet nie jeknie jedyne co mi sie zapsulo to turbina jak na 200000 to miala prawo.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Chciałem kupić ten samochód.

Teraz już wiem że go nie kupię.Chyba zdecyduję się na sprintera.
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 3

Craf. I sprin.

A sprinter jeszcze gorszy
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

zbyszek !! mam craftera 4 lata !! odpłużam i solę ! zabieram 2 tony soli pług 3 metrowy i co ? a no to ze mam 140 tysięcy kilosów i nie bierze grama oleju ! nie tłucze i nie spala więcej niż 11 litrów dbam jak mogę ale praca tego samochodu jest bardzo cięzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzka a pomimo to bardzo go chwalę nigdy nie zawiódł a mam automatyczną skrzynię ! więcej takich samochodów i mniej polskich rajdowców goniących i trzymajacych pedał gazu do podłogi i narzekających ze pali 20 litrów ! vw crafter to samochód wygodny ! cichy i ergonomiczny a nie te mercedesy co klepią i dumią ! pozdrawiam
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Van masakra

W firmie mamy 5 crafterów jeden już odszedł na emeryture w tym roku (z 2007r.). Moj van tez jest z 2007r. Juz od nowosci 1 litr oleju na 1000km. Przy 60 tys. wymiana turbiny, kompletna naprawa zawieszenia, wymiana pompy hamulcowej, żarówki świateł mijania przepalają się co dwa trzy tygodnie, często jest tak że obie na raz.
Zużycie paliwa tragedia przy normalnej jezdzie miasto/trasa 80-120 km/h 12-18 l. te 12 l to przy bardzo oszczędnej jeździe. Teraz 100 tyś. pada powoli łożysko koła przód. Popękały spreżyny w oparciu fotela kierowcy. W innych vanach jest podobnie turbo, choinka (palą się wszystkie kontrolki), ubytki płynu chłodzącego, korozja. Najgorzej jest zimą, ciężko chodzi skrzynia biegów na zimno, dobrze że temperatury nie spadają poniżej -4 bo przy niższych jest jeszcze gorzej. Czasami po ostrzejszej jeździe dostaje "zadyszki", wchodzi na biegu jałowym na wyższe obroty (ok. 1000 or/min) i tak przez 3-5 min. Co mi się podoba dosyć dobry komfort jazdy, dorze zestopniowana skrzynia biegow (na 6 biegu od 60-140 km/h), dużo poręcznych półek szczególnie ta nad głową, dobra zwrotność.
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 4
Kolego to, że wchodzi na obroty spowodowane jest faktem iż wchodzi w tryb wypalania dpf`a, filtr cząstek aby zaczął się wypalać musi osiągnąć odpowiednią temperature dlatego nie aktywuje się zaraz po odpaleniu tylko po wiekszym przebutowaniu
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

proponuję trochę pojęcia o eksploatacji TDI, może jakaś encyklopedia albo książka serwisowa do poczytania.
Kupiłem używanego Craftera 2.0tdi 136KM. przebieg 174tys. z Francji. przy około 210tys. wtryski podlewały(od nowości miały prawo) spalanie u mnie 9-11 l. (oszczędna jazda) wymiana oleju co 10tys. , jestem zadowolony duze komfortowe auto, wał również mam do zrobienia i ostatnio coś z elektroniką sie dzieje esp mi sie zapala oraz poduszka powietrzna, pozatym bardzo dobre i praktyczne auto
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Auto ok.

Ludziska . Kupujecie auta z małą mocą ,bo chcecie zaoszczędzić nie wiem na czym.
A wiadomo że, 2500kg. Trzeba mocy żeby rozbujać. Jeżdżę firmowym crafterem i robię 37tys. W roku. Cykl mieszany i spokojnie mogę powiedzieć że spalanie ok.11l. 120 na trasie. Jeśli cisnę pedał to swoje wypije, ale jeśli jeżdżę przepisowo to 10l miesięcznie oszczędności mam. Oleju nie dolewam bo norma.
Podsumowując auto przyzwoite, jeździłem gorszymi. Pozdrawiam
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0
Witam tez mam craftera i to co tu czytam to jakas porazka jakby nie o crafterze pisali moj ma 240000 i zadnych z tych rzeczy nie słyszałem ani nie widziałem ,auto pali jezdzi nic nie swieci na desce hamulce działaja normalnie. Skrzynia tez zero problemów z turbo czy wtryskami , otatnio wymieniłem komplet szpzęgła ale to chyba normalne przy tym przebiegu , woże samochody wiec lekko aż tak nie ma ..... ale mam pytanie z innej beczki jakie masz obroty silnika prz 120 km/h ?
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

michal biala podlaska

nie jestem zadowolony...kupilem 2 letnie autko z serwisu w niemczech zrobilem 40 tys. w srodku mam choinke caly czas cos sie przepala...przecieki z silnika... sprzeglo chodzi jak w starym polonezie...vebasto nie dziala i zawieszenie tragedia...duzo pali w granicach 12 l/100...kupie nastepnym razem fiata ducato
popieram tę opinię 6 nie zgadzam się z tą opinią 9

michal biala podlaska

nie jestem zadowolony...kupilem 2 letnie autko z serwisu w niemczech zrobilem 40 tys. w srodku mam choinke caly czas cos sie przepala...przecieki z silnika... sprzeglo chodzi jak w starym polonezie...vebasto nie dziala i zawieszenie tragedia...duzo pali w granicach 12 l/100...kupie nastepnym razem fiata ducato
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 1
Ja wlasnie przerzucilem sie z duacto 2010 r na craftera 2007 r ogolnie nie polecam ducato bo beedzie stalo jeszcze czesciej w warsztacie
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 0

Crafter pomyłka życiowa

Mam craftera i niemogę doczekać się konca leasingu.Padło prawie wszystko od wymiany trzy krotnie turbiny na gwarancji teraz po gwarancji padła czwarty raz po zaciski chamulcowe.A zeby było smieszniej to skrzynia biegów shiftmatic padła dwa mieśące po gwarancji.Totalny złom.Miałem ducato od nowości i gdybym miał wybierać to tylko ducato.Spalanie w vw to od 14l nawet do 25 z przyczepą.Niedajcie sie nabrać przez sprzedawców w salonach vw to najwięksi kłamcy w tej branrzy.Gwarancje to jak nieumiesz się wykłucić i niemasz jako takiego pojęcia o mechanice to bys miał ale tylko na papierze.Krótko muwiąc wszystko tylko nie CRAFTER i SPRINTER.
popieram tę opinię 7 nie zgadzam się z tą opinią 4

spalanie

25 litrów to spala zestaw ważąc 3o kilka ton chłopie
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

a mnie się to autko podobało !

