nowy wąteknowy wątek
Czy to nietolerancja laktozy???
[Rodzina i dziecko bez ogłoszeń]

Dziewczyny, może któraś z Was tak miała:
Mój 3-miesięczny maluch płacze przy jedzeniu, łapie pierś i puszcza i tak z 10 razy, potem krzyczy. Potrafi nie jeść 10 godzin i płacze jak tylko go przystawiam. To już w sumie trwa 2 miesiące z okresami kiedy jest lepiej albo gorzej. Teraz niestety jest coraz gorzej, krzyk od rana do wieczora.

Lekarka podejrzewa nietolerancję laktozy, ale sama nie jest pewna. Od 2 dni podaje maluchowi Nutramigen, na zmianę z piersią. Ale jak na razie nie widać różnicy.

Może znacie jakiegoś dobrego pediatrę, który specjalizuje się w tego typu sprawach?

Re: Czy to nietolerancja laktozy???

mój mały jak miał kolki to tak samo było ... łapał smoka ciągnął łyka i puszczał z wrzaskiem. Prężył się przy tym i puszczał bączki. Bardzo pomógł dicoflor 30. polecam (są to kapsułki któych zawartość miesza sie z odrobiną wody i podaje łyżeczką. Zawierają probiotyki i świetnie działają na przemianę materii, bo czasem maluchom brakuje bakterii trawiennych). A lekarze na wszytko ostatnio mówią alergia :[

Re: Czy to nietolerancja laktozy???

na nietolerancje laktozy robi sie badanie kalu- ciala redukujace
dobry pediatra to
dr Marek
Dr Sikorska Wisniewska

obudwoje pracuja w szpitalu wojewodzkim na oddziale gastoenterologi, za wizyte domowa biora 100 PLN, ale oni biora pieniadze za diagnoze a nie przypuszczenia.

Re: Czy to nietolerancja laktozy???

dokladnie.lepiej zrobic badanie kału na nietolerancje laktozy,bo u mojej corki stwierdzono ją tylko wedlug objawow zachowania a po 3 miesiacach okazalo sie,ze wcale tej nietolerancji nie bylo,a przyczyną ciaglego placzu byly kolki,nietolerowanie kazdego mleka oraz bakterie.

image
Re: Czy to nietolerancja laktozy???

O właśnie takich specjalistów szukam. Chciałabym mieć pewność, że to dobra diagnoza. Bo ostatnio od wszystkich pediatrów słyszę "może".

Re: Czy to nietolerancja laktozy???

wystarczy ze poprosisz lekarza o skierowanie na badanie kału pod kątem nietolerancji laktozy.

image
Re: Czy to nietolerancja laktozy???

Ok, tak zrobię. A co do kolek, to dawałam synkowi sab simplex i pomógł na wieczorne krzyki po 2 dniach. Ale płacz przy jedzeniu był dalej. A w pewnym momencie wszystko zaczęło się na nowo i teraz jest tylko gorzej.
Teraz daję mu probiotyk i karmię trochę piersią, trochę nutramigenem i jest troszkę lepiej.

Re: Czy to nietolerancja laktozy???

U nas Mati też tak płakał. Nie miał kolek. Pomogło karmienie na leżąco (on na moim brzuchu) oraz bardzo częste odbijanie w trakcie jedzenia (nawet kilka przerw na odbicie). Po niedługim czasie przeszło.

image
Re: Czy to nietolerancja laktozy???

tez podawalam sb i pomogl rewelacyjnie ale brzuszek i tak mala bolał.okazalo sie ze miala klebsielle ,ale mam nadzieje,ze u Was to nie to.

image
Re: Czy to nietolerancja laktozy???

U małego problemy z brzuszkiem zaczęły się po tygodniu przyjmowania antybiotyku i bardzo silnej biegunce z krwią. Miał wtedy zapalenie uszu.
Gdy wystąpiła biegunka od razu pojechałam do szpitala, ale tam powiedzieli, że to normalne i nie ma potrzeby przerywania leczenia.
Dzisiaj bym poszukała innego rozwiązania.

Re: Czy to nietolerancja laktozy???

ech lekarze.....
Moglabym napisac ksiazke co z nimi przeszlam przez pierwsze 4 miesiace zycia mojej corki.
Wkoncu poszlam do pediatry prywatnego,ktory prowadzi tylko i wylacznie praktyke prywatna i jest na emeryturze,bo to starszy pan,ktory cale zycie pracowal na oddziale dzieciecym w szpitalu wojskowym na Helu.
On jedyny wpadł na to co bylo mojemu dziecku i smialo moge powiedziec,ze uratował jej zycie...
Teraz na NFZ chodze tylko na szczepienia,a jak cos powazniejszego to tylko do niego.

image
Re: Czy to nietolerancja laktozy???

Trzeba zrobić test kału - koniec kropka. W innym razie będziesz się tylko domyślać co jest maluchowi - szkoda go. Nietolerancja laktozy wychodzi nawet w zwykłym badaniu kału za nieduże pieniądze nawet bez skierowania.

Re: Czy to nietolerancja laktozy???

koszt badania kału bez skierowania kosztuje 95 zl.przynajmniej ja tyle placilam.no ale na kase sie nie patrzy gdy chodzi o maluszka.
zrob badanie jak najszybciej.

image
Re: Czy to nietolerancja laktozy???

