Odpowiadasz na:

Re: Władysławowo - Gdynia

szutr ma jedną zasadniczą zaletę nad drogami gruntowymi: w deszczu niespecjalnie zmieniają się warunki jazdy (ba, na deszczu szutr może być bardziej przyczepny od asfaltu).

Droga... rozwiń

szutr ma jedną zasadniczą zaletę nad drogami gruntowymi: w deszczu niespecjalnie zmieniają się warunki jazdy (ba, na deszczu szutr może być bardziej przyczepny od asfaltu).

Droga gruntowa w deszczu czy w chwilę po może oznaczać nie tylko znaczące spowolnienie, ale i kilku- czy kilkunastokrotne przyspieszenie zużycia sprzętu (łańcuch i klocki hamulcowe, w przypadku tarczówek w niektórych warunkach klocki są zżerane nawet bez hamowania). A czasami nawet całkowite unieruchomienie roweru: występująca po deszczu lepiąca glina potrafi w kilkanaście sekund oblepić rower kilkunastoma kg lepkiej mazi, jedyne wybawienie to kolejny deszcz albo mokra trawa, inaczej kaplica - ani pchać, ani nieść.

Natomiast największa wada wsiowych szutrów w sezonie to msz nie agresywne kamyki dziurawiące ramy i pożerające opony (to chyba kwestia zbyt delikatnych opon), ale nieustanne tumany pyłu. No i regularny ruch aut oznacza wyboje, a po jakimś czasie tarkę - czyli najpaskudniejszy typ nawierzchni.

Generalnie jednak szutry pozwalaja na większe prędkości średnie niż drogi polne/leśne. Oczywiście jest szutr i szutr - dobrze zawałowany szutr z małym ruchem nie odbiega specjalnie komfortem i szybkością jazdy od asfaltu, a tarka z kolei to komfort porównywalny z kocimi łbami

pozdr

zobacz wątek
8 lat temu
~wop

Odpowiedź

Autor

Polityka prywatności
do góry