już wiem że go nie kupię
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 2

Pytanie

Mam do was pytanie.. Jaka jest max wysokość vw crafter kontener? wiem, że kontener to chyba 2,22 a do tego podwozie.. ale pod jaki most/wiadukt mogę wjechać? 3,2 to na pewno ale jaką ma wysokość?
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 0

kupa złomu

Powiem tak, nigdy jeszcze nie byłem w posiadania takiego gówna jak VW Crafter, od początku zaczeło się od zacisków ale cóż dla mechaników vw to pierdoła. A teraz auto zamiast zarabiać większość stoi na serwisie na chwilę obecną nie jedzie w trakcie jazdy wchodzi w tryb awaryjny, przy 60 km/godz mało sie nie rozleci wszystko drży, pali 14-20 litrów paliwa i przy tym 1 litr oleju na 1000 km, instalacja elektryczna do dupy. Wolkswagen to jest już historia zatrzymali się na garbusie i chcą dorównać na siłe Renaultowi lub Fiatowi a tu kicha, szambo. Robią ludzi w balona jak chcą. A najgorzej wk...ia mnie gadka tych j...nych sprzedawców najpierw mówią, że mało pali a potem na duże spalanie odpowiadają " coś za coś a ile by pan chciał żeby paliło" poprostu gnoje. Ludzi nie kupujcie tego złomu. Leasing trzeba płacić a auto stoi i nic nie zarabia a te barany w VW się cieszą, żę znowu zrobili kogoś w H..a.
popieram tę opinię 5 nie zgadzam się z tą opinią 3

crafter

Witam, mam 2 sztuki 136PS, przebiegi okolo 100tys. Jak mozna porownywac ten samochod do fiata czy renault. ludzie wy chyba jeszcze nie mieliscie takich aut jak renault czy fiat. Crafter pali duzo ?? a ile ma palić jak to jeden wielki żagiel. Ustarki mamy wszyscy te same, problem lezy po stronie firmy Kulczyk Tredex, ponieważ kiedyś serwisy nie musyały się o nic pytać, teraz jak wjeżdza auto na serwis to o każdą wymianę byle pierdoły muszą pytać Kulczyka.....
Polecam to auto, ja jestem zadowolony mam 2 stuki od nowości i należę do ludzi, którzy bardzo dbają o samochody.
popieram tę opinię 18 nie zgadzam się z tą opinią 7

Śmiech Panie Michale

Przez dwa lata użeywania Renault miałem jedną awarię czyjnik temperatury. A w Crafterze 260 tys km którego mam od 2,5 roku uwaga wymieniam: turbina, zawór ERG, ABS, układ kierowniczy, zaciski chamólcowe, zawieszenie,katalizator, instalacja elektryczna, pompa podciśnienia, półoś. Jak sobie przypomne jeszcze to dopiszę. A pan panie Michale to chyba w VW pracujesz i sprzedajesz te auta, że tak dobrze wiesz kogo się pytają jak mają naprawiać. Trzeba mieć jaja i powiedzieć jasno z jakimi autami mamy doczynienia. Pan może i ma dwa Craftery ale chyba jakieś nadzwyczajne. Nie no jeżeli 17 litrów to jest małe spalanie przy ciężarówce 12 tonowej która pali 20 litrów to pan naprawdę się zakochał w VW i to co Pan ma zapewne jest najlepsze. A tak naprawdę jak by był pan właścicielem Craftera nigdy nie dał by pan 4 pkt za niezawodność i ekonomikę bo sam pan pisze, żę dużo pali.
popieram tę opinię 6 nie zgadzam się z tą opinią 6

powiem tak... moj crafter wlasnei skonczyl pelne 4 lata, ma na liczniku 308000, jezdzi przedewszystkim po polskich drogach... rozrzad mial robiony przy niecalych 200tys i to generalnie wszystko poza normalnymi codzinnymi zabiegami (olej, filtry) z krytycznymi przedmowcami moge sie zgodzic tylko z faktem spalania, ale moje auto choc 3,5 tonowe zaladowane wazy zazwyczaj ponad 4, a i co do objetosci ladunku zgodzimy sie chyab wszyscy ze zaden konkurencyjny produkt nie jest az tak duzy, no moze iveco... przez moment az sie zastanawialem czy nie ma tu cenzury, bo czytam same negatywy, a wiekszosc znajomych raczej jest zadowolona, chyba ze w Krakowie mamy lepsze servisy ;)
popieram tę opinię 5 nie zgadzam się z tą opinią 2

Crafter najpotężniejszy...

Mój Crafter przejechał 242tyś km i tragedii nie ma..
Spalanie srednio ok 12l/100km (80% drogi to autostrada) waga samochodu wraz z zladunkiem waha sie ok 4,5t czyli przeładowany.. Panownie zamiast narzekać na spalanie sprawdzcie sobie jakie macie przełożenia tylnego mostu i w jakich warunkach jeździcie (na autostrade wybierajcie szybkie mosty) Do tej pory wymieniłem: turbinę, pompę vacum, podwieszki wału i.. tyle z takich rzeczy które powinny wytrzymać dłużej. Miałem kiedy Iveco to co wymiane oleju wymieniałem końcówki drążków czy sworznie a komfort jazdy - troche lepszy niż w starze
popieram tę opinię 8 nie zgadzam się z tą opinią 0
jak sprawdzic tem silnika
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

piotrek

jestem na kupnie busa co wybrać bo miałem właśnie craftera maxa ale juz go niechce kupc myslałem ze nowy mi posłuży ale ztego co piszecie jest tylko jeden wniosek stanowcze nie macie racje ze vw to juz historia kupiłem pasata lepiej kupic daewo...wiec jakiego busika kupic?
popieram tę opinię 8 nie zgadzam się z tą opinią 4
Gazelę...najlepiej...
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Beka

Posiadam Craftera dwa lata , wczesniej miałem Transita hm myślę że nie ma czego porównywać pod względem wizualnym , funkcyjnym i wygody .
Mimo wszystkich opini na temat Craftera moja jest całkiem inna nie miałem z samochodem jeszcze źadnych problemów ( auto z 2008 r 300 tys. Przebiegu ) .
Nie zamieniłbym na żaden inny pali ok 12 no ale Pany spojrzcie ile macie ładunku na sb jak wan waźy 4 tony to nie będzie palił 5 litrów .
Pozdrawiam .
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

i znowu coś się zesrało

No i oprócz tego co pisałem wcześniej to padło teraz sprzęgło i tylni most. Już mnie to wk….a, bo auto przejechało jedno zaledwie 90 tyś a drugie 280 tys. Jeszcze raz wypiszę usterki:
- wadliwa instalacja elektryczna
- utrata mocy podczas jazdy
- wadliwa pompa podciśnienia
- uszkodzona turbina
- wadliwe zawieszenie
- wadliwe zaciski hamulcowe
- rozsypane sprzęgło
- rozsypany most
- Przy 80 tys rozsypała się pompa wodna koszt
- po przekroczeniu 3 tys zabrali gwarancje bo pewnie też już nie mają siły sami naprawiać TEGO GÓWNA
- wymieniona turbina
- olej bierze 1 litr na 1000 km
- wał bije przy 60 km/h
I to wszystko mogę udowodnić w razie pytań służę pomocą i radą vwcrafter@vp.pl

