Widok

rowery damskie i męskie

Witam. Z góry mówię że w tematyce rowerowej jestem laikiem - stąd też to pytanie - ale zacznę od początku :-)
Do tej pory zawsze jeździłam na rowerach męskich, pożyczanych w wypożyczalniach lub od przyjaciół. Aktualnie chcę sobie kupić coś dla siebie - najwyższy czas ;-) Znajomi, którzy siedzą w tematyce rowerowej zdecydowanie lepiej niż ja, podpowiedzieli mi, żebym kupiła sobie rower - GARY FISHER Tarpon (cena ok. 1100 zł, ma to być rower do jazdy po lasach, troszkę po górach i tego typu terenach). Zdaję się zatem na ich znajomość sprzętu i firmy :-)
Mam jednak dylemat, czy kupić damkę czy nie, skoro do tej pory dobrze!! mi się jeździło na rowerach w "wydaniu męskim" i nie zależy mi na rowerze z typową damską ramą.
Czy są większe różnice między tymi dwoma typami - oczywiście oprócz widocznych - czyli kształtu ramy i siodełka. W sklepie od jednego sprzedawcy usłyszałam, że właściwie nie ma różnic - prócz tych o których wspomniałam; od innego sprzedawcy usłyszałam z kolei, że w użyciu lepiej spisują się te męskie modele, bo są bardziej zwrotne itd.
No i efekt jest taki, że mam dylemat, bo nie bardzo wiem na co się zdecydować - czy na damski, czy na męski rower tego samego modelu. Tym bardziej, że kształt ramy nie jest dla mnie wyznacznikiem, który biorę pod uwagę przy zakupie - nie upieram się, że musi to być damka.
Zatem --- proszę o podpowiedź, kogoś kto się zna na rzeczy i wie na pewno, jak to jest w rzeczywistości z jakością rowerów dla kobiet i mężczyzn, bo jak się okazuje w fachowych sklepach też podają sprzeczne informacje.
Z góry dziękuję za podpowiedzi i pozdrawiam!
Edi
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
Cześć Edi!

Właściwie wszystkie goorale to damki. Bierz pierwszy lepszy.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
Witaj.
... No tak, ale model, który podpowiadają mi, żebym sobie kupiła (Gary Fisher Tarpon) jest w wydaniu damskim i męskim, zatem coś muszę wybrać - albo, albo.