Re: oświetlenie
joanna_su napisał(a):
> Dziś przy okazji rozmowy z policją zapytałam o oświetlenie
> czołowe. I uzyskałam taką odp: "A co kogo obchodzi (...)
bardzo bym się cieszył,...
rozwiń
joanna_su napisał(a):
> Dziś przy okazji rozmowy z policją zapytałam o oświetlenie
> czołowe. I uzyskałam taką odp: "A co kogo obchodzi (...)
bardzo bym się cieszył, aby stróże prawa mieli takie podejście do wielu innych absurdalnych przepisów dot. rowerzystów ;)
> co rowerzysta na głowie? Jednakże oświetlenie czołowe nie może być
> taktowane jako główne i jedyne."
No i słusznie, ale też pan policjant nie wiedział/nie obchodzi go, że lampki pokroju czołówki nie wolno używać podczas jazdy, vide ustawa "Prawo o ruchu drogowym":
Art. 52
3. Światło oświetlające przedmioty przydrożne (szperacz) może być włączone tylko
podczas zatrzymania lub postoju, pod warunkiem że nie oślepi innych
uczestników ruchu. Ograniczenie to nie dotyczy pojazdu uprzywilejowanego."
No chyba że masz niebieskiego koguta na kierownicy ;)
> Mam jeszcze jedno pyt. czy każda z w/w lamp jest odporna na
> niskie temperatury?
do -15 raczej z większością lamp nie powinno być problemu, poniżej z elektroniką może być już różnie - im jej w lampce mniej, tym lepiej. Generalnie zimą wychodzi zaleta dynama w piaście - jak już daroguru pisał, akumulatory, zwłaszcza najpopularniejsze NiMH, często tracą ponad połowę pojemności w mrozie. A dynamo działa cały czas... O ile zasilanie czołówki można schować do kieszeni (tu jeszcze raz warto polecić dostępne od ręki Petzl Myo XP Belt New), to z lampką na kierownicy może być problem.
pozdr
zobacz wątek