Widok

klocki hamulcowe jakie najlepsze?

Trzeba czasami to cos dla własnego bezpieczeństwa wymieniac:)
KELLY’S Dualstop -cena około 15zł 2wersje gumy czerwona czarna
czarna na normalne warunki czerwona na deszcz ale nie odzielnie tylko razem tutaj fotka http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0d57f4361de1c70c.html

zadko w deszczu jade ale czasami by sie przydało czy warto cos takiego kupowac?

czy moze zwykłe z pronaxu ok 12zł

drugie pytanie poco zakładać kolejny watek :)

jaki dobry smar do łańcucha poleccie taki co by nieprzyciagał piasku itp do jazdy teraz w sezonie.
gdzies kiedys czytałem testy ale wygrały smary których unas w sklepach niebyło pozatym to był test z przed 5lat moze teraz cos jest ciekawego ?
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
Z tańszych klocków mogę polecić bbb ok 14zł i shimano xtr 16zł (zakładam na przód miękkie - lepsze hamowanie w każdych warunkach ale też szybsze ścieranie, a na tył twarde), a z droższych coolstopy, ale to już wydatek ponad 30zł.
Smar do łańcucha - na tereny suche i zapylone Finish line Wax, o tyle dobry że faktycznie łańcuch czysty i nic się nie lepi, ale dość szybko się wyciera - przy mojej jeździe 40km dziennie w terenie w tym sporo piachu co drugi dzień smarowanie, do tego jak złapie błota to koniec - na mokrym wypłukuje się momentalnie. A że się kończy to zamówiłem sobie właśnie coś takiego http://aukcjewp.wp.pl/show_item.php?item=399211714 EPIC RIDE - zobaczymy jak się spisze.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
Witam!
Jeśli chodzi o smary to polecam dwa, Rohloff chyba najlepszy jaki używałem ale stosunkowo drogi. Jak go dobrze położysz to pomimo deszczu, błota piachu trzyma się dzielnie przez długi czas. A drugi to zielony Finish Line. Jeśli o niego chodzi to trzeba go dobrze kłaść (smarujesz, czekasz kilka godzin i wycierasz) ale pomimo tego i tak lubi łapać syf. Ale jest o połowę tańszy niż Rohloff. U mnie schodzi w sezonie 2x więcej "zielonego" niż Rohloffa czyli wychodzi na to samo.
Co do klocków, świetne są XTRy, ale nietrwałe. W tym roku nowy komplet (tył, przód) zjechałem do zera na drugim etapie MTBTrophy. Używałem też Jagwire, nowy przód starł się na pierwszym etapie MTTrophy, a tył wytrzymał jakieś 2kkm w różnych warunkach. No i chyba klasyka Clark's. Czerwone nie do zajechania, wytrzymały dwa ostatnie etapy tegorocznego Trophy. Niestety padły obręcze :) nadwyrężone wcześniej. Czarne mają skuteczność tak jak XTRy, ale trochę większą trwałość.
Z innych hamulców to używałem jeszcze tanie modele chyba Accenta (różnie ponacinane) piszczały jak cholera, skuteczność znacznie gorsza niż XTRy słaba trwałość. Miałem na przodzie Kool-Stop'y (dwukolorowe) bardzo dobre, chyba najlepsze jakie używałem, ale cholernie drogie (coś koło 40pln) i Avida oryginalne do serii SD7 coś w stylu XTRów.
Pozdrawiam!
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
zamiast rohloffa i zielonego finish line mozesz stosowac na mokre warunki zwykly olej silnikowy. sprawdzone juz od 10 kkm. a w pyle to czerwony FL calkiem ok jest.
zaspalem dzis na jazde ze znajomymi wiec ide ogladac start koksownikow na TdF :-)
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
Kup sobie klocki authora - http://www.velo.com.pl/www/produkt.php?m=0&k=11&p=%&id=1233 . Nie zawiodły mnie ani w górach, ani w deszczu ani w błocie w elblągu. Co to klocków XTR to bez komentarza....Na gorszych klockach nie jeździłem ( i w tej opinii nie jestem osamotniony)

