Widok
Daewoo Matiz
Autko wprowadzono do produkcji w 1998 roku i właściwie od razu zawojowało ono polski rynek. Sylwetka wykreślona przez Giorgio Giurgiaro (włoski, a więc europejski styl) w dalekowschodnim wykonaniu zdecydowanie odcięła się od innych produktów Daewoo. Dostęp do obszernego (jak na 3,5 metra długości autka) wnętrza ułatwiają szerokie, a przede wszystkim szeroko otwierające się drzwi przednie oraz ...
więcej
więcej
mała testarossa :)
Matiz to calkiem ladnie zaprojektowane małe autko, które spełnia oczekiwania
wielkiej rzeszy klientów, a dodatkowo jest tanie (jak na swoje możliwosci i patrząc
na konkurencje) - więc nie powinna dziwić jego popularnosć na naszym "bogatym"
rynku. Mi w Matizie najbardziej sie podoba dzwięk silnika. Jakby postawić obok siebie
ze trzy/cztery gazujące Matizki, to dzwięk bylby w 99% podobny do Ferrari 512 TR.
Niestety to jedyne co w tym aucie jest podobne do Ferrari :( Dodam jeszcze, że jest
duzo za miekkie i przez to niebezpieczne przy szybkiej jeździe.
wielkiej rzeszy klientów, a dodatkowo jest tanie (jak na swoje możliwosci i patrząc
na konkurencje) - więc nie powinna dziwić jego popularnosć na naszym "bogatym"
rynku. Mi w Matizie najbardziej sie podoba dzwięk silnika. Jakby postawić obok siebie
ze trzy/cztery gazujące Matizki, to dzwięk bylby w 99% podobny do Ferrari 512 TR.
Niestety to jedyne co w tym aucie jest podobne do Ferrari :( Dodam jeszcze, że jest
duzo za miekkie i przez to niebezpieczne przy szybkiej jeździe.
Red Bull Mati :)
Posiadam to autko od 1,5 roku i wydaje mi sie, że za tą cenę w swej klasie jest super. Wszystko jest ok, jedyny mankament to mało precyzyjna skrzynka. Co do opini przedmówcy......hmmm....ja mialem "przyjemność" uczestniczyć w kolizji Matim. Strzał z boku w błotnik i drzwi przednie. Mimo ze blacha byla sporo sfatygowana i nie było co klepac, nic nie wjechalo do srodka nawet o centymetr. Wiec co do tej trumny to bym sie z lekka nie zgodził!!!....:)
Testy Matiza
Niestety, wszystko pięknie, ale tylko gdy ktoś nim nie jeździ.
Po pierwsze Matiz jest zbyt lekki, waży 778 - 837 kg, co przy wysokości 1485 mm i zbyt wysoko umieszczonym środku ciężkości powoduje, że przy silnym wietrze bocznym auto niebezpiecznie się przechyla (pomaga redukcja prędkości auta do 50 km/h)
Po drugie, Matiz ma moc aż 51 KM, ale przy 5900 obr/min (przy 96 dB wrzasku silnika).
Po trzecie Matiz pali 8.6 l/100 km w mieście, ale tylko gdy jeździ nim jedna osoba. Przy 4 osobach (5-osobowość Matiza zostawmy dla miłośników mocnych wrażeń) zużycie w mieście w realnych warunkach (światła, korek) dochodzi nawet do 10 l/100km.
Po czwarte - auto w wersji nadającej się do jazdy kosztuje 33 tys. złotych, czyli zbliża się do przedziału cenowego Skody Fabii oraz Peugeota 206 (osobiście wolę Skodę Fabię).
Po ostatnie, życzę komuś aby udał się wraz z 3 innymi osobami w podróż w Polskę na 2 tygodniowe wakacje. Bagaże prześlijcie pocztą !!!
Po pierwsze Matiz jest zbyt lekki, waży 778 - 837 kg, co przy wysokości 1485 mm i zbyt wysoko umieszczonym środku ciężkości powoduje, że przy silnym wietrze bocznym auto niebezpiecznie się przechyla (pomaga redukcja prędkości auta do 50 km/h)
Po drugie, Matiz ma moc aż 51 KM, ale przy 5900 obr/min (przy 96 dB wrzasku silnika).
