Re: BMW (Bolid Młodych Wiesniaków)
Halewicz nie kompromituje się proszę , Twoja wypowiedź potwierdza fakt, że na motoryzacji się nie znasz w ogóle. Pokaż mi porównanie jakiegokolwiek BMW z Subaru na szutrach np. i opis właściwości...
rozwiń
Halewicz nie kompromituje się proszę , Twoja wypowiedź potwierdza fakt, że na motoryzacji się nie znasz w ogóle. Pokaż mi porównanie jakiegokolwiek BMW z Subaru na szutrach np. i opis właściwości trakcyjnych tych samochodów. A co do Twojej "wypasionej" x3 to to jest zabawka. Nie stać Cię na x5 ? to nie pisz bzdetów o trakcji w samochodach z AWD.
Stały napęd 4x4 w samochodach osobowych
Samochód osobowy ze stałym napędem 4x4 realizowanym przez centralny mechanizm różnicowy (m.in. wyżej poziomowane modele Audi quattro, modele z manualną skrzynią biegów Subaru S-AWD, Mercedes 4Matic) w stosunku do samochodu z napędem jednej osi ma większą zdolność poruszania się przy obniżonej przyczepności, ma większą zdolność do przyśpieszania przy obniżonej przyczepności, posiada większy zapas przyczepności bocznej w każdych warunkach przyczepności oraz w porównaniu z samochodami napędzanymi tylko na przednią oś umożliwia skuteczniejszą zmianę kierunku jazdy gdyż ma większą kierowalność w każdych warunkach przyczepności. Samochód osobowy ze stałym napędem 4x4 umożliwia szybszą i bezpieczniejszą jazdę w każdych warunkach przyczepności. Napęd na obie osie jest realizowany przy każdej prędkości jazdy i nadaje się do ciągłej pracy w warunkach drogowych nawet gdy koła są w ciągłym poślizgu (m.in. na długim górskim śliskim podjeździe).
Automatycznie dołączany napęd 4x4 w samochodach osobowych
Samochód osobowy z automatycznie dołączanym napędem 4x4 realizowanym przez sprzęgło lepkościowe (m.in. VCU) lub sprzęgło cierne wielotarczowe mokre (m.in. Haldex, BMW xDrive) w stosunku do samochodu z napędem jednej osi przy obniżonej przyczepności ma większą zdolność poruszania się i ma większą zdolność do przyśpieszania przy niskich prędkościach. Samochód osobowy z automatycznie dołączanym napędem 4x4 nie umożliwia szybszej i bezpieczniejszej jazdę w każdych warunkach przyczepności a ponadto trzeba mieć świadomość że napęd obu osi jest realizowany tylko do prędkości 5070 km/h. Napędy automatycznie dołączające drugą oś służą głównie do sprawnego ruszania i przyśpieszania przy niskich prędkościach w warunkach obniżonej przyczepności (lód, śnieg, brudny asfalt, mokry asfalt). Nie nadają się on do ciągłej pracy w warunkach drogowych (m.in. na długim górskim śliskim podjeździe) ze względu na przegrzewania się sprzęgła ciągle dołączającego napęd drugiej osi w przypadku występowania niemal ciągłego poślizgu osi napędzanej na stałe.
zobacz wątek