Widok
Problemy ze sklepem ram.net czyżby wyłudzenie?
Witam,
22.08.2010 złożyłem w firmie ram.net zamówienie na kwotę 2239,56 zł
jeszcze w ten sam dzień dostałem maila, że zamówienie zostało przyjęte do realizacji i proszą o przelew i potwierdzenie- tak też zrobiłem. Przewidywany czas dostarczenia na 27.08.2010. Dziś mamy 31.08.2010 i żadnego odzewu od sklepu. Napisałem do nich 2 maile i napisałem na gg, żadnego odzewu. Próbując się do nich dodzwonić można się zdenerwować: (jesteś 6 w kolejce a później Cię rozłącza) i można tak w kółko. Mój numer zamówienia 119142.
22.08.2010 złożyłem w firmie ram.net zamówienie na kwotę 2239,56 zł
jeszcze w ten sam dzień dostałem maila, że zamówienie zostało przyjęte do realizacji i proszą o przelew i potwierdzenie- tak też zrobiłem. Przewidywany czas dostarczenia na 27.08.2010. Dziś mamy 31.08.2010 i żadnego odzewu od sklepu. Napisałem do nich 2 maile i napisałem na gg, żadnego odzewu. Próbując się do nich dodzwonić można się zdenerwować: (jesteś 6 w kolejce a później Cię rozłącza) i można tak w kółko. Mój numer zamówienia 119142.
A może napiszemy o tych sytuacjach do TVN Uwaga? Myślę, że zainteresowaliby się tą sprawą i nie daliby oszukać więcej osób przez ten sklep.
http://uwaga.onet.pl/kontakt.html
Pozdrawiam
http://uwaga.onet.pl/kontakt.html
Pozdrawiam
Jestem następnym oczekującym - zlecenie przyjęte 27/08/2010 . - nr. zlecenia 120257 i na razie czekam .Na grzeczne zapytanie po przekroczeniu terminu dostawy towaru dostałem odpowiedź o problemach logistycznych. Po następnym zapytaniu nie dostałem odpowiedzi .Też czekam do poniedziałku - a potem co radzicie robić ?
Z tego co wyniuchałem to widzę ze zrobiła się im górka zamówieniowa .
Towar wysyłają ale z opóźnieniem przekraczającym nawet 2 tygodnie.Mają pełną listę z zamówieniami a jest ich tam paru .Musieli dość do wniosku ze jak dadzą sobie spokój z komunikacją z klientami to może zmniejszą się zamówienia a i mają trochę więcej czasu na zabawę z pakowaniem.
Ja bynajmniej czekam , no bo co mam robić - groźby i prośby nic nie pomogą bo nikt zainteresowany ich nie czyta.
Pocieszam się tym ze nie wypłynął żaden temat o przepadnięciu wpłaconych pieniędzy.
Dzisiaj mija 11 dzień , jak przyjdzie paczka to napisze - mam nadzieje ze nie będzie to rekord czasu dostawy towaru przez sklep internetowy :)
Towar wysyłają ale z opóźnieniem przekraczającym nawet 2 tygodnie.Mają pełną listę z zamówieniami a jest ich tam paru .Musieli dość do wniosku ze jak dadzą sobie spokój z komunikacją z klientami to może zmniejszą się zamówienia a i mają trochę więcej czasu na zabawę z pakowaniem.
Ja bynajmniej czekam , no bo co mam robić - groźby i prośby nic nie pomogą bo nikt zainteresowany ich nie czyta.
Pocieszam się tym ze nie wypłynął żaden temat o przepadnięciu wpłaconych pieniędzy.
Dzisiaj mija 11 dzień , jak przyjdzie paczka to napisze - mam nadzieje ze nie będzie to rekord czasu dostawy towaru przez sklep internetowy :)
a szkoda troche bo naprawde dobre ceny maja i jak na poczatku sierpnia zamawialem towar to bylo zgodnie z tym co pisza na stronie..nie chce zmienic o nich zdania poki jest jeszcze w miare...tez poczekam ale przepada urlop ktory wzialem 2 tyg wczesniej na zrobienie nowego kompa + wgrywanie wszystkich progr..
Szanowni Państwo, Klienci i osoby zainteresowane,
przepraszam za wcześniejszy brak kontaktu, ale jest trochę prawdy w tym, co napisał Pan "~abcdariusz" - osobiście siedziałem większość czasu pracy jak i po pracy w magazynie, żeby zmniejszyć ilość oczekujących na wysyłkę zamówień. Niestety ilość zamówień (rekordowa w sierpniu w historii firmy), sezon urlopowy (2 osoby z 6-osobowego magazynu przez 2 tygodnie) i chorobowy (2 osoby równocześnie z 5-osobowego zespołu obsługi klienta) spowodował opóźnienia w realizacji wysyłek oraz brak możliwości dodzwonienia się do firmy czy otrzymania natychmiastowej odpowiedzi mailowej. W tej chwili wszystko jest już na dobrej drodze, aby w przeciągu tygodnia firma znowu działała na bieżąco. Już od jutra nie powinno być problemów z dodzwonieniem się na infolinię i uzyskaniem informacji nt. Państwa zamówień. W tym miejscu pragnę wszystkich jeszcze raz serdecznie przeprosić i liczę na cierpliwość i wyrozumiałość. Oczywiście jeśli ktoś tej cierpliwości nie ma a wpłacił gotówkę na nasze konto, otrzyma ją z powrotem w regulaminowym czasie 7 dni od dnia anulowania zamówienia.
Z poważaniem
przepraszam za wcześniejszy brak kontaktu, ale jest trochę prawdy w tym, co napisał Pan "~abcdariusz" - osobiście siedziałem większość czasu pracy jak i po pracy w magazynie, żeby zmniejszyć ilość oczekujących na wysyłkę zamówień. Niestety ilość zamówień (rekordowa w sierpniu w historii firmy), sezon urlopowy (2 osoby z 6-osobowego magazynu przez 2 tygodnie) i chorobowy (2 osoby równocześnie z 5-osobowego zespołu obsługi klienta) spowodował opóźnienia w realizacji wysyłek oraz brak możliwości dodzwonienia się do firmy czy otrzymania natychmiastowej odpowiedzi mailowej. W tej chwili wszystko jest już na dobrej drodze, aby w przeciągu tygodnia firma znowu działała na bieżąco. Już od jutra nie powinno być problemów z dodzwonieniem się na infolinię i uzyskaniem informacji nt. Państwa zamówień. W tym miejscu pragnę wszystkich jeszcze raz serdecznie przeprosić i liczę na cierpliwość i wyrozumiałość. Oczywiście jeśli ktoś tej cierpliwości nie ma a wpłacił gotówkę na nasze konto, otrzyma ją z powrotem w regulaminowym czasie 7 dni od dnia anulowania zamówienia.