Jeżeli dasz maluszkowi Nutramigen (ja kupowałam nawet bez recepty właśnie tak na próbę) i będzie spokojny, to też będziesz miała wskazówkę, że to w mleku tkwi przyczyna (nietolerancja laktozy albo jakaś alergia).

Re: Czy to nietolerancja laktozy???

niekoniecznie....Moje dziecko jak sie okazalo wcale nie mialo nietolerancji laktozy,a mimo to jedynym mlekiem jakie tolerowala byl wlasnie nutramigen.Lepiej zrob badania...

image
Re: Czy to nietolerancja laktozy???

Ale co "niekoniecznie" Justi? Niekoniecznie nietolerancja latozy? No przecież właśnie to napisałam - może być nietolerancja jakiegokolwiek składnika diety. Alergia. Nutramigen jest stosowany u dzieci z alergią, nietolerancją laktozy, nietolerancją glutenu. O co Ci chodzi?

Re: Czy to nietolerancja laktozy???

mialam na mysli (podajac przyklad mojego dziecka),ze mimo iz tolerowala tylko nutra to nie miala ani nietolerancji laktozy ani zadnej innej alergii.
niech dziewczyna zrobi badania i juz.gdybac mozna dlugo..

image
Re: Czy to nietolerancja laktozy???

Justi jak robiłaś badania na alergię tak małemu dziecku? Ja wiem, że się nie robi do trzeciego roku życia.

Re: Czy to nietolerancja laktozy???

A co do gdybania na temat laktozy, to się zgadzam i to właśnie napisałam powyżej. Trzeba jeszcze dodać, że jeżeli się okaże, że jednak nietolerancja laktozy występuje, to nie jest powiedziane, że Twoje dziecko nie będzie już nigdy mogło pić mleka itp. Enzymy mogą się później wykształcić i nie będzie problemu :)

Re: Czy to nietolerancja laktozy???

a gdzie ja napisalam ze robilam takie badania:P?
robilam na nietolerancje laktozy i w szpitalu rowniez wykluczono alergie na białko .moze poprostu nie smakowaly jej mleka bo byly zbyt slodkie...niewiem.nutra piła az sie jej"uszy trzęsły".do dzis nie lubi niczego co ma słodki smak.



image
Re: Czy to nietolerancja laktozy???

koniecznie trzeba zrobić badanie ogólne kału ( najlepiej w laboratorium BRUSS-kosztuje 14zł) jeśli jest nietolerancja jakiegokolwiek cukru, w kale będą ciała redukujące. u naszego malucha było 1,5% ciał redukujących-podobno to bardzo dużo. Dr Marek kazał przejść na Pregestimil, bo maluch miał delikatną wysypkę po NUTRamigenie, o naszych perypetiach pisałam :
http://forum.trojmiasto.pl/Nietolerancja-laktozynadzerki-na-pupie-porada-t126298,1,16.html?hl=laktozy#hl
nie warto zwlekać tylko udać się do doświadczonego lekarza. polecam emerytowanego dr Marka

Re: Czy to nietolerancja laktozy???

Dostałam skierowanie na badanie ogólne kału.
Mam tylko pytanie, kiedy mam pobrać kupkę? Maluch robi teraz jakoś rzadziej i rzadko kiedy tak z samego rana. Nie spytałam się pediatry, więc może Wy pomożecie.

Re: Czy to nietolerancja laktozy???

obojętnie kiedy nie musi byc z rana wcale ale tak abyś mogła w krótkim czasie dostarczyć do lab.

Re: Czy to nietolerancja laktozy???

14zl? ja zaplacilam 95 zl:]
tyle ze to byl tez posiew dodatkowo...

image
Re: Czy to nietolerancja laktozy???

posiew niestety jest drogi

Re: Czy to nietolerancja laktozy???

ja płaciłam 15zł i też wyszło że mój synek nie toleruje laktozy

Re: Czy to nietolerancja laktozy???

Abigail,

o którym dr Marku piszesz? Krzysztofie czy Andrzeju?

Bardzo proszę o odpowiedź.

Re: Czy to nietolerancja laktozy???

Abigail,

czy możesz napisać o którego dr Marka chodzi, Krzysztofa czy Andrzeja?

Z góry dziękuję za odpowiedź.

Re: Czy to nietolerancja laktozy???

jeden to syn, drugi to jego ojciec, ja zdecydownie wole syna ( ma gdzies kolo 40 lat) ale za nic nie pamietam jak ma na imie :)

Re: Czy to nietolerancja laktozy???

elo


Re: Czy to nietolerancja laktozy???

A moze warto przesc na diete bezmleczna??Przynajmniej 5 dni i wtedy zobaczyc jak maluszek bedzie sie zachowywal przy cycusi...Jesli nie bedziesz na diecie a dzidzius bedzie dostawał Nutramigen to nie dokonca sprawdzisz bo laktoza bedzie w twoim pokarmie. Ale czy poza objawami placzu przy pieri ma inne objawy nietolerancji latozy? Np. wysypka, ulewanie, niepokoj??Jesli nie to przyczyny prezenia sie u dzieci moga byc rowniez zwiazane z szybkim wyplywem mleka z piersi jak rownie ze zbyt wolnym, moze przeszkadzac rownieżpowietrze ktore zbiera sie w brzuszku podczas jedzenia, warto wtedy dziecko wziac do pionu i odbic po czym kolejny raz przystawc. A probowałaś odciagnac pokarm i dać dziecku swoj wlasny z butelki??Bedzie przynajmniej wiedziala czy chodzi o samo mleko czy o np. twoja piers.