popieram tę opinię 11 nie zgadzam się z tą opinią 3
Witam! Znalazłem pana wypowiedz na forum , niestety jestem posiadaczem tego złomu co chwile muszę coś naprawiać . Na tą chwilę coś dzieje się z autem podczas jazdy szarpie przechodzi w tryb awaryjny , gaszę go odpalam i jadę z 500m i znowu szarpniecie i znowu tryb awaryjny. Czasem jest tak że szarpnie i gaśnie podczas jazdy . Przy probie odpalenia trzeba pokręcić z 4 sekundy żeby zaskoczył tak jakby paliwa nie dostawał . Miał pan może coś takiego ??
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0
Padająca turbina ! standard , zaciski również , i oczywiście filtr cząstek stałych . Rutyna jeśli chodzi o craftera od 5 lat to robię i to po kilka razy w jednym aucie !!, lepiej wybrać sprintera !!!!
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Pompa podciśnienia jest od lt więc to napewno nie sprawia problemów
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Vw crafter

Witam prosze o pomoc w sprawie vw crafter czyli szajs wagen niestety zanim poczytalem na temat tego badziewia zakupilem z mysla ze nareszcie bende jezdzil jak czlowiek a tu zonk nie mam sil opisywac wszystkie usterki jakie wyszly po pol roku przebieg 148 tys Bardzo prosze o pana nr telefonu.Pozdrawiam Grzegorz dolnoslaskie 0048607739989
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

negatywy piszą pracownicy mercedesa właściciele crafterów nie martwcie się autka są ok mam craftera 60tyś przejechane nic jeszcze nie robiłem a jak się żarówki przepalają to pozakładajcie światła led do jazdy dziennej koszt 300zł ale problem z żarówkami zniknoł. a tak pozatym to o auta się dba a nie jeździ aż coś się spierrrrr pozdrawiam
popieram tę opinię 6 nie zgadzam się z tą opinią 5

Do banana

A co to jest 60 tyś daję Ci jeszcze 30-50 tyś i wtedy pierwszy będziesz pisał jakie masz gówniane auto wyprodukowane w czasach "kryzysu". A jeżeli chodzi o Mercedesa to też daleko nie odbiega od Craftera. Jeżeli ma się jedno auto i nie ma do czego porównać to to jedyne jest zawsze najlepsze. Mam jeszcze VW 35 oraz 45 i jestem bardzo zadowolony jeden zrobił 750 tyś bez naprawy i nadal świetnie się ma a drugi 450 tyś i też nic złego nie mogę powiedzieć. A dwa wspaniałe craftery poległy jeden przy 270 tyś a drugi zrobił ledwie 85 tyś. i też wymagał poważnej naprawy.
W mercedeśie przy 200 tyś serwis wymieniał silnik. Renaulty 4 szt. można powiedzieć, że są niezawodne ale też mają drobne wpadki ale bez przesady.
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

nareszcie madre słowa !!! pozdrawiam !!!
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Przepłacone gówno

Witam

Jestem tym szczęśliwym posiadaczem tego gówna ja Crafter furgon. Ma do tej pory przejechane 63400 km i nadaje się jedynie wozić bułki w piekarni:) pali jak Renault Magnum około 17l na 100km - tylko że trochę mniej wozi najczęściej skrzynkę n narzędziami-
wymiana części:
jeszcze nie zdążył wyjechać za bramę VW i komp się wysypał - wymiana na nowy
-turbina
-sprzęgło
-pompa ABS - nadal problem z zatrzymaniem
-DPF
-leje się silnika jak z kaczej du...
-rdza wycieka z każdej dziury (auto ma poważny wiek już 1,5 roku)
- lakier nie odporny na jakiekolwiek trawy krzaki
-szyba przednia 2szt.
a przede wszystkim nie dajcie się naciągnąć na podłogę montowaną u dilera uchwyty porażka (cena ok 3500 netto ale za co?)
- listwa boczna przesuwnych drzwi rdza!
i chyba do tej pory tyle.
niestety jeszcze 2 lata kredytu ale nadejdzie kiedyś ten wielki dzień i pojedzie na hutę:)
Zdecydowanie odradzam!!!!!!!!!!
popieram tę opinię 10 nie zgadzam się z tą opinią 3
- lakier nie odporny na jakiekolwiek trawy krzaki
-szyba przednia 2szt.
szok idzie się załamać
chyba masz złośliwego sąsiada i szyby ci wybija .
Nie jest to może moje ukochane auto ale w porównaniu do jumpera 2.2 120 KM to mistrz wytrzymałości
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 1

jacie

jest jedno zgodne to szajs jakich nie mało
na codzien jezdze reno master jest juz 760 000 km na liczniku i sunie po europie i daje zarobic pali ok9,7l na 100 a na zjezdzie do polski komputer pokazuje nawet 7 czasem jak mam czas crafterem z firmy sie dwa razy wiozlem zawsze z przygodami spalanie jak na ciezarowke przystalo eko jazda 12 normalna do 20 i beczka oleju
naprawde nie polecam chlopaki na nowych perzotach 160KM mówia ze 9,1 na 100 maja przy 150 km/h a silnik 2100 sie kreci
na nowe ducaty tez sie skarza wiec chyba poczekam na nowego mastera
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 1

CRAFTER BJM 164KM

Crafter Maxi 3,5T, najdłuższe możliwe przełożenie mostu3,69:1, spalanie od 8,8 przy spokojnej jeździe do 13l przy jeździe 140-160km/h, średnie 11l przy prędkościach 110-120km/h, usterki 25tyś km zaciski hamulcowe wymienione, 33tyśkm kolumna kierownicy, 48tyś km turbina, 60tyś km pasek klinowy, 73tyś km podpory wału, wszystko na gwarancji, szybko i skutecznie zamawiali i wymieniali części, teraz 106tyś i odpukać od ponad 30tyś nic się nie dzieję.
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 0

katastrofa

chłopie,
zaciski, kolumna, i turbina to w normalnym pojeździe min. 150 k. Takie rzeczy na gwarancji? DZIĘKUJĘ.
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