Z poważaniem
Obiecałem się odezwać jak dostane paczkę , ale jak dostałem to zabrałem się do składania kompa i trochę mi zeszło .
Wiadomość przyszła o nadaniu paczki w 13 dniu a w następnym kurier przyniósł paczkę , ładnie zapakowaną z zamówioną zawartością .
Nie minęło dwa tygodnie i paczka była w domu ;)
Pozdro.
abcdariusz
Wiadomość przyszła o nadaniu paczki w 13 dniu a w następnym kurier przyniósł paczkę , ładnie zapakowaną z zamówioną zawartością .
Nie minęło dwa tygodnie i paczka była w domu ;)
Pozdro.
abcdariusz
Mam nadzieję, że warto ufać Wam na słowo. Zamówienie nr 122658 na kwotę ponad 800 zł zostało złożone 7 września. Przewidywany termin dostawy 14.09. Kontaktowałem się dwa razy na gg, raz przez maila. Telefonicznie nawet nie próbowałem. Mam cichą nadzieję ze do konca tygodnia przesyłka zostanie wysłana
Niestety Panie Rafale za wcześnie na optymizm.
Może podzieli się Pan informacją kiedy zacznie zacznie działać dział reklamacji. Na podstawie własnego doświadczenia mogę stwierdzić,że nie istnieje albo wykonuje 200% normy w magazynie.
Obecnie próba kontaktu telefonicznego w z działem reklamacji kończy się automatyczny komunikatem z zaproszeniem do zakupów na stronie (rozbrajające). Kontakt przez gg i email bez odpowiedzi.
Ponad 2 tygodnie codziennie monituję o odpowiedz na emaila
Oczywiście bez żadnego oddzewu.
Czyżby jedyną formą dochodzenia roszczeń reklamacyjnych była droga sądowa.
Muszę przyznać ze w żadnym sklepie internetowym nie spotkałem się z takim lekceważeniem.
Tak więc nawet jeżeli czas realizacji wróci do normy ale nie zmieni sią stosunek do klienta to kupowanie w RAM.NET będzie przedsięwzięciem wysoce ryzykownym niczym "rosyjska ruletka".
Sposób postępowania firmy wskazuje na to że realizuje zasadę: "sprzedać jak najwięcej i zapomnieć" .
Przyszłych potencjalnych klientów zachęcam do próbnego kontaktu z działem reklamacji aby mieli świadomość co ich może spotkać w przypadku jakiegokolwiek problemu.
Jeżeli ktoś lubi wrażenia i ryzyko to może dokonać zakupu w RAM.NET.
(moje transakcja faktura 10981 z 17.08.2010)
Może podzieli się Pan informacją kiedy zacznie zacznie działać dział reklamacji. Na podstawie własnego doświadczenia mogę stwierdzić,że nie istnieje albo wykonuje 200% normy w magazynie.
Obecnie próba kontaktu telefonicznego w z działem reklamacji kończy się automatyczny komunikatem z zaproszeniem do zakupów na stronie (rozbrajające). Kontakt przez gg i email bez odpowiedzi.
Ponad 2 tygodnie codziennie monituję o odpowiedz na emaila
Oczywiście bez żadnego oddzewu.
Czyżby jedyną formą dochodzenia roszczeń reklamacyjnych była droga sądowa.
Muszę przyznać ze w żadnym sklepie internetowym nie spotkałem się z takim lekceważeniem.
Tak więc nawet jeżeli czas realizacji wróci do normy ale nie zmieni sią stosunek do klienta to kupowanie w RAM.NET będzie przedsięwzięciem wysoce ryzykownym niczym "rosyjska ruletka".
Sposób postępowania firmy wskazuje na to że realizuje zasadę: "sprzedać jak najwięcej i zapomnieć" .
Przyszłych potencjalnych klientów zachęcam do próbnego kontaktu z działem reklamacji aby mieli świadomość co ich może spotkać w przypadku jakiegokolwiek problemu.
Jeżeli ktoś lubi wrażenia i ryzyko to może dokonać zakupu w RAM.NET.
(moje transakcja faktura 10981 z 17.08.2010)
Ja już czekam 5 tygodni. Od momentu wysłania im karty graficznej która była uszkodzona. Napisali 27 sierpnia swój ostatni e-mail że "Towar zostanie wysłany do serwisu i naprawiony". i od tego czasu nic. ani widu ani słychu.
Sklep to wielka pomyłka, tym sklepem Policja powinna się zainteresować.
Wyłudzenie pieniędzy, oszustwo internetowe.
Sklep to wielka pomyłka, tym sklepem Policja powinna się zainteresować.
Wyłudzenie pieniędzy, oszustwo internetowe.
Panie niejaki Rafale Modzelewski
dlaczego jakoby nigdy nie ma Pana firmie,
skoro Pan pisze ,że sam pakuje towar na zapleczu .
Ci przestraszeni chłopcy ( pana pracownicy ) zawsze odpowiadają ,że Pana nie ma w firmie.
Jak można się z panem skontaktować? .
Chciałbym Pana zatrudnić do prowadzenia cyklu szkoleń na temat :
" jak nie należy prowadzić biznesu "
To co się wyrabia w tym Ramnecie za Pana przyzwoleniem ( czy raczej za Pana poleceniem ) to jest jakieś kuriozum .
Jak opowiadam moim znajomym o formie prowadzenia biznesu przez Pana to nikt mi nie wierzy .
Kiedy pooddaje Pan pieniądze ludziom ?
dlaczego jakoby nigdy nie ma Pana firmie,
skoro Pan pisze ,że sam pakuje towar na zapleczu .
Ci przestraszeni chłopcy ( pana pracownicy ) zawsze odpowiadają ,że Pana nie ma w firmie.
Jak można się z panem skontaktować? .
Chciałbym Pana zatrudnić do prowadzenia cyklu szkoleń na temat :
" jak nie należy prowadzić biznesu "
To co się wyrabia w tym Ramnecie za Pana przyzwoleniem ( czy raczej za Pana poleceniem ) to jest jakieś kuriozum .
