Widok
Więcej szynobusów na Hel
Opinie do artykułu: Więcej szynobusów na Hel.
Nowy autobus szynowy kursuje z Gdyni na Hel. Do końca roku na tej trasie będą jeździć 3 takie autobusy. Urząd Marszałkowski zapłacił za nie 22 mln zł.
W województwie pomorskim linie kolejowe są w większości niezelektryfikowane. Jeżdżą po nich pociągi z lokomotywami spalinowymi. Są przestarzałe i drogie w eksploatacji. Na dodatek jeżdżą z wolnymi miejscami, bo są zbyt pojemne jak na codzienne potrzeby mieszkańców. Dlatego samorząd województwa postawił na lekkie i ekonomiczne ...
Nowy autobus szynowy kursuje z Gdyni na Hel. Do końca roku na tej trasie będą jeździć 3 takie autobusy. Urząd Marszałkowski zapłacił za nie 22 mln zł.
W województwie pomorskim linie kolejowe są w większości niezelektryfikowane. Jeżdżą po nich pociągi z lokomotywami spalinowymi. Są przestarzałe i drogie w eksploatacji. Na dodatek jeżdżą z wolnymi miejscami, bo są zbyt pojemne jak na codzienne potrzeby mieszkańców. Dlatego samorząd województwa postawił na lekkie i ekonomiczne ...
Gdynia rulez ale nie dlatego, że jeżdżą z niej szynobusy ;) Urząd nakupuje szynobusów a PKP i tak zrobi nas w bambuko, bo jest projekt podwyższenia opłat za korzystanie z torów przez szynobusy (obecnie są one o 50% niższe niż normalnych składów). I tak, WIECZNIE ŻYWE PKP dobije resztki ludzkiej dobrej woli w przywracanie dotychczas nierentownych połączeń przez stworzenie takich warunków, aby były one dalej nierentowne.
Proponuje akcję na rzecz przejęcia majątku PKP PLK przez Samorząd Województwa. Wtedy nagle wejdą prywaciarze i się okaże ŻE NA KOLEI MOŻNA ZAROBIĆ, czego PKP nie potrafi albo i nie chce.
Proponuje akcję na rzecz przejęcia majątku PKP PLK przez Samorząd Województwa. Wtedy nagle wejdą prywaciarze i się okaże ŻE NA KOLEI MOŻNA ZAROBIĆ, czego PKP nie potrafi albo i nie chce.
Producenten jest, jak widać, PESA Bygdoszcz, już wcześniej ekspoatowano u nas szynobusy tego producenta.
Decyzję o zakupie tych jednostek podjął Marszałek Województwa, którego siedziba mieści się notabene w Gdańsku. Ale ani miasto Gdańsk ani Gdynia nie miały nic go gadania przy zakupie tych szynobusów. Będą one natomiast stacjonować w Gdyni za racji tego, że jest tam lokomotywownia i potrzebne zaplecze techniczne a także zaczynają się tam dwa niezelektryfikowane szlaki.
Decyzję o zakupie tych jednostek podjął Marszałek Województwa, którego siedziba mieści się notabene w Gdańsku. Ale ani miasto Gdańsk ani Gdynia nie miały nic go gadania przy zakupie tych szynobusów. Będą one natomiast stacjonować w Gdyni za racji tego, że jest tam lokomotywownia i potrzebne zaplecze techniczne a także zaczynają się tam dwa niezelektryfikowane szlaki.
DAreck
Ja tylko stwierdzam fakty.
Autentycznie mam znajomych, którzy w życiu nie pojadą autobusem, ani kolejką, ale narzekają wciąż na korki. Sam wracałem kiedyś z nimi z Helu w sezonie.
Ja tam nic nie mam do żadnej partii. Czy PO, czy PiS, czy SLD, czy Samoobrona. czy Tusk, Kaczyński czy inni itak mają w d.. ekologię jak prawie całe społeczeństwo, aekologia jest antypolityyczna
Autentycznie mam znajomych, którzy w życiu nie pojadą autobusem, ani kolejką, ale narzekają wciąż na korki. Sam wracałem kiedyś z nimi z Helu w sezonie.
