Re: Czy są uczciwe warsztaty samochodowe?
Widzisz, moim zdaniem problem z ASO polega na tym, że dealer z czegoś żyć musi, a prowadzenie serwisu staje się podstawowym źródłem jego dochodów - żyje z klientów "gwarancyjnych" przez 3 lata, a...
rozwiń
Widzisz, moim zdaniem problem z ASO polega na tym, że dealer z czegoś żyć musi, a prowadzenie serwisu staje się podstawowym źródłem jego dochodów - żyje z klientów "gwarancyjnych" przez 3 lata, a potem jedynie z przypadkowych i naiwnych, więc "wali" ceny z kosmosu.
Raz w życiu kupiłem nowy, prostu z salonu samochód i drugi raz nie popełnię tego błędu. Wolę kupić samochód używany, dwu-trzyletni ale dobrej marki, serwisowany regularnie i sprawdzony, niż kupować to samo auto w salonie, przepłacają niemiłosiernie.
Poza tym ASO wcale nie jest sama w sobie synonimem jakości - weźmy na przykład osławiony Serwis Haller, gdzie strach jechać z Oplem, bo jedno naprawią, aby za chwilę zepsuć drugie.
O serwisie FOTA krążą legendy, a i sam byłem świadkiem ich niemiłosiernego cwaniactwa. Otóż jakiś czas temu, mojemu znajomemu pękła drobna plastikowa część w szyberdachu w BMW X3, dach się nie domykał. Sobisz jeszcze wtedy nie miał drygu do X3 i trochę bał się rozbierać cały szyberdach, więc znajomy pojechał do Foty - tam literalnie rozebrali całą podsufitkę, wymontowali w całości szyberdach i okolice, po czym stwierdzili, że pęknięty element (na odcinku 2cm) implikuje konieczność wymiany całego szyberdachu. Koszt? 3700zł komplet szyberdachu, robocizna...2400zł - razem 6100zł. Uwierzyłbyś?? o_O Finał był taki, że znajomy kazał im to poskładać do kupy, zapłacił im 800zł (tyle zażyczyli sobie) i zaryzykował naprawę w nieASO. Zamówiliśmy pękniętą ramkę u FOTY (koszt: 550zł), jej wymiana trwała tyle, co demontaż i montaż szyberdachu...koszt wymiany wyniósł 300zł, łącznie znajomy zapłacił w nieASO 850zł, co w zderzeniu z 6100zł trąci ponurym dowcipem w wykonaniu pana Foty.
Ja naprawiam samochody w dwóch sprawdzonych warsztatach - do ASO nie jeżdżę i jeździć nie będę, nigdy.
zobacz wątek