Jak opowiadam moim znajomym o formie prowadzenia biznesu przez Pana to nikt mi nie wierzy .
Kiedy pooddaje Pan pieniądze ludziom ?
Oddawaj kasę wyłudzaczu i nie pieprz tutaj głupot. Jest luty i mam ten sam problem co moi przedmówcy. Każdy zrozumiałby obsuwę w czasie, ale brak informacji na ten temat oraz niemożność skontaktowania się z pańskim przybytkiem powoduje takie nastawienie i reakcje. Moje zamówienie 150029. Czekałem do wczoraj!!
W dniu 03.07.2010 r kupiłem mysz MT 1065 zamówienie nr.109787.Po miesiącu mysz przestała działać. I tu zaczyna się horror. W dniu 19.08.2010 wysłałem wadliwą mysz do Ram Net i cisza. Nie odpowiadają na maile,nie odzywają się na GG a dodzwonić się tam jest niemożliwe (pojawia się w słuchawce komunikat - nie rozłączaj się jesteś trzeci w kolejce,potem jesteś drugi następnie jesteś pierwszy i następuje rozłączenie)-wisiałem kilka razy po 10 min. na telefonie, wybuliłem kasę za połączenie i nie porozmawiałem. W dniu 04.10.2010 wysłałem listem poleconym ponaglenie i nic... Z zakupu byłem zadowolony ale nie życzę klientom tej firmy załatać tam reklamację.
Do dzisiaj nie ma kontaktu ani myszy.
Do dzisiaj nie ma kontaktu ani myszy.
Proszę Państwa!
TO NIE JEST FIRMA, to przedszkole, w którym bawią się za nasze pieniądze.
Czekam. Dziś anulowałam zamówienie, zgodnie z prawem muszą mi wysłać pieniądze do 24 h. a jest to kwota ok. 2000zl.
tak się składa, że sprawa jest już na biurku UOKiK czekam tylko na działania tego dupk.a- człowiek nie potrafi prowadzić działalności gospodarczej. ~GrzegorzaN, czy odzyskałeś towar bądź zwrot pieniędzy? Żałuję, że nie sprawdziłam wcześniej kompetencji pracowników i Pana R. M. Clowna.
TO NIE JEST FIRMA, to przedszkole, w którym bawią się za nasze pieniądze.
Czekam. Dziś anulowałam zamówienie, zgodnie z prawem muszą mi wysłać pieniądze do 24 h. a jest to kwota ok. 2000zl.
tak się składa, że sprawa jest już na biurku UOKiK czekam tylko na działania tego dupk.a- człowiek nie potrafi prowadzić działalności gospodarczej. ~GrzegorzaN, czy odzyskałeś towar bądź zwrot pieniędzy? Żałuję, że nie sprawdziłam wcześniej kompetencji pracowników i Pana R. M. Clowna.
Trojmiasto.pl - logo
Wiadomości Fakty i Opinie Firmy Katalog firm Turystyka Noclegi- Przewodnik- Zabytki Komunikacja ZTM- SKM- PKP- Korki
Serwisy Dom- Moto- Sport- Nauka- Ogłoszenia- Praca- Biznes- Kino- Rozrywka- Kultura- Rowery- Zdrowie i uroda- Dziecko
Na mieście Imprezy- Kluby- Restauracje Inne Galeria zdjęć- Mapa- Kryminalne- Forum- Ranking- Panoramy- Weselnik- Kartki
Polecamy Sylwester - Animation Now! - X Wydmy - Missa Pro Pace - The Car Is On Fire - O.S.T.R. - Matt Dusk - Świetliki - Kobiety
Repertuar kin Serwis Rozrywkowy Kultura Sport Mapa Ogłoszenia Noclegi Komunikacja English Guide
rejestracja | zaloguj
*
*
* Konto
* Obserwowane
* Wiadomości
szukanie zaawansowane »
nowy wąteknowy wątek
* Trojmiasto.pl»
* Forum»
* RAM.net.pl
~Basia
2010-12-09 12:51
83.31.37.*
Nigdy więcej Ostrzegam przed RamNet !!
NA ALLEGRO TEN PAN MIAŁBY MNÓSTWO NEGATYWNYCH OPINII!!!!NIE POLECAM!
niska cena dysku zewnętrznego zachęciła mnie zarówno na stronę sklepu internetowego ramnet, jak również do jego zamówienia. Zamówienie zostało anulowane ze względu na cytuję " jest to błąd systemu informatycznego, na który nie mieliśmy wpływu, Zadzwoniłam do Ramnetu i upewniłam się czy faktycznie jest taka cena! Dostałam odpowiedź od Waszego pracownika potwierdzającą i że dostawa dotrze w dniu jutrzejszym,
na moje pytanie czemu już nie ma tych dysków w sklepie internetowym - odpowiedział pan , że moje zamówienie było ostatnie na liście zamówień.
Spytałam się też z jakiego powodu jest w takiej przystępnej cenie. W odpowiedzi uzyskałam informację, że wszystko w porządku - mogę wpłacić pieniądze, co też dziś z rana uczyniłam. Nadto dostałam potwierdzenie mojego zamówienia w przesłanym mailu Sklep promuje się jako b tani sklep internetowy - więc zawierzyłam zarówno informacji na stronie www, potwierdzeniu mailem i rozmowie z pracownikiem tego sklepu i zapłaciłam za dysk. W odp. Bardzo przepraszamy za zaistniałą sytuację, jeśli jest Pani zainteresowana realizacją na zamówienia na inny dysk prosimy o złożenie nowego zamówienia i w komentarzu proszę zaznaczyć jaką kwotę i o jakiej wysokości Pani już wpłaciła w związku z wcześniejszym zamówieniem. Oczywiście oferowane dyski były około 2 razy droższe. Zgodziłam się na przysłanie dysku o podobnej pojemności ale w cenie już zapłaconej czyli podtrzymałam swoje żądania by przesłano mi zamówiony i od razu zapłacony dysk zewnętrzny .Zrezygnowałam z aukcji internetowych - w których bym kupiła dysk zewnętrzny w podobnej cenie . cyt.Powstała bowiem umowa wiążąca obie strony. Ja ze swojej strony płacąc Państwu wymagalną w umowie (zamówieniu i potwierdzeniu telefonicznym i mailowym) kwotę wywiązałam się. Proszę więc Firmę Ram.net o wywiązanie się z przyjętego i potwierdzonego dwukrotnie zamówienia.