Ja tam nic nie mam do żadnej partii. Czy PO, czy PiS, czy SLD, czy Samoobrona. czy Tusk, Kaczyński czy inni itak mają w d.. ekologię jak prawie całe społeczeństwo, aekologia jest antypolityyczna
Jeszcze słowo o newsie, autor pisze, że po lokalnych liniach jeżdżą przestarzałe i drogie w eksploatacji pociągi prowadzone lokomotywami spalinowymi, jeżdzą z wolnymi miejscami bo są zbyt pojemne jak na potrzeby mieszkańców (?) - jest to prawda, ale do takiej lokomotywy w sezonie idzie doczepić więcej wagonów niż pojemność SA132 (licząc te 110 miejsc siedzących), i przewieść nie 300 upchanych tylko 500 dość komfortowo.
Więc co?, w sezonie i tak powinny tam jeżdżić pociągi (nie wiem jaki tam jest ruch) a szynobusy częściej powinny kursować na innych liniach lokalnych. Szynobusy nie rozwiązują całkowicie problemów komunikacyjnych, nie wiem, czy przejęcie tej linii przez gminy nie było by dobrym pomysłem również komercyjnym. W przyszłym roku z chęcią bym się wybrał na Hel, auto odpada, statek też bo się dopchać nie można więc zostaje kolej - mój ulubiuony środek komunikacji.
Urząd powinien jeszcze dofinansować remont linii na Hel co by jazda odbywała się tam z rozsądną prędkością wtedy być może część turystów będzie chętniej korzystała z komunikacji kolejowej. Nie wspomnę o parkingach przy stacjach, odpowiednim rozkładzie jazdy itd. Decydentom polecam wycieczkę nad Balaton (organizacja ruchu kolejowego w miejscowościach turystycznych) i do Angli (rozwiązania komunikacyjne).
Więc co?, w sezonie i tak powinny tam jeżdżić pociągi (nie wiem jaki tam jest ruch) a szynobusy częściej powinny kursować na innych liniach lokalnych. Szynobusy nie rozwiązują całkowicie problemów komunikacyjnych, nie wiem, czy przejęcie tej linii przez gminy nie było by dobrym pomysłem również komercyjnym. W przyszłym roku z chęcią bym się wybrał na Hel, auto odpada, statek też bo się dopchać nie można więc zostaje kolej - mój ulubiuony środek komunikacji.
Urząd powinien jeszcze dofinansować remont linii na Hel co by jazda odbywała się tam z rozsądną prędkością wtedy być może część turystów będzie chętniej korzystała z komunikacji kolejowej. Nie wspomnę o parkingach przy stacjach, odpowiednim rozkładzie jazdy itd. Decydentom polecam wycieczkę nad Balaton (organizacja ruchu kolejowego w miejscowościach turystycznych) i do Angli (rozwiązania komunikacyjne).
pociąg nie jedzie z wolnymi miejscami !!!!!!!!!!!!!
To nieprawda że pociąg jedzie z wolymi miejscami. Jeżdżę tym pociagiem na trasie Rumia - Puck o różnych porach dnia. O świcie jeżdzą nim ludzie do pracy, następnie dzieciaki do szkoły, najgorzej jest po południu kiedy to ludzie wracają ok 15 z Gdyni na Hel. Jadą wtedy ludzie z pracy, głównie ze stoczni do tego jeszcze dojdą dzieci które jadą już do domu ze szkoły. Najgorzej jest w piątek kiedy to włączają się studenci albo turyści. Wtedy jest horror. Brak już jakichkolwiek miejsc w Gdyni Chyloni, a żeby dostać się do pociągu na poźniejszych stacjach to graniczy z cudem. Kiedys jeździł skład z 3 wagonami, natomiast teraz z 2. Czy to jest normalne? Ludzie są oburzeni, piszą skargi a tu nie ma żadnego odzewu. Chodzą tylko wiecznie i spisują ceny biletów i trasy. Najśmieszniejsze jest to że muszą to spisać dokładnie a nie zawsze tak robią. Zazwyczaj wybiórczo. Wczoraj jak była kolejna akcja i zaczęli spisywać to wszystko, to na trasie z Gdyni do Redy Rekowa nie zdołali nawet wyjść z przedziału służbowego. Co z tego że spiszą to do końca, jak dojdą do końca składu dopiero w Helu - a tu większośc składu już się po trasie wykruszy. To jest bez sensu. Kto to wymyślił? Przecież to nie zdaje egzaminu. Skoro pociąg jest tak napchany że nawet brakuje miejsc stojących i ludzie są ściśnięci jak sardynki w puszce to nie ma tu racji bytu tekst z powyższego artukułu "pociag jedzie z wolnymi miejscami". Może media by się w końcu zainteresoway tym i porobili trochę zdjęć na tej trasie i wtedy ukazałoby to prawidłowy stan osobowy w danym pociagu. Mówię wam, jakbym miała tą trasę pod sobą jako prywatną to kosiłabym taką kasę że głowa boli. A PKP jak zwykle się nie opłaca bo robią durne ankiety i nie mogą też przywołać do porządku skorumpowanych konduktorów którzy zamiast wypisać bilet biorą w łapę. To wszystko co napisaliści to naprawdę bzdury. Opamiętaj się droga PKP.
