Re: demonstracja 23-04-2016
Ciekawa kwestia... bo z jednej strony się z autorem zgadzam, a z drugiej...
pomijając fakt, że zwykle w tamte rejony się nie wybieram, jak juz na westerplatte to autem, a nawet jeśli,...
rozwiń
Ciekawa kwestia... bo z jednej strony się z autorem zgadzam, a z drugiej...
pomijając fakt, że zwykle w tamte rejony się nie wybieram, jak juz na westerplatte to autem, a nawet jeśli, to zwyczajnie chyba bym się stresował na rowerze zamknięty między dwoma ścianami tunelu z wyprzedzającymi na gazetę psychopatami...
jedynym rozwiązaniem było by pozwolenie, żeby w tunelu rowerzyści jechali środkiem pasa
pragnę przypomnieć że:
-pasy w tunelu mają 3m
-rower w świetle prawa ma do 0.9m
-0.3m tyle trzeba od krawężnika żeby było w miare bezpiecznie
-1m - minimalna odległość jaką trzeba zachować przy wyprzedzaniu rowerzysty
-a szerokość np. smarta to 1722mm
no to odejmujemy:
300 - 90 - 30 - 100 = zostaje 80cm pasa
a samochody mają więcej niż 172,2cm
specjalnie podałem w cm, bo w początkach szkoły podstawowej chyba nie ma jeszcze ułamków...
jak widać, nawet dziecko powie, że trzeba zmienić pas ruchu żeby legalnie wyprzedzić rowerzystę...
a skoro tak to równie dobrze ten może jechać środkiem
ale wtedy kierowcy będą tęgo bić pianę - bo przecież 2 pasy to za mało, żeby wyprzedzić :D
generalnie wydaje mi się, że wszystko zależy od natężenia ruchu jakie tam będzie...
wątpię, żeby te dwa pasy były wykorzystane nawet w godzinach szczytu
ale tutaj w sumie zgaduje, bo nie wiem ile osób jeździ naokoło... zobaczymy
zobacz wątek