Przekazałam adresując mail do właściciela sklepu- cyt Przekazuję Panu moją korespondencję z Pana pracownikiem P. Piotrem Margasem.
Bardzo proszę o podjęcie działań zmierzających do jak najszybszego zakończenia mojego zamówienia. W poszukiwaniu opinii na temat pańskiej firmy natknęłam się również na szereg opinii negatywnych, niemniej zawsze stanowisko Pana świadczyło o o tym, że próbuje Pan wyjaśniać niefortunne zdarzenia. Chcąc uniknąć podobnego - przekazuję Panu sprawę z prośbą o przedstawienie mi ostatecznego stanowiska w tej sprawie już dziś. Jakby Pan się czuł w podobnej sytuacji i jakiego rozwiązania oczekiwałby Pan od swojego kontrahenta. Ja tego oczekuję od Pana
Od właściciela p Rafała Modzelewskiego nie uzyskałam żadnej odpowiedzi. Potem następne maile moje już o zwrot moich zapłaconych pieniędzy. Otóż firma obracała do ( od 22 listopada do 7 grudnia 2010 ) moimi pieniędzmi ,konsultowałam moje położenie z Konsultantem Krajowego Rejestru Dłużników - ale z uwagi, że nie prowadzę firmy - nie mogli nic zdziałać.Poinformuję jeszcze Rzecznika Praw Konsumenta w Gdańsku. Niech wiedzą jaki mają sklep internetowy i co prezentuje sobą właściciel.
Zrezygnowałam z aukcji internetowych - w których bym kupiła dysk zewnętrzny w podobnej cenie. Niepotrzebne moje zdenerwowanie, czas oczekiwania na zakup i przedłużenie terminu zakupu nowego dysku o czas negocjacji --
Łudziłam się bowiem, że właściciel ma trochę kupieckiego honoru swoją "pomyłkę" potraktuje jako promocję sklepu. Nawet się nie odezwał, nie przeprosił .....fe !
* odpowiedz odpowiedz
* zgłoś do moderacji
* popieram tę opinię 0 / nie zgadzam się z tą opinią 0
regulamin forum - kontakt: forum@trojmiasto.pl
Warte uwagi: Pensjonat Gdańsk - Forum Przymorze - Forum Jelitkowo - Forum Karczemki - Forum Letnica
O portalu- Logo- Reklama- Polityka prywatności- Kontakt- Praca w portalu- Mapa serwisu- Logowanie
© Copyright 1998-2010 Gdańsk, Gdynia, Sopot - Portal Regionalny trojmiasto.pl
mimo osobnego wątku dodałąmrónież informację w tym właśnie wątku
Wiadomości Fakty i Opinie Firmy Katalog firm Turystyka Noclegi- Przewodnik- Zabytki Komunikacja ZTM- SKM- PKP- Korki
Serwisy Dom- Moto- Sport- Nauka- Ogłoszenia- Praca- Biznes- Kino- Rozrywka- Kultura- Rowery- Zdrowie i uroda- Dziecko
Na mieście Imprezy- Kluby- Restauracje Inne Galeria zdjęć- Mapa- Kryminalne- Forum- Ranking- Panoramy- Weselnik- Kartki
Polecamy Sylwester - Animation Now! - X Wydmy - Missa Pro Pace - The Car Is On Fire - O.S.T.R. - Matt Dusk - Świetliki - Kobiety
Repertuar kin Serwis Rozrywkowy Kultura Sport Mapa Ogłoszenia Noclegi Komunikacja English Guide
rejestracja | zaloguj
*
*
* Konto
* Obserwowane
* Wiadomości
szukanie zaawansowane »
nowy wąteknowy wątek
* Trojmiasto.pl»
* Forum»
* RAM.net.pl
~Basia
2010-12-09 12:51
83.31.37.*
Nigdy więcej Ostrzegam przed RamNet !!
NA ALLEGRO TEN PAN MIAŁBY MNÓSTWO NEGATYWNYCH OPINII!!!!NIE POLECAM!
niska cena dysku zewnętrznego zachęciła mnie zarówno na stronę sklepu internetowego ramnet, jak również do jego zamówienia. Zamówienie zostało anulowane ze względu na cytuję " jest to błąd systemu informatycznego, na który nie mieliśmy wpływu, Zadzwoniłam do Ramnetu i upewniłam się czy faktycznie jest taka cena! Dostałam odpowiedź od Waszego pracownika potwierdzającą i że dostawa dotrze w dniu jutrzejszym,
na moje pytanie czemu już nie ma tych dysków w sklepie internetowym - odpowiedział pan , że moje zamówienie było ostatnie na liście zamówień.
Spytałam się też z jakiego powodu jest w takiej przystępnej cenie. W odpowiedzi uzyskałam informację, że wszystko w porządku - mogę wpłacić pieniądze, co też dziś z rana uczyniłam. Nadto dostałam potwierdzenie mojego zamówienia w przesłanym mailu Sklep promuje się jako b tani sklep internetowy - więc zawierzyłam zarówno informacji na stronie www, potwierdzeniu mailem i rozmowie z pracownikiem tego sklepu i zapłaciłam za dysk. W odp. Bardzo przepraszamy za zaistniałą sytuację, jeśli jest Pani zainteresowana realizacją na zamówienia na inny dysk prosimy o złożenie nowego zamówienia i w komentarzu proszę zaznaczyć jaką kwotę i o jakiej wysokości Pani już wpłaciła w związku z wcześniejszym zamówieniem. Oczywiście oferowane dyski były około 2 razy droższe. Zgodziłam się na przysłanie dysku o podobnej pojemności ale w cenie już zapłaconej czyli podtrzymałam swoje żądania by przesłano mi zamówiony i od razu zapłacony dysk zewnętrzny .Zrezygnowałam z aukcji internetowych - w których bym kupiła dysk zewnętrzny w podobnej cenie . cyt.Powstała bowiem umowa wiążąca obie strony. Ja ze swojej strony płacąc Państwu wymagalną w umowie (zamówieniu i potwierdzeniu telefonicznym i mailowym) kwotę wywiązałam się. Proszę więc Firmę Ram.net o wywiązanie się z przyjętego i potwierdzonego dwukrotnie zamówienia.
