Re: hamulce hydrauliczne
XTR i XT 2010/11 różnica to klamki xtr ma okrągły zbiorniczek z charakterystycznym korkiem xt ma odkręcany bardziej prostokątny, zacisk XT jest skręcany a XTR to monoblok. co do samego hamowania...
rozwiń
XTR i XT 2010/11 różnica to klamki xtr ma okrągły zbiorniczek z charakterystycznym korkiem xt ma odkręcany bardziej prostokątny, zacisk XT jest skręcany a XTR to monoblok. co do samego hamowania podobnie.
Tarcze tylko na 6 śrub powód większy wybór. Jednak jak kupujesz hamulce tarcze przeważnie są w komplecie. Unikaj tarcz mocno falowanych na krawędziach hamulce lubią wtedy wpadać w wibracje szczególnie przód. Ponoć tarcze ASHIMA są dobre lekkie i odporne na przegrzanie Konwa na nich śmiga chyba Panowie Bartosz i Robert też.
Co do regulacji to różnie czasem wszystko jest O.K. a czasem trzeba ustawiać zacisk , mechanik Majki coś o tym wie http://sport.tvp.pl/inne/pozostale/kolarstwo/mtb/wideo/druga-strona-teczy-mechanik/5221920 Ja mam obecnie formule ORO tutaj podobnie jak w avid-ach jest mała odległość klocka od tarczy lecz jak klocek się trochę wytrze jest O.K. Shimano i Magura ma większą przestrzeń.
A jeszcze jedno musisz zadać sobie pytanie Olej mineralny np.SHIMANO, MAGURA czy dot np. FORMULA, AVID.
Olej to +Ekologia +nie niszczy lakieru
- możliwość zagrzania oleju podczas ostrych zjazdów , w ujemnych temperaturach twardniejąca klamka (nie we wszystkich) miałem tak w shimano xt br-m765
DOT
+ odporny na przegrzanie
+ odporność na mrozy
- lakierowane części go nie lubią
Co do mnie z tańszych brał bym xt 2011 ok 800pln
fajna opcja to Magura martha na bikecenter ok 999pln tylko wymiana klocków = się zdjęcie koła ,żeby tego uniknąć proponuje nowość magura MT6 ok 1099pln
Coś na dot-a Formula Oro k24 780pln piekielna moc i modulacja lub model z 2007najwyższy z grupy oro ,puro karbonowe klamki ,tytanowe śruby 1200pln
lub jakiegoś avid-a z rodziny elixir x0 lub xx, do wyboru do koluru.
co do piast to dt swiss 240s lub 340 piasta ta ma inaczej niż inne rozwiązanie samego bębenka ,nie są to zapadki lecz dwa pierścienie które się zazębiają są przez to odporniejsze na mocne obciążenia. Dają mocny dżwięk podczas jazdy.
zobacz wątek