Widok

Zerwany łańcuch - dlaczego?

Ostatnio zerwał mi się łańcuch, myślałam że to od brudu bo jechałam po lesie w deszczu jakieś 100 km i miało prawo coś wpaść i go uszkodzić... (zanim się zerwał zaczął przeskakiwać na każdej zębatce tylnej kasety)

Podjechałam do serwisu gdzie spięto mi łańcuch i wyregulowano przerzutki. Wszystko pięknie działało... do czasu... po przejechaniu niecałych 300 km (łącznie; kilka mniejszych wycieczek) znów łańcuch się zerwał (objaw przed zerwaniem był dokładnie taki sam jak poprzednio).

Co może być tego przyczyną??

Dodam że jakiś czas przed tą pierwszą 100 km wycieczką kaseta wraz z łańcuchem była wymieniana na nową (kaseta deore)... i miałam na niej przejechane nie więcej niż 500 km... (dodam jeszcze że zmieniałam kasetę ponieważ na ostatniej zębatce przy mocniejszym dociśnięciu pedała łańcuch przeskakiwał)
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
Może masz taką moc w nogach? :)
----------------------------------------
www.mtb3x.pl || hamujesz - przegrywasz
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
może krzyżujesz łańcuch?
może podczas zmian biegów mocno ciśniesz?
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
Może masz po prostu kiepski łańcuch?


Albo zła technika używania biegów...
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
wcześniej jeździłam i przez dwa lata nic się nie działo... jeżeli chodzi o krzyżowanie to zawsze staram się pilnować żeby mieć odpowiednie przerzutki ustawione...
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
Jeżeli masz już osprzęt deore to na kobitkę na pewno wystarczy:)bo juz myslałem że to hipermarketowe cudo...postaraj się zmienić technikę jazdy tak, aby nie zmieniać biegów kiedy mocno pedałujesz. to moim zdaniem jest główna przyczyna zerwanego łańcucha.na podjazdach ustaw biegi wcześniej bądź przed zmianą biegów zrób małe przyspieszenie .
1. wyreguluj dobrze przerzutkę baryłkami przy manetkach.
2.sprawdź uszczelnienie pancerzy może od wody gorzej chodzi linka w pancerzu i dzieją się cuda na przerzutce - biegi po czasie same się zmieniają (czasem pancerze trzeba wymienić po 'mokrej jeździe', albo dobrze uszczelnić).
3.nasmaruj łańcuch (wcześniej wyczyść) smarem na mokre warunki bo już jesień wiec styczność z deszczem będzie coraz częstsza. (suchy łąncuch nie ma takiej bocznej elastyczności wiec też gorzej następuje zmiana biegów)

życzę powodzenia Ada ...niedawno buty teraz rower widzę że sprawa rozwojowa boję się Ciebie spotkać na trójmiejskich podjazdach:)
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 0
hahaha :) zawsze dużo jeździłam ale w tym roku jakoś tak mnie naszło na buty itp

A tak na serio to trochę umiem jeździć na rowerze i jak np. wjeżdżam pod jakąś mega gurkę to nie zmieniam przerzutek w momencie gdy prawie nie jestem w stanie nacisnąć na pedał tylko tak jak mówisz robię to przed wjazdem... dziś ten łańcuch na prostej drodze rowerowej mi się zerwał ledwo po wyjechaniu z domu... rower mam w miarę dobry i nie z hipermarketu...

Muszę dokupić kolejną spinkę, nasmarować łańcuch i zobaczymy co się będzie działo...
Ja tu chciałam sobie pojeździć a tu taka klapa:)
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
a czym smarowałaś wcześniej łancuch??
dziwne żeby na prostej drodze padł??
gdzie się rozerwał? bo piszesz że spinki masz poszła spinka czy ogniwo łancucha?
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
ogniwo poszło, smarowny był Smar Cross Country Finish Line
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
wszystko wygląda ok z Twojej relacji
sprawdź jeszcze pancerze może być tak że pancerz w środku dostał wilgoci i daje zbyt duże tarcie na linkę. w momencie kiedy jedziesz w najmniej oczekiwanym momencie nagle przerzutka sama się zmienia. następuje skrzyżowanie i ni ma łańcucha. (wykluczam w tym momencie wady napędu skoro jest nowy, i możliwość nadprzyrodzonych mocy w Twoich nogach). najlepiej wymienić tylko część pancerza najbliżej przerzutki tam najczęściej się zużywa ze względu na duże siły oporu. koszty nieduże pracy mało a afekt czuć od razu na zmianach biegów.napisz dalsze przygody:) zerwanego łańcucha. pozdr
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
ok, dzięki:) jutro albo we wtorek się tym zajmę i napiszę jakie są tego efekty :D
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
albo po prostu zle Ci spieli lancuch i na tym wlasnie ogniwie sie urwal, jak kupisz spinke wyeliminujesz ta ewentualnosc i sprawa bedzie jasna ;)
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
obejrzyj dokładnie czy żaden z zębów na korbie lub kasecie nie jest wykrzywiony od np. jakiegoś uderzenia.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
J jeszcze sprawdź czy trzpienie w łańcuchu są dobrze osadzone, czyli chodzi mi o to żeby każdy trzpień równo wystawał ok 05mm z każdej strony. Podejrzewam wadę łańcucha źle spiętego juz takie przypadki miałem.
Powtarzam zdejmij łańcuch umyj go w benzynie i dokładnie obejrzyj z obu stron.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
Łańcuch mógł też być po prostu felerny, jakaś wada fabryczna czy coś w ten deseń.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
Dokładnie tak jak kolega pisze. Trzeba wymienić kierownicę. Podejrzewam, że to ona ociera o klocki hamulcowe.
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 3
dzięki za rady (te poważne)!! trochę czasu zajęło mi dojście do tego co jest nie tak ale chyba się udało :) :)

tak jak część osób podpowiadało przejrzałam wszystkie zębatki, wymieniałam pancerze, porządnie nasmarowałam łańcuch ale to nic nie pomogło, łańcuch co prawda się nie zerwał (testowałam go na sucho) ale przeskakiwał na zębatkach co jakiś czas. Miałam już zamiar wywalić rower na śmietnik ze złości :D ale zaczęłam jeszcze raz i dokładniej przyglądać się tylnemu napędowi i zauważyłam że tylna przerzutka jest wgięta do środka (nie wiem dlaczego nie zauważyłam tego przy regulacji) przez co jej zębatki były pod kątem w stosunku do kasety. Pojechałam więc do sklepu po nową przerzutkę tylną (w sklepie zamontowali mi ją w cenie i wyregulowali dokładnie przerzutki :D ) i wszystko pięknie działa teraz :D :D

Mam nadzieje że to właśnie był ten problem!!

jeszcze raz dzięki osobom które naprawdę chciały pomóc !!!
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 0
No i gra gitara! Od początku podejrzewałem, że to właśnie wina sterów.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 3

Inne tematy z forum Rowery

trening interwałowy (25 odpowiedzi)

witam! mam pytanie co do treningu interwałowego, czy ktoś z forumowiczów jeździ może w ten...

Zabezpieczenia i drzwi do piwnicy (21 odpowiedzi)

Hej. Na wstępie zaznaczam, że jestem w pełni świadomy tego, iż w piwnicy rowerów się nie...

do góry