Przekazałam adresując mail do właściciela sklepu- cyt Przekazuję Panu moją korespondencję z Pana pracownikiem P. Piotrem Margasem.
Bardzo proszę o podjęcie działań zmierzających do jak najszybszego zakończenia mojego zamówienia. W poszukiwaniu opinii na temat pańskiej firmy natknęłam się również na szereg opinii negatywnych, niemniej zawsze stanowisko Pana świadczyło o o tym, że próbuje Pan wyjaśniać niefortunne zdarzenia. Chcąc uniknąć podobnego - przekazuję Panu sprawę z prośbą o przedstawienie mi ostatecznego stanowiska w tej sprawie już dziś. Jakby Pan się czuł w podobnej sytuacji i jakiego rozwiązania oczekiwałby Pan od swojego kontrahenta. Ja tego oczekuję od Pana
Od właściciela p Rafała Modzelewskiego nie uzyskałam żadnej odpowiedzi. Potem następne maile moje już o zwrot moich zapłaconych pieniędzy. Otóż firma obracała do ( od 22 listopada do 7 grudnia 2010 ) moimi pieniędzmi ,konsultowałam moje położenie z Konsultantem Krajowego Rejestru Dłużników - ale z uwagi, że nie prowadzę firmy - nie mogli nic zdziałać.Poinformuję jeszcze Rzecznika Praw Konsumenta w Gdańsku. Niech wiedzą jaki mają sklep internetowy i co prezentuje sobą właściciel.
Zrezygnowałam z aukcji internetowych - w których bym kupiła dysk zewnętrzny w podobnej cenie. Niepotrzebne moje zdenerwowanie, czas oczekiwania na zakup i przedłużenie terminu zakupu nowego dysku o czas negocjacji --
Łudziłam się bowiem, że właściciel ma trochę kupieckiego honoru swoją "pomyłkę" potraktuje jako promocję sklepu. Nawet się nie odezwał, nie przeprosił .....fe !
* odpowiedz odpowiedz
* zgłoś do moderacji
* popieram tę opinię 0 / nie zgadzam się z tą opinią 0
regulamin forum - kontakt: forum@trojmiasto.pl
Warte uwagi: Pensjonat Gdańsk - Forum Przymorze - Forum Jelitkowo - Forum Karczemki - Forum Letnica
O portalu- Logo- Reklama- Polityka prywatności- Kontakt- Praca w portalu- Mapa serwisu- Logowanie
© Copyright 1998-2010 Gdańsk, Gdynia, Sopot - Portal Regionalny trojmiasto.pl
mimo osobnego wątku dodałąmrónież informację w tym właśnie wątku
Przeżywam to samo chciałem kupić prezent a tu ani tego ani tego -to nie jest sklep to złodzieje. LUDZIE NIE KUPUJCIE TAM.
PS>nie można się do nich dodzwonić a telefony do nich drogie jak cholera ale to tak specjalnie aby się od nich odwalić ---świnie,żeby komuś z synów czy córek też zabrakło prezentu pod choinkę
PS>nie można się do nich dodzwonić a telefony do nich drogie jak cholera ale to tak specjalnie aby się od nich odwalić ---świnie,żeby komuś z synów czy córek też zabrakło prezentu pod choinkę
Niestety u mnie też zadziałał syndrom niskiej ceny i teraz od 3 tygodni nie mam towaru ani pieniędzy.Pozorne oszczędności zostaną stracone na korespondencje ,adwokatów itp. Nie wierzę w ani jedną pozytywną opinie na temat tego sklepu,wszystkie wydają się spreparowne. Wydaje mi się,że sklep jest zorganizowaną grupą do wyłudzania pieniędzy i przygotowuję pozew sądowy w celu aresztowania wspólwinnych kradzieży moich pieniędzy.
Witam,
Przyłączam się do wątku. Ja po dłuuuugim oczekiwaniu otrzymałem towar ale.... niekompletny i teraz mam problem z odzyskaniem pieniędzy za niewysłane części
Co najgorsze jedna z wysłanych części nie działa poprawnie i chciałbym ją zareklamować ale strach cokolwiek do nich wysłać bo przepadnie i sprzęt i kasa :/
Czy ktoś wie o toczących się w stosunku do nich postępowaniach ?? Bo chętnie bym się przyłączył.
A doświadczalnie potwierdziłem - większość opinii albo jest moderowana albo dodają sobie sami żeby mieć wysokie noty
Przyłączam się do wątku. Ja po dłuuuugim oczekiwaniu otrzymałem towar ale.... niekompletny i teraz mam problem z odzyskaniem pieniędzy za niewysłane części
Co najgorsze jedna z wysłanych części nie działa poprawnie i chciałbym ją zareklamować ale strach cokolwiek do nich wysłać bo przepadnie i sprzęt i kasa :/
Czy ktoś wie o toczących się w stosunku do nich postępowaniach ?? Bo chętnie bym się przyłączył.