JESTEM ZAŁAMANY TYMI OPINIAMI

Bo byłem zdecydowany na kupno nowego,prawie nowego busa.Ale po przeczytaniu tych opini już nawet nie będę zwracał uwagi na ten samochód.Jestem mechanikiem i bardzo dbam o swoje sam. ale jeśli się kupuje dobrą markę która też odpowiednio kosztuje to powinno coś jednak służyć.Dziękuje wszystkim że dzielą się takimi informacjami,może ot ustrzec innych przed katastrofą.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 2

crafter 2.5 TDI 100kw

Uważam że crafter pomimo paru gniotów jest jednym z najlepszych(napewno najładniejszy) "busów" na rynku pomijając cene. Silnik jak to w VW troche ospały. Mocy mu jednak nie brakuje w wersi 100KW DI czerwone.spalanie bardzo zróżnicowane zależne od wagi ładunku i stylu jazdy 11-15 L. Prowadzi sie łatwo i jest przewidywalny na drodze(chyba że dmuchnie z boku) ma bardzo wygodny fotel kierowcy i pozycje za kółkiem.Ładna i dobrze poskładana deska rozdzielcza po 100tys km nic nie stuka nic nie brzęczy mnóstwo schowków i co mnie sakoczyło są tak zaprojektowane że nie widać gratów które w nich leżą.Najwiekszym gniotem jest 6 biegowa manualna skrzynia biegów-po prostu tragedia.Przełożenia poszczególnych biegów są dobrane w niezrozumiały dla mnie sposób, a precyzyjność właczania biegów-brak.No i hamulce też pozostawiają wiele do życzenia.Oryginalny system audio za tą cene mogli to lepiej zestroić.poza tymi trzema errorami auto oceniam bardzo dobrze.Samochód dyskfalifikuje konkurencje. Napewno godny polecenia.Szkoda że nie są dostępne troche mocniejsze silniki jak u jego bliżniaka Sprintera.
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 3

Zależy może na jaką wersję kto trafi

Witam, mam 3-letniego Craftera ma 246 tyś najechane i ogólnie jak się dba i robi wszystko co trzeba na czas to fura jest ok. Ze skrzynią DSG i 109KM Średniak. Pali srednio 11l / 100km - załadowany nie lekkim towarem, ale nie żałuje mu nie jeżdze tylko 100-120, więcej też. Ze spalaniem moźna spaść oczywiście niżej.Komfort jazdy jak osobówką. Ja jestem zadowolony. Dzieki.
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 0

rewelacja:)

co wy ludzie za głupoty piszecie kupiłem roczne auto z przebiegiem 200tys zrobiłem już 30 tysiecy i żadnego wkładu !!!!!spalanie 10l na trasie przy ~ładunku 1.5t wiecej palił mercedes 208 cdi a miał 80KM a ten ma 160KM
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 1

Crafter 164 km

Wita mwszystkich czytam i za glowe sie lapie zamowilem craftera pod zabudowe skrzyniowa z silnikiem 164 km i zabudowa na 10 ep czyli 2,30/2,40/5 m /powiedzcie urzytkownicy jak bedzie wygladalo spalanie i czy nowe modele maja juz poprawiona elektryke? dopracowali te bledy juz? zaznaczam ze auto jest nowe z 2010 roku bedzie jezdzilo tylko trasy miedzynarodowe zadnej tlukaniny po polskich drogach wiec mysle ze moze dluzej wytrzyma zawieszenie i elemety podwozia a jak z reszta?zaznaczam ze autem bede jezdzil ja a dbam bardzo o swoje auta.Olej chca wymieniac w serwisie co 40 000 dla mnie to tragedia nawet jak sie zaleje long life ja zmieniam co 15 tys i tak pewnie bede robil, a wlasnie jakie oleje lejecie do swoich crafterow? pozdrawiam
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

cena za znaczek VW jakości BRAK

Michale. Posiadam CRAFTERA w takiej właśnie zabudowie,ob 06.2007r. pali min.14l (gdy jadę prawie na pusto i nie ma wiatru) lecz gdy zacznie trochę podmuchiwać to mimo, braku towaru (powrót na bazę), spalanie nie zamknie się w 18 l/100 km. Muszę jeszcze dodac, że przy takiej zabudowie musiał byc zarejestrowany na 5 t. i "tacho" nie pozwala na przekroczenie 90-tki. Co z resztą jest bardzo zdradliwe przy wyprzedzaniu, ponieważ autko jest bardzo żwawe przy 80-tce i można się zapomnieć.
Co do jakości, to fakt. Ciągły kłopot z zawieszeniem, wałem napędowym, łożyskami itp.
CASTROLA co 5 tyś litr trzeba dolac, żarówki notorycznie się przepalają (kontrolka nie gaśnie) od kiedy przepaliła się przeciw mgłowa tylna (nie wymieniona jeszcze) problem z żarówkami znikł.
PS. po 60 tyś. zabrała go laweta na serwis. Nie do zapalenia (jakaś kostka w desce rozdzielczej), jak się później dowiedziałem, to był 10 w ciągu tyg. na to samo.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

ZŁOM!!!!!!!!!

WYMIENIŁEM W NIM WSZYTKO O PRUCZ SILNIKA I 2008 KOROZI PELNO
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

crafter autobus

złom straszny napraw kupa na gwarancji i po, rdza zaawansowana auto ma 3 lata i 290tkm silnik brał olej 1l/700km, po wymianie pierścieni bo taka była diagnoza dalej bierze, a 5tys.zł trzeba zapłacić zużycie 13,5 ale ograniczony do 100km/h nie polecam nigdy więcej nie kupię złomu
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

crafter furgon

myślałem że kupiłem auto na długie lata ale po dwóch latach użytkowania z przykrością stwierdzam że nic z tego nie będzie szkoda...
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Koledzy co Wy piszecie?

Czytam Wasze opinie i zastanawiam się czy aby na pewno piszecie o Crafterze. Nie wiem skąd się bierze Wasze spalanie, może stąd że jeździcie autami służbowymi a co za tym idzie "auta służbowe to najlepsze testery prędkości". Jeden z kolegów napisał że co jakiś czas silnik wchodzi na 1000 obrotów i tak chodzi przez parę minut- kolego doczytaj w instrukcji że te obroty silnik podnosi w chwili dopalania sadzy w filtrze cząsteczek stałych. najlepiej wtedy w miarę możliwości nie gasić auta i jechać przez 10-15 minut na 4 lub 5 biegu z prędkościami 60-80 km/h. Spalanie jest jak najbardziej akceptowalne 10-12 litrów wychodzi mi średnio a worze po 2-2.5 tony. Crafterek ma 164 konie i jest w maxe. Wiem, wiem najlepiej kupić Reno albo Fiata- bo one się nie psują i palą po 5 litrów ;) co do zawieszenia to jak żal wydać wam po 35 złoty za dwie gumki na drążek stabilizacyjny to wam puka. Mankamentem jest konstrukcja zacisków układu hamulcowego ale i z tym można żyć koszt zestawu naprawczego to około 250 zł za komplet. Po takiej naprawie 70-90 tys km jest spokoju. Wyrabiają się sprężynki. Ogólnie samochód nie jest zły. Jest jak każde nowe auto- dużo czujników elektroniki a co za tym idzie- dużo skomplikowanej obsługi. Jak nie stać Was na Craftera to kupujcie tańsze auta, najlepiej stare "Kaczki" bo te podobno się nie psują.
popieram tę opinię 9 nie zgadzam się z tą opinią 0

