Widok

zdejmowanie pełnej opony tannus

Karczemki Temat dostępny też na forum:
Jak się za to zabrać, aby nie uszkodzić? Potrzebują wymienić knyple w szprychach.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

To taką oponę można gdzieś u nas w Gdańsku kupić?
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

W Gdańsku to nie wiem, ale w Gdyni kupiłem w sklepie Internetowym i drugą na FB. No i choć było trudno to założyłem, a teraz nie wiem jak ją zdjąć :(
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

to ciekawe, jak już to rozkminisz z innego źródła, opisz procedurę tu też, pls

na stronie tannus montaż pinów mocujących oposali porządnie, ale demontażu opo!y nie...
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

SzajBajk na YT pokazuje na filmie jak on zakłada, ale o zdejmowaniu to jak na razie tylko wspomniał, że jest to trudniejsze i trzeba mieś jeszcze mocniejsze własne rączki.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Ach dodam jeszcze, że na kostce betonowej w moim przypadku tylne koło cały czas rzuca się na boki. Jest to dość masakryczne odczucie podobne jak w dmuchanej oponie w bocznymi wybrzuszeniami po uszkodzeniu przez za niskie ciśnienie.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Bez czekania na źródło rozpocząłem zdejmowanie metodą na goryla, czyli siłowo, a jak nie da rady to z pomocą narzędzi leżących w około miejsca pobytu. Na początek rdzewiejące obcęgi kowalskie, aby oponę wyciągnąć tak, aby trzymały ją już tylko zakleszczone w feldze blokady. Potem wkrętakiem pamiętającym Breżniewa (teraz już takich nie da się kupić) wyważałem te blokady jedna po drugiej. Gdyby producent opon opracował stosowny przyrząd to byłoby dużo łatwiej i bez kancerowania felgi żelastwem, bo siły muszą być naprawdę duże. Nie jestem pewien, czy tak zdjęta opona będzie jeszcze trzymała się dobrze felgi po założeniu tych wyszarpanych blokad?
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Przeżyłeś metodę militarno-szturmową i to bez ran, więc jesteś do przodu :-) Mogłeś to sfilmować i powiesić na yt, bo oto przetarłeś szlak przez terrę inkogutę.

Od dawna knuję założenie pancergumy, ale jeśli to wyprawa w jedna stronę, to raczej dzięki, postoję. Daj tu znać, jak po fakcie wygląda felga i przede wszystkim, czy da się toto założyć ponownie...

To walenie na boki mogło być przez puszczający nypel?
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Nie, nie przez te nyple, bo walenie jest w drugim kole. Rzuca zadem, czyli koło z tyłu. Koło i "opona" z tyłu są o typowym "wiejskim" rozmiarze 1,5. Nyple wypadły z przodu na wąskiej "kolarzowo-szosowej) oponie 700X 23C (23-622). Obręcze są różnych rozmiarów(szerokości), ale kręcą się jednakowo szybko :) Spotkanym po drodze pytającym opowiadam, że w przednim kole mam prądnicę,a w tylnym silnik i nie muszę cisnąć na pedały, a jeszcze dodatkowo na oświetlenie roweru i ogrzewanie rowerzysty starczy energii. Felga nie wygląda teraz estetycznie, ale swoje zadania trakcyjne jeszcze chyba spełni jak na moje wymagania. O obcęgach dostępnych u typowego wiejskiego kowala podkuwającego konie już pisałem, to teraz dodam, że drugim bardzo przydatnym narzędziem okazał się wielki wkrętak płaski o długości 50 cm i jego "łopacie" szerokości wypełniającej całkowicie puste miejsce pod plastykową blokadką trzymającą oponę w feldze. Z tym wielkim wkrętakiem już mi szło bardzej sprawnie wyciskanie plastikowych blokad.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Inne tematy z forum Rowery

Damskie spodenki rowerowe (9 odpowiedzi)

Witam, możecie polecić jakieś porządne spodenki rowerowe? Nie muszą być żadnej znanej firmy,...

Jaki rower miejski kupic? (16 odpowiedzi)

Chcę kupić rower miejski, ale nie wiem co wybrać, bardzo podobają mi się w kolorze białym. Chcę...

Spawanie ramy...gdzie ? (16 odpowiedzi)

Witam, Gdzie w trójmieście najlepiej pospawają mi ramę alu 6061 ?? Pozdrawiam Szuwaaar

do góry