A doświadczalnie potwierdziłem - większość opinii albo jest moderowana albo dodają sobie sami żeby mieć wysokie noty
RAMnet to kompletne DNO ich słowo i obiecanki są g.....warte to już 12 (dwunasty) dzień od rezygnacji z zamówienia i czekania na zwrot pieniędzy , policja jest już powiadomiona a UOKiK też , jednostronna dyskusja z wami znudziła mi się , jeśli sami nie umiecie sobie poradzić to policja i prokuratura wam pomoże, nie omieszkam także powiadomić innych instytucji które też wam pomogą , trzy tygodnie czekać na realizację zamówienia (mój przelew pracuje na waszym koncie (cwaniaki)
--
--
To nie sklep, to piaskownica z nieodpowiedzialnymi małolatami
Oczekuję na realizację zamówienia 12 dni,
brak kontaktu telefonicznego (prócz automatu od kilku dni nikt nie odbiera połączeń),
brak kontaktu e-mail,
permanentne ignorowanie klienta,
strach pomyśleć o realizacji reklamacji,
totalna amatorszczyzna,
nie dziwi fakt, że sklep jest pomijany w ogólnopolskich rankingach na najlepszy sklep internetowy,
Jeśli nie chcecie mieć problemów to trzymajcie się od RAM.net-u z daleka,
niech was nie omami konkurencyjna cena produktów bo nie będziecie mieć okazji się nimi nacieszyć,
przestrzegam przed tym sklepem!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Oczekuję na realizację zamówienia 12 dni,
brak kontaktu telefonicznego (prócz automatu od kilku dni nikt nie odbiera połączeń),
brak kontaktu e-mail,
permanentne ignorowanie klienta,
strach pomyśleć o realizacji reklamacji,
totalna amatorszczyzna,
nie dziwi fakt, że sklep jest pomijany w ogólnopolskich rankingach na najlepszy sklep internetowy,
Jeśli nie chcecie mieć problemów to trzymajcie się od RAM.net-u z daleka,
niech was nie omami konkurencyjna cena produktów bo nie będziecie mieć okazji się nimi nacieszyć,
przestrzegam przed tym sklepem!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
JA również czekałam cierpliwie na przesyłkę. Zapłaciłam przelewem 02. 01.2011, miała dojść 12. 01. 2011. Dzisiaj mamy 22. 01. a przesyłki nadal nie ma. Wysyłałam do firmy jak i Państwo- e-maile, kontaktowałam się drogą komunikatora gadu-gadu, dzwoniłam. Niestety- bezskutecznie. Zupełnie ignorują klienta. Nie odpowiadają. A telefon, jak piszecie- z pewnością- jest dodatkowym źródłem dochodu-35 gorszy brutto za minutę- bez możliwości dodzwonienia się. Można na nim spędzić kilka godzin, tracąc jedynie własne pieniądze i czas. Zrezygnowałam dzisiaj ((drogą e-mail) z zamówienia z żądaniem zwrotu pieniędzy. Zbyt wiele jednak nie oczekuję. Pewnie pieniędzy nie odeślą.
Zastanawiam się tylko (czytając wasze opinie) z kim właściciel firmy jest związany , w jakich kręgach obraca się, że pomimo tylu nieuczciwości jego firma widnieje dalej na rynku, a on nadal jest bezkarny. Przecież piszecie, że zgłaszacie ów fakt oszustwa, zarówno na policję, jak i do UOKiK. Ja także nie zamierzam bezczynnie przyglądać się temu. Ale na ile nasze pojedyncze pozwy i zgłoszenia będą w stanie coś zmienić?????
Zastanawiam się tylko (czytając wasze opinie) z kim właściciel firmy jest związany , w jakich kręgach obraca się, że pomimo tylu nieuczciwości jego firma widnieje dalej na rynku, a on nadal jest bezkarny. Przecież piszecie, że zgłaszacie ów fakt oszustwa, zarówno na policję, jak i do UOKiK. Ja także nie zamierzam bezczynnie przyglądać się temu. Ale na ile nasze pojedyncze pozwy i zgłoszenia będą w stanie coś zmienić?????
dot. zamówienia 147262
Najgorszemu wrogowi nie życzę stresu na jaki trzeba się nastawić w transakcjach z ta firmą. Terminy realizacji zamówień podawane na stronie fikcyjne, a już informacja typu: czas dotarcia do naszego magazynu-1 dzień roboczy od złożenia zamówienia to kpiny z klienta!!, utrudniony kontakt - uzgodnienia nie mają pokrycia w rzeczywistości. To ma być partner w biznesie, to jest przedszkole nie radzące sobie z organizacją, wykonywaniem umów. Pieniądze przelane niezwłocznie, za to z rozmowy(raz mi się udało dodzwonić i email) nie widzę szans otrzymania towaru.Kwota zakupu ponad 5 tys, środki częściowo pochodzą z dofinansowania na rozpoczęcie działalności, z których muszę się rozliczyć w określonym czasie. To nie dziecinada. Odpowiedzialności nauczą tylko konsekwencje finansowe, ja z tytułu poniesionych strat występuję na drogę sądową !
Najgorszemu wrogowi nie życzę stresu na jaki trzeba się nastawić w transakcjach z ta firmą. Terminy realizacji zamówień podawane na stronie fikcyjne, a już informacja typu: czas dotarcia do naszego magazynu-1 dzień roboczy od złożenia zamówienia to kpiny z klienta!!, utrudniony kontakt - uzgodnienia nie mają pokrycia w rzeczywistości. To ma być partner w biznesie, to jest przedszkole nie radzące sobie z organizacją, wykonywaniem umów. Pieniądze przelane niezwłocznie, za to z rozmowy(raz mi się udało dodzwonić i email) nie widzę szans otrzymania towaru.Kwota zakupu ponad 5 tys, środki częściowo pochodzą z dofinansowania na rozpoczęcie działalności, z których muszę się rozliczyć w określonym czasie. To nie dziecinada. Odpowiedzialności nauczą tylko konsekwencje finansowe, ja z tytułu poniesionych strat występuję na drogę sądową !
Zamówienie nr: 147564
Kwota, ok 1600PLN.
Zamówienie: 17.01.2011
Przelew: 18.01.2011
Przesyłka wciąż nie wyszła z magazynu: 31.01.2011 (2 tygodnie po terminie)
Liczne kłamstwa przez telefon, "automatyczne" maile o treści:
"witam,
czekamy jeszcze na dostawę, przepraszamy za opóźnienia, ale dołożymy wszelkich starań, żeby zamówienie zostało wysłane jak najszybciej."
Ogólnie tragedia :(
email: irek1717 at gmail.com
Kwota, ok 1600PLN.
Zamówienie: 17.01.2011
Przelew: 18.01.2011
Przesyłka wciąż nie wyszła z magazynu: 31.01.2011 (2 tygodnie po terminie)
Liczne kłamstwa przez telefon, "automatyczne" maile o treści:
"witam,
czekamy jeszcze na dostawę, przepraszamy za opóźnienia, ale dołożymy wszelkich starań, żeby zamówienie zostało wysłane jak najszybciej."
