Widok
Mam w Saabie obecnie wielosezon od Bridgestone 205/50/16, ale w porównaniu do normalnych zimówek, czy do letnich są badziewne. Zwłaszcza w porównaniu do letnich, miałem Nokiany ze średniej pułki 215/45/17, kończyły swój żywot i pomyślałem, że wypróbuję wielosezon, ale się zawiodłem... Szum mają duży, droga hamowania nawet w porównaniu do zimówek Matadora się wydłużyła i czasem czuję, jak na zakrętach tył traci przyczepność :l Skończy się zima to wrócę do osobnych opon na lato i zimę.
Zacny samochód, silnik benzynowy- jedyny prawilny w Saabie. Miałem kiedys 9.5 2.3, ale zachciało mi się czegoś nowszego i oszczedniejszego, wiec kupiłem Focusa MK3 w dieslu. Stwierdzam jednak ze diesel to nie moja bajka i dlatego tez planują kupić dla siebie 93OG i trochę w nim pogrzebać (300+). Jak wyjdzie zobaczymy, może kiedyś spotkamy się na drodze :)
B205E fajny silnik, ale w moim poprzedni właściciele oszczędzali na wymianach oleju, ja głupi po zakupie nie zrzuciłem misy olejowej, zaufałem człowiekowi i pojeździłem tylko pół troku :D W trasie słyszę nagle "Bach, Bach, Bach" i kontrolka oleju się zapaliła... To już wiedziałem o co chodzi...
Po zrzuceniu misy okazało się. że panewka na trzecim cylindrze miała tak źle, że zaczęła wychodzić bokiem. Wał nie nadawał się do szlifu. Mechanik mówił, że najprawdopodobniej poprzedniemu właścicielowi zdarzyło się coś podobnego, tylko nie oddał wału do szlifu, a wrzucił nowe panewki i dał auto na sprzedaż... Jako, że mało autem jeździłem to wyszło dopiero po pół roku.
Nie opłacało się silnika remontować, sprzedałem z silnika co się dało, dorwałem w rozsądnej cenie B207E z osprzętem i sterownikiem. Trochę było problemów, ale ostatecznie działa bez zarzutów. Ale jest to Saab, a tutaj nie może nie być problemów, więc teraz przecieka mi woda do bagażnika i po każdym deszczu mam jezioro w bagażniku. Myślałem, że lampy przeciekają, uszczelniłem, ale to nie to, kanały odpływowe tez nie to... Będzie trzeba uzbroić się w cierpliwość :P
Diesla mam w Megane III FL 1.5L dci, fabrycznie 95KM, odblokowane na 120KM, zbiera się toto przyjemnie i pali 4.2L/100km w trasie ;)
Po zrzuceniu misy okazało się. że panewka na trzecim cylindrze miała tak źle, że zaczęła wychodzić bokiem. Wał nie nadawał się do szlifu. Mechanik mówił, że najprawdopodobniej poprzedniemu właścicielowi zdarzyło się coś podobnego, tylko nie oddał wału do szlifu, a wrzucił nowe panewki i dał auto na sprzedaż... Jako, że mało autem jeździłem to wyszło dopiero po pół roku.
Nie opłacało się silnika remontować, sprzedałem z silnika co się dało, dorwałem w rozsądnej cenie B207E z osprzętem i sterownikiem. Trochę było problemów, ale ostatecznie działa bez zarzutów. Ale jest to Saab, a tutaj nie może nie być problemów, więc teraz przecieka mi woda do bagażnika i po każdym deszczu mam jezioro w bagażniku. Myślałem, że lampy przeciekają, uszczelniłem, ale to nie to, kanały odpływowe tez nie to... Będzie trzeba uzbroić się w cierpliwość :P
Diesla mam w Megane III FL 1.5L dci, fabrycznie 95KM, odblokowane na 120KM, zbiera się toto przyjemnie i pali 4.2L/100km w trasie ;)
Nokian jest marką opon klasy Premium. Jest to fińska firma która jako pierwsza opracowała typ opony zimowej. Od paru lat używamy tych opon. Sprawdzają się bardzo dobrze jako zimowe, ale wyprodukowane w Finlandi 17 i 18 cali.Zdarzają się wpadki z zimowymi oponami tej marki wytwarzanymi w Rosji 16 cali. Reklamowalem mikro pęknięcia boków opon. Reklamację uwzględnił bez potrącenia amortyzacji. Teraz ten sam problem pojawił w letnich oponach 16. Wlasnie reklamuje. Trudno jest więc powiedziec czy polecać tą markę .
Od 15 lat jeżdżę tylko na wielosezonowych. Całoroczne Nexeny okazały się zimą lepsze od typowo zimowych Michelin Alpine A3.
Teraz mam Nokian Weatherproofi są bardzo dobre. Jest to opona homologowana jako zimowa i takie ma oznaczenia z możliwością użytkowania latem. Od najgorszych do najlepszych : Kleber, Dębica Navigator II, jakieś no name kiedyś miałem, Nexen, Nokian.
Teraz mam Nokian Weatherproofi są bardzo dobre. Jest to opona homologowana jako zimowa i takie ma oznaczenia z możliwością użytkowania latem. Od najgorszych do najlepszych : Kleber, Dębica Navigator II, jakieś no name kiedyś miałem, Nexen, Nokian.
http://alejak.pl/autoII.html Mam zimowe i letnie, ale w moich rejonach zima jest słaba i następnym razem tylko wielosezonowe.
Obecnie wielosezonówki są teraz naprawdę dobre, ale należy brać uwagę na miejsce zamieszkania. Sporadyczne opady śniegu da się pokonać, np. 1 dni bez samochodu, aż dobrze odsnieżą.
Obecnie wielosezonówki są teraz naprawdę dobre, ale należy brać uwagę na miejsce zamieszkania. Sporadyczne opady śniegu da się pokonać, np. 1 dni bez samochodu, aż dobrze odsnieżą.