mnich3001
Z tekstu nie wynika jednoznacznie, że jest mowa o sezonie. Wydaje mi się, że autor miał na myśli okres obecny, tym bardziej że wspomina o potrzebach mieszkańców, a nie turystów. Poza sezonem autobusy szynowe spełniałyby swoją rolę, ale w sezonine nie, gdyż większość pasażerów to turyści. Miejmy nadzieję, że w sezonie wrócą do normalnych składów, choć z PKP PR to nigdy nie wiadomo. Zarąd tej firmy nie kieruję się zdrowym rozsądkiem. Wyjściem oczywiście byłoby wsparcie samorządu (-ów).
Szynobusy i PR
Fajnie ze sa nowe szynobusy tylko szkoda ze sa one znowu oddane PR-a a nie SKM ktora napewno zrobila by z nich lepszy uzytek a niz PR ale coz urzad marszalkowski zakupil wiec i wybieral komu da w dzierzawe :(
a co do Betonow w PR to za niedlugo wyjdzie im ze wszystkie polaczenia lokalne sa nie oplacalne i pozamykaja wszystkie :(
a co do Betonow w PR to za niedlugo wyjdzie im ze wszystkie polaczenia lokalne sa nie oplacalne i pozamykaja wszystkie :(
Gd.Wrzeszcz -Kartuzy
.. ja rowniez jestem za odbudowa linii z Wrzeszcz -Lotnisko- Zukowo -i dalej Kartuzy.. linia ta moglaby obslugiwac polaczenie szynowe miasta z portem lotniczym , ale przede wszytskim szybkie skomunikowanie z miastem takich dzielnic jak: Niedzwiednik- Morena- nowe osiedla przy Obwodnicy.. a takze tereny podmiejskie w kierunkach: Kartuzy, Koscierzyna, Bytow...
zgadzam sie z wypowiedzia ze pociągi sa obładowane i to wcale nei w sezonie ale teraz w czasie zajęć szkolnych i akademickich..pociąg z Helu dojezdzający do Gdyni po godzinie 6 to własnie szynobus..jezdzi nim mnóstwo ludzi do pracy i szkoły..zapchany jest strasznie..zaduch i ciasnota że się wytrzymac nie da..nawet konduktora ciężko spotkac..z powrotami zawsze były problemy..namwet przy 3 składach po godzinei 15..
co do 'skmek':D
Sorryy...macie racje,nie chodzilo mi o skmke..:D Przyjechal poprostu sobie pociag...fakt faktem mial siedzenia jak w skmce...ale nie wazne....Czlowiek chce jechac szynobusem,pyta sie w kasie,dowiaduje,dostaje informacje a tu co...przyjezdza zupelnie cos innego...to jest unfait w stosunku do klientow...
W pełni się zgadzam że powinna zostać reaktywowana linia kolejowa wrzeszcz kartuzy
przecież widzimy jakie korki się tworzą przy zjazdach z obwodnicy, a to w większości ludzie z kierunku powiatu kaszubskiego jadą do stolicy kaszub, czyli do gdańska. nawet jeśli ta linia jest nieopłacalna to urząd marszałkowski, gminy i powiaty powinny ją dotować. Ale nie ma chyba o czym mówić, polskie koleje sa najgorsze w europie, ( no być może troszkę tańsze) przesiadająć się z pociągu niemieckiego to prawdziwa tragedia, poważnie chce się płakać. tych szynobusów powinno byćco najmniej 10 razy tyle. A na hel tez pociąg powinien jeżdzić przynajmiej dwa razy częsciej, inaczej wyremontowana dość fajnie moim zdaniem szosa na hel na odcinku reda władysławowo się rozpadnie już za dwa, trzy lata.
