Widok
ze strony gminy wpis z 3.01
Pod koniec 2012 roku Rada Gminy po długotrwałej dyskusji podczas wielu posiedzeń komisji wypracowała i przyjęła komplet uchwał stanowiących prawo lokalne w tej tematyce. Ostatecznie uchwalono wielkość stawki opłaty 12,65 zł na 1 mieszkańca segregującego odpady, wychodząc z założenia o jak najmniejszej dolegliwości dla gospodarstwa domowego lub kilku gospodarstw domowych zamieszkujących pod jednym adresem.
W związku ze zmianą uiszczania opłaty od 1 lipca, prosimy o szczególne zwrócenie uwagi na dotychczas zawartą umowę dotyczącą wywozu odpadów (aby móc ją rozwiązać z zachowaniem właściwego terminu złożenia wypowiedzenia należy zapewnić sobie odbiór do 30.06 br. ). Dzięki temu unikniemy płacenia podwójnej opłaty za wywóz odpadów komunalnych.
Pod koniec 2012 roku Rada Gminy po długotrwałej dyskusji podczas wielu posiedzeń komisji wypracowała i przyjęła komplet uchwał stanowiących prawo lokalne w tej tematyce. Ostatecznie uchwalono wielkość stawki opłaty 12,65 zł na 1 mieszkańca segregującego odpady, wychodząc z założenia o jak najmniejszej dolegliwości dla gospodarstwa domowego lub kilku gospodarstw domowych zamieszkujących pod jednym adresem.
W związku ze zmianą uiszczania opłaty od 1 lipca, prosimy o szczególne zwrócenie uwagi na dotychczas zawartą umowę dotyczącą wywozu odpadów (aby móc ją rozwiązać z zachowaniem właściwego terminu złożenia wypowiedzenia należy zapewnić sobie odbiór do 30.06 br. ). Dzięki temu unikniemy płacenia podwójnej opłaty za wywóz odpadów komunalnych.
Dokladne info w zalacznikach dostepnych pod tym adresem. http://www.szemud.pl/aktualnosci/1/451.html
Ciekawa ta DEKLARACJA oplata 12,65zł od osoby ok.a ile odpadów ja w tej kwocie mogę zmagazynować i jaki pojemnik dostanę i ile razy wywózka w miesiącu?na te pytania tam odpowiedzi nie znalazłem,a szkoda,wszystko dalej robione jest po omacku.A punkt F jest tylko po to aby wyłapać tych co wpuszczają ścieki w glebę lub lokalne rzeczki,tu akurat mi się to podoba dodał bym jeszcze przedstawienie rachunków za wywóz nieczystości ciekłych z ostatniego roku.No i co się stanie jak się nie zadeklaruję oleję Gminną wywózkę(podobno jest demokracja) i dalej będę korzystał z usług transportu odpadami które mi odpowiadają,a nie te które ktoś mi narzuca.Deklaracja kota w worku.
PatI, nie wiem dokładnie jakie obecnie płacisz kwoty za wywóz śmieci. Na moim przykładzie powiem, że ja zapłacę mniej niż dotychczas.
Mimo to, nadal nie jest jasnym jak często gmina będzie odbierała śmieci, jakiej wielkości to będą pojemniki (bo chyba to również jest brane pod uwagę) i na jakiej zasadzie będzie odbiór segregowanych śmieci? Saniopr daje specjalne worki i odbiera je raz na kwartał.. Bardzo dużo niejasności.
Mimo to, nadal nie jest jasnym jak często gmina będzie odbierała śmieci, jakiej wielkości to będą pojemniki (bo chyba to również jest brane pod uwagę) i na jakiej zasadzie będzie odbiór segregowanych śmieci? Saniopr daje specjalne worki i odbiera je raz na kwartał.. Bardzo dużo niejasności.
Przeczytalem wszystkie strony rozporzadzenia na powyzszej stronie gminy i udalo mi sie znalezc wszyswtkie interesujae mnie informacja wlacznie z czestotliwoscia odbierania i pojemnoscia pojemnikow (nie ma podanej pojemnosci maksymalnej a minimalna, co jest zaleta).
