Widok

Wybory parlamentarne i zmiana okręgu

Śródmieście Temat dostępny też na forum:
Witam, jestem studentem mieszkającym w trójmieście aczkolwiek pochodzę z innego województwa. Przychodzi czas wyborów a ja wolałbym głosować tutaj niż w miejscu, w którym jestem zameldowanym. Dlatego, że jest to długa droga i duże koszty a poza tym wolę głosować tutaj bo tutaj też chcę zostać. Moje pytanie brzmi co muszę zrobić i gdzie się udać, abym mógł głosować w okręgu w Gdyni ? Znajduje się tam mój kandydat i tam chciałbym głosować. Domyślam się że muszę udać się do jakiegoś urzędu i złożyć jakiś wniosek. Ale dokładnych informacji już nie posiadam. Dlatego proszę kogoś życzliwego o opisanie tego zagadnienie jak najprościej ;)
Pozdrawiam
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
Możliwości sa dwie. Wybierasz metodę wygodniejszą dla siebie:
1. W miejscu stałego zameldowania, w Urzędzie Miejskim / Gminy bierzesz zaświadczenie o prawie do głosowania. Z automatu jesteś skreślony z listy wyborców w miejscu zameldowania. Z takim zaświadczeniem wchodzisz do dowolnej komisji wyborczej w kraju i głosujesz. W szczególnym przypadku: możesz głosować również w komisji, gdzie zostałeś skreślony :)
2. Wiedząc o tym, gdzie będziesz przebywał w dniu wyborów, udajesz się do właściwego terytorialnie urzędu Misata / Gminy i dopisujesz się do spisu wyborców. Z automatu jesteś wykreślany z listy w miejscu stałego zameldowania. Głosujesz w wybranym miejscu - nigdzie indziej nie możesz.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Inne tematy z forum Inne

Jak otworzyć sklep internetowy (78 odpowiedzi)

Przymierzam sie nad otwarciem własnego sklepu internetowego. Mianowicie do tej pory sprzedawałam...

2200 złotych bonusu dla nowych klientów (4 odpowiedzi)

Odkryj Ekscytujący Świat Kasyna Betonred i Zgarnij Bonus 2200 zł! Czy jesteś gotowy na prawdziwą...

Jak wybrać odpowiedni rodzaj masażu w zależności od potrzeb (6 odpowiedzi)