wreszcie jakis zorientowany

dobrze napisane kolego bo czytam te bzedty innych i jak to mentalność polaków znawców i mendrców motoryzaci wyłażi . rozumie że gośćie z top gear jada po wszystkim poza RR I ASTON MARTIN ale koledzy bez jaj rozmawiamy o busach a nie o okrentach i połykaczach kilometrów gładkich autostrad typu bmw 7 itp . czyli jak robićie w kurierce po wiochach i dziennie odpalasz silnik srednio 68 razy to nie oczekuj zywotnosci rozrusznika osobówki ..../to samo z zawieszeniem zarąba...e busy wala po psełdo drogach i afera ze zawiecha pada etc. pozdro
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 1

vw crafter max plus

Witam wszystkich zakupilem Craftera nowego z salonu w Siedlcach ma silnik 136km i jest rewelacyjny mam go prawie 3 miesiace mam przejechane 50 tys km i spalanie 11l na 100 komfort jest rewelacyjny jak cale auto bardzo polecam i jestem zadowolony z tego auta
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 0

poczekaj trochę zmienisz zdanie jak zrobisz 200tkm. ale życzę jak najlepszego Craftera (tylko czy taki jest)
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

a mastery to zlomy kazdy je ma i silniki sie sypia i kosztuja po 10 ty zł
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 0

pomóżcie!!!!!

koledzy pomózcie mam craftera 2008r i przy wolnych predkosściach cos mi szumi moze to byc podpora wału czy cos innego??
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Opinia została zablokowana przez moderatora
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

jest firma w Łodzi która robi podstawy wałów z dodatkowymi osłonami ja tam kupiłem i po problemie nie kupuj oryginałów po 750zł. tam kupisz za około 180zł. i jest ok podaję namiar BOGAR wały pędne (42) 648 81 30 do mnie kontakt 602 235 594
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 0

jak wymienic zarowke kierunkowskazu w lusterku

mam craftera i te same problemy co wszyscy. ale wstawilem tuning zwiekszylem moc 108 na ok.140KM i spalanie jest caly czas ok 11l. ale powidzcie jak wymienic zarowke kierunkowskazu w lusterku.
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

wymieniles juz ta zarowke w tym lusterku jak nie to napisz do mnie tafranto@gg.pl
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

crafter 241000 km

Powiem krótko mam autko z 11,2007r po 30tys padła podpora wału po 80tys wymieniłem gumki w cylinderkach hamulcowych plus czujnik recyrkulacji spalin (to wszystko na gwarancji) A po gwarancji wymiana trzeciego światła stopu na 230tys a przez moje niedbalstwo po 5tys czujnik obrotów wału korbowego całe koszty 850 zł w serwisie. Bardzo duży minus Spalanie DO 15 litrów/100km.W firmie mają fordy Transity to jest dopiero porażka.
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

crafter 2010, 127000 km 164 td

Robię tym samochodem ok 4-5 tyś kilometrów tygodniowo na trasach wymagających i kiepskich drogach (Rumunia, Węgry,Słowacja)Zero problemów nie licząc przepalonych żarówek na burtach (notorycznie się przepalają) silnik chodzi rewelacyjnie (świetna dynamika)
Minusy to: spalanie !, rdza na karoserii już pojawiła się po 7 miesiącach eksploatacji i mają to wszystkie pojazdy robione przez Poznański oddział VW.
Kapitalna przestronna kabina , środek jakby trochę toporny, ale generalnie do zaakceptowania.
Jeździłem wcześniej na Boxerach, masterach (również na nowym) i stwierdzam obiektywnie, iż żaden nie może się z nim równać.
popieram tę opinię 6 nie zgadzam się z tą opinią 0

badziew
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

miro

ja mam przejechane 125.000 i nic się nie dzieje, jednorazowo robię 1300 km i nie ma problemu.Spala mi 10 /100 km przy prędkości 110 km/godz, a komfort jazdy suuuper .POLECAM!
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Magdatom-Car T.Kaczalko www.magdatom-car.eu ZAKUP VW CRAFTER

Witam
Panowie Własnie mam dzisiaj termin zakupu VW Crafter 100 kW (136 PS)
09/2006 161.000 km to będzie mój pierwszy Bus potrzebuje go do rozwożenia paczek ale po tych waszych opiniach co tu przeczytałem to raczej pojadę tylko zobaczyć te Auto i podziekować. Chciałem zakupić nowsze auto żeby służyło mi do Pracy a nie żeby stało cały czas w Servisie ! lub spalanie 13-15 litórw ! przecież to nie ciężarówka :-) Bardzo dziękuje za opinie przed popełnieniem błędu
Pozdrawiam
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

bierze olej

witam mam craftera 136KM 320 000 km. bierze 1 l na 1000km. w serwisie stwierdzono że to pierścienie po wymianie dalej bierze już mam 30 tys.km. od remontu i żadnej poprawy głowicę kompletnie też przesypałem nowa turbina czy ktoś kto miał taki problem jakoś go rozwikłał auto jest znów w serwisie i rozbierają silnik i będą szukać przyczyny obawiam się że się skończy wymianą półsilnika
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 13

bierze olej

wywal filtr czastek stalych przestanie brac olej i bedzie rzwawszy gwarantuje mialem to samo
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

problemy z olejem

witam.należę do tych osob ktore są ogolnie zadowolone tylko mam problem z olejem.na jakies 1500 kilomrów spala mi około 1 litr oleju.nie wiem dokładnie ale to chyba nie normalne przy aucie o przebiegu 140000 tyś.kilometrow.może ktoś z kolegów podpowie mi jaka moze być tego przyczyna.jakoś do tej pory nikt z mechanikow ktorych pytałem nie umial mi tego zdiagnozowac i zprecyzowac.może nie pytam odpowiednich fachowcow.pozdrawiam
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 2

odpowiedz

Kolego Ja ma sprintera 315 CDI i ten sam problem auto po remoncie silnika i pobiera 1 l na 1500 km teraz mam zrobione 30000 km , mysle ze ten typ tak ma ,ojciec ma 316 sprinterka 6000000 km przejechane od wymiany do wymiany pobiera litr oleju wymiane oleju roni co 12000 km wiec problem tkwi w silnikach takie jest moje zdanie na ten temat .pozdrawiam
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 1

adam

moja koleżanka ma craftera i powiem tak naprawdę jak na vw to katastrofa z solidności to się zostala tylko cena'/a wiem ze moja klientka założyła sprawę w sądzie dla serwisu vw /także jest coś na rzeczy .pozdrawiam i współczuję zawiedzionym
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

