Widok

amelek net - wieczny problem

Mam pytanie, czy inni też maja wieczne problemy z amelek net? moze macie jakiś sprawdzony internet bo amelek / celowo piszę małą literą/ chyba jednak się do tej usługi nie nadaje.
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 3
Cieszę się, ze jest wątek, bo od wczoraj nie nam internetu a przez brak odzewu ze strony właściciela firmy i jakiejkolwiek informacji na temat awarii nie wiadomo, czy problem był tylko mój czy powszechny. Widze, ze jednak dotyczy większej grupy, małe to pocieszenie, ale przynajmniej już jakaś informacja
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 1
Volta śmiga aż miło
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 3
Witam, korzystam również z usługi Amelka...Bywają dni ,że dostępność łączy jest kiepska, ale zwykle po interwencji ponownie jest O.K....Pozdrawiam
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 1
Nie ma chyba (póki co) idealnego rozwiązania w Baninie. Miałem internet z JMT i byłem zadowolony. Stabilne połączenie tylko prędkość nie powalała. Zmieniłem więc dostawce na Play (internet domowy). Place więcej jak w JMT, prędkość dużo lepsza ale ważna jest odległość od anteny, a że ja mieszkam na granicy zasięgu to czasem zrywa połączenie. Inne sieci komórkowe też oferują internet domowy ale ważna jest odległość od masztu.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 2

Najgorsze jest to , ze właściciel Amelka ma klientów w d...e, nie odbiera tel, nie odpisuje. Generalnie ma podejście że macie płacić a to czy dostarcza internet czy nie to jego sprawa. Dla mnie ważne jest aby internet był pewny a nie ciągle jego brak lub jakieś inne problemy. Może jakby ludziom płacił kary to by zmienił postępowanie a tak co mu zależy? Normalni ludzie i firmy jak jest awaria to informują klientów, amelek widać do takich nie należy. Zresztą jak wiem to każdemu inna bajkę sprzedaje a jak sie dzwoni i widzi ze klient to nie odbiera. Szkoda że nie ma poszanowania dla klientów. Zacznie inaczej podchodzić do tematu jak wejdzie do Banina porządny internet a to pewnie niebawem nastąpi bo jesteśmy atrakcyjni ze wzgledu na dużą ilosć potencjalnych odbiorców.
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 4

Mam inne doświadczenia z Panem z Amelka. Co prawda internet często chodzi wolno, ale jest. Jeśli chodzi już tak wolno, że nie da się pracować, ani używać netflixa, wtedy dzwonię/piszę do "Pana z Amelka", który interweniuje i raptem wszystko się poprawia.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 2
Ja bardzo sobie chwalę Amelka.
Od 2 lat korzystam i miałem jedynie 3 awarie (wliczając tę z wczoraj)
Wystarczyło jedynie użyć formularza kontaktowego i opisać awarię. Sytuacja została naprawiona praktycznie od ręki

Wcześniej korzystałem z Play i nawet dawało radę, ale z czasem coraz gorzej. Widocznie zbyt wiele osób korzystało z LTE.

Można sobie narzekać na Amelka, ale przypomnijcie sobie gdzie mieszkacie i jakie macie alternatywy. Wg mnie Amelek robi bardzo dobrą robotę.
popieram tę opinię 8 nie zgadzam się z tą opinią 5

to chyba jesteś z Amelka. Formularz kontaktowy? naprawa od ręki? chyba kpisz. Ja jakoś tez miałem podobno awarię i nie miałem neta i wczoraj i dziś. dzwoniłem do Amelka, pisałem wiadomości i nic. Właściel raz mówi ze awaria, raz ze planowe przełączenia itp. W obecnych czasach wszystkie kazdy informuje klientów o przerwach technicznych - sory Amelek nie informuje. Jak jest awaria też mozna wysłać info sms-em do klientów ze jest awaria , ale po co - klient ma siedzieć i czekać w niepewności . Jakby było prawo które pozwala dostawce internetu obciążyć kwotą np. utraconej dniówki za niemożliwosć wykonywania pracy zdalnej to by inaczej sie zachowywał. Ale dobrze ktoś napisał, nie ma tu niestety alternatywy, ale jak się pojawi to ....... wtedy będzie Pan z Amelka inaczej traktował klientów a nie zachowywał się jak burak
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 7

Oczywiście że masz alternatywę. Jest kilku dostawców. Co więcej Amelek nie wiąże cię żadną umową,więc możesz zrezygnować w każdej chwili. Inna sprawa ze przez jeden dzień można sobie Hotspot na telefonie postawić i przeboleć tą chwilową awarię.
popieram tę opinię 6 nie zgadzam się z tą opinią 1

