Widok
Stefan ,co ma rodzaj kół czy marka auta do klucza ?Nie zachwalam tego sprzętu bo jak pisałem jest do amatorskiego użytku ,ale osobiście bez problemu zmieniłem nim koła właśnie 15 w grande Punto trzech kia Rio corsie b dwóch octaviach passacie renowce nissanie i Lancerze i nawet się nie zbuntował a niektóre trochę zapieczone były i jakoś dalej działa a niby silnik szczotkowy powinien się od razu rozlecieć także użyj przedluzki przesmaruj i dokrec dynamometrycznym na wartość podana przez producenta to nawet z badziewia Lidla będziesz zadowolony
Darku
nie, marka samochodu nie ma znaczenia, ale jeżeli jest napisane ze odkreca 310Nm a przykręcamy śrubę z momentem 230 Nm to powinien odkręcić, no nie?. Co znaczy do amatorskiego użytku , albo moment jest zbliżony do deklarowanego, albo to sciema, bo po co mi 1/2" klucz ktorym moge odkrecac sruby M10.
pozdrawiam
Stefan
nie, marka samochodu nie ma znaczenia, ale jeżeli jest napisane ze odkreca 310Nm a przykręcamy śrubę z momentem 230 Nm to powinien odkręcić, no nie?. Co znaczy do amatorskiego użytku , albo moment jest zbliżony do deklarowanego, albo to sciema, bo po co mi 1/2" klucz ktorym moge odkrecac sruby M10.
pozdrawiam
Stefan
Śruby do kół dokręca się w okolicach 90-100 nm i dlatego zapas którym niby dysponuje powinien teoretycznie wystarczyć jak ktoś zrobi to za mocno lub śruba się trochę zapieczętowane.Amatorski użytek jak wyżej napisano służy do okazjonalnej zmiany kół przed sezonem a nie pracy w wulkanizacji.Tak samo jak narzedzia taki dajmy na to Bosch zielone robi żebyś od czasu do czasu półkę zawiesił a niebieskie do pracy ciągłej np.przy remontach.