BIEŻE OLEJ POMOCY

witam proszę o pomoc może ktoś poradził sobie ze zużyciem oleju w crafterze 1l/1000km a nawet więcej, mam zrobione już chyba wszystko : wymienione pierścienie,kilkukrotnie zmierzone gładzie i tłoki (0.04 mm. zużycia) głowica po kapitalnym remoncie , turbina wymieniona ,odma drożna.Serwis sobie nie poradził nie wiedzą co dalej robić wtopiłem 15 tys.zł. od roku nie mogę usunąć usterki PROSZĘ O KONTAKT OSOBĘ KTÓRA SOBIE Z TAKIM PROBLEMEM PORADZIŁA 602 235 594 Jarek
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

bierze olej

Witam mam sprinterka 315 CDI po remoncie silnika ,pierścienie,tłoki wymienione, głowica robiona,turbina tez jest po remoncie, olej jaki stosuje to 5 w 40 zalecany przez producenta autko ma zrobione 300 00 km od czasu remontu pobiera mi średnio 1l na 1500 km przeczytałem mnóstwo różnych opinii i stwierdzam że ten typ tak ma to jest oczywiście tylko moja opinia na ten temat Mój ojciec ma sprinterka 316 cdi przejechane na nim 600 000 km i silnik od nowości nic nie robione turbina również oleju bieże 1 l na 12000 km . Pociesza Mnie fakt że nie jestem sam z tym problemem. Pozdrawiam
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

W sprawie spalania oleju w crafterze

Witam mam taki sam problem co kolega Jarek i tak obserwuje wszystkie Twoje wpisy i czekam na końcowy efekt, ja kupiłem nowa turbinę i nic i przymierzam się do czego tylko pytanie do czego wszyscy mechanicy nie wiedza co się dzieje. jak narazie dolewam oleju i jeźdzę.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

zużycie oleju w TDI

Tak sie zastanawiam po co ładujecie sie w takie koszty. A czy to, az taki problem dolac 1 litr oleju na 1000 km i potraktowac to jako normalny koszt eksploatacyjny? Nie trzeba kupowac w ASO oleju po 80 zł/litr, jest wiele tanszych olejow spelniajacych juz norme VW 504/507. Skoro wszystko dziala bez zarzutu, po co rozbierac silnik. TDI maja apetyt na olej, ot i wszystko.
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

Jednak zostanę przy Ducato

Tak czytam co wypisujecie o VW to myślę że zostanę jednak przy Fiacie, nawet spalanie ,w granicach 8 - 9 Litrów na 100 km
a mam przejechane już 370 000
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 1

Nieaktualne informacje

Aktualnie Crafter ma inne silniki, czas uaktualnić materiał szanowna redakcjo!

Jedyne "gufno" o którym może być mowa to internet. Każdy baran pisze kiedy mu ktoś na odcisk nadepnie i z tych komentarzy widać, że nic nie wiadomo. Jak jesteście tak pewni swych racji to podawajcie swoje personalia i dane wozu. A w razie czego zrobimy pozew zbiorowy przeciw VW.

Chcę kupić to auto ale dzięki moim zawistnym braciom Polakom mogę sobie pogwizdać a nie dobrze wybrać. Żadnej rzetelnej informacji, a nawet jak jakaś sensowna opinia jest, to ginie w stercie śmieci.

Zaprzedani konsumpcji modnisie, co jak baby stroją się w łaszki VW, Mercedesa, Forda czy innej trendowej marki.

I tyle było ze świadomego wyboru. Najpierw kupię a później będę żałował, cokolwiek bym nie kupił. Dlaczego?
Bo w salonie każdego dealera są tacy doradcy klienta, że mieszają w głowach a wśród użytkowników chamstwo się szerzy i żadnej pomocy!
popieram tę opinię 7 nie zgadzam się z tą opinią 1

spalanie oleju

Posiadam Craftera 2007 (sprowadzony z Niemiec), przebieg około 140tyś,a problemem jest spalanie oleju silnikowego przy przebiegu 350km dolewam 1litr oleju W5-30 Castrol, czy jest możliwość przejścia na inny olej lub co jest przyczyną tak dużego spalania tego oleju?
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 0
Witam kolego, masz moze jaks wioadomosc co do spalania oleju? Podobna sytuacja jest u mnie
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

mój jest spoko

ja mam craftera z 2008 r maxa ze 109konnym silnikiem i jedynym problemem jest podwieszka na wale mam go od nowosci przejechałem 360tys km nic się nie dzieje. a w zeszłym tygodniu umarł mi rozrusznik. ale miał prawo. niewiem tylko ile w nim wytrzyma sprzegło mam nadzieje ze do 400 tysi dojezdze
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

BRAŁ OLEJ JUŻ NIE BIEŻE

witam nareszcie poradziłem sobie z tą usterką masakra nawet serwis o tym nie wie co było powodem a przypominam że przy silniku zrobiłem wszystko nawet 2 razy teraz testuję ale widzę że będzie ok bo przez 5tys.km. nie wziął nic
popieram tę opinię 10 nie zgadzam się z tą opinią 4
napisz kolego jakiej magicznej mocy użyłes,żeby crafter nie jadł oleju.W moim przypadku 1l/1000.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
kolego.ratuj z tym olejem bo moja żona się ze mnie smieje ze kupić takiego grata to mogłem tylko ja a on ma dopiero 190tyś km. naprowadż mnie na coś bo już brak pomyśłów.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
W moim przypadku to była sonda lambda ( żaden tester tego nie pokazywał ) . W razie potrzeby 505 45 25 56
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Crafter

Witam kolego możesz odpowiedzieć co zrobic
Pozdrawiam Krzysztof bo tez bierze olej? rok 2008. 109 km
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

tak to jest

jak kolega potrzebowal pomocy to pisal jak sobie poradzil to po co komos pomoc
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
U mnie powodem brania oleju była zamykającai się elektryczna przepustnica / gaszak - który wysterowywany był przez uszkodzoną sondę Lambda. ( żadne testery tego nie pokazywały czy to serwisoweczy inne markowe z górnej półki ) Nadmienie że sonda tylko w pewnym zakresie prędkości obrotowej silnika powodowała takie objawy. przedział od 2000 obr/min w górę. Po podpięciu testera i zadaniu parmetru ( wartość rzeczywista masy powietrza ) i przejechaniu się ( min 5 minut ) na 3,4,5,6 biegu z prędkością obrotową silnika tak najlepiej ponad 2500 obr/min lub więcej i puszczeniu gazu tak żeby koła napędzały silnik wskazania przepływki schodziły do zera. ( przepustnica zamykała się a rozpędzone tłoki wysysały olej skąd tylko się da. Tylko dlatego że mam 2 craftery i metodą przekładania wszystkich d*pereli elektrycznych jak czujniki ,zaworki udało mi siię dojśc do tego tematu. Po wymianie sondy kupionej w Inter Carsie za ok. 370pln temat wrócił do normy czyli zero spalania oleju. podpowiem że kupowałem Craftera 10.2010 i mam przejechane 500 tyś km.Od wymiany do wymiany zero łykania oliwki. W razie kłopotów dzwonić 505 45 25 56. Pozdrawiam Lotnisko Gdańsk
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

co bylo przyczyna brania oleju?? mam taki sam problem

co bylo przyczyna brania oleju?? mam taki sam problem
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

bierze olej

jmam ten sam problem-może podpowiesz na andrzej@onet.com.pl
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

powiem krotko psuje się każdy mój ma 500 tyś i jak bym mial kupować kupiłbym to samo trzeba kupować 164 konne najlepsze jakie wychodzily pozdrawiam
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0
czyżby twój crafter wytrzymał pół bańki i nie brał oleju 1litr na tysiąc km turbo nie padało co 70 tysi bo mi serwis tłumaczy że przykro im lecz to norma.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