żeby zwiększyć opłacalność lini
Żeby linia była opłacalna powini spowrotem wprowadzić kurs
6,30 z helu. Ile młodzeży by nim jeżdziła na 8,00 do szkół. Ale nietylko młodzież bo i równiesz przeważnie otwarte są budtiki od 8,00. A ten kurs o szesnastej powinien być zamieniony na 17,10 z Gdyni. A tak pozatem nowe Autobusy szynowe żeby na siebie zarobić powiny kusować częściej.
Jeżeli jakiś prywatny przewoźnik zakupuje sobie nowy autobust turystyczny np.. To ten autobus pracuje na siebie przez 24 godziny. A szynobus przyjedzie z Helu Przerwa w Gdyni 4 godziny zanim jedzie spowrotem. Unaz kursuje mzk wejherowo przestuj autobusu to maksymalnie 20 minut a najczęściej 5 minut. Takrze powini się bardzo mocno zastanowić. Czy zakupil te pojazy do tego żeby więcej stały w garażach na leszczynkach czy by były więcej widoczne na trasie. Bo mam takie szczęście że widzę że ten nowy autobus szynowy stoji ciągle w garaży jestem ciekawy czemu on nie zarabia na siebie. Pozdrawiam
6,30 z helu. Ile młodzeży by nim jeżdziła na 8,00 do szkół. Ale nietylko młodzież bo i równiesz przeważnie otwarte są budtiki od 8,00. A ten kurs o szesnastej powinien być zamieniony na 17,10 z Gdyni. A tak pozatem nowe Autobusy szynowe żeby na siebie zarobić powiny kusować częściej.
Jeżeli jakiś prywatny przewoźnik zakupuje sobie nowy autobust turystyczny np.. To ten autobus pracuje na siebie przez 24 godziny. A szynobus przyjedzie z Helu Przerwa w Gdyni 4 godziny zanim jedzie spowrotem. Unaz kursuje mzk wejherowo przestuj autobusu to maksymalnie 20 minut a najczęściej 5 minut. Takrze powini się bardzo mocno zastanowić. Czy zakupil te pojazy do tego żeby więcej stały w garażach na leszczynkach czy by były więcej widoczne na trasie. Bo mam takie szczęście że widzę że ten nowy autobus szynowy stoji ciągle w garaży jestem ciekawy czemu on nie zarabia na siebie. Pozdrawiam
SZYNKI
Wy jesteście mało obciążeni! Niech z was radnych pajaców jeden sie przejedzie tym złomem szczególnie kursem 15.14 z Gdyni do Helu i o
4 rano z Helu do Gdyni, wtedy ludzie jadą do pracy i sie muszą ściskac. Jak jest już to takie z*******e to dajcie dwa składy na te kursy przecież to jest patologia. A odpowiedzcie sobie, ile razy to sie zepsuło na trasie.!!! Klimatyzacja działa tylko w kiblu :( .
4 rano z Helu do Gdyni, wtedy ludzie jadą do pracy i sie muszą ściskac. Jak jest już to takie z*******e to dajcie dwa składy na te kursy przecież to jest patologia. A odpowiedzcie sobie, ile razy to sie zepsuło na trasie.!!! Klimatyzacja działa tylko w kiblu :( .
Przeciwny
Ten autobus to jest zwykłe ścierw-o Mam tego dosyć jeżdżę codziennie i jest taki tłok że szok. kiedyś było lepiej, Najlepiej niech zedrą kasę z tych wszystkich polityków i urzędasów wtedy nasza kolej była by najtańsza i najlepsza. Według mnie powinny wrócić stare pociągi nawet te piętrowe mimo iż mroź ale przecież ubiera się ciepło. i zawsze dużo miejsca jest. Nie cierpię tych autobusów. Powinni przywrócić lokomotywy spalinowe a jak nie to parowozy które tą linie Reda- Puck i z czasem coraz dalej obsługiwały ponad pół wieku (tu mowa o parowozach)