Re: Węzeł Okopowa, wyjazd z centrum Gdańska w stronę Pruszcza Gdańskiego,
ten pomysł niestety nie miał szans.
Już podczas poprzedniej akcji pisania pomysłów dotyczących organizacji ruchu w Trójmieście wysłałem niemal identycznył i skończył się taką samą...
rozwiń
ten pomysł niestety nie miał szans.
Już podczas poprzedniej akcji pisania pomysłów dotyczących organizacji ruchu w Trójmieście wysłałem niemal identycznył i skończył się taką samą odpowiedzią. Powiedzieli jedynie że zrobią tam lewoskręt i rzeczywiście jest w planach! :D
Teraz wysłałem kolejny projekt jak rozwiązać ten problem.
Chodzi o to, żeby ułatwić i usprawnić przejazd jadącym Śródmieście-Orunia, a przy okazji nie utrudnić wjazdu pojazdom z Armii Krajowej, co by zablokowało tę drugę ulicę.
Oto moja koncepcja:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/fba1489167a51989.html
Opis koncepcji:
"Załącznik do rysunku.
Opis koncepcji rozwiązania komunikacji na skrzyżowaniu ulic Okopowa-Toruńska w kierunku Pruszcza Gdańskiego.
Zacznijmy od wyjazdu z tunelu prowadzącego z centrum Gdańska.
Po około 100 m od wyjazdu z tunelu znajduje się sygnalizacja świetlna numer 1.
Pojawia się także lewoskręt dla kierowców chcących skręcić w ulicę Toruńską.
Dwa pasy jadą w kierunku Pruszcza Gdańskiego.
Zjeżdżając z ulicy Armii Krajowej mamy dwa pasy.
Lewy dla kierowców chcących skręcić w ulicę Toruńską lub skręcić w ulicę Okopową i jechać w stronę Pruszcza Gdańskiego.
Prawy dla kierowców chcących jechać w stronę Pruszcza Gdańskiego.
Znajduje się tam sygnalizacja świetlna numer 2.
Na dalszym odcinku ulicy Okopowej, po około 100 m od sygnalizacji świetlnej numer 1, mamy kolejną sygnalizację świetlną numer 3.
Na tym odcinku drogi dwa prawe pasy jada w kierunku Pruszcza Gdańskiego.
Lewy pas skręca w ulicę Toruńską.
Na tym skrzyżowaniu istnieje już sygnalizacja świetlna numer 3.
Sygnalizacje świetlne numer 1 i 2 służą ułatwieniu włączenia się do ruchu kierowcom zjeżdżającym z ul. Armii Krajowej. Obecnie ich nie ma.
Moim pomysłem na skorelowanie pracy sygnalizacji świetlnej 1, 2 i 3 jest:
-sygnalizacja numer 3 pracuje tak jak dotychczas
-na sygnalizatorze numer 1 czerwone światło włącza się na około 3 sekundy przed czerwonym światłem na sygnalizatorze numer 3. Jednocześnie na sygnalizatorze numer 2 zapala się zielone światło.
-czerwone światło na sygnalizatorze 1 trwa około 5 sekund, po czym znów zapala się zielone, a na sygnalizatorze numer 2 czerwone.
Dzięki takiemu rozwiązaniu sygnalizacji świetlnej kierowcy wyjeżdżający z tunelu są zatrzymywani na chwilę na sygnalizacji świetlnej numer 1. Umożliwia to wjazd na ulicę Okopową kierowcom jadącym z ul Armii Krajowej. Odcinek pomiędzy sygnalizacją świetlną 1 i 3 powinien być stosunkowo wolny, gdyż zielone światło na sygnalizatorze numer 3 paliło się 3 sekundy dłużej niż na sygnalizatorze numer 1.
Podane przeze mnie czasy są jedynie pomysłem, który powinien zostać dopracowany.
Przedstawiona koncepcja powinna zwiększyć przepustowość skrzyżowania.
Dzięki takiemu rozwiązaniu sygnalizacji świetlnej przepustowość omawianego skrzyżowania znacząco się zwiększy, a kierowcy zjeżdżający z Armii Krajowej będą mieli ułatwiony przejazd."
Proszę o jak najliczniejsze komentarze, by go jeszcze usprawnić
Pozdrawiam,
Michał
zobacz wątek
15 lat temu
kierowca Michał