CRAFTER przebieg 180 tys wady i zalety

Mam od nowości Craftera 2007 rok . Wyposażonego w fabrycznie czujniki parkowania , radio sterowane z kierownicy i klimatyzację. Moja opinia jest generalńie pozytywna.
Auto bardzo wygodne. Napisze teraz co w nim robiłem w ciagu 5 lat
1.Czujniki parkowania same zalaczaly sie po wyjechali z salonu. Serwis zaglądał do nich 6 razy , wymieniali wyświetlacz , czujniki aż przez przypadek okazało sie ze po zdjęciu ramki od tablicy brak problemu.ale auto było nowe więc sie nie znali w serwisie :-)
2. Piszczacy pasek alternatora przy 55tys - po wymianie na nowy na gwarancji jeszcze gorzej. Na szczęście okazalo sie ze mam sąsiada pracującego w VW który powiedział żebym przyjechał na wymianę napinacza paska a on założy mi krótszy pasek z fiata. nie wolno im montować paska nie z VW ale mówił ze zna problem i wystarczy ze zapłacę za pasek z fiata. Cholera miał racje. Więc jak macie taki problem to macie rozwiazanie
3. Klocki przód 60 tys
4. Klocki tył ,klocki przód, tarcze przód 115 tys
5. Amortyzator tył 118 tys
6. Rozrzad , klocki tył,tarcze tył,nadkole lewe, uszczelki most , pasek alternatora z fiata ,155 tys
7. Nie mam zapisanego przebiegu ale to było chyba koło 60 tys zepsuł sie amortyzatorek pod pedalem sprzęgła czy hamulca olej z nie wycieku na dywanik
8. Zauważyłem ze przy temp powyżej 25 stopni na autostradzie czasem podczas wyprzedzania zalicza sie stan serwisowy. Auto zwalnia i ogranicza moc i mruga kontrolka.
Wkurzylem sie i poczytalem trochę.
Okazało sie ze po otwarciu maski gołym okiem było widać ufajdany jest zawor egr. Nie wymienienilem tylko wyczyscili mi w serwisie. Działa i auto ma lepszego kopa
9. teraz mam 180 tys i na wolnych obrotach coś zaczęło stukac w silniku ale nie zawsze.
Jeden mechanik mówi ze to może być wtryski paliwa drugi ze vacum pompą dlatego trafiłem na forum
Nigdy bym nie kupił tego auta po przeczytaniu tylu negatywnych opinii. Jednak moja opinia jest dobra. Mankamenty to tak blacha jest słaba po 5latach widac ogniska rdzy
Muszę tez coś napisać o zużyciu paliwa . Mam najmocniejszy silnik i zauważyłem ciekawa
prawdlowosc. Normalne spalanie w cyklu miejskim wynosi 12,5 l natomiast na trasie jest tak. Jak jadę za tirami slimakami to najmniej uzyskałem 7,8 l/100 i teraz ciekawe jadąc średnio 90 wychodzi 9 litrów na trasie jadąc 100 wychodzi 10 l i.t.d jak jadę autostrada 130 to pali 13l/100 . Dodam ze mój CRAFTER to ten średni i najbardziej typowy. Napewno tzw max i skrzynki pała zupełnie inacżej
Wymienialem także nie pamietam ile lat temu tapicerke na siedlisko kierowcy bo sie wypierdziala. Mam taka skuropodobma szara a nie welurka. Jest zimna w zimie.
Sprzedam dopiero za dwa lata bo kryzys w firmie a wcześniej miałem DUCATO które bardzo cenie za dobry silnik jednak do tej pory pamietam nie zamykajace sie drzwi pekajaca szybę i wymiany linki do predkoscioierza co 15 tys oraz wskaznik paliwa przy którym nie było wiadomo ile jest w baku nawet po wymiańie pływaka itp, zawieszenie co 50 tys obowiązkowo naprawiane
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

koledzy mam dylemat czy mam kupić automat czy manual auto 2008r. 100kw doradzi mi ktoś
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

crafter 164km max długi max wysoki 2009r.

1.przedewszystkim spalanie około 14 litrów.2.żagiel,trzeba uważać na boczne podmuchy. 3.bardzo ciężko odpala zimą,według serwisu vw świece grzeją prawidłowo.4.olej około 1 litra na 2 tyś.5.na pusto skrzypiące drzwi przesówne.6.kiepskie hamulce.7.ostatnio wymiana wiązki między alternatorem a akumulatorami,działała jak opornik.koszt razem z robocizną 1300zł.itd.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Do wszystkich uzytkownikow Craftera jestem z zawodu kierowca doświadczalnym > Crafter przebieg 800.000km>
2x turbina > 2x kolo masowe 3x podpory walu 1x regeneracja kolumny kierowniczej>paliwo 9.0 pusty 10,5 ladowany ( 2,3t )sr/95-110/km/h
Wniosek:każdy samochód można wykończyć
NIE każdy potrafi samochodem jeździć ?
pozdrawiam wszystkich najlepszych kierowców
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 0

lepszego nie ma

Niema lepszego auta ,użytkujemy obecnie 3 sztuki, to już kolejne z 11 jakie do tej pory były w naszej firmie ,wszystkie katowane, nigdy nie zawiodły ,podstawa to systematyczny serwis profesionalny.mały mankament to gumy stabilizatorów szybko się wybijają ,
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

jest jeden

Witam.mamy na firmie 2 szt.plandeki jezdzimy w calej europie
na trzy tygodnie srednio od 10 do 14tys km.rocznie okolo 150tys. km
auto porazka totalna .zarowki pali regularnie na desce ciagla choinka
pali okolo 13.5l i to nie przekraczajac 100km.
olej rzlopie litrami.a sam serwis sie z niego smieje i mowia
ze to niewypal vw. silnik padl po 330tys.Szkoda czasu i piniedzy
na to auto.A temu co z palil niby 10l to chyba jak go cholowal.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

crafter nie taki zły jak o nim pisza

posiadam od roku craftra max-a z 2007r. spalanie autostrada 11.5L/100 (110km/h) miasto 13L/100 poza miastem 9L/100, komfort z jazdy rewelacja, zarowki moze z trzy wymienilem- bez tragedi, olej od wymiany do wymiany bez dolewki- (wymiana co 15tys), koledzy silniki 2.5 tdi kręcą po 900000tys km- jak sie o nie dba. Jak sie pałuje bryke to i po 50tys silnik padnie-znam takich kerowcow co pojecia nie maja o budowie silnika spalinowego i puzniej wypisuja bzdury ze to czy tamto im padlo. Ja serwisuje sam- nie ufam serwisom ( naciagacze i swiadomie psuja auta zeby mogli puzniej zkroic klijeta)!
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

chyba fiat ducato się nie sprzedaje

po ostatnich wpisać widać że sprzedawcy ducato nie śpią --- dobrze dobrze ...
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 2

crafter max 136km plandeka

witam sposobem na mniejsze spalanie jest usunięcie filtra dpf teraz pali w granicach 11-12 litrów a nie jak wcześniej od 13 litrów w górę
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

a to dziękuje

temu autu dziękuje
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

szmelcvage n.

