Widok
zmiany w lini 126
Witam wszystkich mieszkańców Banina.
Przymierzam się do zamieszkania w Baninie i szukam sensownego połączenia komunikacją miejską z Gdynią. Owszem, z Gdyni jeździ Z, ale zatrzymuję się w Miszewie. Przesiadka z Miszewa w stronę Gdańska przez Banino to nie lada wyczyn. Jest co prawda bardzo słabe połączenie z Miszewa, autobusem 126- ale prawie wcale nie "zazębia" się z Z-tką.
To jakiś absurd,że linia 126 kursuje w większości TYLKO do połowy Banina 1x na godzinę,a to przecież miejscowość gdzie obecnie mieszka ok 5tyś osób,które gdzieś pracują czy uczą się!! Może by tak napisać do ZTM Gdańsk o wydłużenie przejazdu lini 126 przez CAŁE Banino, a nie jak obecnie,że czasami jest to tylko do połowy Banina. Miejscowość ta nie jest już małą wioską, nie jest też metropolią ;), ale ponad 5 tyś osób i tylko jeden autobus do połowy Banina -to jakieś nieporozumienie.
Czy po napisaniu petycji w sprawie 126, można by było liczyć na duuużą ilość podpisów od mieszkńców Banina?? Chciałbym najpierw zebrać opinie na forum.
pozdrawiam Mieszkańców.
Proszę o propozycję
Przymierzam się do zamieszkania w Baninie i szukam sensownego połączenia komunikacją miejską z Gdynią. Owszem, z Gdyni jeździ Z, ale zatrzymuję się w Miszewie. Przesiadka z Miszewa w stronę Gdańska przez Banino to nie lada wyczyn. Jest co prawda bardzo słabe połączenie z Miszewa, autobusem 126- ale prawie wcale nie "zazębia" się z Z-tką.
To jakiś absurd,że linia 126 kursuje w większości TYLKO do połowy Banina 1x na godzinę,a to przecież miejscowość gdzie obecnie mieszka ok 5tyś osób,które gdzieś pracują czy uczą się!! Może by tak napisać do ZTM Gdańsk o wydłużenie przejazdu lini 126 przez CAŁE Banino, a nie jak obecnie,że czasami jest to tylko do połowy Banina. Miejscowość ta nie jest już małą wioską, nie jest też metropolią ;), ale ponad 5 tyś osób i tylko jeden autobus do połowy Banina -to jakieś nieporozumienie.
Czy po napisaniu petycji w sprawie 126, można by było liczyć na duuużą ilość podpisów od mieszkńców Banina?? Chciałbym najpierw zebrać opinie na forum.
pozdrawiam Mieszkańców.
Proszę o propozycję
Nas interesuje dokładnie ZTM Gdańsk, a jak Żukowo się nie porozumie z ZTM to niech organizuje np. swojego przweoźnika (niewiem co będzie tańsze dla Gminy).
Gmina Żukowo ma ponad 21tyś mieszkańsów, a same banino ponad 5tyś- jest to bardzo dużo potencjalnych wyborców mniej lub bardziej zadowolonych ;).
5tyś mieszkańsów jest jednym z kilku wystarczających powodów do zmian w komunikacyji.
dla porównania dzielnice Gdyni: Babie Doły 2400 mieszkańców i ok 5 lini autobusowych. Chwarzno: ok 6200 mieszkańców i ok 7 lini. W Gdańsku jest podobnie. Nam aż tyle lini jest nie potrzebnych, ale zmiany muszą być.
Gmina Żukowo ma ponad 21tyś mieszkańsów, a same banino ponad 5tyś- jest to bardzo dużo potencjalnych wyborców mniej lub bardziej zadowolonych ;).
5tyś mieszkańsów jest jednym z kilku wystarczających powodów do zmian w komunikacyji.
dla porównania dzielnice Gdyni: Babie Doły 2400 mieszkańców i ok 5 lini autobusowych. Chwarzno: ok 6200 mieszkańców i ok 7 lini. W Gdańsku jest podobnie. Nam aż tyle lini jest nie potrzebnych, ale zmiany muszą być.
Tylko nie zapominaj o tym że Banino nie jest dzielnicą Gdańska. ZTM Gdańsk działa jedynie na terenie miasta , natomiast wydłużony kurs linii 126 jest współfinansowany przez gminę Żukowo w skład której wchodzi wieś Banino. Porównanie sytuacji Gdyni i jej dzielnic jest nie na miejscu. Proszę nie nawołujcie od razu do połączenia się z Gdańskiem z powodu linii 126.
Dla przypomnienia, była już akcja zbierania poparcia na facebooku:
http://www.facebook.com/#!/pages/Nocny-do-Banina/386747944736470
Nie wiem, czy coś z tego wyszło
http://www.facebook.com/#!/pages/Nocny-do-Banina/386747944736470
Nie wiem, czy coś z tego wyszło
Sugeruję poznanie mechanizmów jakie obowiązują w przypadku przejazdów międzygminnych. ZTM samo z siebie to może ludzi dowieźć do końca Nowatorów i stamtąd zawrócić do Gdańska.
