Widok
korba na 2 blaty a przekosy
Cześć,
Dotychczas jeżdziłem w konfiguracji 3x9. Starałem się nie przekaszać i używac powiedzmy takich konfiguracji :3x1-5; 2x3-7, 1x5-9.
teraz planuję przesiąść sie na 2 blaty z przodu. Czy tutaj również powinienem być tak ortodoksyjny i jeździć powiedzmy 2x1-6; i 1x4-9 czy mozna bardziej poszaleć i stosowac np. 2x1-7 i 1x3-9 czy wręcz na obu tarczach korby stosować cały zakres z tyłu.
z góry dzięki za odpowiedź .
Dotychczas jeżdziłem w konfiguracji 3x9. Starałem się nie przekaszać i używac powiedzmy takich konfiguracji :3x1-5; 2x3-7, 1x5-9.
teraz planuję przesiąść sie na 2 blaty z przodu. Czy tutaj również powinienem być tak ortodoksyjny i jeździć powiedzmy 2x1-6; i 1x4-9 czy mozna bardziej poszaleć i stosowac np. 2x1-7 i 1x3-9 czy wręcz na obu tarczach korby stosować cały zakres z tyłu.
z góry dzięki za odpowiedź .
To zależy od odsadzenia zębatek (najprościej pisząc - od odległości od rury podsiodłowej). Zmierz odległość od środka piasty tylnej (połowa szerokości między hakami tylnymi), do środka kasety (5-ta zębatka). Zmierz odległość od środka rury podsiodłowej (środka wg przekroju) do najbliższej zębatki (mniejszy blat) i dodaj do tego z pół cm. Jeżeli te odległości są równe (mniej więcej powinny być), to nie ma znaczenia, jak będziesz jeździł.
zalezy od ramy, producenta oraz grupy osprzetu.
W shimano, chyba już od Deore w gore os jest zintegrowana z ramieniem korby.
Moim skromnym zdaniem jesli nie jeździ sie all mountain/enduro, nie ma sensu zmiany z 3x9 na 2x9.
Przy takiej zmianie przydałoby się także zmienic tylną przerzutke na wersje z średnim wozkiem, w 3x9 w 99% przypadków jest długi, który nie koniecznie wybierze łańcuch.
W shimano, chyba już od Deore w gore os jest zintegrowana z ramieniem korby.
Moim skromnym zdaniem jesli nie jeździ sie all mountain/enduro, nie ma sensu zmiany z 3x9 na 2x9.
Przy takiej zmianie przydałoby się także zmienic tylną przerzutke na wersje z średnim wozkiem, w 3x9 w 99% przypadków jest długi, który nie koniecznie wybierze łańcuch.