A co do smaru to "złoty" finish line'a. http://www.velo.com.pl/www/produkt.php?m=4 . Zarówno na szosie jak i w góralu na wszystkie warunki go używam. Nie uwala łańcucha tak jak zielony a nawet w deszczu, wodzie i błocie dobrze sie trzyma. Co to rohloffa to trudno mi powiedzieć gdyż nigdy na nim nie jeździłem
http://chomikuj.pl/Bolek0
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
złoty finish line'a to ścierwo niesamowite. Mocniej trzyma w wodzie, ale syf robi niesamowity, po 20km cały napęd jest czarny :)
Lepszy jest czerwony, złoty jedynie na deszcz.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
Jak smarujesz łancuch wylewając na niego 1/3 butelki to tak jest. Wszystko z umiarem. Mi jakoś łancuch czarny się nie robi. A gdy jest go za dużo to można go wytrzeć(też z umiarem),wiesz...
http://chomikuj.pl/Bolek0
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
klocki: czerwone Clarks'y
smar: zwykly, maszynowy /o niskiej lepkosci/
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
_Bolek_ napisał(a):

> Jak smarujesz łancuch wylewając na niego 1/3 butelki to tak
> jest. Wszystko z umiarem. Mi jakoś łancuch czarny się nie robi.
> A gdy jest go za dużo to można go wytrzeć(też z
> umiarem),wiesz...

nie sądzę, poczytaj opinie o tym smarze na forach internetowych, wszsyscy piszą to samo.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
_Bolek_ napisał(a):

> Jak smarujesz łancuch wylewając na niego 1/3 butelki to tak
> jest. Wszystko z umiarem. Mi jakoś łancuch czarny się nie robi.

dodaj , że jeździsz wyłącznie na torze . . .
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
dziekuje od authora nigdy wiecej juz nic niekupie ile razy cos kupiłem zawsze to była najgorsza tandeta na dodatek droga!!
A te klocki wygladaja identycznie jak te kellys to juz wole kelys nawet dyby to robila tasama firma cena taka sama:) ale z klockami najmniejszy problem zaczyna sie dopiero na smarach do łańcucha:)


ROHLOFF 50ml moze i dobry ale zadrogi jesli juz wolał bym tańszy
----------------
Olej do łańcucha PROLINK
* do smarowania i czyszczenia łańcucha
* tworzy śliską, suchą powłokę, pozwalającą na odczuwalne przedłużenie żywotności napędu
* łatwy w stosowaniu i nie agresywny dla skóry
* wypiera wodę i chroni przed korozją
* dzięki wodnistej konsystencji preparat błyskawicznie penetruje łańcuch i umożliwia natychmiastową jazdę
* podtrzymuje elastyczność łańcucha konieczną do szybkiej i miękkiej zmiany biegów (nie zawiera dużych cząsteczek jak w

przypadku preparatów na bazie wosku, grafitu, teflonu czy plastiku)
* łańcuch nie klei się i samoczynnie czyści podczas jazdy
* nadaje się do użytku w każdych warunkach atmosferycznych
* ProLink cztery razy z rzędu okrzyknięty najlepszym smarem do łańcuchów rowerowych przez niezależny amerykański portal

rowerowy MTB Review!**********
Rozmiar/Cecha:118 ml
-----------------------------------------------
FINISH LINE czerwony ,zielony jak widziałem jest mnustwo pozytywnych i negatywnych opini
mnie interesuje najbardziej uniwersalny olej a nie 2 stosowane na zmiane
-----------------------
Pedros prawdopodobnie taki jest

