Widok

Walka z kasetą :-/

Kłaniam,
Właśnie staram sie zdjąc kasetę - nakrecaną, sam klucz bez bacika. Idzie mi średnio :-/ Nie wiem psiamać w którą strone kręcić... Zgodnie ze swobodną praca wolnobiegu czy zgodnie z kierunkiem napedu koła...
HELP!!!
Gruss!
I.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
Bacik konieczny! Inaczej się zakręcisz na śmierć;)
Pzdr.
T.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
bodek napisał(a):

> Bacik konieczny! Inaczej się zakręcisz na śmierć;)
> Pzdr.
> T.
A ja ciebie mówię że nie konieczny :) Narazie 1:0 dla kasety. Wykruszyłem imadło a kasety nie ruszyłem. I bynajmniej się nie kręciło :p
Gruss!
I.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
Panie Kolego szanowny!W którą stronę daje się kręcić kluczem?Jeżeli jest opór przy kręceniu w stronę przeciwną do ruchu wskazówek zegara,tokręcisz aż do oporu,tzn aż odkręcisz;potrzebne długie ramię,bo czasem wolnobieg jest zakręcony ganz fest.Jeżeli kluczem daje się kręcić swobodnie(odwrotnie do zegara),to potrzebny bacik .Eta wsjo.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
Ivo napisał(a):

> Panie Kolego szanowny!W którą stronę daje się kręcić
> kluczem?Jeżeli jest opór przy kręceniu w stronę przeciwną do
> ruchu wskazówek zegara,tokręcisz aż do oporu,tzn aż
> odkręcisz;potrzebne długie ramię,bo czasem wolnobieg jest
> zakręcony ganz fest.Jeżeli kluczem daje się kręcić
> swobodnie(odwrotnie do zegara),to potrzebny bacik .Eta wsjo.

Pięknie podziekował :)
W obie strony kluczem nie daje sie krecic i dlatego chciałem wiedzieć w która napierac zeby czegoś nie uszkodzić. Bacik jak najbardziej zbędny.
Jak oczywiście rozumiem patrze na kasete na kole i wtedy kręcę przeciwzegarkowo kluczem zespolonym z onym ramieniem (oj fest jest zakręcone...)
I.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
Kręć bracie,kręć,aż Ci oczy wyjdą na wierzch!!!
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
Chyba raczej kręcisz do kierunku przeciwnego do jazdy bo gdybyś odkręcał w kierunku zgodnym z jazdą to przecież już w czasie jazdy by ci kalectwem albo śmiercią groziło.
Ja mam kasete a nie wolnobieg nakręcany i w nakładce trzymającej reszte kasety (wewnątrz najmniejszej zębatki) opisane jest i strzałka zgodna z kierunkiem jazdy - lock (zamknąć - zakręcić).
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
1. Jeżeli nie potrzebny Ci bacik to znaczy, że masz wolnobieg nakręcany, a nie kasetę.

2. dbig napisał(a):

> Chyba raczej kręcisz do kierunku przeciwnego do jazdy bo gdybyś
> odkręcał w kierunku zgodnym z jazdą to przecież już w czasie
> jazdy by ci kalectwem albo śmiercią groziło.

Oczywiście kręcisz odwrotnie niż gdybyś pedałował (pedałując dokręcasz wolnobieg - stąd późniejszy problem z jego odkręceniem).

Użyj długiego (naprawdę) klucza, ewentulanie nasuń na końcówkę klucza jakąś rurkę, żeby przedłużyć ramię.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
Kłaniam,
Kasete już odkreciłem, wszystko pieknie wymyłem, bębenek cyka jak nowy i tu kolejny babol. Jak nasmarować bębenek jak się nie mogę do niego dostać... Czy muszę skołować sobie klucz za pomocą którego odkręcę nakrętke przytrzymujacą zębatki i bębenek "w kupie"? Czy można np zapodać oliwę maszynową przez szczelin w wewnetrznej obudowie kasety,w której śmiga bębenek?
Gruss!
I.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
Jak odkręcić to coś na czym trzyma się kaseta zębatek to ci nie powiem bo sam nie wykręcałem jeszcze nawet kasety a co dopiero bębenek.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
Ja kiedyś tak robiłem, że nalewałem oleju przez szczelinę, kręciłem bębenkiem a następnie zostawialem, zeby nadmiar oleju wypłynął. W rozkręcanie wielotrybu bym się nie bawił - wysypie Ci się milion różnych dupereli i potem będziesz musiał to skladać.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
Tego nie wiem bo sam nie próbowałem, z tego co słyszałem z rozłożeniem lub złożeniem wolnobiegu jest problem niestety.
Wolnobiegi nakręcane mają niby ten problem że po częściowym zużyciu jest efekt "pływania całego wielotrybu" na piaście.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
dbig napisał(a):