Dziś rano (możliwe że już od godzin nocnych) była awaria. Została naprawiona - konieczny był restart jednego z serwerów PPPoE, Mikrotik zaczął robić dziwne rzeczy których wcześniej nie robił (gdyby padł całkiem to cały ruch automatycznie przeszedłby na drugi, ale tutaj działał tyle że nieprawidłowo). Sami tego sprzętu nie robimy ani nie piszemy softu, prawdopodobnie będziemy migrować na VyOS/amd64 również ze względów wydajnościowych. Oprócz tego od kilku dni diagnozujemy problemy z kolejnym, większym, nowym łączem w świat - pewne problemy niestety ujawniają się dopiero na realnym ruchu z Internetu (choć w sztucznych testach miernikiem sieci zwykle jest OK). Podobnie bywało w przeszłości na początku współpracy praktycznie z każdym nowym dostawcą, po początkowych trudnościach potem już działało jak należy (do czasu aż ruch wzrośnie na tyle że przestanie wystarczać).

Co do telefonów - wybaczcie, ale jak na jeden telefon dzwoni wiele osób na raz (awaria dotyczyła około połowy klientów) to może być trudno się dodzwonić. Jeśli uważacie że to wskazane, rozważamy rozpoczęcie współpracy z zewnętrznym Call Center który całą dobę odbierze i przyjmie zgłoszenia - ale osobiście nie jestem pewien czy warto, bo od konsultanta dowiecie się tyle co na przysłowiowej błękitnej linii. Nie mamy niestety tylu klientów lub na tyle wysokich cen by móc sobie pozwolić na zatrudnienie liczby osób wystarczającej do całodobowego dyżuru na telefonie (również teraz kiedy ktoś może wziąć zwolnienie lekarskie czy opiekę nad dziećmi), tak by obsługa telefonu nie zabierała czasu z usuwania awarii.

I jeszcze jedno - już po awarii, ale kilkanaście osób samo sobie zresetowało routery do ustawień fabrycznych, próbując szukać problemu na własną rękę. Prośba by tego nie robić bez wyraźnej potrzeby - nie tylko nic to nie daje, wręcz przeciwnie gwarantuje że nie będzie działać do czasu ponownej konfiguracji PPPoE. Co najwyżej czasem warto na chwilę odłączyć zasilanie - niektóre tanie domowe routery czasem mają problem z ponownym nawiązaniem połączenia po dłuższej przerwie.
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 4

A wystarczyłaby krótka informacja na Pańskim FB że wie o awarii i pracuje nad problemem, klienci by nie dzwonili i wiedzieli że nie ma Pan ich w du.. nie odpowiadając każdemu z osobna.
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 1

Nie każdy jest na FB, nawet jak jest to nie wejdzie na FB jak nie ma Internetu, wolałem się zająć jak najszybszą naprawą. W tym konkretnym przypadku problem dotyczył około połowy klientów, rozrzuconych losowo (podłączonych w tym momencie akurat do tego serwera PPPoE który zaczął niedomagać). Nie miał też nic wspólnego z tym że sieć jest w większości radiowa - w równym stopniu dotyczył też klientów światłowodowych. A wystarczyłoby nie zakładać z góry że mam kogokolwiek w du.. (nie mam i nigdy nie miałem, czy naprawdę muszę to udowadniać publicznie?) tylko może być inny powód nie odpowiadania każdemu z osobna (na przykład awaria masowa - z tej również zostaną wyciągnięte wnioski na przyszłość).

Jeśli Wasza praca zależy od Internetu, trzeba mieć 2 dostawców na niezależnej infrastrukturze - sam też rak robię, nawet najlepszy nie zagwarantuje braku awarii, dobrze jak gwarantują naprawę w max 3 dni a i tak jak nie naprawią to można tylko zerwać umowę przed terminem bez konsekwencji (sam tak zrobiłem w grudniu 2013 gdy padło łącze od bardzo poważnego ogólnopolskiego dostawcy - 80 Mb/s za jedyne 3990+VAT miesięcznie - i nie dali rady szybko naprawić, bo podwykonawca podwykonawcy miał mieć na półce zapasową radiolinię a nie miał).
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 3

To była tylko "dobra rada" naprawdę klientów nie interesują tłumaczenia tylko czy wiadomo że jest awaria i kiedy może zostać usunięta ( wystarczą 2 linijki tekstu) . Uważam że przynajmniej w 90% gospodarstw domowych jedna osoba ma FB. Poza tym nie trzeba mieć FB żeby sprawdzić posty na publiczny FB który pewnie ma Pan. Korzystam z Pana usług i generalnie od dłuższego czasu jestem zadowolony. Mniej tłumaczeń i polemiki z klientami , więcej informacji o awariach na FB i zadowolenie wśród klientów wzrośnie. (informacja zwrotna jest naprawdę istotna dla ludzi i wiem że nie zawsze jest na to czas) Pozdrawiam.
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 0