Pedros olej Ice Wax 60ml ,
Dwuwarstwowy preparat, który zapobiega brudzeniu. Skutecznie utrzymuje się na łańcuchu przy długotrwałym użytkowaniu w ciężkich

warunkach atmosferycznych. Tworzy plastyczną i śliską, woskową warstwę zewnętrzną, która osłania wewnętrzną warstwę smaru

silikonowego. Penetruje łańcuch i wypłukuje brud z łańcucha. Bardzo duży współczynnik smarowania. Chroni przed korozją i jest

bardzo trudny do wypłukania przez wodę. Polecamy na zawody i dla tych, którzy nie chcą często czyścic układu napędowego.
--------------------------
Pedros EXTRA DRY
dealnie działa we wszystkich warunkach. W 98% składa się z naturalnych składników smarujących i antykorozyjnych, w 2% z PTFE

teflonowego środka smarującego, który zmniejsza siły tarcia występujące wewnątrz łańcucha. Po zastosowaniu i odparowaniu teflon

zastyga w woskowatej postaci. Nie przyciąga brudu i kurzu. Można zastosować do linek, pedałów i innych elementów metalowych.
--------------------
Pedros Road Rage 60ml oraz
Smar stworzony dla potrzeb SZOSY o zastosowaniu uniwersalnym, na mokre i suche warunki. Posiada najwyższy stopień odporności

na wodę, pozostaje na łańcuchu przy najbardziej trudnych mokrych i błotnistych warunkach. Polimery rozpuszczają i wypłukują

cząsteczki wody i brudu podczas ruchu łańcucha. Dodatkowo daje to dobrą pracę łańcucha w najgorszych warunkach

atmosferycznych.

A moze
bardzo tani amerykańskiej firmy
MOTOR-LIFE 7 - 70ml 6zł w castoramie
Uniwersalny smar plastyczny do łańcuchów
Smar zawiera formułę uszlachetniającą metal molekularnie. Odporny na działanie wody.
Motor-Life 7 jest wyjątkowym smarem zawierającym w swojej strukturze syntetyczny uszlachetniacz metalu Motor-Life.
Formuła Środka została opracowana w laboratoriach wojskowych USA zgodnie z normami technologii militarnej.
Uszlachetniacz metalu, znajdujący się w smarze Motor-Life 7, wiążąc się na poziomie molekularnym z metalem, uszlachetnia go,

tworząc super śliską, trwałą i odporną na ścieranie, utlenianie i korozję warstw ochronną.
Motor-Life 7 pracuje w najtrudniejszych warunkach atmosferycznych, skutecznie chroniąc powierzchnie metali przed zużyciem. Posiada

bardzo dobre właściwości pełzające.
-------------------------
Tani ale czy dobry??Bo tylko 3zł
Nigrin fahrad oil

rowerowy olej mozna kupic w realu i gosporcie " Nigrin fahrad oil 100ml "niemiecki smar/olej dostepny w gosporcie i realu koszt 3zł

Czy ktoś używał coś podobnego?
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
a ja mniemam ze te , no z tej kordury czy jak tam , a smar to najlepszy rzepakowy z biedronki i jedna butla to styka na caly rok albo lepij
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
ten AKI powyzej, to jakas podroba :) jak widac nie jest oryginalny
, takze nie moge wziac odpowiedzilnosci za wypociny podpisane przez kogos kto zwie sie takze AKI - wiec Gosciu (ANDY ??) pisz Ci sie podoba, to mnie nie rusza :-)
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
27zl za "rolofa" ktory starcza mi na dwa sezony przy dwoch rowerach to drogo?
to kup w takim razie olejek wazelinowy za 2zl i szerokosci..
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
Krzyżak napisał(a):

> 27zl za "rolofa"

za buteleczkę 50ml? Olaboga, w jakichś drogich sklepach kupujesz ;-p

> ktory starcza mi na dwa sezony przy dwoch
> rowerach to drogo?

kwestia tego, ile trwa u kogo trwa "sezon" ;p mi tam od roku na 2 rowery chyba ze 125ml juz poszło... Choć nie da się ukryć, że zdecydowanie toto wydajniejsze od czerwonego FL, IceWaxa czy rzadkiego WLa - te oleje chyba trzeba kanistrami kupować ;)

> to kup w takim razie olejek wazelinowy za 2zl i szerokosci..

