Widok
Wesele Figara
Opinie do spektaklu: Wesele Figara.
(Le nozze di Figaro) Wolfgang Amadeusz Mozart opera libretto: Lorenzo da Ponte wg komedii Pierre’a Beaumarchais kierownictwo muzyczne: Tomasz Bugaj reżyseria: Grzegorz Chrapkiewicz dekoracje: Łucja i Bruno Sobczakowie kostiumy: Monika Sobczak-Konca ruch sceniczny: Joanna Semeńczuk, Igor Kryszyłowicz premiera: 10 lutego 2001 roku recytatywy śpiewane są w języku polskim, numery ...
Przejdź do spektaklu.
(Le nozze di Figaro) Wolfgang Amadeusz Mozart opera libretto: Lorenzo da Ponte wg komedii Pierre’a Beaumarchais kierownictwo muzyczne: Tomasz Bugaj reżyseria: Grzegorz Chrapkiewicz dekoracje: Łucja i Bruno Sobczakowie kostiumy: Monika Sobczak-Konca ruch sceniczny: Joanna Semeńczuk, Igor Kryszyłowicz premiera: 10 lutego 2001 roku recytatywy śpiewane są w języku polskim, numery ...
Przejdź do spektaklu.
a co to znaczy w oryginale? ze niby z tymi samymi spiewakami co w czasach mozarta. raczej nie zyja. opera to nie muzeum. mi sie podobalo - szybko, zabawnie, dowcipnie, logicznie, zywe przedstawienie, a nie zakurzone peruki i tetar w formalinie. klaweysnitska w kostiume z epoki (niby zona Mozarta) swietny pomysl i uklon w strone tradycji. ale jest to uklon WSPOŁCZESNEGO teatru, robione przez wspolczesnych ludzi i dla wspolczesnych ludzi
mozart zabity
fatalne! mój pierwszy kontak t z operą bałtycką może być ostatnim. w kategoraich teatru spektakl jest o niczym, gdzieś w sztafażu kiczowatych kostiumów i fatalnej scenografii ginie lekkość libretta, cała jego komediowość. zabawna treść, genialna muzyka zostały zabite przez koszmarną inscenizację, całość przypomina szkolną śpiewogrę. scenografia ani współczesna, ani metaforyczna -żadna, kostiumologa powinno powiesić się na suchej gałęzi-lumpeks a nie współczesne stroje!!! wiele do życzenia pozostawiają same pomysły inscenizacyjen, umieszczenie klawesynistki na scenie można tłumaczyć chyba tylko brakiem miejsca w kanale orkiestry, dlaczego znika ze sceny? klamra, kontrapunkt? nie, po prostu jest zbędna
opera to sztuka wymagająca wielkich, ogromnych pieniędzy, które gwarantują minimum profesjonalizmu, i dopiero to może stanowić punkt zerowy do poszukiwań twórczych jak w każdym innym teatrze, nie ma oper offowych, to sztuka mieszczańska (w dobrym tego słowa znaczeniu) i wielkomiejska. położenie bałtyckiej mówi wszystko, ani centrum, ani wrzeszcz, obok multipleks i stacja benzynowa
opera to sztuka wymagająca wielkich, ogromnych pieniędzy, które gwarantują minimum profesjonalizmu, i dopiero to może stanowić punkt zerowy do poszukiwań twórczych jak w każdym innym teatrze, nie ma oper offowych, to sztuka mieszczańska (w dobrym tego słowa znaczeniu) i wielkomiejska. położenie bałtyckiej mówi wszystko, ani centrum, ani wrzeszcz, obok multipleks i stacja benzynowa
sękaczek-cudaczek
Nie będę się już tutaj "produkował" albowiem zgadzam się całkowicie z opinią"zawiedzionego".W Operze Bałtyckiej wymyśla się dla znajomych nie tylko nikomu nie potrzebne stanowiska"pracy"(biura,dział morketingowy i tz.konsultanci)ale chyba scenografie tez robią znajomi znajomych bo co premiera to koszmarek że aż wstyd. Kupcie sobie plytę ale nie oglądajcie "wesela..."w Operze bo ta inscenizacja to tragedia.
Wesele Figara
A mnie się podobało . Polecam nawet tym którzy niekoniecznie lubią chodzić do opery.
Gratulacje dla Pani Moniki Stefaniak , która poprowadziła orkiestrę
w dniu 31.03. To był Mozart jakiego lubię.
Pomysł umieszczenia akcji we współczesnych czasach jest całkiem zabawny.
Dziękuję za wspaniale spędozny wieczór.
Gratulacje dla Pani Moniki Stefaniak , która poprowadziła orkiestrę
w dniu 31.03. To był Mozart jakiego lubię.
Pomysł umieszczenia akcji we współczesnych czasach jest całkiem zabawny.
Dziękuję za wspaniale spędozny wieczór.
Wesele Figara
A mnie się podobało . Polecam nawet tym którzy niekoniecznie lubią chodzić do opery.
Gratulacje dla Pani Moniki Stefaniak , która poprowadziła orkiestrę
w dniu 31.03. To był Mozart jakiego lubię.
Pomysł umieszczenia akcji we współczesnych czasach jest całkiem zabawny.
Dziękuję za wspaniale spędozny wieczór.
Gratulacje dla Pani Moniki Stefaniak , która poprowadziła orkiestrę
w dniu 31.03. To był Mozart jakiego lubię.
Pomysł umieszczenia akcji we współczesnych czasach jest całkiem zabawny.
Dziękuję za wspaniale spędozny wieczór.
otoz w operze bylam pierwszy raz i musze powiedziec ze podobalo mi sie baardzo - a juz szczegolnie Hrabina i Ogrodnik. Ach!. Ale jesli chodzi o scenografie to chyba powinni postawic przed wejsciem puszke z napisem "zbieramy na scenografie" bo to co zobaczylam wcale nie bylo scenografia a jedynie kupa metalu i materialu. Poza tym wszystko bylo OK i zamierzam sie wybrac tam ponownie.