Widok

trzy pytania do szosowców

witam, jako, że przygotowując się do budowy ostrego kółka to posiadłem starą kolarkę raleigh i mam trzy pytania - sory jeżeli lamerskie, ale mimo to proszę o pomoc - ostatnia moja kolarka nazywała się sprint 2

- hamowanie... domyślam się że o zablokowaniu koła mogę zapomnieć, ale co wpływa na siłę hamowania? czy np. aluminiowe obręcze ją zwiększą? mam hamulce weinmann - nie znam się na osprzęcie szosowym, ale ponoć są ok, niestety co do siły hamowania to... jakby to... są słabiutkie

- w związku z powyższym - czy jest sens szukać crossowego widelca z piwotami pod cantilevery? do tego o ile się orientuję będę musiał sprawić sobie też specjalną klamkę.

- jak radzicie sobie z krawężnikami itp.? na pierwszej przejażdżce kilka razy łupnąłem w jakąś krawędź i obawiam się, że na dłuższą metę źle się to skończy... jest jakaś technika pokonywania krawężników?


no i na koniec jeszcze - jak na razie mam obciętego baranka - nie wiecie może gdzie w trójmieście dostanę kierownicę czasową? szczerze mówiąc płacić 160 zeta chłopakom z ostro.com.pl nie mam ochoty...

z góry dzięki za ewentualne odpowiedzi i pozdrower
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
po pierwszych 30 kilometrach do szkoly i spowrotem wycofuje te krawezniki - jakos to bedzie ;)
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
witaj. z tego co sie orientuje to: jesli chodzi o hamowanie. duze znaczenie maja hamulce ( mowie o hamulcach szosowych) i roznica pomiedzy "zwyklymi" a tymi z podwojna osia obrotu( chyba tak to sie nazywa). sila wtedy jest rozkladana rownomiernie na dwa klocki a nie jak w przypadku zwyklych na jeden mniej a na drugi bardziej.
co do kraweznikow to jesli masz spd to nie powinen to byc problem:) ( chociaz i tak powinienes uwazac bo zapewne nie chcesz wydawac 100zl na nowa obrecz itp.) a co do kierownicy: czy chodzi Ci o "dodatek" do zwyklej kierownicy( takie cos jak np. Cinelli spinachi) czy osobna kierownice szosowa??
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
nie wiem nic o dodatku - zaraz poszukam - a myslalem o czasowce, najlepiej klasyczna - nowoczesne plywowe sprawy to przynajmniej chwilowo nie dla mnie

co do hamulcow to ja chyba wlasnie mam dwuosiowe...nazywaja sie weinmann symetric i tam gdzie jest ich os jest podluzne miejsce z jakims mechanizmem... tez poszukam w sieci... tak czy inaczej dzieki za odpowiedz
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
- zdecydowanie klasyczna czasówka plus lemondka

- hamulce sa dwuosiowe... widać przyjdzie mi się przyzwyczaić ;)
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
grisza napisał(a):
> - hamowanie... domyślam się że o zablokowaniu koła mogę
> zapomnieć, ale co wpływa na siłę hamowania? czy np. aluminiowe
> obręcze ją zwiększą? mam hamulce weinmann - nie znam się na
> osprzęcie szosowym, ale ponoć są ok, niestety co do siły
> hamowania to... jakby to... są słabiutkie

przejście z obręczy stalowych na alu poprawi zdecydowanie jakość hamowania. To raz. Dwa. W przypadku zmoczenia obręczy obręcz alumioniowa będzie nadal hamowałą, czego nie można powiedzieć o stalowej.

>
> - w związku z powyższym - czy jest sens szukać crossowego
> widelca z piwotami pod cantilevery? do tego o ile się orientuję
> będę musiał sprawić sobie też specjalną klamkę.

skalkuluj co się bardziej opłaca. ja bym szukał felgi aluminiowej (polecam hurtownię cyclo sport w chwaszczynie)

> - jak radzicie sobie z krawężnikami itp.? na pierwszej
> przejażdżce kilka razy łupnąłem w jakąś krawędź i obawiam się,
> że na dłuższą metę źle się to skończy... jest jakaś technika
> pokonywania krawężników?

eee. W temacie masz pytanie o szosówkę i wplątujesz w to krawężniki? A co ma jedno do drugiego? :) Ja zawsze jadę asfaltem. Nawet jak jest zakaz poruszania rowerami, bo wjazd na chodnik=krzywa felga, pocięta opona, itd itp (dopisać, skreślić). Jak muszę czasem pokonać krawężnik to podrzucam najpierw tyle potem przednie.

> no i na koniec jeszcze - jak na razie mam obciętego baranka -
> nie wiecie może gdzie w trójmieście dostanę kierownicę czasową?
> szczerze mówiąc płacić 160 zeta chłopakom z ostro.com.pl nie
> mam ochoty...

oj.... nie wiem czy jeszcze są gdzieś do dostania takie stalówki, ale poszukałbym w sklepie Rometu na Partyzantó we Wrzeszczu. Kiedys tam kupiłem fajną stalówkę do mojego roweru miejskiego.

pozdrówka
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
np coz stawiając pierwsze kroki na szosówce szczerze mówiąc bałem się jechać ulicą (hamulce... i w ogóle inaczej jest ) stąd te krawężniki, poza tym nawet jak sie jedzie asfaltem to "krawężników" po drodze co niemiara, ale jak napisałem - ten prblem zniknął - sam złapałem - nie jest to co prawda panaracer 2,1 i pancerne airline1 ale da się żyć ;)

obręcz - o, i to jest informacja, która była mi potrzebna - dzięki serdeczne, podobnie z kierownicą - nie wpadłem na to, żeby poszukać stalowej a to przednia myśl - dzięki serdeczne raz jeszcze.

wrażenia jak do tej pory super (np redukcja czasu dojazdu na uczelnie o 1/3 - 1/2 - zależy czy pod górkę czy z górki) wszystko gra i furczy, tylko ten baranek obcięty już mnie wkurza.

pozdrawiam, grisza
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
> pozdrawiam, grisza

również pozdrawiam
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Inne tematy z forum Rowery

Rowery na chodniku-kurcze czy to tak trudno zrozumieć? (71 odpowiedzi)

Czy to tak trudno zrozumieć że rowerom (poza wyjątkami opisanymi w KD) nie wolno poruszać się po...

do góry