> Wolnobiegi nakręcane mają niby ten problem że po częściowym
> zużyciu jest efekt "pływania całego wielotrybu" na piaście.
Widzę cos takiego w hipermarketówce mojej białki. Cały wielotryb buja sie jak pijany :-/

Nie jestem do końca pewien jak to jest z tymi bebenkami. Bo w kasetach nakładanych bebenek pozostaje na wierzu po jej zdjeciu jako kompaktówy element. A jak to wyglada w kasetach nakrecanych? Czy odrazu sypia sie kulki, igiełki czy inne cholerstwo? Nie czuje potrzeby rozbrajania bębenka ale chciałbym go przesmarować, coby mi na sucho nie biegał...
Gruss!
I.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
Ivan napisał(a):


> Nie jestem do końca pewien jak to jest z tymi bebenkami. Bo w
> kasetach nakładanych bebenek pozostaje na wierzu po jej zdjeciu
> jako kompaktówy element. A jak to wyglada w kasetach
> nakrecanych? Czy odrazu sypia sie kulki, igiełki czy inne
> cholerstwo? Nie czuje potrzeby rozbrajania bębenka ale
> chciałbym go przesmarować, coby mi na sucho nie biegał...
> Gruss!
> I.

Podobno zawsze się sypią - ja nie miałem ochoty sprawdzać ;)
Spróbuj ewentualnie z tym olejem. U mnie działało.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
Z tego co pamiętam, to kiedyś, w starym rowerze jak wykręciłem wolnobieg to od razu wszystkie kulki znalazły się na ziemi łącznie z tymi igiełkami, drucikami itp. Ta przygoda zmusiła mnie do zakupu "normalnej" kasety gdyż wolnobiegu nie byłem w stanie złożyć. Co gorsza robiłem to na piasku co się skończyło tym, że części kuleczek już nigdy nie znalazłem.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
Kłaniam,
Dzis byłem na Wysepce z zapytaniem co sie stanie jak ruszę to-to. Jak sie należało spodziewć panowie zapodali że sie wszystko rozleci i że jest to jedyna słuszna metoda smarowania bębenka. Klucza nie mięli za to zaproponowali że zrobią to za jedyne 15PLN. Nie skozystałem... Chyba skłonie sie ku metadzie szczelinowo-oliwowej ;)
Gruss!
I.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
Daj tylko parę kropli,bo przegniesz pałę i stale będzie ci wyciekał olej ,do ktorego przyklei się piasek.A wtedy zrobi się syf.Rzadki olej,zero smaru!!!5kropli wystarczy.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
Ivo napisał(a):

> Daj tylko parę kropli,bo przegniesz pałę i stale będzie ci
> wyciekał olej ,do ktorego przyklei się piasek.A wtedy zrobi się
> syf.Rzadki olej,zero smaru!!!5kropli wystarczy.

:)))
Juz sie stosuje i idę zmątować całość "do kupy"
Gruss!
I.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Inne tematy z forum Rowery

Lekki rower trekkingowy - jaki? (144 odpowiedzi)

Witam, Poszukuję nowego lekkiego(gdyby był do 13 kg to byłoby ekstra, bo póki co widziałam same...

Zabezpieczenia i drzwi do piwnicy (21 odpowiedzi)

Hej. Na wstępie zaznaczam, że jestem w pełni świadomy tego, iż w piwnicy rowerów się nie...

Bagażnik na Hak (4 odpowiedzi)

Cześć, czy może jest szczęśliwym posiadaczem Bagażnika na hak firmy thule lub mont blanc a jeśli...

do góry