Ogólnie tragedia :(
email: irek1717 at gmail.com
Wystarczy udowodnić jakieś straty poniesione z tytułu niewywiązywania się z terminów zamówienia, tak sądzę. Nie we wszystkich przypadkach policja może coś zdziałać. Wtedy kiedy chcesz zwrotu pieniędzy, anulowałeś zamówienie itd. w innych przypadkach pewnie tylko przyjmą zgłoszenie, nie znam procedur.
sklep ma 30 dni na realizacje zamówienia potem mogą poinformować o trudnościach, jeśli odstępujesz od umowy to maja 7 dni na oddanie pieniędzy przy czym za każdy dzień nalezą się odsetki - tyle teorii. w praktyce może to trwać o wiele dłużej. policja zbiera dowody przesłuchuje zgłaszającego krzywdę i szefa sklepu. a w takim przypadku ram.net mówi mamy dozo zamówień, opóźnienia ale wysyłamy - znacie ta śpiewkę ;) policja nie jest władna zamknąć sklep, mogliby aresztować właściciela tylko za co? prokuratura też będzie miała ciężko dopatrzyć się przestępstwa. a w sądach sprawa zanim będzie osądzona to mnie z pół roku a jak pan ram.net będzie się uchylał to ze dwa potem apelacja, egzekucja i okaże się, że nie ma z czego bo nic nie ma. przykro mi.
jaki pozew? jeśli jak na razie, z dużym opóźnieniem wszyscy dostają towar to nic nie zrobisz.
To wszystko przypomina mi historię "Hurtowni RTV Giżycko"
Na początku wszystko pięknie, paczki next day
Później opóźnienia 1 tydzień 2, 3
aż firma padła,
porostu żyją na przedpłatach klientów, jak kasy zabraknie na zapłacone zamówienia to padną
A ludzie będą u nich kupować, bo jest np. 3 zł taniej w porównaniu z innym, większym sklepem
Nikt z resztą nie czyta komentarzy na ceneo przed zakupem, a wyraźnie widać że prawie wszystkie pozytywy są lipne
w stylu: super kontakt, przesyłka next day
To wszystko przypomina mi historię "Hurtowni RTV Giżycko"
Na początku wszystko pięknie, paczki next day
Później opóźnienia 1 tydzień 2, 3
aż firma padła,
porostu żyją na przedpłatach klientów, jak kasy zabraknie na zapłacone zamówienia to padną
A ludzie będą u nich kupować, bo jest np. 3 zł taniej w porównaniu z innym, większym sklepem
Nikt z resztą nie czyta komentarzy na ceneo przed zakupem, a wyraźnie widać że prawie wszystkie pozytywy są lipne
w stylu: super kontakt, przesyłka next day
irek 1717 raczej nie ma co liczyc na zwrot kasy te same maile do ciebie wyslali to wysylaja wszystkim mi obiecali pieniadze na jutro wieczorem (wczoraj anulowalem zamowienie)ale sadzac po ich podejsciu do sprawy to z tego nici maja to w d... a na konkretne pytania udzielaja zawsze pokretnych odpowiedzi..
Zamówiłem towar 13.02.2011 ( niedziela ) towaru nie było na magazynie - dostępność 1 dzień kasę wpłaciłem w Lukasie ( czyli ich banku ) 15.02.2011 więc pieniądze był w 2 sekundy po złożeniu mojego podpisu. Wystawili mi paczkę na 18.02.2011, 17.02.2011 pisali, że od dystrybutora odbierają paczkę z moim zamówionym towarem i tego samego dnia paczkę wysyłają do mnie tak aby na 18 była. Cóż, 18.02.2011 jeden nr GG mówi, że za późno zaksięgowali pieniądze i paczki mojej nie wysłali dnia 17.02.2011 ( mimo że kasę mieli już 15.02.2011 !!. Drugi zaś nr GG mówi, że nie dostali mojego towaru od dystrybutora. Porażka... połakomiłem się na te kilka groszy taniej. Pisałem im wyraźnie, że lada dzień mam delegację za granicę i paczki nie odbiorę. Czemu byłem tak głupi, aby nie wybrać przesyłki za pobraniem, wtedy kupiłbym gdzie indziej a oni by mogli mnie pocałować w pompkę, teraz 330 zł leży na ich koncie.
Mam do nich 2 numery, jeden stacjonarny bez żadnej sekretarki a drugi komórkowy, dziś będę atakował czy są to numery poprawne. Zdobyłem je gdzieś na forum typu PCLab....
Mam do nich 2 numery, jeden stacjonarny bez żadnej sekretarki a drugi komórkowy, dziś będę atakował czy są to numery poprawne. Zdobyłem je gdzieś na forum typu PCLab....
Napisałem temat na innym forum i wiecie co sie dowiedziałem ?
Oto wypowiedzi innych:
Wysłany: Wczoraj 13:21 Temat postu:
Pracownicy graja na lanie cały czas.
Na zapleczu ciasnota jak skurczybyk.
Wystarczyło poczytać recenzje tego sklepu.
Wysłany: Wczoraj 11:21 Temat postu:
Powierzchnia sklepu to góra 30~40m2 gdzie jak wchodzisz to stoja po prawej stronie maly stolik i krzeslo, a ci goscie siedza przy starym biurku, siedzi ich 3 jak sledzie, maja po lapku, z czego jeden koleś nie wiem co tam robi bo deczko nieogar, pewnie zapindala po redtubach, a na przeciwko nich duze krzeslo dla klienta. Do sklepu wejdzie max 6 osob w zimowych kurtkach, reszta musi stac jak śledzie albo jeszcze gorzej - przed sklepem. Brak klimatyzacji, ci co pracują na magazynie potykają się o pudełka ze sprzętem bo taki tłok mają. Pudełka ze sprzętem są upchnięte w jedno gówno, tak że jakbyś wyjął coś, reszta zaraz się wysypie. Wieczny hałas, ich głupie śmiechy, myślą że są fajni. Typowe buractwo. To akurat duży minus bo ceny mają fajne.
Wysłany: Wczoraj 11:13 Temat postu:
Doskonale znam ten sklep, ponieważ raz kupowałem u nich kostkę 2GB ramu. Zrobiłem tak że zamówiłem przez neta, i pojechałem po odbiór bo nie mam daleko. Jakoś w piątek zamówiłem, we wtorek byłem, nie było naturalnie (postałem sobie 1,5h w kolejce). Kazali przyjechać w piątek i towar był, ale kolejne 1,5h w kolejce. Sklep jest mały jak 2 zł, tłok, brak miejsca, ich magazyn to szkoda gadać, lepiej wygląda pokój zbuntowanej 15 latki z miesiączką co chwila. Ich "telefoniczna linia" to porażka, typowe naciąganie. Ale towar dostałem i może kiedyś jeszcze coś u nich kupie. Jak mówię, najlepiej to robić albo paczka pobraniowa, albo jechać osobiście. Bo tak, to można się ładnie naczekać.
Wysłany: Wczoraj 10:05 Temat postu:
Ten sklep to śmiech na sali.