Po trzecie Matiz pali 8.6 l/100 km w mieście, ale tylko gdy jeździ nim jedna osoba. Przy 4 osobach (5-osobowość Matiza zostawmy dla miłośników mocnych wrażeń) zużycie w mieście w realnych warunkach (światła, korek) dochodzi nawet do 10 l/100km.
Po czwarte - auto w wersji nadającej się do jazdy kosztuje 33 tys. złotych, czyli zbliża się do przedziału cenowego Skody Fabii oraz Peugeota 206 (osobiście wolę Skodę Fabię).
Po ostatnie, życzę komuś aby udał się wraz z 3 innymi osobami w podróż w Polskę na 2 tygodniowe wakacje. Bagaże prześlijcie pocztą !!!
MatisyF !!!!!
Jeździłem tym autkiem ale nie wytrzymało zbyt długo ...... syf i chała !!!! przyspieszenie jak krowa z błota elastyczność silnika jak rożciągnięta guma z majtek a płynność i komfort jazdy jak furmanka z bardzo miękkim zawieszeniem ...... PO ROKU TRACI 10 000 na wartości ..... polecam to auto dla debili !!!!!!! papaaaa
Matis = "najlepszy wybór"
choc sam nie lubie ale...
nie ma lepszego samochodu w tej klasie i cenie. niestety 'nasze' fiaty nie dorownuja koreanskiemu rywalowi.
matiz pali srednio 5-6 litrow w miescie, na trasie przy 120 non-stop okolo 5.4... a sprobujcie pojechac w trase nawet 900 sejczento! nie mowiac juz o poziomie halasu, ilosci miejsca, elastycznosci, trwalosci, wykonczeniu itd itd.. ja sam nabijam sie z tego paskudztwa (moj brat ma matiza) ale jesli patrzec realnie na ten samochod poprostu jest THE BEST!
nie ma lepszego samochodu w tej klasie i cenie. niestety 'nasze' fiaty nie dorownuja koreanskiemu rywalowi.
matiz pali srednio 5-6 litrow w miescie, na trasie przy 120 non-stop okolo 5.4... a sprobujcie pojechac w trase nawet 900 sejczento! nie mowiac juz o poziomie halasu, ilosci miejsca, elastycznosci, trwalosci, wykonczeniu itd itd.. ja sam nabijam sie z tego paskudztwa (moj brat ma matiza) ale jesli patrzec realnie na ten samochod poprostu jest THE BEST!
co wy chcesie od matiza
ktos kto kupuje samochod za 25 000 zlotych nie moze sie spodziewac ze bedzie mial bmw czy mercedesa!!! sam mam matiza i wcale nie narzekam. ma on swoje wady i zalety, ale gdyby sie przyjzec innym samochodom to maja ich znacznie wiecej. a tak z innej strony jesli ktos kupuje bmw z 93 roku to jesli umie liczyc samochod ma 9 lat!!! spala ok 10 litrow na 100 km, a przeglady ...... wyplaty braknie. matiz pali 5.8 chyba ze jezdzicie w rajdach samochodowych to moze i 10. co do wygody - furmanka ma calkowicie inna charakterystyke zawieszenia. jeszcze jedno 160 km/h to calkiem realny wynik potwierdzony pomiarem policyjna suszarka
LICZĄ SIĘ TYLKO FAKTY...
Jeżli jesteście zainteresowani kupnem tego auta lub jakiegokolwiek innego (nowego czy starego) to nie podchodźcie do sprawy jak "do kupna psa". To jest maszyna, martwa i zimna, dla jednych atrakcyjna estetycznie dla innych nie. To co się naprawdę liczy to dane, fakty uzyskane od uczciwych ludzi. Nie zwracajcie uwagi na opinnie pisane pod wpływem emocji, lub oceny osób o snobistycznym charakterze, zaślepionych symbolem jakiejś marki. Poniżej kilka przykładów takich wypowiedzi:
Autor: Marek przesłano 2002-01-02 (249)
Autor: Luki przesłano 2002-07-22 (421)
Autor: ogór przesłano 2002-08-07 (434)
Ponadto zwróćcie uwagę, żę tylko pierwszy właściciel jest w stanie udzielić prawdziwych informacji na temat samochodu. Kolejni właściciele mogą dzielić się z wami opisami usterek wynikających nie z budowy samochodu ale z jego eksploatacji przez poprzednich właścicieli (np. kto przy sprzedarzy auta przyzna się że nie wymieniał oleju regularnie lub z oszczędności nie wymienił filtra przy wymianie oleju- wpis w książce- przecież wszystko można załatwić).