Babie Doły są w granicach administracyjnych Gdyni, a Banino nie jest częścią Gdańska. Taka subtelna różnica.
Gdy przedłużano linię 126 poza pętlę to była możliwość dołożenia kursów, ale gmina Żukowo nie chciała dopłacić do ich większej ilości, więc mamy to co mamy.
Babie Doły są w granicach administracyjnych Gdyni, a Banino nie jest częścią Gdańska. Taka subtelna różnica.
Gdy przedłużano linię 126 poza pętlę to była możliwość dołożenia kursów, ale gmina Żukowo nie chciała dopłacić do ich większej ilości, więc mamy to co mamy.
Witam.Są autobusy,które jezdzą do bysewa mogłyby jechać do banina,ale burmistrz nie zgodził się na dopłate za przedłużenie lini.
Du...ek nie ma wogóle rozeznania jeśli chodzi o transport miejski. Przydałoby się, też połączenie banino-osowa rano jak jade o 7:30 to bardzo dużo samochodów jedzie z banina na osową przez barniewice.Kiedy będzie nowy burmistrz???
Du...ek nie ma wogóle rozeznania jeśli chodzi o transport miejski. Przydałoby się, też połączenie banino-osowa rano jak jade o 7:30 to bardzo dużo samochodów jedzie z banina na osową przez barniewice.Kiedy będzie nowy burmistrz???
na pewno wszystkie kursy 126 powinny jechać do Żukowa, a nie 4 na dzień i to od pon do pt. Właśnie jak w weekend człowiek chce się wybrać na spacer z piwkiem do Gdańska to musi najpierw iść 2 km czy więcej do przystanku.... Poza tym dokładnie, jeśli chodzi o "Z", to fajnie że jest, tylko jak dojechać do Miszewa??
Jak była remontowana petla w Baninie to poruszałem w ug i na forach idiotyzm tego przedsiewźięcia. Mianowicie chdziło mi wtedy o to (myśląc perspektywicznie i posiadając wyobraźnie) pętla powinna być przesunięta min 500m w kierunku Miszewa - zresztą jak widać dzisiaj, powstanie w tym rejonie nowych osiedli, byłaby to decyzja 100% trafna. A wtym miejscu wystarczyłby po prostu przystanek.
Niestety urzędnicy z p. Albinem (poprzednim burmistrzem) nie dysponowali myśleniem i wyobraźnią.
Miedzy innymi za to "wiejskie" lub "budyniowe" podejście do tematu nie pozostawiłbym suchej nitki na poprzednim burmistrzu. "Wiejskie", "budyniowe" mam na myśli sytuowanie pętli w centrum miejscowości tak jak to wcześniej (30lat temu ) zaprojektowali nasi dziadowie...
Niestety urzędnicy z p. Albinem (poprzednim burmistrzem) nie dysponowali myśleniem i wyobraźnią.
Miedzy innymi za to "wiejskie" lub "budyniowe" podejście do tematu nie pozostawiłbym suchej nitki na poprzednim burmistrzu. "Wiejskie", "budyniowe" mam na myśli sytuowanie pętli w centrum miejscowości tak jak to wcześniej (30lat temu ) zaprojektowali nasi dziadowie...
W czasie gdy był przeprowadzany remont pętli, chyba jakieś cztery lata temu.
Precyzując, nie było to pismo skierowane do ug lecz rozmowa w dziale inwestycji przy okazji załatwiania sieci wodociagowej na mojej ulicy.
Ja mieszkam w Pępowie i przy tej okazji wyraziłem opinię że nie jest to rozwojowe rozwiązanie, była jeszcze poruszona kwestia długości realizacji inwestycji (według mnie za długo). Mieszkajac w Pępowie blisko dk20, mając pętlę w Miszewie, czyli kierunek Wrzeszcz miałbym dodatkową możliwość dojechania, oprócz Z do Gdyni(obecnie jest przydatna linia 810 do Wrzeszcza).
Generalnie być może wtedy było za późno na uwagi, no i jeszcze kwestia pisma - ta forma jest niezbedna.
Ale czas mija i warto o tym mówić teraz, być może przy nastepnych modernizacjach będzie to wzięte pod uwagę. Żeby żyło się lepiej. Pępowo, Żukowo, Miszewo i oczywiście Banino jest w kręgu moich zainteresowań jeżeli chodzi o rozwój.
Precyzując, nie było to pismo skierowane do ug lecz rozmowa w dziale inwestycji przy okazji załatwiania sieci wodociagowej na mojej ulicy.
Ja mieszkam w Pępowie i przy tej okazji wyraziłem opinię że nie jest to rozwojowe rozwiązanie, była jeszcze poruszona kwestia długości realizacji inwestycji (według mnie za długo). Mieszkajac w Pępowie blisko dk20, mając pętlę w Miszewie, czyli kierunek Wrzeszcz miałbym dodatkową możliwość dojechania, oprócz Z do Gdyni(obecnie jest przydatna linia 810 do Wrzeszcza).