Dla mojej rodziny zmiany sa na korzysc, poniewaz przy 3 osobach zaplace 38zl miesiecznie i nie bede mial zadnego limitu wyrzucanych smieci. Teraz place 50zl miesiecznie i mam limit w postaci wielkosci pojemnika, ktory pomimo iz jest wiekszy niz standardowy bo 240l to przewaznei jest na styk, gorzej wyglada w okresie letnim/swiatecznym kiedy mamy jakies urlopy. Dodatkowo wg harmonogramu gmina czesciej bedzie odbierac odpoady posortowane, co tez ma znaczenie, gdyz przechowywanie workow z posortowanymi odpadami bywa dosc problematyczne.
Dla mojej rodziny zmiany sa na korzysc, poniewaz przy 3 osobach zaplace 38zl miesiecznie i nie bede mial zadnego limitu wyrzucanych smieci. Teraz place 50zl miesiecznie i mam limit w postaci wielkosci pojemnika, ktory pomimo iz jest wiekszy niz standardowy bo 240l to przewaznei jest na styk, gorzej wyglada w okresie letnim/swiatecznym kiedy mamy jakies urlopy. Dodatkowo wg harmonogramu gmina czesciej bedzie odbierac odpoady posortowane, co tez ma znaczenie, gdyz przechowywanie workow z posortowanymi odpadami bywa dosc problematyczne.
Kilka dni temu był u mnie pan (nie przedstawił się, więc nie wiem kogo dokładnie reprezentował). Dostarczył deklarację, której odbiór się kwituje. Zapytałam o kilka rzeczy w związku z śmieci i oto wnioski ;)
a) jeśli ktoś ma swój pojemnik, to nie będzie musiał zaopatrzyć się w firmy wywożącej śmieci (niektóre firmy tego sobie życzą, że ma być ich kibelek).
b) jaka to będzie firma nie wiadomo, bo ma być przetarg.
c) pojemniki będą wywożone raz na dwa tyg. (ale jakiej wielkości pojemnik, tego pan nie wiedział).
d) segregowane mają wywozić raz w miesiącu plastik i makulatura.
e) szkoło wywóz raz na dwa miesiące.
f) worki na segregowane odpady dostarczy firma wywożąca śmieci.
Kolejna sprawa, deklaracje można składać na poczcie w Koleczkowie lub w gminie.
Pan poinformował mnie, że mają sprawdzać kwity na wywózkę szamba, co akurat mi pasuje, bo znam kilku co leją na pola lub w strugi wodne :/ WSTYD! Zresztą na deklaracji jest zapytanie o wielkość szamba, częstotliwość wywozu, itp. Mają to spr. wyrywkowo z użyciem wody (uwzgl. podlewanie ogrodu). To chyba tyle. Teraz czekamy na przetarg ;)
a) jeśli ktoś ma swój pojemnik, to nie będzie musiał zaopatrzyć się w firmy wywożącej śmieci (niektóre firmy tego sobie życzą, że ma być ich kibelek).
b) jaka to będzie firma nie wiadomo, bo ma być przetarg.
c) pojemniki będą wywożone raz na dwa tyg. (ale jakiej wielkości pojemnik, tego pan nie wiedział).
d) segregowane mają wywozić raz w miesiącu plastik i makulatura.
e) szkoło wywóz raz na dwa miesiące.
f) worki na segregowane odpady dostarczy firma wywożąca śmieci.
Kolejna sprawa, deklaracje można składać na poczcie w Koleczkowie lub w gminie.
Pan poinformował mnie, że mają sprawdzać kwity na wywózkę szamba, co akurat mi pasuje, bo znam kilku co leją na pola lub w strugi wodne :/ WSTYD! Zresztą na deklaracji jest zapytanie o wielkość szamba, częstotliwość wywozu, itp. Mają to spr. wyrywkowo z użyciem wody (uwzgl. podlewanie ogrodu). To chyba tyle. Teraz czekamy na przetarg ;)
znalazlem, przeczytalem i niczego nie znalazlem. Ba nawet przeczytalem cale rozporzadzenei i znalazme jedyni einformacje o minimalnej pojemnosci na mieszczkanca, wiec moze jednak podeslecie wiecej szczegolow zamiast probowac zrobic z tego sensacje ;).
