Odpowiadasz na:

Re: WYBORY!!!!!

Czy to już koniec kontrowersji wokół obwodnicy metropolitalnej Trójmiasta? Drogowcy potwierdzili, że obowiązuje czerwony wariant jej przebiegu. Budowa Obwodnicy Metropolitalnej Trójmiasta.... rozwiń

Czy to już koniec kontrowersji wokół obwodnicy metropolitalnej Trójmiasta? Drogowcy potwierdzili, że obowiązuje czerwony wariant jej przebiegu. Budowa Obwodnicy Metropolitalnej Trójmiasta. Ostateczna rekomendacja dla czerwonego wariantu Komisja Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych, działająca przy generalnym dyrektorze dróg krajowych i autostrad, ponownie wyraziła swoją rekomendację dla czerwonego wariantu I A Obwodnicy Metropolitalnej Trójmiasta. ierwszy raz uczyniła to w styczniu 2013 r. Teraz potwierdziła tę rekomendację, po przeanalizowaniu wariantu I A-4, który miał ominąć działki firmy Hydromega w Miszewie oraz terenów rozwojowych dla Ashlandu.
- To jest wersja ostateczna - mówi Piotr Michalski, rzecznik GDDKiA Oddział w Gdańsku.
- Oczekujemy jeszcze na decyzję środowiskową z Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Gdańsku. Szacowane koszty wariantu I A OMT z obwodnicą Żukowa to 2 635,32 mln zł, zaś wersji skorygowanej I A-4 to kwota 2 630,3 mln zł. Różnica w koszcie budowy jednego kilometra wynosi 130 tys. zł brutto.
KOPI za bardziej optymalny uznała jednak wariant I A, tzw. czerwony.
- Uzasadnieniem jego wyboru jest bardzo zbliżona ocena pod względem analizy środowiskowej i bezpieczeństwa ruchu oraz znacznie lepsza ocena pod względem kryteriów społecznych - napisano w protokole z posiedzenia komisji.

Obwodnica Metropolitalna Trójmiasta ma być drogą ekspresową, z dwoma pasami ruchu w każdą stronę i rezerwą terenu pod budowę trzeciego pasa.Jej długość wyniesie 32,73 km. Wybrany wariant I A OMT spowoduje konieczność wyburzenia m.in. 13 obiektów mieszkalnych.
j.stefanowska@prasa.gda.pl

Czytaj więcej: http://www.dziennikbaltycki.pl/artykul/3622508

zobacz wątek
10 lat temu
~mieszkanka

Odpowiedź

Autor

Polityka prywatności
do góry