A ja mam interkomp i działa. Nie wiem o co wam chodzi. Może trzeba zmienić dostawcę??
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 2

No i super że działa. Ale dobrze przeczytajcie umowę z nowym dostawcą, czy też będziecie mogli szybko zmienić dostawcę po raz kolejny jak i oni zaliczą kilkugodzinną awarię. Naprawdę, może zdarzyć się każdemu. Ta była o tyle dziwna że z miejsc zgłoszeń nie dało się dojść przyczyny - ktoś nie miał Internetu a sąsiad obok (podłączony przez te same urządzenia, ale przypadkiem mający sesję PPPoE z drugim routerem który się nie wykrzaczył) nadal miał. Normalnie (bez epidemii, dzieci w przedszkolu) byłbym w biurze od 7 rano i tam zastałaby mnie awaria dzięki czemu znalazłbym ją szybciej - tym razem zastała mnie w domu (gdzie też nie miałem Internetu, ale innymi sposobami udało mi się dostać do urządzeń i znaleźć rozwiązanie, co jednak wymagało większej ostrożności by robiąc zmiany nie odciąć sobie zdalnego dostępu). Pracujemy nad modernizacją routerów i rozproszeniem ich na 2 lokalizacje (może nawet 3 w pierścieniu, jak znajdzie się ktoś chętny do współpracy w jakimś dobrym miejscu z którego widać pozostałe 2) by na przyszłość jeszcze bardziej uodpornić się na awarie. Ale tego nigdy nie da się zrobić w 100%. Widać zresztą choćby po obecnej sytuacji że można być przygotowanym na różne rzeczy a i tak coś zaskoczy z zupełnie innej strony.

A co do informacji zwrotnej jak długo potrwa awaria - było tak, że dopóki szukałem, nie wiedziałem jak długo jeszcze potrwa. Jak już znalazłem - po kilku minutach (czas na restart routera i ponowne nawiązanie sesji PPPoE przez klientów) było już po wszystkim. Naprawdę nie dało się nic powiedzieć wcześniej, nie była to powtórka z żadnej wcześniejszej awarii tylko zupełnie coś innego. A podawanie że za godzinę, by za godzinę przesunąć o kolejną godzinę (standard w większych firmach - przerabiałem to jako klient) to też chyba nie to, o co Wam chodzi. Nie chcemy wymagać FB (nie każdy chce w komórce kolejnego szpiega, w dobie kwarantanny domowej chyba będą w cenie stare Nokie...), pomyślimy o stronie hostowanej na zewnątrz całkowicie niezależnie od własnej infrastruktury.
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 3

To wystarczy wykupić za 10 zł pakiet bezpłatnych SMS-ów i wysłać do wszystkich grupowego smsa ze jest awaria i jest usuwana. Co do resetu urządzenia to co się Pan dziwi skoro kilkukrotne odłączenie od prądu niczego nie daje i nie ma informacji o awarii to można pomyśleć ze potrzebny reset. Powiem krótko na z prądu to misza router zazwyczaj odłączać 2-3 razy dziennie bo internet znika. Dziś tez , niestety
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 4
Ja od dosyć dawna korzystam już z Orange po kablu. Wcześniej miałem to samo. Wieczne problemy i wieczne tłumaczenia. O oglądaniu czegokolwiek w godzinach wieczornych i w weekendy zapomnij człowieku a co dopiero na paru urządzeniach jednocześnie. Po co się męczyć. Lepiej zmienić. W Baninie jest parę lepszych opcji. Pozdrawiam.
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 3
Darujcie sobie Amelka , niestety nie potrafi prowadzić biznesu, sam niczego nie zdziała, a niestety takie ma podejście ...
popieram tę opinię 5 nie zgadzam się z tą opinią 5

Cóż, nikt nie jest nieomylny. Jednak przez te kilkanaście lat coś udało się zdziałać - mimo różnych przeciwności, łącznie z działaniami przestępczymi na naszą szkodę (za co mam nadzieję jeszcze karma wróci i ktoś odsiedzi zasłużony wyrok). Chętnie się dowiem jak jeszcze lepiej prowadzić biznes i co jeszcze poprawić w podejściu, ale tu chyba nie ma co liczyć na merytoryczną i konstruktywną (trudne słowa) krytykę. Nie wszystko jest takie proste jak się niektórym wydaje.
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 3