mam takie niejasne przeczucie, że gdyby przeprowadzono laboratoryjne, obiektywne testy różnych smarowideł, mogłoby się okazać, że zwykła oliwka maszynowa czy inny vexol wcale nie są złym rozwiązaniem dla łańcucha - a główną zaletą drogich oleum jest poprawianie samopoczucia ich użytkowników ;)

pozdr
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
zgadzam sie dokładnie tak jest jestem pewny ze krzyzak przepłacasz i to sporo za tego ROHLOFF 50ml i to pewnie kilka razy a to wszystko sie własnie beirze z tego ze niema zestawienia oraz dokładnych testów smarów olejów ,tak jak sa robione innego sprzetu.
jesli juz to przewaznie gdzies w usa gdzie nikt w polsce tego nieczyta i niekupuje zagranicznej prasy.

aprzykładem jest własnie Olej do łańcucha PROLINK Pro Link Chain Lube * ProLink cztery razy z rzędu okrzyknięty najlepszym smarem do łańcuchów rowerowych przez niezależny amerykański portal rowerowy MTB Review!**********
http://www.cult-bikes.com/ProGold.htm

a 2 razy tańszy niestety jak zawsze w sklepach na pomorzu niema i niema testów przeprowadzonych porównawczych w Polsce


Tak kiedys niebyło wogle mozliwosci kupna smaru zagranicznego i nikt nie narzekał wcale by mnie to niezdziwiło gdyby sie okazało ze zwykłe smary do mechaniki precyzyjnej czy własnie urzywane w motoryzacji które sa 10razy tańsze do motorów czy aut sa równie dobre a mozliwe ze i lepsze.

inna sprawa to taka ze ceny sa unas kosmicznie wysokie bo zagranica taki ROHLOFF 50ml kosztuje 10-15zł max unas to 25-30zł!!
tak własnie sie doi nieswiadomych rowerzystów a na pytanie dlaczego taki drogi wmawia sie ze jakosc musi kosztowac :)

http://www.cyf-kr.edu.pl/rowery/smartes2.html stary test gdzie ROHLOFF 50ml wypada bardzo kiepsko jedyna jego zaleto wychodzi ze jest wydajny i trudno zmywalny.
jesli ktos znalazł gdzies jakies porównywalne testy chetnie zobacze.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
co za zydowskie forum hłe hłe hłe jak was nie stać na olejek za 25zł na dwa lata...
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
Inez napisał(a):

> co za zydowskie forum hłe hłe hłe jak was nie stać na olejek za
> 25zł na dwa lata...

grunt to pluralizm! Cóż gorszego jest w centusiu preferującym litr vexola za 8zł nad butelczusię rolofa za 3xtyle, w porównaniu do onanisty lubryfikacyjnego nie mogącego spać po nocach na myśl, że jego C911 mogłby dostać kapkę pilarola na ogniwka...

:)

pozdr
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
do forumowego zydoskiego trola inez

dziekuje za podtrzymanie tematu i jego utrzymywanie na pierwszej pozycji.:)
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
polecam na mokra pogode smar Nigrin fahrad koszt 7zł za 100ml

na sucha pogode olejek Nigrin fahrad koszt 3zł za 100ml bardzo wydajny uprzedzam!!


tani i wysoka wydajnosc oba znanej niemieckiej firmy.


mozna je kupic w supermarketach i dobrych sklepach rowerowych.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Inne tematy z forum Rowery

Lekki rower trekkingowy - jaki? (144 odpowiedzi)

Witam, Poszukuję nowego lekkiego(gdyby był do 13 kg to byłoby ekstra, bo póki co widziałam same...

Zabezpieczenia i drzwi do piwnicy (21 odpowiedzi)

Hej. Na wstępie zaznaczam, że jestem w pełni świadomy tego, iż w piwnicy rowerów się nie...

Bagażnik na Hak (4 odpowiedzi)

Cześć, czy może jest szczęśliwym posiadaczem Bagażnika na hak firmy thule lub mont blanc a jeśli...

do góry