Dodatkowo, to jesli pamietam to wlasnie cel wpropwadzenia oplaty zryczaltowanej na rzecz gminy, miala byc po to aby kazdy placil w zamian gmina miala zabrac KAZDE smieci tak aby ludzie ktorzy nie mieszcza sie w limicie nie wyrzucali ich po lasach etc, wiec chyba nie do konca nalezycie interpretujecie rozporzadzenie. No ale moge sie oczywiscie myslic, co mozemy stwierdzic jesli cos zacytujecie a nie tylko bedizecie mwic ze admin pisal i na pewno sie nei myli ;)
pzdr
Dodatkowo, to jesli pamietam to wlasnie cel wpropwadzenia oplaty zryczaltowanej na rzecz gminy, miala byc po to aby kazdy placil w zamian gmina miala zabrac KAZDE smieci tak aby ludzie ktorzy nie mieszcza sie w limicie nie wyrzucali ich po lasach etc, wiec chyba nie do konca nalezycie interpretujecie rozporzadzenie. No ale moge sie oczywiscie myslic, co mozemy stwierdzic jesli cos zacytujecie a nie tylko bedizecie mwic ze admin pisal i na pewno sie nei myli ;)
pzdr
@sasha o minimalnych pojemnikach mówi Uchwała nr XXXI/305/2012 par.23., a także, że nastąpi odbiór co dwa tygodnie (par.27) odpadów zmieszanych. I tu jest ok.
A wspomniana wyżej uchwała czyli XXXI/307/2012 mówi w podanym punkcie tj. pkt.1, że za 12 opłat (miesięcznych) możesz oddać odpady zmieszane co dwa tygodnie (patrz wyżej) w ilości 110 l/rodzinę !!! do czterech osób. Więc tu narzucona jest max ilość odpadów zmieszanych, a nie minimalna. I wynika z tego że powinieneś na 4 osoby mieć 220l pojemnik. (4x110l/2) Trochę bubel z Uchwałami. Bo jedna określa minimum, a druga mówi o maximum. Też trochę nie kapuję tego, ale co tam.
Byłem wczoraj w UG i pani powiedziała że nie będą sprawdzać kto jaki ma pojemnik. Wezmą wszystko (oczywiście w granicach rozsądku). Jak spytałem się o wspomniane uchwały to powiedziała mi że coś musieli napisać Tylko co na to firma która wygra przetarg? czy za free zgodzić się wozic więcej niż w przetargu?
A słowo sensacja to Ty użyłeś pierwszy bo nikt tu nie wspominał o tym. Pozdrawiam.
A wspomniana wyżej uchwała czyli XXXI/307/2012 mówi w podanym punkcie tj. pkt.1, że za 12 opłat (miesięcznych) możesz oddać odpady zmieszane co dwa tygodnie (patrz wyżej) w ilości 110 l/rodzinę !!! do czterech osób. Więc tu narzucona jest max ilość odpadów zmieszanych, a nie minimalna. I wynika z tego że powinieneś na 4 osoby mieć 220l pojemnik. (4x110l/2) Trochę bubel z Uchwałami. Bo jedna określa minimum, a druga mówi o maximum. Też trochę nie kapuję tego, ale co tam.
Byłem wczoraj w UG i pani powiedziała że nie będą sprawdzać kto jaki ma pojemnik. Wezmą wszystko (oczywiście w granicach rozsądku). Jak spytałem się o wspomniane uchwały to powiedziała mi że coś musieli napisać Tylko co na to firma która wygra przetarg? czy za free zgodzić się wozic więcej niż w przetargu?
A słowo sensacja to Ty użyłeś pierwszy bo nikt tu nie wspominał o tym. Pozdrawiam.