Co do Matiza kilka faktów które sam zaobserwowałem:
*przebieg 20 tys, wersja JOY z AIR BAG, 1 rok i 4 mce, *spalanie 4,8/5,4 l na 100 km wiosna lato jesień zima miasto trasy 70 - 120km/h
*jedna usterka - brzęczenie 1 tłumika-wymiana gwarancyjna w pół godziny w ASO CENTRUM bez wcześniejszego umawiania się na termin naprawy *maksymalna prędkość na równej prostej drodze w bezwietrzną pogodę (autostrada pod Poznaniem) -151 km/h *wystarczająca ilość miejsca dla 4 dorosłych osób *w bagażniku mieści się 1 nie duża walizka *bez problem przechodzi test łosia przeprowadzany na specjalistycznym torze.
Resztę czyli ceny, wyposażenie i inne dane techniczne każdy może ocenić sam polecam stronę: www.daewoo.com.pl
Autor: Marek przesłano 2002-01-02 (249)
Autor: Luki przesłano 2002-07-22 (421)
Autor: ogór przesłano 2002-08-07 (434)
Ponadto zwróćcie uwagę, żę tylko pierwszy właściciel jest w stanie udzielić prawdziwych informacji na temat samochodu. Kolejni właściciele mogą dzielić się z wami opisami usterek wynikających nie z budowy samochodu ale z jego eksploatacji przez poprzednich właścicieli (np. kto przy sprzedarzy auta przyzna się że nie wymieniał oleju regularnie lub z oszczędności nie wymienił filtra przy wymianie oleju- wpis w książce- przecież wszystko można załatwić).
Co do Matiza kilka faktów które sam zaobserwowałem:
*przebieg 20 tys, wersja JOY z AIR BAG, 1 rok i 4 mce, *spalanie 4,8/5,4 l na 100 km wiosna lato jesień zima miasto trasy 70 - 120km/h
*jedna usterka - brzęczenie 1 tłumika-wymiana gwarancyjna w pół godziny w ASO CENTRUM bez wcześniejszego umawiania się na termin naprawy *maksymalna prędkość na równej prostej drodze w bezwietrzną pogodę (autostrada pod Poznaniem) -151 km/h *wystarczająca ilość miejsca dla 4 dorosłych osób *w bagażniku mieści się 1 nie duża walizka *bez problem przechodzi test łosia przeprowadzany na specjalistycznym torze.
Resztę czyli ceny, wyposażenie i inne dane techniczne każdy może ocenić sam polecam stronę: www.daewoo.com.pl
matiz
jeżdżę Matizem od trzech lat. Jeszcze nigdy nic się nie zepsuło. Pali więcej niż wynika z tabeli producenta kiedy ja prowadzę. Kiedy za kółkiem siedzi żona, dużo mniej niż oficjalne dane. Nie zgadzam się z niepochlebnymi opiniami o bezpieczeństwie. Sam miałem kolizję ze Skodą Felicją - Matiz miał wgnieciony lewy przód i stracił światła, a Skoda została bez przodu i wypadła jej skrzynia biegów. Teść stuknął innego Matiza w bok wyjeżdżając z bocznej drogi - auto przekoziołkowało kilka razy; blachy wyglądały fatalnie, ale pasażerowie wyszli jedynie z siniakami
Calkiem fajne auto
Jezdze matim juz 10 miesiecy. Przejechalem 20 000 km. Jedyne co musialem w nim robic to ponowne zahaczenie klamki w tylnych drzwiach (ktos probowal wyjsc przy zablokowanym zamku...) i wymiana zaroweczki dachowej w srodku. Rekordy w spalaniu to 5,25 i 6,10 na 100. Niech sie wszyscy smieja, ale autko jest wdzieczne wlasnie za male koszty, duzo miejsca w srodku, a przy tym idealne do parkowania w miescie. A z predkosciomierzem nie ma problemu - ja przy wymianie zegarow na biale idealnie wyskalowalem predkosciomierz. Z innych "ulepszen" oprocz zegarow - okleilem boczne slupki na czarno tworzac jednolita czarna bryle linii okien, przytwierdzilem kolpaki do felg w sposob niezdejmowalny.