Dostalem nowego wiesniaka firmowego.blaszak maxi dlugi i wysoki.totalna porazka.ma dwie zalety jest nowy iczujniki cofania w lusterkach.naped na tylne kola porazka fotel kierowcy koszmar.paka do bani .dluga i waska.spalanie ok.12l.ropki.i za takie pieniazki.woze lekkie towarytroche sniegu mokrej trawy ibalet mam za free.jezdzilem po eu. Pare latek ale tak niezyciowego auta nie bylo.ladnie wyglada jak stoi.i nic po za tym.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

w polsce normalka rodzi się i narzeka na wszystko,no bo jak się przesiadło z żuka na craftera czy sprintera to wiadoma żecz.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

spalanie oleju zlikwidowalem

witam nie wiem kto chce ryzykowac dolewalem 1l na 1000kmi zmienilem na 5w40 skonczyl sie problem i co najlepsze mam przejechane juz 150000km i nic sie niedzieje silnik pali idzie jak strzala rozebralem klawiature i walki jak nowe
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

crafter

kułem furgon 136 koni w Poltransie na śląsku na liczniku 282 tys. (w listopadzie)
świeciła spiralka bo usunęli DPF ale sprawdzono w warstacie że poprzedni właściciel przy przeglądzie diagnosta wpisał 605 tys. przebieg-auto jeżdzi ale
myślę co dalej bo to szwindel wyjątkowy-co myślicie. pozdrawiam.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

spalanie oleju i jazda

crafter to moje czwarte auto miałem małego fiat potem dużego , pęugeta max 2010 3000 l i sprintera 2.2 to jazda tamtymi a tym to bajka .mam go 2 lata na początku było cacy kiedy go kupiłem z niemiec miał 240 000 km olej od zmiany do zmiany bez dolewania ,po roku bierze jak smok teraz mam przejechane 350000 w sumie i spala około 1 l na 2.000 , 3 000 tys ,.pali na dotyk ma moc pali do 10 l na 100 jeżdżę do 110 km. na godzinę , czuć że spala ten olej w spalinach ale lekrastwa ja osobiście nie znam pozdrawiam i proszę o ewętualną diagnozę .
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

spalanie oleju

Ważne jest jaki olej wlewasz do silnika. Bo to nowoczesny silnik z DPF, wymaga odpowiedniego nietaniego oleju. Na siku to długo nie pojeździ. Przypuszczam, ze większość narzekaczy na craftera oszczędza na serwisie. 9 litrów markowego oleju 5W30 plus filtr, wymiana. To jest powód do pseudo oszczędności.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

używam craftera od 5 lat, nie narzekam, super auto

Każdy samochód ma przewidziany określony przebieg. Jeżeli się szuka okazji to się ma powody do narzekań. Porównuje ceny aut w zachodnich portalach internetowych i w naszym Allegro czy Oto-moto. O dziwo u nas sprowadzone z zachodu auta są dużo tańsze! Wszyscy handlarze maja ponadprzeciętne znajomości u sprzedawców. A naprawdę kupują tam szroty, picują licznik, tapicerkę, kierownice itd i wpychają jeleniowi. Jeżeli ktoś kupi takie auto do użytku profesjonalnego to współczuję. W niedzielą do kościoła, to jeszcze pojeździ . Szwindel, szwindel. Reklamuj u sprzedawcy auto. Weź ze stacji zaświadczenie o przebiegu. Postrasz go sądem. Ostatecznie wynajmij adwokata.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

tak więc masz czarno na białym że sprzedający sfałszował przebieg za co jest paragraf,
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Ginie olej

Kupiłem craftera 2007 110 KM,przebieg udokumentowany 207.000 km,spalanie oleju 0,5 l na 500 km .Jakiś koszmar co to za silnik, we fiacie 125 p nie miałem takiego zużycia.
Czy macie jakiś sposób na ten problem,czy macie też takie problemy?
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 0

Ginie olej crafter

Witam. Miałem taki sam problem. Olej znikał 1 litr na 1100-1600km. Usunąłem DPF wgrałem nowy soft dalej było bez zmiany , ale po wymianie na nową sondę lambdę problem znikł. Teraz robię 15 tyś km bez dolewki
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0


Sonde kupilem z servisu czy tansza z allegro itp?Ja mam z 2008 i jak go kupilem dolalem 3 L!!!Jezdze tylko po miescie,na razie zrobilem 400km i widze ze deczko ubylo,ale zobacze az zejdzie z miarki,kontorluje po 3-4 dni
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 1

crafter

Witam,posiadam craftera z 2007roku,ory.163PS aktualnie 204PS.Auto pali od 10 do 14 litrów,często przeładowane ok.1t.Samochód pali najmniej z przyczepą bo jadę 90km/h.Prędkość max 182km/h.Przebieg aktualnie 273tyś ale nie wiem czy prawdziwy.Żarówki wymieniłem na LEDy i skończył się problem z ich przepalaniem.Olej zmieniam co 20tyś bez dolewania między wymianami-crafter kolegi potrzebuje ponad 1l/1000km.Ja jestem z auta zadowolony,duża kabina,wygląd,osiągi jak w osobówce(po optymalizacji),ładowność auto 2500kg i pare razy było 3200na aucie.Nie jest ideałem ale nie zamieniłbym go na inne.Dziękuję i życzę szczęścia do aut.
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

crafter

kupiłe w salonie złoma 2009 którego nie mogę inaczej nazwać po zakupie pszestał prawie pól roku w serwisie nic nie zrobili oddali mi po skończeniu gwaranci nie będe wymieniał co wymieniałem bo mi strony braknie pszejechane 154 tyś woził tylko po tszysta kilo uważam kupa szjsowskiego rzelastwa
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
Witam, od jakich obrotow ciągnie wam turbina??
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

max

kupujcie wszystkie samochody dostawcze oprocz vw craftera gnija okropny złom
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Głup ijesteś
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0