Panie Marku 10 lat temu był pan jedynym sensownym wyborem jaki był ,obecnie internet od pana to żenada .Było mi bardzo przykro gdy zgłaszałem panu rezygnacje z pana usług.Ale pan przez 10 lat nic nie zrobił w przeciwieństwie do konkurencji w chwili obecnej od miesiąca jestem w Air Net i zobaczyłem że straciłem mase pieniędzy czasu i nerw korzystając z pańskich usług.Zawsze pan tłumaczył że lepiej być nie może bo to radiówka , teraz zobaczyłem że można na radiu spokojnie funkcjonować.Pozdrawiam i żałuje że tak pozno.
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 2

Cóż, nikt nie ma idealnego zasięgu wszędzie. Mogę się domyślać o jakiej okolicy mowa, jeśli domysły słuszne to niestety dość trudny teren (dużo zieleni) i pechowo akurat w martwej strefie kamery na maszcie (uchwyt na którym wisi zasłania widoczność akurat w tamtą stronę - czysty przypadek, zawsze jakiś kierunek musi być zasłonięty), ale pewne starania były już w toku (uruchomione po Państwa niedawnym zgłoszeniu), trochę to trwa ale jak dojdą do skutku (sądzę że w tym miesiącu) to cóż, po lojalce zapraszam z powrotem po szybszy Internet. Przez ostatni miesiąc zajmowaliśmy się głównie innym tematem, ważnym dla wszystkich a nie tylko tamtej okolicy - kolejne łącze w świat (transmisja do EPIX przez Emitel) zastępujące T-Mobile (długo nam służyło, ale już przestało wystarczać). Umowa zapobiegliwie podpisana w lutym, by przygotować się do spodziewanego wzrostu ruchu jesienią - a tym razem jesień przyszła wiosną więc przydało się już teraz. W związku z prowadzonymi pracami czasem zdarzają się przerwy, a teraz praktycznie nigdy nie ma dobrego momentu na to - ale jak chcemy lepszych dróg to też czasem trzeba znieść niedogodności podczas robót drogowych.
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 1

Znowu nie ma neta
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

Tak, coś robimy (kiedyś trzeba), jeśli nie wrócił to proszę o SMS z adresem gdzie nie ma. Nie jest to awaria masowa i na wszystkie zgłoszenia odpowiadam.
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 0

Spoko, już jest ok
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 0
Mam internet z Amelka od wielu lat. Działa, czasami wolno, ale działa. W tym czasie awarie zgłosiłem 3 razy (dwa razy formularz, raz mail) i po godzinie wszystko wracali do normy. Dzwonienie do firmy gdy jest awaria jest bezsensu. Administrator ma usuwać awarie a nie odbierać telefony. To mała lokalna firma więc ciężko sobie wyobrazić by miała infolinię. Zastanawia mnie tej hejt na Amelka. Komu zależy na systematycznym obsmarowywaniu tej firmy?
popieram tę opinię 5 nie zgadzam się z tą opinią 6
Chlopie daj spokój chcesz się męczyć to nikt nie broni, generalnie tutaj na forum raczej ciężko znaleźć zadowolone z usługi osoby, szkoda nerwow
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 1

Takie tam rzucanie kamieniami w dinozaura ;)
Piszą tu głównie niezadowoleni, a większość której działa dobrze nawet tu nie zagląda.
PS. Awaria zgłoszona wczoraj, dziś już naprawiona (wymienione urządzenie na maszcie).
popieram tę opinię 6 nie zgadzam się z tą opinią 1

Jakie to zabawne , w każdym wątku o Amelku są same informacje o usuwanych awariach ;) może właśnie tk jest powodem ? ciagle awarie :)
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 3

Bo oczywiście wszyscy inni mają magiczny sprzęt który nigdy się nie psuje. Jak się chce mieć pewność bo praca zdalna i tracę miliony za każdy dzień przestoju, to niestety ale trzeba odżałować kasę na 2 abonamenty u 2 różnych dostawców na niezależnej infrastrukturze - i regularnie testować czy oba działają. Jeśli chodzi o Internet przynajmniej jest taka możliwość, przy innych mediach już nie - nie ma 2 niezależnych sieci energetycznych, wodociągowych, gazowych...
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 3

Czy działa Wam dzisiaj (27082020) internet od Amelka? Nie ma tygodnia bez awarii... Czy tylko ja mam pecha?
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 0

Zmień dostawcę i po problemie
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 0

Inne tematy z forum Banino

Fak ! (4 odpowiedzi)

Mieszkańcy Banina , co sie dzieje z odsnieżaniem wioski 2km od Gdańska ? Chodzi mi głownie o...

Szambo - wywóz (43 odpowiedzi)

Hej ile płacicie za wywóz szamba 10m? U Richerta kolejna podwyżka (140pln) i zastanawiam się nad...

Kominek czy koza? (72 odpowiedzi)

Hej, wahamy się czy kupować kominek czy koze. Jakie widzicie plusy i minusy jednego i drugiego?...

do góry