Generalnie być może wtedy było za późno na uwagi, no i jeszcze kwestia pisma - ta forma jest niezbedna.
Ale czas mija i warto o tym mówić teraz, być może przy nastepnych modernizacjach będzie to wzięte pod uwagę. Żeby żyło się lepiej. Pępowo, Żukowo, Miszewo i oczywiście Banino jest w kręgu moich zainteresowań jeżeli chodzi o rozwój.
nie wiem skad z gdyni jezdzisz, ale ciekawa alternatywa dla zetki ktora czesto stoi w korkach na wielkopolskiej i chwaszczyńskiej jest pociąg z kościerzyny do gdyni i w odwrotnym kierunku, częstość nie jest za specjalna, ale jeśli kursy podpasuje to na bank lepiej poruszac się tym srodkiem lokomocji niz autobusem, dodatkowo kolejka zatrzymuje sie w rebiechowi gdzie do banina masz moze z pol kilosa z buta.
sprawdz sobie rozklad, przystanki sa w osowej w kacku potem gdynia, podroz trwa jakies 25 minut
sprawdz sobie rozklad, przystanki sa w osowej w kacku potem gdynia, podroz trwa jakies 25 minut
Jeśli ktoś wie jak rozsądnie działać w kwestii dróg i komunikacji na rzecz Banina to bardzo proszę róbcie co tylko się da, w końcu za co płacimy podatki? Developerzy zaatakowali Banino, a co dają w zamian? Czy to nie gmina powinna wyegzekwować coś dla nas mieszkańców za ich zyski???
Ja już mam dość stanu banińskich dróg i korków każdego ranka... Brak mi pomysłów i odwagi, żeby działać na tym polu ale poprę każdą akcję!!! Coraz poważniej rozważam przeprowadzkę, bo z dojazdami jest coraz gorzej i szczerze wątpię czy PKM coś zmieni...
KTO MA WIZJĘ, SIŁĘ I ODWAGĘ BŁAGAM DZIAŁAJCIE, A RESZTA WAS POPRZE... liczę na to gorąco!!!
Ja już mam dość stanu banińskich dróg i korków każdego ranka... Brak mi pomysłów i odwagi, żeby działać na tym polu ale poprę każdą akcję!!! Coraz poważniej rozważam przeprowadzkę, bo z dojazdami jest coraz gorzej i szczerze wątpię czy PKM coś zmieni...
KTO MA WIZJĘ, SIŁĘ I ODWAGĘ BŁAGAM DZIAŁAJCIE, A RESZTA WAS POPRZE... liczę na to gorąco!!!
U nas jest tak że dopiero jak jakieś nieszczęście się wydarzy to Coś zaczyna się dziać.Nasze dzieciaki muszą tuptać do szkoły po nie oświetlonych drogach bo ani chodnika (który kończy się przy ul Pszennej) ani latarni ani autobusu.Rano w autobusie o 6 i 7 łokcie idą w ruch bo kto słaby ten nie jedzie. Ale co tam po co komu komunikacja po co kanalizacja jakieś fanaberie
maly problem to linia obsługiwana przez gdańsk więc budyń nie ma w tym interesu. gdyby w Polscebył kapiatalizm a nie socjalizm to było by kilka firm prywatnych obsługujących linie z i do banina z wszystkich kierunków. No ale w Polsce (przez lewaków zwana Tym krajem) rządzą lewaki z SLD, PO, PiS, ZSL i TR
http://www.ztm.gda.pl/hmvc/index.php/sipinfo/wiecejk/1389
mamy długo oczekiwane zmiany w linii 126.
Szkoda, że 126 nie wydłużył trasy z pętli do pszennej :(
mamy długo oczekiwane zmiany w linii 126.
Szkoda, że 126 nie wydłużył trasy z pętli do pszennej :(
Zmiana kosmetyczna, kursów pozostaje tyle samo, w troche sensowniejszych godzinach. Dla połowy Banina ( dla Pszennej, Żródlanej, Dąbrowy i okolicy nic się nie zmieni ) 3 kursy rano i 5 w godzinach popołudniowo - wieczornych. Jak gmina nie sypnie kasą ( ponoć na ostatnim zebraniu obiecywali wszystko ) to nic się nie zmieni.
popieram, podpiszę, sama dojeżdżam do Gdyni i muszę przyznać że wraz z wprowadzeniem pkm do której nie ma dojazdu jest dużo gorzej (wcześniej wsiadałam do pociągu w Rebiechowie). Zmiany w komunikacji w Baninie są bardzo potrzebne. I jestem głucha na argumenty ze to kosztuje: włodarze gminy zgadzając się na rak dynamiczny rozwój naszej miejscowości musieli brać pod uwagę również rozwój komunikacji.