Zamawiałem tam cześci, ponad 1000 zł. Po jakimś czasie wszystko zaczęło się sypać. Dysk, zasilacz, karta graficzna i potem jeszcze jeden dysk drugiego dnia po zakupie. Na nowe części czeka sie baardzo długo i ciągle trzeba ich upominać.
======================
Już wiecie czemu pracownicy nie odpisują.
Oto wypowiedzi innych:
Wysłany: Wczoraj 13:21 Temat postu:
Pracownicy graja na lanie cały czas.
Na zapleczu ciasnota jak skurczybyk.
Wystarczyło poczytać recenzje tego sklepu.
Wysłany: Wczoraj 11:21 Temat postu:
Powierzchnia sklepu to góra 30~40m2 gdzie jak wchodzisz to stoja po prawej stronie maly stolik i krzeslo, a ci goscie siedza przy starym biurku, siedzi ich 3 jak sledzie, maja po lapku, z czego jeden koleś nie wiem co tam robi bo deczko nieogar, pewnie zapindala po redtubach, a na przeciwko nich duze krzeslo dla klienta. Do sklepu wejdzie max 6 osob w zimowych kurtkach, reszta musi stac jak śledzie albo jeszcze gorzej - przed sklepem. Brak klimatyzacji, ci co pracują na magazynie potykają się o pudełka ze sprzętem bo taki tłok mają. Pudełka ze sprzętem są upchnięte w jedno gówno, tak że jakbyś wyjął coś, reszta zaraz się wysypie. Wieczny hałas, ich głupie śmiechy, myślą że są fajni. Typowe buractwo. To akurat duży minus bo ceny mają fajne.
Wysłany: Wczoraj 11:13 Temat postu:
Doskonale znam ten sklep, ponieważ raz kupowałem u nich kostkę 2GB ramu. Zrobiłem tak że zamówiłem przez neta, i pojechałem po odbiór bo nie mam daleko. Jakoś w piątek zamówiłem, we wtorek byłem, nie było naturalnie (postałem sobie 1,5h w kolejce). Kazali przyjechać w piątek i towar był, ale kolejne 1,5h w kolejce. Sklep jest mały jak 2 zł, tłok, brak miejsca, ich magazyn to szkoda gadać, lepiej wygląda pokój zbuntowanej 15 latki z miesiączką co chwila. Ich "telefoniczna linia" to porażka, typowe naciąganie. Ale towar dostałem i może kiedyś jeszcze coś u nich kupie. Jak mówię, najlepiej to robić albo paczka pobraniowa, albo jechać osobiście. Bo tak, to można się ładnie naczekać.
Wysłany: Wczoraj 10:05 Temat postu:
Ten sklep to śmiech na sali.
Zamawiałem tam cześci, ponad 1000 zł. Po jakimś czasie wszystko zaczęło się sypać. Dysk, zasilacz, karta graficzna i potem jeszcze jeden dysk drugiego dnia po zakupie. Na nowe części czeka sie baardzo długo i ciągle trzeba ich upominać.
======================
Już wiecie czemu pracownicy nie odpisują.
Szanowni Państwo, stanowczo odradzam zakupy w sklepie ram.net.pl. 1. opóźniają się z terminem dostarczenie zamówienia - w moim przypadku ok 9 dni, 2. nie kontaktują się z klientem w sprawie opóźnienia i nie informują o terminie dostawy, 3. przysłali mi fakturę na firmę, która nie istnieje i na moją prośbę wystawienia właściwej odmawiają, zadając jednocześnie, abym to ja skorygowała fakturę. Do tego dochodzi dość zaskakujący stopień bezczelności i ignorancji wobec klienta. STANOWCZO ODRADZAM
Witam! Nigdy więcej niczego w ram.net nie kupię. Oferują na stronie towar, którego nie mają w magazynie. Sprzedawca potwierdza, że towar jest i wyślą w ciągu 2-3dni. Zamawiam towar, dokonuję wpłaty, po czym po 2 dniach okazuje się, że nie mogą wysłać, bo nie mają, a na zwrot pieniędzy każą czekać bite 7 dni!!! Pomimo ich błędu blokują pieniądze i nie przyjmują do wiadomości żadnych argumentów. Z szefem skontaktować się nie można - nieuchwytny. Handlowcy nieodpowiedzialni, niekompetentni, nieżyczliwi, uprzejmość kończy się w momencie wpłynięcia kasy na konto firmy. Szczęście mi dopisało przynajmniej o tyle, że zwrot pieniędzy - no po 9 dniach - nastąpił. Dziś już piszę o tym spokojnie, ale ile nerwów to mnie kosztowało! Dołączam się do moich przedmówców: Nigdy więcej ram.net!!! A nieuczciwy właściciel powinien mieć zakaz prowadzenia działalności.
Jestem jednym z poszkodowanych przez tą firmę i nie zamierzam się poddać. Bez względu czy oddadzą mi w końcu pieniądze czy nie. Rozmawiałem z prawnikiem, który zajmie się tym tematem, ale potrzebne jest więcej materiałów od poszkodowanych. Jeśli macie jakikolwiek dokument stwierdzający, że zawarliście umowę kupna-sprzedaży z firmą Ram.Net, wyślijcie mi go na adres: dw62303@gmail.com. Jeśli były problemy z serwisem, gwarancją lub brakiem paragonu lub faktury, napiszcie o tym. Jeśli połączymy działania, ktoś w Gdańsku przestanie się cieszyć...
Oszust i kręciarz, wystawia do sprzedaży towary w bardzo atrakcyjnych cenach celem ściągnięcia od klientów gotówki na dalsze prowadzenie nieudolnej działalności handlowej. Po otrzymaniu pieniędzy twierdzi, że nie może zrealizować zamówienia w oferowanej cenie. Podaje nową oczywiście wyższą. Po rezygnacji, odstąpieniu od umowy, pieniędzy nie zwraca. Klientów którzy płacą " z góry" traktuje jako instytucję finansową korzystając z wpłaconych środków. Sklep żenada, zero kontaktu. Śmiem twierdzić, że sprzedawca celowo tak postępuje aby łatać swoje braki finansowe. Sugeruję składanie zawiadomień do prokuratur, można za pośrednictwem policji w kierunku przywłaszczenia ew. oszustwa. Ponadto pozew cywilny i wpis do rejestru dłużników.